Wie moet de penalty's nemen?

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Ik snap dat we geen matenaaiers in ons team hebben, en dat Altidore de meningen vaak niet mee heeft, maar toch vond ik het behoorlijk opvallend ..
Gebruikersavatar
romero
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jul 2007, 21:01

Over de laatste 5 jaar zijn dit de cijfers qua penalties:

AZ 9 penalties
Feyenoord 24 penalties
PSV 19 penalties
Fc Twente 19 penalties
ajax 28 penalties

Over 5 jaar heeft AZ veel verschillende spelers gebruikt. Dus ook op lange termijn met veel verschillende type spelers krijgt AZ aanzienlijk minder strafschoppen dan de andere clubs op een over 5 jaar gezien sportief gelijk niveau. Door al deze extra penalties heeft AZ dus eigenlijk altijd al 1-0 achter gestaan om de titel te halen.
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

romero schreef:Over de laatste 5 jaar zijn dit de cijfers qua penalties:

AZ 9 penalties
Feyenoord 24 penalties
PSV 19 penalties
Fc Twente 19 penalties
ajax 28 penalties

Over 5 jaar heeft AZ veel verschillende spelers gebruikt. Dus ook op lange termijn met veel verschillende type spelers krijgt AZ aanzienlijk minder strafschoppen dan de andere clubs op een over 5 jaar gezien sportief gelijk niveau. Door al deze extra penalties heeft AZ dus eigenlijk altijd al 1-0 achter gestaan om de titel te halen.
Okay, AZ wijkt ook in dit lijstje behoorlijk af tov de top. Heb je ook cijfers van subtoppers? En mss van uit en thuis? Mss dat clubs met grotere stadions profiteren van de extra druk die het publiek op een scheidsrechter kan uitoefenen? Anyway, het lijkt me zeker dat de KNVB deze analyse allang gemaakt heeft en blijkbaar geen vreemde dingen is tegengekomen.
Gebruikersavatar
romero
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jul 2007, 21:01

ajax 28 penalties
Heerenveen 26 penalties
Feyenoord 24 penalties
Fc Groningen 24 penalties
PSV 19 penalties
Fc Twente 19 penalties
Fc Utrecht 19 penalties
Heracles Almelo 19 penalties
NEC 17 penalties
NAC 15 penalties
Roda JC 12 penalties
AZ 9 penalties
ADO 9 penalties

Willem II 17 penalties(in 4 jaar, 2011/2012 speelde ze geen eredivisie)
Excelsior 9 penalties(De afgelopen 5 seizoenen speelde ze maar 2 seizoenen eredivisie)
VVV-Venlo 10 penalties(in 4 jaar)

Hier een wat uitgebreidere lijst. Ik weet niet of het uit of thuis wedstrijden betreft. AZ staat gewoon heel dik onderaan van bijna alle ploegen van de afgelopen 5 jaar. Als je kijkt naar de spelintentie en naar de positie waar ze zijn geëindigd de afgelopen jaren dat vergelijkend met wat alle andere clubs krijgen zou je toch vermoeden dat er iets niet goed gaat. Ik bedoel Excelsior dat alleen maar op eigen helft speelt krijgt in 2 jaar net zoveel penalties als AZ in 5 jaar. Het feit van grote stadions speelt denk ik nog niet eens een hele grote rol. Als je bijvoorbeeld kijkt naar AZ 17.000 toeschouwers en ajax en Feyenoord 50.000, zie je wel dat die ongeveer 3 maal zoveel penalties krijgen, wat ook de verhouding is tussen het aantal supporters. Ik denk dat dat toeval is, aangezien elke club meer krijgt als AZ. Ik vind het toch opmerkelijk maar het is mij zonder deze cijfers ook opgevallen dat het voor AZ echt een zeer zeldzaam iets is dat ze een strafschop krijgen.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Misselijkmakende cijfers
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Het zijn cijfers die voor vele mensen bekend zijn. Nu zijn ze ook duidelijk te zien. Mocht je er een onderzoek doen met de kaarten, krijg je ook zo'n lijst.

Het is al jaren bekend dat er met twee maten gemeten wordt. Het niveau van de scheitsrechters in Nederland is nu eenmaal niet zo hoog, vooral als er een uilenbal en een van Eg...... ik krijg het niet eens uit mijn strot, aan het roer staan.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

We moeten ook in de spiegel kijken naar onze selectie 'ideale schoonzonen'. Gogme? Wie? Penalty uitlokken in de zestien? Wie? Buitenspelers die de zestien niet voor de man insnijden. Contact maken. Of bij contact niet durven vallen!

Scheidsen hebben we zker niet mee, maar we doen er ook niks aan om ze mee te krijgen! Beetje slijmen in het veld. Arm leggen op de schouder van de scheids. Duimpje omhoog. Geintje maken. Nee, die van ons zie ik dat allemaal niet doen. Helemaal volgepropt met opdrachten van Gert Jan? De enige lomperik zo'n beetje bij AZ, die met name via de media zijn onvrede over de KNJB uit. Lekker slim bezig.

Een scheids/KNJB in je zak steken en daar je voordeel uit putten is ook een kwaliteit waarmee je punten kan pakken. Niet bij Altijd Zichzelf!
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

En nu tekent Verbeek de code niet en t zal hem wel bezuren. Dat regelt de KNVB wel. Terwijl Verbeek waarschijnlijk de enige die code al toepast en het daarom belachelijk vind om te tekenen.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

We hebben geen bloedzuigers, niet dat ik daar per definitie fan van ben, want ik schaam me dood voor een Strootman of Van Bommel, maar bij bovengemiddeld contact mag een AZ speler best vallen... of zijn maatje de scheids er even aan herinneren (normaal).

De laatste speler die de 'winnaars' mentaliteit had was Pontus, en in het kampioensjaar hadden we een De Zeeuw, Moreno en Ari die wel is iets uitlokte. En een Schaars die 'beste vriendjes' was met de scheids, zijn allemaal procenten die bijdragen aan het wel of niet in je voordeel zijn van een beslissing, lijkt mij tenminste.

Kortom: Er ontbreekt gif, zowel qua strijd als qua persoonlijkheid. Een Gudmundsson, Beerens, V. Elm, Reijnen en ga zo maar door zijn allemaal lieverdjes. Waar zijn de eikels? Bij Berghuis zie je wel iets van gif zitten en bij Altidore, maar misschien is het wel te verwarren met frustratie..

En Gorter was een heel giftig mannetje bij NAC, maar die lijdt nu meer aan zenuwen o.i.d...

Kortom: Spelers met gif nodig, slimmere spelers en meer uitlokken.. in plaats van van die leuke voorzetten van Beerens/Gudmundsson van 20 meter buiten de 16, ga er eens langs. Of je krijgt een penalty of je krijgt een vrije doorgang. (of bal kwijt :wink: )
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Het blijft opvallend. Toch blijf ik zeggen: liever geen penalty's dan spelers die tuimelen over elke grasspriet. Wat AZ wél zou moeten doen is deze cijfers eens bespr met de KNVB. Wat wij zijn met de instelling van onze spelers wel degelijk een voorbeeld voor de rest. Alleen moet de KNVB ervoor zorgen dat dit niet meer in ons eigen nadeel uitpakt.

Maar wij zijn de standaard. De rest moet zijn spelers opvoeden.
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Hij zat erin. Gorter tegen VVV. Maar ik vond het er nogal geforceerd uitzien.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Waarom neemt Altidore ze niet gewoon?
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Izwid schreef:Hij zat erin. Gorter tegen VVV. Maar ik vond het er nogal geforceerd uitzien.
Ik hou er over het algemeen niet van als ze zon mini dribbeltje of weet ik veel wat voor flauwekul doen voordat ze schieten. Dat zag je bij Donny ook.
Hij zat er overigens prima in, maar volgende keer gewoon een normale aanloop en rossen anders maak je het voor de keeper alleen maar makkelijker als je er een spelletje van maakt.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Gorter tikte 'm goed binnen, maar het is zoals AZ 4 Life al zei, waarom neemt Altidore ze niet? Krikt zijn doelpunten alleen maar op.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

pAuluZ schreef:Ik hou er over het algemeen niet van als ze zon mini dribbeltje of weet ik veel wat voor flauwekul doen voordat ze schieten. Dat zag je bij Donny ook.
Hij zat er overigens prima in, maar volgende keer gewoon een normale aanloop en rossen anders maak je het voor de keeper alleen maar makkelijker als je er een spelletje van maakt.
Volgens mij miste hij bij NAC ook zelden een pingel. Laten wij dus maar niet gaan vertellen wat hij wel en niet moet doen.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

hotdogsnor schreef:Gorter tikte 'm goed binnen, maar het is zoals AZ 4 Life al zei, waarom neemt Altidore ze niet? Krikt zijn doelpunten alleen maar op.
Ja met al die pingels had ie al op 16 kunnen staan :wink:
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Ja, da's waar, maar waarom niet. Stel nou dat 'ie 1 of 2 goals achter Bony of Finnbogason eindigt. Had hij die penalty(s) dan maar genomen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

hotdogsnor schreef:Gorter tikte 'm goed binnen, maar het is zoals AZ 4 Life al zei, waarom neemt Altidore ze niet? Krikt zijn doelpunten alleen maar op.
Penalties zouden een zekerheidje moeten zijn. dus waarom iets veranderen wat goed loopt ? 8)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

ˆ Dat dus.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Defcon 4
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 sep 2009, 08:09
Locatie: Alkmaar

hotdogsnor schreef:Gorter tikte 'm goed binnen, maar het is zoals AZ 4 Life al zei, waarom neemt Altidore ze niet? Krikt zijn doelpunten alleen maar op.
Die 1,456677 strafschoppen die wij krijgen per seizoen?? Zet ook geen zode aan de dijk.
In al onze ijver om sportief te blijven, parkeren we zo dicht mogelijk tegen de sporthal.
Plaats reactie