Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Grifo schreef: 05 jun 2023, 06:28 Ik heb nergens gezegd dat ze los opereren, noch dat Jansen geen invloed zal hebben. Woorden die Simon P. mij in de mond probeert te leggen. Het lijkt me volstrekt logisch dat Jansen aandraagt wat hij wil hebben aan versterkingen (type en positie). Of hij zich vervolgens bemoeit met wíé er aangekocht moet worden, dat betwijfel ik, gezien zijn woorden.
Juist. Een trainer duidt zijn wensen, meer niet.
Wié er uiteindelijk wordt aangetrokken is de taak van een TD.
De trainer moet het hier vervolgens mee doen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bertje schreef: 05 jun 2023, 07:04 Juist. Een trainer duidt zijn wensen, meer niet.
Wié er uiteindelijk wordt aangetrokken is de taak van een TD.
De trainer moet het hier vervolgens mee doen.
Het boodschappenlijstje van Jansen:

- Een rechtsback die niet kan verdedigen
- Twee CV's die positioneel slecht zijn
- Een snelle rechtsbuiten die ik toch niet ga opstellen
- Twee blessuregevoelige CV's
- Een dure Amerikaan om de bank warm te houden

Komt eraan Pascal !
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 05 jun 2023, 07:11 Het boodschappenlijstje van Jansen:

- Een rechtsback die niet kan verdedigen
- Twee CV's die positioneel slecht zijn
- Een snelle rechtsbuiten die ik toch niet ga opstellen
- Twee blessuregevoelige CV's
- Een dure Amerikaan om de bank warm te houden

Komt eraan Pascal !
:lol:
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 20:46 Heb je daar een bron voor nodig? Als je AZ een beetje zou volgen, weet je dat ze altijd alles samen doen. Zoek zelf maar even naar interviews in februari
Volgens mij heeft Slot wel eens aangegeven dat hij bij Feyenoord betrokken is bij de transfers en dat dat bij AZ niet het geval was. Dat zal dan voor Jansen niet anders zijn lijkt mij.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Misschien kan, net als bij Huiberts en Eenhoorn, achter Jansen ook een slash en technische staf?

Wie weet is dit op termijn een mogelijke vervanger voor de hier vervloekte Nick van Aart:
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt ... ner-keizer
(al is tot medio 2024 niet erg vertrouwenwekkend)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jan Sierksma heeft zijn diploma, net op tijd om aan de slag te kunnen gaan in de KKD

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/sierksma-be ... ro-diploma
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 07 jun 2023, 18:53 Jan Sierksma heeft zijn diploma, net op tijd om aan de slag te kunnen gaan in de KKD

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/sierksma-be ... ro-diploma
AZ heeft nu 6 trainers met hoogste diploma stond in NHD. 4 bij het eerste: Jansen, Franssen, Goudmijn en Martens.
Jan Sierksma bij Jong en Dennis Haar, die tegenwoordig scout is bij AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 07 jun 2023, 19:05 AZ heeft nu 6 trainers met hoogste diploma stond in NHD. 4 bij het eerste: Jansen, Franssen, Goudmijn en Martens.
Jan Sierksma bij Jong en Dennis Haar, die tegenwoordig scout is bij AZ.
Dit is wel iets waar ik voor vrees. Ik vraag me af of dit niet een tikkende tijdbom is; zoveel mensen met ambities kun je nooit allemaal tevreden houden en zou kunnen opspelen
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 jun 2023, 19:42 Dit is wel iets waar ik voor vrees. Ik vraag me af of dit niet een tikkende tijdbom is; zoveel mensen met ambities kun je nooit allemaal tevreden houden en zou kunnen opspelen
Wat er zou kunnen gebeuren is dat als de ambitie verder gaat dan de mogelijkheden er één of meer vertrekken, en de vraag is dan of dat erg is; als de beste maar blijft :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 jun 2023, 19:44 Wat er zou kunnen gebeuren is dat als de ambitie verder gaat dan de mogelijkheden er één of meer vertrekken, en de vraag is dan of dat erg is; als de beste maar blijft :wink:
Het kan zorgen voor een verziekte werkomgeving
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 jun 2023, 19:50 Het kan zorgen voor een verziekte werkomgeving
Leg uit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 jun 2023, 22:25Leg uit.
Teveel mensen met dezelfde ambitie en te weinig uitzicht daarop kan zorgen voor demotivatie of wrijving
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 07 jun 2023, 19:05 AZ heeft nu 6 trainers met hoogste diploma stond in NHD. 4 bij het eerste: Jansen, Franssen, Goudmijn en Martens.
Jan Sierksma bij Jong en Dennis Haar, die tegenwoordig scout is bij AZ.
Dennis Haar is tegenwoordig scout? :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2023, 23:10 Dennis Haar is tegenwoordig scout? :roll:
Blijkbaar..
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2023, 23:10 Dennis Haar is tegenwoordig scout? :roll:
Ja, al ruim een week :D
"Een jaar na zijn klus als interim-hoofdtrainer van Cambuur is hij bij AZ in dienst getreden als scout."
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 0_52152771
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Hij staat op de shortlist bij Celtic. Lijst bevat nog minstens 5 trainers. Zou wel een mooie club voor Jansen zijn. Martens staat klaar.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

dirkjan schreef: 08 jun 2023, 07:47 Ja, al ruim een week :D
"Een jaar na zijn klus als interim-hoofdtrainer van Cambuur is hij bij AZ in dienst getreden als scout."
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 0_52152771
Ja ik geloofde de voorgaande spreker al wel. (Hoewel ik vaak om bronnen vraag)

Ik zie alleen niet in hoe hij daar nou precies voor gekwalificeerd voor zou zijn. Lijkt mij toch een vak apart. (Niks ten nadele van de persoon).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 08 jun 2023, 09:34 Ja ik geloofde de voorgaande spreker al wel. (Hoewel ik vaak om bronnen vraag)

Ik zie alleen niet in hoe hij daar nou precies voor gekwalificeerd voor zou zijn. Lijkt mij toch een vak apart. (Niks ten nadele van de persoon).
Wij zijn hier toch ook allemaal zowel scout als trainer? Kan prima!

Sterker nog, sommigen zijn ook nog veiligheidsexpert, kandidaat bestuurslid, TD en advocaat erbij.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 08 jun 2023, 09:34 Ja ik geloofde de voorgaande spreker al wel. (Hoewel ik vaak om bronnen vraag)

Ik zie alleen niet in hoe hij daar nou precies voor gekwalificeerd voor zou zijn. Lijkt mij toch een vak apart. (Niks ten nadele van de persoon).
Last Scout, had je nog contact gezocht met AZ ivm je scoutambities?
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 07 jun 2023, 22:29 Teveel mensen met dezelfde ambitie en te weinig uitzicht daarop kan zorgen voor demotivatie of wrijving
Zolang er duidelijkheid is voor de betrokkenen lijkt me dat niet. Het trio bij het eerste lijkt allemaal hun plek te kennen en lijken te klikken. Ze kennen hun rol. Met Sierksma zal ongetwijfeld ook een plan zijn uitgestippeld en die mag het nu twee jaar laten zien bij Jong AZ. Martens heeft ook een duidelijke rol. Zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn. Het is wat anders als je allemaal sterren in een elftal bij elkaar koopt die allemaal de hoofdrol willen.
Gesloten