Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

salmonyappi schreef: 06 jun 2020, 23:29 Omdat we in Nederland altijd doelsaldo bepalend laten zijn bij gelijke punten. Ik ben het er niet mee eens, maar het is nou eenmaal zo....
Aan de andere kant hebben we wel te maken met een model waarbij een sport met exact dezelfde regels in meerdere landen, zo niet bijna alle, wordt gespeeld.
Om onderlinge competities en landencompetities mogelijk te maken heb je in dit model weinig ruimte om andere regels te hanteren. Alles dient zo goed en zo eerlijk mogelijk volgens deze regels te verlopen en daarom heb je dus ook te maken met een bond per land (KNVB), continent (UEFA), wereld (FIFA) en is er een internationaal tribunaal (CAS).

Als dan plots competities eerder worden beëindigd en in een willekeurig land is bepaald en akkoord bevonden dat het onderlinge resultaat doorslaggevend is, dan zou je dat dus moeten laten gelden voor alle competities.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

handelaar schreef: 07 jun 2020, 07:49 Toch vraag ik me nog steeds af of dat lekken (de volledige inhoud van de brief kon gepubliceerd worden door Quote) nu uiteindelijk via de UEFA of de KNVB vandaan kwam. UEFA heeft immers de KNVB hierover ingelicht. Hierover zullen binnen AZ toch ook wel haar bedenkingen zijn.
Verder de vraag of dat vroegtijdig uitlekken AZ veel kwaad kan doen, gezien ajax ruim tijd heeft om via bepaalde takkingen binnen de UEFA hier een stokje voor te kunnen steken mocht het daadwerkelijk als heel serieus te worden behandeld. Dat zou ook het stilzwijgen van AZ hebben verklaard.
Google de naam van de adviseur en je weet wie het lek is.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Lecompte schreef: 07 jun 2020, 08:57 Google de naam van de adviseur en je weet wie het lek is.
Waarom zou Aachboun gebaat zijn bij lekken als het juist ongunstig zou zijn zowel voor hem als AZ?
Ik denk dat je het meer bij de KNVB moet zoeken die immers al op de hoogte waren gebracht van de brief.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

handelaar schreef: 07 jun 2020, 09:20 Waarom zou Aachboun gebaat zijn bij lekken als het juist ongunstig zou zijn zowel voor hem als AZ?
Als ik de historie van de jongeman een beetje ken: hij heeft wat narcistische trekjes. En dan zeg ik het voorzichtig.

:)
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 06 jun 2020, 23:29 Omdat we in Nederland altijd doelsaldo bepalend laten zijn bij gelijke punten. Ik ben het er niet mee eens, maar het is nou eenmaal zo....
Het doelsaldo is bepalend voor de plaats op de ranglijst bij de tussenstand omdat de tussenstand toch niets uit maakt en het verschil in de tegenstand aan het eind van de competitie verdwenen zal zijn. Het doelsaldo is bepalend voor de eindstand omdat elke club dan alle andere clubs uit en thuis als tegenstander gehad heeft. Maar dat het doelsaldo bij een tussenstand bepalend is voor de eindklassering, dat is niet alleen onredelijk en onrechtvaardig maar daar zijn ook geen precedenten voor in het Nederlands betaald voetbal.
Dus de stelling "dat dat nou eenmaal zo is" daar ben ik het niet mee eens.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZA'dam schreef: 09 jun 2020, 18:50 Het doelsaldo is bepalend voor de plaats op de ranglijst bij de tussenstand omdat de tussenstand toch niets uit maakt en het verschil in de tegenstand aan het eind van de competitie verdwenen zal zijn. Het doelsaldo is bepalend voor de eindstand omdat elke club dan alle andere clubs uit en thuis als tegenstander gehad heeft. Maar dat het doelsaldo bij een tussenstand bepalend is voor de eindklassering, dat is niet alleen onredelijk en onrechtvaardig maar daar zijn ook geen precedenten voor in het Nederlands betaald voetbal.
Dus de stelling "dat dat nou eenmaal zo is" daar ben ik het niet mee eens.
Dat vind ik dus ook al maanden. Op mijn vraag aan velen (gasten voor die andere club die bovenaan staat) waar staat in de reglementen dat een tussenstand bij onvoorzien als eindstand wordt beschouwd heb ik nog steeds geen antwoord.

Van de week las ik nog dat in Italië bij een doemscenario dat de competitie niet uitgespeeld gaat worden een soort van wiskundige formule wordt gebruikt om de eindstand te bepalen. Onderlinge resultaten spelen daarin ook een rol.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZA'dam schreef: 09 jun 2020, 18:50 Het doelsaldo is bepalend voor de plaats op de ranglijst bij de tussenstand omdat de tussenstand toch niets uit maakt en het verschil in de tegenstand aan het eind van de competitie verdwenen zal zijn. Het doelsaldo is bepalend voor de eindstand omdat elke club dan alle andere clubs uit en thuis als tegenstander gehad heeft. Maar dat het doelsaldo bij een tussenstand bepalend is voor de eindklassering, dat is niet alleen onredelijk en onrechtvaardig maar daar zijn ook geen precedenten voor in het Nederlands betaald voetbal.
Dus de stelling "dat dat nou eenmaal zo is" daar ben ik het niet mee eens.
Helemaal met je eens. Wat ik ermee bedoel is dat we er niks aan kunnen veranderen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

ForzAZ schreef: 10 jun 2020, 05:57 Dat vind ik dus ook al maanden. Op mijn vraag aan velen (gasten voor die andere club die bovenaan staat) waar staat in de reglementen dat een tussenstand bij onvoorzien als eindstand wordt beschouwd heb ik nog steeds geen antwoord.
Volgens de redenatie van Jack van Gelder in Sportcafé is het doelsaldo leidend als de competie beëindigd is, en de KNVB heeft de competie als beëindigd afgesloten waardoor de reglementen in werking treden. Nou weet ik niet of je veel waarde aan de woorden van Jack moet hechten maar toch, zo ziet men dat dus ook bij de KNVB en die gaat er jammerlijk genoeg over. Op die redenatie is alles gestoeld en of de UEFA er op sportieve gronden van af gaat wijken moeten we afwachten alhoewel men bij de KNVB heeft laten blijken dat er niets gaat veranderen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

handelaar schreef: 10 jun 2020, 07:01 Volgens de redenatie van Jack van Gelder in Sportcafé is het doelsaldo leidend als de competie beëindigd is, en de KNVB heeft de competie als beëindigd afgesloten waardoor de reglementen in werking treden. Nou weet ik niet of je veel waarde aan de woorden van Jack moet hechten maar toch, zo ziet men dat dus ook bij de KNVB en die gaat er jammerlijk genoeg over. Op die redenatie is alles gestoeld en of de UEFA er op sportieve gronden van af gaat wijken moeten we afwachten alhoewel men bij de KNVB heeft laten blijken dat er niets gaat veranderen.
Al was het alleen maar omdat het nu “toevallig” om ajax gaat........😡
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ah, ze hebben er na een tijdje over nagedacht te hebben een tekstuele draai gevonden om de beslissing te verantwoorden. Toch grappig dat er nu een discussie is terwijl het negen dagen terug als klip en klaar werd beschouwd.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

handelaar schreef: 10 jun 2020, 07:01 Volgens de redenatie van Jack van Gelder in Sportcafé is het doelsaldo leidend als de competie beëindigd is, en de KNVB heeft de competie als beëindigd afgesloten waardoor de reglementen in werking treden. Nou weet ik niet of je veel waarde aan de woorden van Jack moet hechten maar toch, zo ziet men dat dus ook bij de KNVB en die gaat er jammerlijk genoeg over. Op die redenatie is alles gestoeld en of de UEFA er op sportieve gronden van af gaat wijken moeten we afwachten alhoewel men bij de KNVB heeft laten blijken dat er niets gaat veranderen.
Het is maar een uitleg. Pure interpretatie en invulling.

Maar in diverse landen wordt de 'tussenstand' heel anders als 'eindstand' bepaald!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik zie net deze tweet voorbijkomen:
Als hier bewijzen voor gevonden kunnen worden, dan heeft AZ wel een goede zaak om misschien alsnog de 1e plaats op te eisen. En eigenlijk zou ajax dan gewoon helemaal uit de CL/EL gehouden moeten worden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dit gaat nooit hard gemaakt kunnen worden. Het is ook een complottheorie die iedereen kan bedenken die niet van ajax houdt. Ik ben er wel van overtuigd dat ze regelmatig de vriendjes van de media inzetten om stemming te maken. Maar ook dat valt niet hard te maken. De media is nou eenmaal hoofdzakelijk in Amsterdam gebaseerd en daarmee is de voorkeur wel snel bepaald.

AZ moet zich in ieder geval verre houden van roddel en achterklap en vooral op basis van sterke argumenten de strijd aangaan/voortzetten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 10 jun 2020, 14:50 Dit gaat nooit hard gemaakt kunnen worden. Het is ook een complottheorie die iedereen kan bedenken die niet van ajax houdt. Ik ben er wel van overtuigd dat ze regelmatig de vriendjes van de media inzetten om stemming te maken. Maar ook dat valt niet hard te maken. De media is nou eenmaal hoofdzakelijk in Amsterdam gebaseerd en daarmee is de voorkeur wel snel bepaald.

AZ moet zich in ieder geval verre houden van roddel en achterklap en vooral op basis van sterke argumenten de strijd aangaan/voortzetten.
Ik kan dat artikel zelf ook niet terugvinden. En er staat geen link bij, dus vraag me inderdaad ook af of het alleen een complottheorie is, of dat zoals er staat het AD er echt onderzoek naar doet.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 10 jun 2020, 14:30 Ik zie net deze tweet voorbijkomen:
Als hier bewijzen voor gevonden kunnen worden, dan heeft AZ wel een goede zaak om misschien alsnog de 1e plaats op te eisen. En eigenlijk zou ajax dan gewoon helemaal uit de CL/EL gehouden moeten worden.
Zo dat ziet er uit als een proto-voorbeeld van fake-news.
Uitgebreid vergezocht doch enigzins geloofwaardig verhaal, 'heb ik ergens gevonden'+ geen duidelijke bronverwijzing.
Het zou mij eigenlijk verbazen als het wel zo is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

handelaar schreef: 10 jun 2020, 07:01 Volgens de redenatie van Jack van Gelder in Sportcafé is het doelsaldo leidend als de competie beëindigd is, en de KNVB heeft de competie als beëindigd afgesloten waardoor de reglementen in werking treden. Nou weet ik niet of je veel waarde aan de woorden van Jack moet hechten maar toch, zo ziet men dat dus ook bij de KNVB en die gaat er jammerlijk genoeg over. Op die redenatie is alles gestoeld en of de UEFA er op sportieve gronden van af gaat wijken moeten we afwachten alhoewel men bij de KNVB heeft laten blijken dat er niets gaat veranderen.
Dan heeft AZ misschien een zaak want de competitie is juridisch als nietig beschouwd en niet als beëindigd. Vandaar ADO en RKC niet degraderen en het ook de opzet was om de Europese tickets te verdelen op basis van het vorige seizoen waarbij het laatste door de UEFA is weerhouden. Aangezien er voor dit soort situaties geen regelgeving is er misschien mogelijkheid dat UEFA en CAS voor een andere interpretatie komen?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2020, 15:41 Zo dat ziet er uit als een proto-voorbeeld van fake-news.
Uitgebreid vergezocht doch enigzins geloofwaardig verhaal, 'heb ik ergens gevonden'+ geen duidelijke bronverwijzing.
Het zou mij eigenlijk verbazen als het wel zo is.
En Jan van Schaffelaar is een pseudoniem en sprong van een toren.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2020, 15:41 Zo dat ziet er uit als een proto-voorbeeld van fake-news.
Uitgebreid vergezocht doch enigzins geloofwaardig verhaal, 'heb ik ergens gevonden'+ geen duidelijke bronverwijzing.
Het zou mij eigenlijk verbazen als het wel zo is.
Het komt van het forum van fcutrecht.net. Het is dus inderdaad niet heel erg betrouwbaar. Al zou het me niet verbazen als het grotendeels waar is. Dat bewijzen zal echter erg moeilijk zijn, want ajax zal dat altijd ontkennen natuurlijk.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 10 jun 2020, 16:35 En Jan van Schaffelaar is een pseudoniem en sprong van een toren.
Ja de naam was mij niet bekend dus ik keek nogal raar op toen ik deze door de googlemolen probeerde te halen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_van_Schaffelaar goeie bron voor dergelijk nieuws in ieder geval :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

handelaar schreef: 10 jun 2020, 07:01 Volgens de redenatie van Jack van Gelder in Sportcafé is het doelsaldo leidend als de competie beëindigd is, en de KNVB heeft de competie als beëindigd afgesloten waardoor de reglementen in werking treden. Nou weet ik niet of je veel waarde aan de woorden van Jack moet hechten maar toch, zo ziet men dat dus ook bij de KNVB en die gaat er jammerlijk genoeg over. Op die redenatie is alles gestoeld en of de UEFA er op sportieve gronden van af gaat wijken moeten we afwachten alhoewel men bij de KNVB heeft laten blijken dat er niets gaat veranderen.
Volgens mij heeft de KNVB juist de competitie beëindigd alvorens die was afgesloten of afgesloten alvorens die was beëindigd, hoe je het ook zeggen wilt, feit is dat de competitie niet uitgespeeld is en dat is juist de kern van de zaak. Dat in het onderhavige geval de reglementen voorzien voor wat betreft de doelsaldi als leidend beginsel voor de eindklassering, betwijfel ik, althans dat die regel een eenduidige no-brainer zou zijn. Maar mocht dat wel zo zijn dan kunnen we het simpelweg in de reglementen opzoeken. Echter, los van die reglementen zijn er ook nog de aanwijzingen van de Uefa m.b.t. de overwegingen die van belang zouden moeten zijn om de definitieve eindklassering te bepalen, waardoor regels uit het nationale reglement overruled zouden kunnen worden.
Plaats reactie