Training

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: 07 jan 2020, 07:56 Ik verbaas me erover waarom Allouch niet mee is op trainingskamp. Toch ook één van de groeibriljantjes in de jeugdopleiding. Daartegenover is wel Felix Andrade Correira mee die op huurbasis hier speelt maar mijn inziens geen potten en pannen tot op heden heeft gebroken
Andrade laat juist een goede progressie zien en dat is ook terug te zien in de cijfers. Logisch dat hij meegaat, te meer omdat Allouch ook zelden bij Jong speelt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ Twello schreef: 07 jan 2020, 07:56 Ik verbaas me erover waarom Allouch niet mee is op trainingskamp. Toch ook één van de groeibriljantjes in de jeugdopleiding. Daartegenover is wel Felix Andrade Correira mee die op huurbasis hier speelt maar mijn inziens geen potten en pannen tot op heden heeft gebroken
Felix heeft in het begin moeten wennen (vreemd koud land, andere thuissituatie, nieuwe ploeg, medespelers e.d) maar komt de laatste tijd helemaal los. Geeft erg veel bruikbare passes/voorzetten aan de vrije speler voor het doel en heeft meerdere assists op zijn naam. Terecht dat hij mee is. Mocht Stengs in de zomer vertrekken is Felix een soortgelijke speler die Stengs kan vervangen qua speelwijze.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ Twello schreef: 07 jan 2020, 07:56 Ik verbaas me erover waarom Allouch niet mee is op trainingskamp. Toch ook één van de groeibriljantjes in de jeugdopleiding. Daartegenover is wel Felix Andrade Correira mee die op huurbasis hier speelt maar mijn inziens geen potten en pannen tot op heden heeft gebroken
Misschien geeft hem de motivatie om net die stap extra te zetten?
Weet ook niet of Allouch een contract heeft uit mijn hoofd en hoe sterk dat contract is, AZ zal wel capriolen als van vorig jaar willen voorkomen door te vroeg teveel de aandacht te vestigen op talenten.

Benieuwd of er bij de andere jongens die wel mee zijn wel doorstroming gaat plaatsvinden op korte termijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Goed nieuws uit Olivia: AZ spelers zijn fit

En ze zijn aan het oefenen dat ze de uitvoering beter doen. Dat klinkt allemaal goed. Op papier staan we er goed voor.
(Hopelijk vergeten ze niet te evalueren. Boadu die kan echt maar op één manier doelpunten maken en Stengs lijdt echt heel veel amateuristisch balverlies. En de handelingssnelheid van de niet basis is ook drama. maarja.)
Glory Hunter
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

multatuli schreef: 07 jan 2020, 14:06 Felix heeft in het begin moeten wennen (vreemd koud land, andere thuissituatie, nieuwe ploeg, medespelers e.d) maar komt de laatste tijd helemaal los. Geeft erg veel bruikbare passes/voorzetten aan de vrije speler voor het doel en heeft meerdere assists op zijn naam. Terecht dat hij mee is. Mocht Stengs in de zomer vertrekken is Felix een soortgelijke speler die Stengs kan vervangen qua speelwijze.
Dat wordt dan dringen geblazen op rechts: volgens sommige is Evjen daarvoor gehaald en Zakaria Aboukhlal is een pure rechtsbuiten die als hij het gewenste niveau kan behalen eigenlijk de aangewezen man is voor die positie. Maar altijd wel lekker als er veel concurrentie is en het daarbij multifunctionele aanvallers zijn die ook op andere posities uit te weg kunnen.
Maar hopelijk blijft Stengs nog een seizoentje gezien we, denk ik, best wel ergens voor te spelen hebben waar het nodige mee verdient kan worden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

handelaar schreef: 10 jan 2020, 11:02 Dat wordt dan dringen geblazen op rechts: volgens sommige is Evjen daarvoor gehaald en Zakaria Aboukhlal is een pure rechtsbuiten die als hij het gewenste niveau kan behalen eigenlijk de aangewezen man is voor die positie. Maar altijd wel lekker als er veel concurrentie is en het daarbij multifunctionele aanvallers zijn die ook op andere posities uit te weg kunnen.
Maar hopelijk blijft Stengs nog een seizoentje gezien we, denk ik, best wel ergens voor te spelen hebben waar het nodige mee verdient kan worden.
Als Stengs nog een seizoen blijft en Evjen is er alleen voor dezelfde positie als Stengs dan is het een verkwisting van geld en talent. Geloof ik dus niet. Maar mooi dat het zo lekker loopt op trainingskamp. Ben benieuwd hoe ze het vanmiddag in de oefenwedstrijd doen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

handelaar schreef: 10 jan 2020, 11:02 Dat wordt dan dringen geblazen op rechts: volgens sommige is Evjen daarvoor gehaald en Zakaria Aboukhlal is een pure rechtsbuiten die als hij het gewenste niveau kan behalen eigenlijk de aangewezen man is voor die positie. Maar altijd wel lekker als er veel concurrentie is en het daarbij multifunctionele aanvallers zijn die ook op andere posities uit te weg kunnen.
Maar hopelijk blijft Stengs nog een seizoentje gezien we, denk ik, best wel ergens voor te spelen hebben waar het nodige mee verdient kan worden.
Aboukhlal is geen pure rechtsbuiten. Die is volledig tweebenig en kan op beide vleugels uit de voeten. Correia kan ook aan beide kanten spelen. Stengs en Evjen kunnen ook op andere posities spelen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

multatuli schreef: 10 jan 2020, 12:22 Als Stengs nog een seizoen blijft en Evjen is er alleen voor dezelfde positie als Stengs dan is het een verkwisting van geld en talent. Geloof ik dus niet. Maar mooi dat het zo lekker loopt op trainingskamp. Ben benieuwd hoe ze het vanmiddag in de oefenwedstrijd doen.
Hoe komt het verhaal naar voren dat Evjen alleen voor de positie van Stengs is gehaald, dat is helemaal niet zo.
Kijk even naar het interview van Max, hierin zegt hij dat het spel van Evjen veel aan dat van Stengs doet denken: kan iets creëren maar ook productief, maar dat deze speler op meerdere posities kan spelen en dat Max verder hoopt dat Stengs nog wel eventjes blijft gezien zijn contract nog wel eventjes doorloopt.
Dus verkwisting is het helemaal niet en daarbij, wel je de sportieve lat weer hoger leggen, heb je een brede selectie nodig met spelers die niet veel voor elkaar onderdoen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

handelaar schreef: 10 jan 2020, 15:27 Hoe komt het verhaal naar voren dat Evjen alleen voor de positie van Stengs is gehaald, dat is helemaal niet zo.
Kijk even naar het interview van Max, hierin zegt hij dat het spel van Evjen veel aan dat van Stengs doet denken: kan iets creëren maar ook productief, maar dat deze speler op meerdere posities kan spelen en dat Max verder hoopt dat Stengs nog wel eventjes blijft gezien zijn contract nog wel eventjes doorloopt.
Dus verkwisting is het helemaal niet en daarbij, wel je de sportieve lat weer hoger leggen, heb je een brede selectie nodig met spelers die niet veel voor elkaar onderdoen.
Ik ben het met je eens, maar er zijn mensen die denken dat de positie van Stengs, de enig geschikte positie voor Evjen is.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 07 jan 2020, 18:37 Misschien geeft hem de motivatie om net die stap extra te zetten?
Weet ook niet of Allouch een contract heeft uit mijn hoofd en hoe sterk dat contract is, AZ zal wel capriolen als van vorig jaar willen voorkomen door te vroeg teveel de aandacht te vestigen op talenten.

Benieuwd of er bij de andere jongens die wel mee zijn wel doorstroming gaat plaatsvinden op korte termijn.
Allouch heeft vorig jaar een jeugdcontract getekend.
Hij doet het goed bij onder 19. Het lijkt erop dat hoewel er meer jongens voor in aanmerking kwamen om mee te gaan met de A selectie er voor gekozen is dit team een gezamenlijke voorbereiding te geven.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ heeft de Mechelse herders met 5-1 verslagen.
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als ik op instagram beelden van de trainingssessie volg dan lijkt het alsof ze bijna altijd partijtje of een of ander jeugdig techniek dingetje aan het doen zijn (latje trap, hooghouden, voetvolley etc.). Is er iemand die wel eens vaker naar de training gaat, gebeurd dat echt zoveel als ze het laten zien? :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZ.nl schreef:AZ hervat maandag training
Gepubliceerd op 30 april 20, 17:20

ZAANSTAD- Het eerste elftal van AZ gaat vanaf maandag aangepast trainen op het AFAS Trainingscomplex. Daarbij worden alle strikte coronamaatregelen en voorwaarden van het RIVM in acht genomen. De komende drie weken wordt - achter gesloten deuren - gewerkt in kleine groepen.

Na het volgen van een individueel trainingsschema tijdens de afgelopen weken, kan de ploeg van Arne Slot nu in klein groepsverband de basisconditie op peil houden en krachttrainingen afwerken. De spelers komen in shifts naar de club en lossen elkaar af. Buitenlandse spelers die eerder naar eigen land vertrokken, keren terug om aan te sluiten bij de aangepaste trainingen.

Nieuwe maatregelen
De staf plant het trainingsprogramma in tot het moment dat er nieuwe maatregelen of versoepelingen door het kabinet worden afgekondigd en vullen aan de hand daarvan de volgende periode in.
Ik snap het praktisch nut niet. De competitie is toch klaar? Waarom nu moeilijk doen met trainen? Geef de spelers gewoon vakantie. Later zullen ze wellicht al weer vroeg genoeg aan de bak moeten i.v.m. voorronde CL.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

pAZcal schreef: 30 apr 2020, 19:51 Ik snap het praktisch nut niet. De competitie is toch klaar? Waarom nu moeilijk doen met trainen? Geef de spelers gewoon vakantie. Later zullen ze wellicht al weer vroeg genoeg aan de bak moeten i.v.m. voorronde CL.
Topsporters moeten niet te lang niet trainen. Nu doen ze thuis misschien wat oefeningen, maar dat is wat anders dan op de club. Al zes weken geen training in groepsverband. Dat is al langer dan een normale zomervakantie voor de spelers.

Ik heb al gelezen dat in drie fases tot de start van de nieuwe competitie in september getraind gaat worden. Genoeg tijd dus nog tussendoor voor vakantie.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ze moeten inderdaad hoognodig het veld weer op en dat willen zij zelf ook graag. Zo veel mogelijk streven naar normalisatie is heel goed.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Bedenk je ook even, je bent een jonge jongen, dan wil je altíjd voetballen. Gasten met de leeftijd van Boadu, Stengs, Wijndal, noem maar op, die staan volgensmij te popelen om weer aan de gang te gaan na 6, 7 weken niks. Dus ik zie zelf niet in wat mis is met de boel op peil houden.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bovendien worden ze er simpel gezegd voor betaald....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Misschien dat AZ het positiespel kan verbeteren.
Glory Hunter
aadjepaatje
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jul 2018, 15:52

Volgens mij miste ik Ferry Druijf.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

aadjepaatje schreef: 20 jul 2020, 17:42 Volgens mij miste ik Ferry Druijf.
Ik ook eerlijk gezegd. Ik heb wat beelden gezien maar zag hem niet. Op de foto's ook niet. Dus.......
Plaats reactie