Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

ForzAZ schreef: 07 jan 2023, 21:42 Oke thanks.

En wat doet ie dan op een vrijdagavond bij Jong AZ?
Naar echt voetbal kijken. ;)
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Toni Tapalovic is ontslagen als keeperstrainer bij Bayern München. Is vast goed genoeg voor AZ. Mooie naam ook. :wink:
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/de ... ~a1088063/
Joop Hiele voert al gesprekken met de knvb. Kan hij ook wel bij AZ aan de slag :D
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Joostess schreef: 05 feb 2023, 08:55 https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/de ... ~a1088063/
Joop Hiele voert al gesprekken met de knvb. Kan hij ook wel bij AZ aan de slag :D
Mag van mij ook. Onze stoere Ryan straalt nu al niks meer uit. Amper een maand in handen van onze keeperstrainer!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Peter Bosz is nog steeds vrij
Fred Grim ook
Van Bronckhorst
Louis
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 09:14 Peter Bosz is nog steeds vrij
Fred Grim ook
Van Bronckhorst
Louis
:gaap:
Ronald de Boer, Henk ten Cate, Co Adriaanse, Leo Beenakker, Martin Jol of de kroonprins van het trainersgilde, Robert Maaskant :gaap:
(ook Hyballa komt binnenkort weer op de markt)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dit hele topic is toch eigenlijk overbodig. AZ gaat toch zo goed als zeker Martens doorschuiven en dan Sierksma naar jong AZ (mocht het ooit zover komen :roll: )
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 06 feb 2023, 17:45 :gaap:
Ronald de Boer, Henk ten Cate, Co Adriaanse, Leo Beenakker, Martin Jol of de kroonprins van het trainersgilde, Robert Maaskant :gaap:
(ook Hyballa komt binnenkort weer op de markt)
Die zouden het allemaal niet slechter doen. Ze hebben namelijk een staat van dienst.

Behalve De Boer
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 06 feb 2023, 18:37 Die zouden het allemaal niet slechter doen. Ze hebben namelijk een staat van dienst.

Behalve De Boer
Ik druk er denk ik mee uit dat ik een allergie heb tegen het noemen van een riedeltje bekende namen.
Ook trainers moeten idealiter gescout en opgeleid worden (ondanks dat het deels ook een ervaringsvak is)
Ik heb de overtuiging dat je alleen door lousy in je geheugen te graven niet veel bijdraagt of het optimale bereikt.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 06 feb 2023, 18:53 Ik druk er denk ik mee uit dat ik een allergie heb tegen het noemen van een riedeltje bekende namen.
Ook trainers moeten idealiter gescout en opgeleid worden (ondanks dat het deels ook een ervaringsvak is)
Ik heb de overtuiging dat je alleen door lousy in je geheugen te graven niet veel bijdraagt of het optimale bereikt.
Misschien eerst even naar je eigen gedragingen kijken. :roll:

Ik doe ook een duit in het zakje. Will Still. Belg/Engelsman. 30 jaar.
Aan het hoofd van Reims. Maar is met Reims 15 wedstrijden ongeslagen in Frankrijk.

Dit was vijf jaar geleden - op 25 jarige leeftijd! Hoofdcoach van Lierse.
https://youtu.be/dLM64T6h5XI
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 06 feb 2023, 18:53 Ook trainers moeten idealiter gescout en opgeleid worden (ondanks dat het deels ook een ervaringsvak is)
Precies. Maar laat ze lekker onderaan de ladder beginnen. Hoofdklasse, KKD, Eredivisie. En geen assistent-trainer, die als hoofdtrainer nog helemaal niets bewezen heeft, voor de landstitel laten spelen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 09:14 Peter Bosz is nog steeds vrij
UP!

En nee. Het is geen prijzenpakker, maar dat is Jansen ook niet.

- boel op scherp zetten; vanavond moet het minstens 4-0 worden -
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 10 feb 2023, 09:12 UP!

En nee. Het is geen prijzenpakker, maar dat is Jansen ook niet.

- boel op scherp zetten; vanavond moet het minstens 4-0 worden -
Het lijkt wel een wat strijdbaardere trainer en dat heeft AZ gewoon nodig.
Bij AZ moet je ondanks de mindere middelen een team neerzetten dat boven zichzelf uit kan stijgen.
Niet een team dat bij elkaar gekocht is en gezapig dan weer beetje op, dan weer ver onder niveau speelt omdat je zo'n lekkere peoplemanager bent. Wat dat betreft zijn er veel gelijkenissen tussen John van den Brom en Pascal Jansen. Hoewel van den Brom 'één goed plan' had en zelfs dat bij Jansen een beetje ontbreekt.

Buitenlandse suggesties voor dergelijke trainers zie ik evenzeer graag, want van de Hollandse School moet je het echt niet hebben (al was het maar omdat de beste trainers wat dat betreft altijd weggeplukt zullen worden zolang je de 4e club van Nederland bent).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 10 feb 2023, 09:42 Het lijkt wel een wat strijdbaardere trainer en dat heeft AZ gewoon nodig.
Bij AZ moet je ondanks de mindere middelen een team neerzetten dat boven zichzelf uit kan stijgen.
Ik zou het allang al fijn vinden als ze hun normale niveau weer eens halen.

AZ heeft - min of meer - de sterkste selectie van de eredivisie, bestuurlijke rust en Jansen heeft nu al een paar jaar kunnen kneden.

Ik vind een plek buiten de plek 2 voor dit seizoen heel discutabel en buiten de top 3 zelfs een totale afgang.

PSV, feyenoord en ajax zijn dit seizoen - op alle fronten - echt ongekend slecht. Als je dit seizoen niet profiteert doe je het waarschijnlijk nooit meer.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 10 feb 2023, 09:47 Ik zou het allang al fijn vinden als ze hun normale niveau weer eens halen.

AZ heeft - min of meer - de sterkste selectie van de eredivisie, bestuurlijke rust en Jansen heeft nu al een paar jaar kunnen kneden.

Ik vind een plek buiten de plek 2 voor dit seizoen heel discutabel en buiten de top 3 zelfs een totale afgang.

PSV, feyenoord en ajax zijn dit seizoen - op alle fronten - echt ongekend slecht. Als je dit seizoen niet profiteert doe je het waarschijnlijk nooit meer.
Geloof jij echt nog dat AZ min of meer de sterkste selectie van de eredivisie heeft? Inmiddels zijn we toch wel wijzer mag ik hopen? Op papier leuke namen maar in de praktijk zijn het namen met weinig inhoud, weinig basisniveau om op terug te vallen als het niet mee zit, weinig absolute topmentaliteit.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 10 feb 2023, 10:04 Geloof jij echt nog dat AZ min of meer de sterkste selectie van de eredivisie heeft? Inmiddels zijn we toch wel wijzer mag ik hopen? Op papier leuke namen maar in de praktijk zijn het namen met weinig inhoud, weinig basisniveau om op terug te vallen als het niet mee zit, weinig absolute topmentaliteit.
Ja.

Maar ik tel dan ook mee dat een groot deel al een tijdje met elkaar speelt (wat automatismen zou moeten - kunnen - opleveren).

Maar met welke selectie zou jij dan nu liever werken?

Van het huidige PSV zou je bijvoorbeeld misschien alleen Simons (en misschien Benitez) willen hebben. Voor de rest zie ik geen speler die met gemak bij ons in de basis zou staan.

Van het huidige Feyenoord vind ik alleen Bijlow en Hancko echt een meerwaarde. Wellicht Trauner. Mits fit. In de voorhoede vind ik elke speler minder dan de spelers in onze voorhoede. Op het middenveld mag je van Clasie en Reijnders toch ook wel meer verwachten dan van Wieffer en - kampioen balverlies - Kökcu? Achterin staat er verder ook niets bijzonders. Althans, geen spelers die ik Kerkez of Beukema eruit zie spelen.

ajax heeft wel een sterke selectie, maar daar hebben ze er organisatorisch zo'n zooitje van gemaakt dat je wellicht dit jaar kan profiteren. Bovendien hebben ze daar moeite met de interne hiërarchie (lees: Tadic loopt in de weg waardoor ze elke wedstrijd met 10 tot 10,5 man spelen.)
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 10 feb 2023, 10:15 Ja.

Maar ik tel dan ook mee dat een groot deel al een tijdje met elkaar speelt (wat automatismen zou moeten - kunnen - opleveren).

Maar met welke selectie zou jij dan nu liever werken?

Van het huidige PSV zou je bijvoorbeeld misschien alleen Simons (en misschien Benitez) willen hebben. Voor de rest zie ik geen speler die met gemak bij ons in de basis zou staan.

Van het huidige Feyenoord vind ik alleen Bijlow en Hancko echt een meerwaarde. Wellicht Trauner. Mits fit. In de voorhoede vind ik elke speler minder dan de spelers in onze voorhoede. Op het middenveld mag je van Clasie en Reijnders toch ook wel meer verwachten dan van Wieffer en - kampioen balverlies - Kökcu? Achterin staat er verder ook niets bijzonders. Althans, geen spelers die ik Kerkez of Beukema eruit zie spelen.

ajax heeft wel een sterke selectie, maar daar hebben ze er organisatorisch zo'n zooitje van gemaakt dat je wellicht dit jaar kan profiteren. Bovendien hebben ze daar moeite met de interne hiërarchie (lees: Tadic loopt in de weg waardoor ze elke wedstrijd met 10 tot 10,5 man spelen.)
Nou onze voorhoede is beter op papier, maar het is niet alsof Giminez en Dilrosun samen nou echt minder leveren dan een Karlsson en Pavlidis. Al vind ik Pavlidis wel heel goed.

Szymanski zou ik iedere dag van de week bij ons in de basis zetten en Kokcu brengt ook gewoon veel meer power, leiderschap en dreiging naar voren dan onze middenvelders.
Hancko en Trauner zou ik ook 100% bij ons in de basis zetten en Geertruida zou ik ook altijd boven een Yuki verkiezen. Bijlow is momenteel ook een straatlengte beter dan onze keepers.
Dusja dat zijn er best veel.. en op de posities waar wij een betere speler hebben is het ook maar ternauwernood vaak en daarnaast is de breedte natuurlijk een groot ding.

Wij zijn bij AZ erg goed om onszelf erg op te hemelen en onze selectie beter te maken dan het is, de piek van onze selectie ligt hoog en kan zeker concurreren met de top 3 maar de wisselvaligheid en het basisniveau waar op terug gevallen kan worden speelt ons parten. Daarom komen we altijd net te kort om mee te doen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 10 feb 2023, 13:37 ...
Wij zijn bij AZ erg goed om onszelf erg op te hemelen en onze selectie beter te maken dan het is, de piek van onze selectie ligt hoog en kan zeker concurreren met de top 3 maar de wisselvaligheid en het basisniveau waar op terug gevallen kan worden speelt ons parten. Daarom komen we altijd net te kort om mee te doen.
Helemaal mee eens.

Ryan nog geen zekerheidje op goal.

Yuki en Panta. Beiden ondermaats in het verdedigende werk waar ze primair wel voor in de basis zouden moeten staan. Onze andere cv wie dan ook is toch ook (nog) niet de leider achterin en Kerkez loopt zich af en toe voorbij in zijn dadendrang.

Reijnders nog teveel postbode aan het spelen en onvoldoende in de duels. Clasie moet overal brandjes blussen en dat kost hem teveel energie.

Onze tienpositie blijft zorgen voor twijfels. De ene speler De Wit zou meer moeten scoren en iets handiger aan de bal moeten zijn. De anderen Mihailovic en Mijnans zijn er pas en moeten met Jansen nog ontdekken of zij wel de juiste tien in ons gevraagde systeem zijn.

Voorin zijn we te weinig dodelijk. Karlsson nog altijd niet in de vorm en met de juiste mindset. Pavlidis loopt zich in zijn ijver over de kop en moet zich weer meer gaan beperken tot het spitsen. Odgaard is een stylist en die hoort en was gewend als schaduwspits te spelen en niet vastgeketend aan de rechterkant.

Onze technische staf is ook een groot vraagteken. Jansen maakt vreemde keuzes, terwijl ie wel vrij (te) standvastig is in zijn systeem en wisselbeleid. Van die andere twee naast hem op de bank weet ik nog altijd niet wat die betekenen.

Nee zo goed zijn we nog niet.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 10 feb 2023, 15:54 Helemaal mee eens.

Ryan nog geen zekerheidje op goal.

Yuki en Panta. Beiden ondermaats in het verdedigende werk waar ze primair wel voor in de basis zouden moeten staan. Onze andere cv wie dan ook is toch ook (nog) niet de leider achterin en Kerkez loopt zich af en toe voorbij in zijn dadendrang.

Reijnders nog teveel postbode aan het spelen en onvoldoende in de duels. Clasie moet overal brandjes blussen en dat kost hem teveel energie.

Onze tienpositie blijft zorgen voor twijfels. De ene speler De Wit zou meer moeten scoren en iets handiger aan de bal moeten zijn. De anderen Mihailovic en Mijnans zijn er pas en moeten met Jansen nog ontdekken of zij wel de juiste tien in ons gevraagde systeem zijn.

Voorin zijn we te weinig dodelijk. Karlsson nog altijd niet in de vorm en met de juiste mindset. Pavlidis loopt zich in zijn ijver over de kop en moet zich weer meer gaan beperken tot het spitsen. Odgaard is een stylist en die hoort en was gewend als schaduwspits te spelen en niet vastgeketend aan de rechterkant.

Onze technische staf is ook een groot vraagteken. Jansen maakt vreemde keuzes, terwijl ie wel vrij (te) standvastig is in zijn systeem en wisselbeleid. Van die andere twee naast hem op de bank weet ik nog altijd niet wat die betekenen.

Nee zo goed zijn we nog niet.
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?
Ben benieuwd welke kan t het dubbeltje opvalt als we weer eens een aantal keren hebben gewonnen
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 10 feb 2023, 16:05 Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?
Ben benieuwd welke kan t het dubbeltje opvalt als we weer eens een aantal keren hebben gewonnen
Misschien moet je je roodwitte bril eens af zetten en eens wat reëler naar AZ gaan kijken!
Plaats reactie