Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 24 jun 2022, 15:18 Mooi hoor! Volgend seizoen een twee maal zo lang filmpje
Maar dan wel graag filmpjes waar hij naar de zijkant stompt
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 24 jun 2022, 14:05 Ik mis toch ergens het perspectief voor de jeugd in je verhaal. Je kan bijvoorbeeld ook ervoor kiezen Midtsjö na een jaar transfervrij te laten gaan en in de tussentijd je jeugdspeler laten ‘rijpen’. Met een buitenkansje schuif je die ontwikkeling nog verder op. Ik snap daarom wel dat er in sommige gevallen dan liever wordt gewacht tot de transfer iets concreter wordt.
Volgens mij ben ik de persoon die het eerste roept om jeugdspelers in te zetten. Ik snap dan ook niet waarom Lahdo is aangetrokken. Wat mij betreft krijgen jongens als Buurmeester en de Jong volop kansen. Het is echter wel zo dat we geen sterke jeugd hebben die achterin in te passen is, ook ontbreekt het aan een berensterke middenvelder in onze eigen jeugd. Daar ligt de kracht van AZ blijkbaar niet. Wat mij betreft mag er dus worden geanticipeerd op het middenveld en in de verdediging.
Wel zou ik een gok wagen met een speler als Dallinga. Stel nu dat Odgaard boven alle verwachtingen wel tegen gaat vallen en/of Pavlidis vertrekt toch, dan kan het zijn dat Dallinga tóch er klaar voor blijkt te zijn. Daar kun je je toch geen buil aan vallen? de namen die ik noemde Odenthal (0) Hussein (800k) Dallinga (??) gaan je mogelijk niet meer dan 2-3 miljoen gezamenlijk kosten afhankelijk van hoe duur Dallinga écht gaat zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Juist afgelopen seizoen was het duidelijk dat er weinig tot geen concurrentie was. Het niveau moet juist omhoog en laat Fedde, Buurmeester, Meerdink, Brederode etc eerst maar eens jong AZ domineren a la Teun/Wijndal bijvoorbeeld. Die jongens moet je klaarstomen voor seizoen 23/24, scheelt je dan miljoenen aan nieuwe aankoopsommen volgende zomer. Wanneer het goed gaat in jong AZ kan je altijd komend seizoen invalbeurten gunnen in reeds gespeelde wedstrijden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 24 jun 2022, 13:37
Witry is notabene een tweede rechtsback.
Waarom een tweede rechtsback die er niks van kan voor 2 miljoen uit het buitenland halen?

Help me nog even met die laatste zelf opgeleide rechtsback
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 24 jun 2022, 17:08 Waarom een tweede rechtsback die er niks van kan voor 2 miljoen uit het buitenland halen?

Help me nog even met die laatste zelf opgeleide rechtsback
Fernando Lewis (Hatzidiakos en Luckassen speelden er ook wel eens)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 24 jun 2022, 18:01 Fernando Lewis (Hatzidiakos en Luckassen speelden er ook wel eens)
Reken ik allemaal niet goed. Lewis was een aanvaller, Hatzidiakos speelt centraal en Luckassen kon helemaal niet verdedigen. Obdam reken ik trouwens ook fout. Ik bedoel een echte rechtsback die langere tijd in de basis heeft gestaan.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 24 jun 2022, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Die Mees de Wit vind ik wel een leuke speler voor AZ om erbij te hebben. Kunnen we die niet halen?

Zo nu lijkt het net of ik Mees de Wit heb geadviseerd indien vandaag of morgen een van de mods eindelijk eens besluit dat hij zijn eigen topic mag krijgen en hij officieel 'gehaald' is volgens het forum.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 24 jun 2022, 18:18 Reken ik allemaal niet goed. Lewis was een aanvaller, Hatzidiakos speelt centraal en Luckassen kon helemaal niet verdedigen. Obdam reken ik trouwens ook fout. Ik bedoel een echte rechtsback die langere tijd in de basis heeft gestaan.
Lee! Lee! Lee! Lee! Lee!

:wink:
Cetero censeo birrum bibendum esse
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Bombaman schreef: 24 jun 2022, 21:45 Lee! Lee! Lee! Lee! Lee!

:wink:
Ook een waardeloze rechtsback die alleen maar hard rennen kon zonder bal!

Ik ga een hele tijd terug naar de jaren '80 met ons gouden elftal. Richard van der Meer die wel kon voetballen, maar helaas al snel het betaalde voetbal vaarwel zei voor zijn job buiten voetbal in het vrachtverkeer!!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

ForzAZ schreef: 25 jun 2022, 06:59 Ook een waardeloze rechtsback die alleen maar hard rennen kon zonder bal!

Ik ga een hele tijd terug naar de jaren '80 met ons gouden elftal. Richard van der Meer die wel kon voetballen, maar helaas al snel het betaalde voetbal vaarwel zei voor zijn job buiten voetbal in het vrachtverkeer!!
Vandaar ook de knipoog.

Ik ga even terug naar ene Jonas Svensson. Gek eigenlijk dat dergelijke spelers al zo snel vergeten worden.
Cetero censeo birrum bibendum esse
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Bombaman schreef: 25 jun 2022, 07:27 Vandaar ook de knipoog.

Ik ga even terug naar ene Jonas Svensson. Gek eigenlijk dat dergelijke spelers al zo snel vergeten worden.
Svensson was een verademing t.o.v. Mattias Johansson, nu met Yuki/Witry weer een stap terug helaas maar Svensson was ook wel erg goed voor AZ! Van Rooij van NEC was vorig jaar al een goede optie voor AZ, helaas staat Van Rooij nu op de radar van Twente. Van Rooij was ook goedkoper waarschijnlijk vorig jaar dan Witry.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 25 jun 2022, 07:33 Svensson was een verademing t.o.v. Mattias Johansson, nu met Yuki/Witry weer een stap terug helaas maar Svensson was ook wel erg goed voor AZ! Van Rooij van NEC was vorig jaar al een goede optie voor AZ, helaas staat Van Rooij nu op de radar van Twente. Van Rooij was ook goedkoper waarschijnlijk vorig jaar dan Witry.
En van Rooij wilde heel graag en was zelfs bereid om in Jong AZ te spelen.
Laten we dat vooral niet vergeten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 25 jun 2022, 08:18 En van Rooij wilde heel graag en was zelfs bereid om in Jong AZ te spelen.
Laten we dat vooral niet vergeten.
Tja. Ik wil ook wel in Jong AZ spelen.

Ik heb afgelopen seizoen op van Rooij gelet. Ik heb niets bijzonders kunnen ontdekken. Middelmaat die we al genoeg in huis hebben.

Veel forummerts kletsen elkaar maar een beetje na.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

vriend schreef: 25 jun 2022, 09:34 Tja. Ik wil ook wel in Jong AZ spelen.

Ik heb afgelopen seizoen op van Rooij gelet. Ik heb niets bijzonders kunnen ontdekken. Middelmaat die we al genoeg in huis hebben.

Veel forummerts kletsen elkaar maar een beetje na.
Was ook zijn debuutseizoen. Ik zie nog wel groeipotentieel in die jongen. Echter heeft hij na het aantrekken van Witry hier niks meer te zoeken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 24 jun 2022, 21:45 Lee! Lee! Lee! Lee! Lee!

:wink:
Haha. Ik zal nooit vergeten dat ik in het uitvak bij Heerenveen stond en die idioot voor onze neus totaal onnodig rood pakte.

Maar opnieuw geen eigen jeugd. Ik denk dat we echt ver terug moeten voor een positie waar bijna elke domme kracht kan staan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Dan vermoed ik Kromkamp. Kwam al jong van Go Ahead, maar heeft zich wel degelijk bij AZ ontwikkeld als degelijke rechtsback.

Overigens is het takenpakket van de huidige wingbacks wel echt anders t.o.v. de rechtsback van 10 jaar geleden en daarvoor.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik weet niet waar dit bericht thuis hoort maar; ik zie dat Marko Veijnovic met Jong AZ mee doet.

Bijzonder
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik lach me stuk als Stengs naar Feyenoord gaat.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 25 jun 2022, 20:13 Ik weet niet waar dit bericht thuis hoort maar; ik zie dat Marko Veijnovic met Jong AZ mee doet.

Bijzonder
Niet echt.
AZ staat altijd open om oude elftalspelers mee te laten trainen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 25 jun 2022, 17:36 Dan vermoed ik Kromkamp.
No, kwam op zijn 19e
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie