Ron Vlaar (stage <17/assistent)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ Twello schreef: 12 dec 2019, 08:44 Vlaar zal niet spelen aldus Slot. Een wedstrijd met een dergelijk hoge intensiteit is niet goed als je terugkomt van een blessure, 4 trainingen in de benen hebt en 6 wedstrijden hebt gemist. Hij zou alleen kunnen invallen. Volgens Slot is het wel de verwachting dat Clasie speelt.
Ik hoop toch op minstens een helft voor Vlaar met het oog op de wedstrijd van het weekend.
Als zo'n Clasie nu ook al zonder problemen tegen clubs als United en ajax in het centrum gezet kan worden begrijp ik niet waarom clubs als PSV zoveel problemen hebben als er eens iets uitvalt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

handelaar schreef: 12 dec 2019, 10:04 Ik hoop toch op minstens een helft voor Vlaar met het oog op de wedstrijd van het weekend.
Als zo'n Clasie nu ook al zonder problemen tegen clubs als United en ajax in het centrum gezet kan worden begrijp ik niet waarom clubs als PSV zoveel problemen hebben als er eens iets uitvalt.
Omdat wij zo goed zijn! Ons team is de kracht, bij PSV zijn ze veel meer afhankelijk van individuele spelers.
Wij hebben onze uitvallers, waaronder Vlaar en nu weer Pantelis, meteen redelijk goed kunnen opvangen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

salmonyappi schreef: 12 dec 2019, 12:25 Omdat wij zo goed zijn! Ons team is de kracht, bij PSV zijn ze veel meer afhankelijk van individuele spelers.
Wij hebben onze uitvallers, waaronder Vlaar en nu weer Pantelis, meteen redelijk goed kunnen opvangen.
Toch zit er nog een kansje in als Ron minstens een half uur vanavond mee kan spelen dat hij gewoon tegen ajax start:
https://www.foxsports.nl/video/3156722/ ... ms-spelen/
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Nou, dat is dus gebeurt! Vraag is wel of Ron alweer een volledige wedstrijd kan spelen (tegen ajax!). Wellicht dat Kramer een kans krijgt?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DiepeMast schreef: 13 dec 2019, 06:41 Nou, dat is dus gebeurt! Vraag is wel of Ron alweer een volledige wedstrijd kan spelen (tegen ajax!). Wellicht dat Kramer een kans krijgt?
Kramer tegen ajax? Alsjeblieft niet. In deze topper ga je toch niet ineens een onervaren jongen die ook net weer fit is voor de leeuwen gooien.

Als Vlaar niet fit is gewoon starten met Clasie. Ik verwacht Tadic weer in de spits en die is nauwelijks groter dan Clasie. AZ moet zondag vanuit eigen kracht gaan voetballen. Dat wil zeggen zorgen dat je zelf aan de bal bent en niet ajax. Vorig seizoen wonnen wij omdat wij meer dan een uur lang heel druk zetten. Dat moet zondag weer gebeuren, maar dan liever wat langer volhouden. ajax houdt daar niet van en wij presteren alleen als wij de bal hebben en niet achter de bal aan lopen. Met Clasie in de ploeg lijkt mij de beste optie. Vlaar mag er in om op het eind een goede stand vast te houden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 13 dec 2019, 06:41 Nou, dat is dus gebeurt! Vraag is wel of Ron alweer een volledige wedstrijd kan spelen (tegen ajax!). Wellicht dat Kramer een kans krijgt?
Ik verwacht dat Clasie gewoon gaat spelen tegen ajax. Ron kwam er nu in vanwege de stand, maar als het 0-0 of 1-0 was gebleven dan denk ik niet dat hij Ron heel snel had gebracht. Bovendien lagen de tegengoals, minus die penalty, ook echt niet aan Clasie. Zeker als Tadic speelt kan je prima met Clasie spelen. Kramer moet je natuurlijk nooit gaan opstellen tegen ajax. Dat is bovendien ook nog eens een linkspoot.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 17 dec 2019, 13:47 Ron speelt niet meer in 2019:
https://www.ziggosport.nl/nieuws/167635 ... adliner.nl
Ik zag het ook, maar ik weet niet waar Ziggo dit vandaan heeft. Al vind ik het niet vreemd, met alleen woensdag en zaterdag voor de boeg.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Kilkenny schreef: 17 dec 2019, 14:26 Ik zag het ook, maar ik weet niet waar Ziggo dit vandaan heeft. Al vind ik het niet vreemd, met alleen woensdag en zaterdag voor de boeg.
Dat is door AZ zelf bevestigd op Twitter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Vlaar genoemd in het team of the decade van Aston Villa.

http://www.sport.co.uk/news/aston-villa ... 19/616912/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 25 dec 2019, 10:30 Vlaar genoemd in het team of the decade van Aston Villa.

http://www.sport.co.uk/news/aston-villa ... 19/616912/
Mooie woorden ook over Vlaar:
Ron Vlaar (CB) - Before leaving Villa Park for AZ Alkmaar in 2015, Vlaar was the club captain. Villa's demise correlated with Vlaar's departure and his influence was clearly missing in the dressing room. He only made 88 appearances for the Villans before moving back to his home nation.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Vlaar zal er volgens Slot ook tegen ajax nog niet bij zijn.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

Inmiddels is het duidelijk dat AZ nieuws gedoseerd brengt. Bij zowel Vlaar als Goudmijn is het item voor de demontage werkzaamheden opgenomen. Niet dat het uitmaakt verder, maar wel opmerkelijk.
Everton: Pride of Merseyside
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ben blij met Ron Vlaar, zijn invloed, zijn uitspraken, hoe hij de spelers op sleeptouw neemt.

Maar ik ben niet blij met deze contractverlenging, Ron is inmiddels 35 iedere contractverlenging zal er een risico zijn op totale afbraak en dat gun ik hem niet. Als hij dit seizoen was gestopt dan zou dat echt stoppen op je hoogtepunt mogen heten. Wie weet trekt hij het nog een jaartje en behalen we dan ook weer succes, maar dat is dan wel een jaar waarin alles echt precies goed moet vallen (ook voor Ron Vlaar).

Men moet ook niet vergeten dat we naast Ron Vlaar ook nog Ramon Leeuwin hebben, dit stokoude centrum staat voorlopig de groei van een jonger/sterker centrum in de weg en als er iemand uit valt dan zijn we al heel snel de sigaar omdat er geen achtervang is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 12 jun 2020, 10:04 Ik ben blij met Ron Vlaar, zijn invloed, zijn uitspraken, hoe hij de spelers op sleeptouw neemt.

Maar ik ben niet blij met deze contractverlenging, Ron is inmiddels 35 iedere contractverlenging zal er een risico zijn op totale afbraak en dat gun ik hem niet. Als hij dit seizoen was gestopt dan zou dat echt stoppen op je hoogtepunt mogen heten. Wie weet trekt hij het nog een jaartje en behalen we dan ook weer succes, maar dat is dan wel een jaar waarin alles echt precies goed moet vallen (ook voor Ron Vlaar).

Men moet ook niet vergeten dat we naast Ron Vlaar ook nog Ramon Leeuwin hebben, dit stokoude centrum staat voorlopig de groei van een jonger/sterker centrum in de weg en als er iemand uit valt dan zijn we al heel snel de sigaar omdat er geen achtervang is.
Aangezien ze op dezelfde positie spelen, gaat dit riedeltje niet helemaal op. Mochten ze dan nog onverhoopt eens incidenteel samen het centrum moeten vormen, dan zijn ze nog goed genoeg om tegen zeker 12 van de 17 tegenstanders in de eredivisie overeind te kunnen blijven. En tegen de sterkste tegenstanders zoek je een andere oplossing. Ik vind het risico niet zo groot.

En voor wie staan ze in de weg dan?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Toffee schreef: 12 jun 2020, 08:48 Inmiddels is het duidelijk dat AZ nieuws gedoseerd brengt. Bij zowel Vlaar als Goudmijn is het item voor de demontage werkzaamheden opgenomen. Niet dat het uitmaakt verder, maar wel opmerkelijk.
Opmerkelijk blijkbaar, maar niet onlogisch. Je hebt meer aan 3 nieuwsberichten in de krant en alle voetbalwebsites dan 1.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 12 jun 2020, 10:19 Aangezien ze op dezelfde positie spelen, gaat dit riedeltje niet helemaal op. Mochten ze dan nog onverhoopt eens incidenteel samen het centrum moeten vormen, dan zijn ze nog goed genoeg om tegen zeker 12 van de 17 tegenstanders in de eredivisie overeind te kunnen blijven. En tegen de sterkste tegenstanders zoek je een andere oplossing. Ik vind het risico niet zo groot.

En voor wie staan ze in de weg dan?
Wie is de andere centrumverdediger dan? Wuytens zal het niet meer zijn. Hatzidiakos staat technisch gezien ook op dezelfde plek als Vlaar en Leeuwin toch? Dus in ieder geval gaat het rijtje nu met die logica : Vlaar-Leeuwin-Hatzidiakos.

En ja Vlaar in vorm en gezond is goed om er bij te hebben dat ontken ik ook niet. De vraag blijft ieder seizoen sterker worden of Vlaar (en Leeuwin nu ook) dit nog lang gaan volhouden, hoe fit ze zullen blijven in het algemeen, of er geen blessures opdoemen (Want ook die kans groeit).

Bij de start van aankomend seizoen zal Leeuwin 33 zijn Vlaar 35 en in de loop van het seizoen zal Vlaar 36 worden. Voetballers hebben helaas nu eenmaal een houdbaarheidsdatum, de vraag is of we die van Vlaar niet overschrijden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 12 jun 2020, 10:30 Wie is de andere centrumverdediger dan? Wuytens zal het niet meer zijn. Hatzidiakos staat technisch gezien ook op dezelfde plek als Vlaar en Leeuwin toch? Dus in ieder geval gaat het rijtje nu met die logica : Vlaar-Leeuwin-Hatzidiakos.

En ja Vlaar in vorm en gezond is goed om er bij te hebben dat ontken ik ook niet. De vraag blijft ieder seizoen sterker worden of Vlaar (en Leeuwin nu ook) dit nog lang gaan volhouden, hoe fit ze zullen blijven in het algemeen, of er geen blessures opdoemen (Want ook die kans groeit).

Bij de start van aankomend seizoen zal Leeuwin 33 zijn Vlaar 35 en in de loop van het seizoen zal Vlaar 36 worden. Voetballers hebben helaas nu eenmaal een houdbaarheidsdatum, de vraag is of we die van Vlaar niet overschrijden.
De positie van linker centrale verdediger is een andere discussie. Voor de plek van Vlaar hebben we drie opties straks, waarvan 2 oudere spelers. Dan vang je dat risico dus keurig op.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nou vooruit.Nog 1 jaartje dan!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Teun Koopmeiners is perfect op die plek. We hebben Joris Kramer nog. En vanuit Jong AZ dit seizoen komt Tijs Velthuis er aan!

Zo lang iedereen blijft hebben we niemand nodig! Ik doe Huiberts na. :wink:
Plaats reactie