Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Nou Afas groeit zelf ook al jaren gestaag door, nooit gezeik of negatieve publiciteit, houd ze er graag bij.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 11 mar 2021, 15:36 Grote sponsors willen vaak ook een bepaalde mate van zeggenschap.
Verwar je hier sponsors niet met investeerders/aandeelhouders?
Een sponsor heeft een marketingbelang: hospitality of externe zichtbaarheid. Een aandeelhouder koopt zich in in ruil voor zeggenschap.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 11 mar 2021, 15:36 Wat je nodig hebt is een sponsor die wel het geld geeft, maar geen zeggenschap hoeft. Grote sponsors willen vaak ook een bepaalde mate van zeggenschap. Dat moet je als club absoluut niet willen. Liever zelfstandig op dezelfde voet doorgaan dan groter worden en zeggenschap inleveren.
Denk dat je sponsor met investeerder aan het verwarren bent hier.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 11 mar 2021, 18:27 Verwar je hier sponsors niet met investeerders/aandeelhouders?
Een sponsor heeft een marketingbelang: hospitality of externe zichtbaarheid. Een aandeelhouder koopt zich in in ruil voor zeggenschap.
Ik weet het, was niet de juiste bewoording. Maar waar er sprake van was (het gerucht wat ik las) mbt Red Bull was dat zij zich in zouden kopen bij AZ. Maar was wat mij betreft al totaal niet realistisch.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 12 mar 2021, 08:54 Maar was wat mij betreft al totaal niet realistisch.
Eens. Jammer dat we nooit zullen weten waarom de Fanpage deze geruchten (die uit meerdere hoeken bij hen binnen kwam) destijds wel zo serieus nam om zelfs een poging te doen tot wederhoor bij AZ. Gezien het korte tijdsbestek na dat artikel van Rapper Boef is het gerucht van Red Bull opgedoken, dus zullen wel die initialen een eigen leven zijn gaan leiden.
Overigens, wat haalt AZ eigen op aan gezamenlijke sponsorgelden in vergelijking met de traditionele top drie? Dat met Kinsbergen die dat gat toch ook wat moest verkleinen, was een niet al te groot succes meen ik me te herinneren.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

capefear schreef: 12 mar 2021, 09:26 Eens. Jammer dat we nooit zullen weten waarom de Fanpage deze geruchten (die uit meerdere hoeken bij hen binnen kwam) destijds wel zo serieus nam om zelfs een poging te doen tot wederhoor bij AZ. Gezien het korte tijdsbestek na dat artikel van Rapper Boef is het gerucht van Red Bull opgedoken, dus zullen wel die initialen een eigen leven zijn gaan leiden.
Overigens, wat haalt AZ eigen op aan gezamenlijke sponsorgelden in vergelijking met de traditionele top drie? Dat met Kinsbergen die dat gat toch ook wat moest verkleinen, was een niet al te groot succes meen ik me te herinneren.
Op korte termijn kan ook gewoon nog zijn binnen het huidige kwartaal of binnen het huidige seizoen. Als AZ en Red Bull een samenwerking zouden aangaan dan is een regenachtige maart dag nou niet bepaald het moment om dit bekend te maken. Je wilt dus een momentum creëren waarin je langere tijd in de picture bent van de media. Dat zou je dus kunnen doen na het instaleren van de mega truss op het stadion. Vervolgens maak je de nieuwe stadion naam bekend en je staat in april/mei wanneer de geruchten stromen weer opgang m.b.t. transfer continue in de picture omdat je het grote red bull achter je hebt staan. Daarnaast wordt het stadion ondergekalkt met de nodige verwijzingen naar de blikjesgigant. Allemaal marketing, en dat is nou net waar het red bull omgaat.

Was het Afas geweest of een nieuwe sponsor in de vorm van PWC dan zou het dus wel op die druiligere maart dag kunnen. Ik zou dus nog even geduld hebben voor je het nieuwsbericht van de fanpage zo in twijfel trekt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 12 mar 2021, 09:26 Overigens, wat haalt AZ eigen op aan gezamenlijke sponsorgelden in vergelijking met de traditionele top drie? Dat met Kinsbergen die dat gat toch ook wat moest verkleinen, was een niet al te groot succes meen ik me te herinneren.
AZ zal ongetwijfeld veel minder geld ophalen dan de andere 3 topclubs. Doodeenvoudig omdat die een veel grotere achterban hebben en daarom veel interessanter zijn voor sponsors.

Die Kinsbergen zal zijn eigen geld niet hebben terugverdiend want die is weer met stille trom vertrokken.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Az564 schreef: 12 mar 2021, 10:05 Was het Afas geweest of een nieuwe sponsor in de vorm van PWC dan zou het dus wel op die druiligere maart dag kunnen. Ik zou dus nog even geduld hebben voor je het nieuwsbericht van de fanpage zo in twijfel trekt.
Niets liever dan dat, echter tegenwoordig zit de media overal bovenop en is er niets meer geheim te houden.
Als daadwerkelijk maar iets van dat gerucht waar bleek te zijn hadden wel wat Telegraaf/ AD jongens er bovenop gezeten.
Maar zover ik kan nagaan is enkel de Fanpage met dit gerucht gekomen en die spreken ook nog dit van ' verschillende afzonderlijke bronnen' te hebben vernomen.
Juist dan lijkt me, als er ook maar iets speelt, dat we vanuit de kant van de echte pers hierover wel iets gehoord zouden hebben, maar daar heeft nog geen letter van ingestaan.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... overnemen/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voet ... ine-wedden

Tuchtzaken
SPELER AZ TWEE WEDSTRIJDEN UITGESLOTEN VANWEGE ONLINE WEDDEN
KNVB Media
KNVB Media
37 minuten geleden

Een speler van AZ is twee wedstrijden uitgesloten vanwege online wedden. - Foto: Soccrates Images

De onafhankelijke commissie van beroep betaald voetbal (CvB) heeft een speler van AZ veroordeeld tot een uitsluiting van twee wedstrijden, vanwege het (online) wedden op wedstrijden in competities waarin de club van de speler heeft deelgenomen. Van matchfixing is geen sprake, zo stelt de CvB nadrukkelijk: 'Voor het onrechtmatig beïnvloeden van uitslagen van wedstrijden (matchfixing) is in deze zaak zelfs geen begin van bewijs'.

De reglementen in het betaald voetbal stellen het wedden op wedstrijden in 'eigen' competities expliciet strafbaar, om de integriteit van het voetbal te bewaken, maar ook om de schijn van beïnvloeding, partijdigheid en vooringenomenheid te voorkomen.

Gedurende het tuchtrechtelijk proces heeft de speler de opgelegde sanctie van twee wedstrijden uitsluiting reeds ondergaan. Op verzoek van de speler besloot de CvB, alle belangen afwegend, tot gedeeltelijke publicatie van het vonnis waarbij de naam van de speler onvermeld blijft.

Verloop tuchtrechtelijk proces
Nadat de KNVB vorig seizoen signalen opving van mogelijke overtreding van de reglementen, heeft de aanklager betaald voetbal aan de onderzoekscommissie integriteit opdracht gegeven om onderzoek te doen. Op basis van dit onderzoek heeft de aanklager de speler in staat van beschuldiging gesteld en besloten de zaak direct voor te leggen aan de onafhankelijke tuchtcommissie betaald voetbal.

De tuchtcommissie achtte het (online) wedden op wedstrijden in 'eigen' competities bewezen. Op verzoek van de speler besloot de tuchtcommissie de uitspraak, alle belangen afwegend, niet te publiceren gedurende een eventueel beroep, dat vervolgens ook door de speler bij de CvB werd aangetekend.
Ok welke spelers hebben afgelopen periode een paar wedstrijden met een vage reden gemist?
- De Wit
- Svensson
- Midtsjo

Het kan uiteraard ook een reservespeler zijn geweest.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 14 mar 2021, 17:13 Ok welke spelers hebben afgelopen periode een paar wedstrijden met een vage reden gemist?
- De Wit
- Svensson
- Midtsjo

Het kan uiteraard ook een reservespeler zijn geweest.
Meest logische kandidaat leek me Bizot...
Maar die is niet afwezig geweest.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 14 mar 2021, 17:23 Meest logische kandidaat leek me Bizot...
Maar die is niet afwezig geweest.
Dani de Wit en Svensson zijn wel langdurig afwezig geweest. Midtsjo is nu net 2 weken afwezig en was ook vrij plotseling zonder dat iemand weet wat er aan de hand is.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 14 mar 2021, 17:13 Ok welke spelers hebben afgelopen periode een paar wedstrijden met een vage reden gemist?
- De Wit
- Svensson
- Midtsjo

Het kan uiteraard ook een reservespeler zijn geweest.
-had de schorsing verkeerd begrepen-
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 14 mar 2021, 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 14 mar 2021, 17:30 Hate to say it maar: Gudmundsson.
Nee, dat lijkt onlogisch. Speelde alles sinds 13 januari. Daarvoor 1x niet bij de selectie..
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kan ook een jong AZ speler zijn lijkt me?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 14 mar 2021, 17:30 Hate to say it maar: Gudmundsson.
Is niet logisch, want die heeft de laatste tijd geen 2 wedstrijden achter elkaar gemist.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 14 mar 2021, 17:36 Is niet logisch, want die heeft de laatste tijd geen 2 wedstrijden achter elkaar gemist.
Dat hebben er maar weinig behalve Midtsjö.
De rest heb ik in een edit opgesomd vanuit het eerste gezien.
De speler waar we het minste zicht op hebben is Leeuwin.
Svensson en De Wit zouden dan toevallig tijdens hun blessure geschorst moeten zijn geweest.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Een speler van AZ is voor drie wedstrijden geschorst (waarvan één voorwaardelijk) omdat hij gegokt heeft op wedstrijden uit het betaalde voetbal. Dat meldt de NOS zondag. Het is niet duidelijk om wie het gaat.

De KNVB en AZ willen niet zeggen welke speler geschorst is. Het gaat volgens de NOS in ieder geval niet om wedstrijden waarin de desbetreffende AZ'er, die de schorsing al heeft uitgezeten, zelf heeft meegedaan.


Hij gokte in totaal op zeventien wedstrijden, onder meer op het duel De Graafschap - Jong AZ van 28 februari 2020. Het is niet toegestaan om te gokken op wedstrijden uit je eigen competitie. AZ laat via de officiële kanalen weten dat de speler de situatie betreurt, 'maar uitgelegd heeft hoe het is gegaan.' Daarmee is de zaak gesloten voor de club uit Alkmaar. 

'Wel heeft AZ hieruit afgeleid dat in zijn algemeenheid niet alle spelers op de hoogte zijn van de regelgeving op dit gebied. De club zal ervoor zorgen haar spelers nog bewuster te maken van de regels die er gelden', laat AZ weten.

De Telegraaf schrijft dat de speler ingezet heeft op duels van onder meer ajax, Feyenoord en PSV. 'Volgens de speler zette hij zelf geen geld in op wedstrijden, maar deed een vriend dat via zijn account bij een online wedkantoor', schrijft de krant. De tuchtcommissie van de KNVB oordeelde op 3 februari jl. dat de AZ'er schuldig was aan het gokken op wedstrijden in de Eredivisie.



Iedereen die tegen de graafschap speelde valt dus af. Net als alle spelers die niet afwezig zijn geweest.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Na de uitspraak 3 feb. stonden Svensson, de Wit en Clasie niet op het wedstrijdformulier tegen Emmen en Heerenveen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 14 mar 2021, 17:29 Dani de Wit en Svensson zijn wel langdurig afwezig geweest. Midtsjo is nu net 2 weken afwezig en was ook vrij plotseling zonder dat iemand weet wat er aan de hand is.
Volgens het vonnis was de schorsing actief vanaf 3 februari, dus dat komt dan neer op Emmen-AZ (6 feb) en AZ-Heerenveen (14 feb). Daarin deed Midtsjø gewoon mee.
Denniz schreef: 14 mar 2021, 17:50 Na de uitspraak 3 feb. stonden Svensson, de Wit en Clasie niet op het wedstrijdformulier tegen Emmen en Heerenveen.
De Wit en Svensson waren toen nog geblesseerd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik heb uit nieuwsgierigheid het even bekeken:

Verdachte spelers:
2 Jonas Svensson blessure
27 Ramon Leeuwin feyenoord + vitesse
6 Fredrik Midtsjø vitesse + twente gemist
10 Dani de Wit blessure
20 Jordy Clasie emmen + heerenveen


In ieder geval uitgesloten:
1 Marco Bizot
16 Hobie Verhulst
3 Pantelis Hatzidiakos vvv + twente gemist (geen 2 wedstrijden achter elkaar)
4 Ron Vlaar gestopt
5 Owen Wijndal vitesse (schorsing gele kaart)
15 Bruno Martins Indi
22 Timo Letschert
26 Yukinari Sugawara
8 Teun Koopmeiners
18 Håkon Evjen
21 Kenzo Goudmijn
24 Tijjani Reijnders
7 Calvin Stengs alleen vvv gemist
9 Myron Boadu
11 Jesper Karlsson
17 Zakaria Aboukhlal
28 Albert Gudmundsson
Jelle Duin


Niet verder uitgezocht omdat ook Jong AZ
30 Mees Bakker
23 Mohamed Taabouni

CONCLUSIE

Meest aannemelijk
1. Clasie
2. Leeuwin
Plaats reactie