Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

=D>
Sir Robbert schreef: 09 sep 2022, 13:29 Even gekeken op Twitter, maar nul berichten van de AZ supportersvereniging en de Benside-Loyals. Misschien daar eens mee starten, ik denk dat leden daarvan hier wel meelezen of zelfs mee posten. Geef een signaal af dat je als supportersorganisaties je hiervan wilt distantiëren, wellicht dat bepaalde individuen het dan in de toekomst zullen laten. Eigenlijk had dit bericht/statement er al moeten zijn. Ook een keer wat anders dan een sneu supporters berichtje van de F-Side :lol: .
=D>

Of zelf eens met een suggestie komen om dit op te lossen. Of, in ieder geval, dit te communiceren, dat ze meedenkend hier aan. Het treft, denk ik, hun grootste aantal leden die in die vakken niet mogen zitten , denk ik zo maar. Wellicht vinden ze het best. Wie zwijgt….stemt toe…. Toch ?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Roadman schreef: 09 sep 2022, 10:57 Bovendien, is het wel eens opgevallen dat, praktisch in elk stadion, zeker in ons land, de bezoekers achter netten of plastic zitten/staan ? En je hoort er nooit iemand over. En, om nu je eigen club te beschermen tegen een aantal idioten en, tijdelijk, alleen Europees, een net te hangen, boetes te voorkomen en de tribunes vol te houden vindt “ men” dat niet kunnen.
Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar in Nederland zie ik nergens thuissupporters die achter een net naar de wedstrijd moeten kijken. En ook het aantal uitvakken waar je achter een net naar de wedstrijd moet kijken is erg klein, volgens mij alleen bij Groningen en soms bij PSV.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Forza AZ schreef: 09 sep 2022, 17:24 Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar in Nederland zie ik nergens thuissupporters die achter een net naar de wedstrijd moeten kijken. En ook het aantal uitvakken waar je achter een net naar de wedstrijd moet kijken is erg klein, volgens mij alleen bij Groningen en soms bij PSV.
Wellicht niet duidelijk van mijn kant, sorry daar voor, maar natuurlijk bedoel ik de supporters van de bezoekende clubs die, in hun “ uitvak” achter netten ed zitten.

En dat is echt wel meer als de door jouw genoemde clubs. Laatst bv bij Cambuur, en Bij Twente. Dus…….
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Roadman schreef: 09 sep 2022, 18:37 Wellicht niet duidelijk van mijn kant, sorry daar voor, maar natuurlijk bedoel ik de supporters van de bezoekende clubs die, in hun “ uitvak” achter netten ed zitten.

En dat is echt wel meer als de door jouw genoemde clubs. Laatst bv bij Cambuur, en Bij Twente. Dus…….
Bij Cambuur is het maar deels achter een net, om te voorkomen dat er dingen naar de fanatieke Cambuur fans gegooid worden. Bij Twente was er laatst in ieder geval nog geen net, want de Fiorentina-fans konden vuurwerk naar beneden gooien. Grote kans dat er binnenkort daar wel een net komt of iets dergelijks.

Maar dat zijn gelukkig wel uitzonderingen. Ik ga naar alle uitwedstrijden en gelukkig heb je meestal (grotendeels) vrij zicht op het veld.
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

vriend schreef: 08 sep 2022, 14:09 Ik verbaas me ook over de hoeveelheden bier die de staantribunes opgetakeld worden. 8 biertjes a 4,50 euro. En dat van je krantenwijk.
…of van de jaarlijkse collecte bij de andere supporters ter ondersteuning van de “sfeeracties” 😉
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sir Robbert schreef: 09 sep 2022, 13:29 Even gekeken op Twitter, maar nul berichten van de AZ supportersvereniging en de Benside-Loyals. Misschien daar eens mee starten, ik denk dat leden daarvan hier wel meelezen of zelfs mee posten. Geef een signaal af dat je als supportersorganisaties je hiervan wilt distantiëren, wellicht dat bepaalde individuen het dan in de toekomst zullen laten. Eigenlijk had dit bericht/statement er al moeten zijn. Ook een keer wat anders dan een sneu supporters berichtje van de F-Side :lol: .
=D>
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Heeft iemand nog een update over de beslaglegging op AZ bezittingen door BAM?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 14 sep 2022, 17:15 Heeft iemand nog een update over de beslaglegging op AZ bezittingen door BAM?
Nee ik heb niks gelezen of gehoord.
Ik zag gisteren wel BAM reclame op het reclamebord terugrijdend uit wijdewormer ivm Jong AZ. Ik rij daar haast nooit dus het kan zo maar zijn dat die reclame er altijd al is, maar mij viel hij op.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 14 sep 2022, 17:15 Heeft iemand nog een update over de beslaglegging op AZ bezittingen door BAM?
Tja, die bodemprocedure bij de rechtbank van Alkmaar loopt nu toch ook langer dan 4 maanden. Je zou verwachten dat er nu toch wel wat duidelijk kwam.
Zodra de bodemprocedure in het voordeel van AZ uitpakt, komt de beslaglegging automatisch te vervallen. Als meer bekend is over het verloop van die procedure, zal AZ hier uiteraard over berichten.”
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 24 sep 2022, 23:31 Tja, die bodemprocedure bij de rechtbank van Alkmaar loopt nu toch ook langer dan 4 maanden. Je zou verwachten dat er nu toch wel wat duidelijk kwam.
Ik verwacht een dezer dagen ook het Jaarverslag 21/22 van AZ. Vorig jaar op 1 oktober.
Ik neem aan dat daar ook iets over in staat.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik heb ooit in het NHD gelezen dat AZ de bouwactiviteiten onder heeft gebracht in een aparte onderneming "AZ Bouw" of zoiets.
Wellicht valt daardoor de eventuele schade voor AZ zelf mee.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vond de communicatie rond de laatste wedstrijd nogal bijzonder. "We zijn nog in overleg met de aannemer, dus als er lekkages zijn aan het dak, meld het vooral!"
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

vriend schreef: 25 sep 2022, 08:47 Ik heb ooit in het NHD gelezen dat AZ de bouwactiviteiten onder heeft gebracht in een aparte onderneming "AZ Bouw" of zoiets.
Wellicht valt daardoor de eventuele schade voor AZ zelf mee.
Je zult als AZ een toelichting moeten geven op grote claims/incidenten in de jaarrekening. Dus ik ben benieuwd wat ze daarin zetten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Nou, 18,6 miljoen in de plus en een eigen vermogen van ca. 56 miljoen. Investeren maar!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 30 sep 2022, 13:47 Nou, 18,6 miljoen in de plus en een eigen vermogen van ca. 56 miljoen. Investeren maar!
Kun je, met de inflatie, net een broodje kroket voor kopen, misschien met mosterd.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ heeft over het afgelopen seizoen een flinke winst geboekt. De jaarrekening van de Alkmaarders komt op ruim achttien miljoen euro in de plus uit, waardoor de club nu een eigen vermogen van rond de 56 miljoen euro heeft.

In het coronaseizoen 2020/21 maakte AZ nog een klein verlies, nu kan de huidige nummer drie van de Eredivisie mooie cijfers overleggen. Die verandering lijkt op het eerste oog vooral met transfers te maken te hebben. Afgelopen seizoen boekte AZ namelijk een positief transferresultaat van 33,2 miljoen euro, wat een stijging van meer dan dertig miljoen betekent.

Ook overige omzet, buiten transfers, is gestegen bij AZ. Dat heeft onder meer te maken met de minder grote impact van corona. Toch schat de club dat het vorig seizoen nog zo'n vier miljoen euro heeft misgelopen door corona. In verschillende periodes moesten er nog duels in lege stadions gespeeld worden.

Tot slot spreekt AZ de verwachting uit dat het ook na dit seizoen zwarte cijfers zal schrijven. De Alkmaarders zullen nog geld ontvangen van al afgeronde transfers, terwijl het ook nog op geld kan rekenen door de Conference League.
Als het nu ook volgend seizoen die 40 miljoen aan deelname CL kan bewerkstelligen lig je echt op koers :wink:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 30 sep 2022, 13:55 Als het nu ook volgend seizoen die 40 miljoen aan deelname CL kan bewerkstelligen lig je echt op koers :wink:
Kijk, dit is een groeimindset!
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 30 sep 2022, 13:57 Kijk, dit is een groeimindset!
Er heerst al een tijd een andere mindset binnen de totale organisatie. 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik krijg het vermoeden dat de bestuurders ook een (financieel) resultaat afhankelijke bonus hebben gekregen in 21/22. Anders kan ik de stijging van 9 ton (!) niet verklaren.


Afbeelding
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 01 okt 2022, 11:56 Ik krijg het vermoeden dat de bestuurders ook een (financieel) resultaat afhankelijke bonus hebben gekregen in 21/22. Anders kan ik de stijging van 9 ton (!) niet verklaren.
Zit al wat inflatiecorrectie in ;-) :-&
Ik vind het vies, dat gulzige. Maar ja, dat is de hele voetbalwereld zo (en niet alleen).
we can come an end
Plaats reactie