Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 27 jan 2022, 09:03 Er zijn maar weinig kwalitatief goede spelers die verhuurd willen worden aan een club om vervolgens op de bank te gaan zitten. Kongolo zou echt niet naar AZ willen komen.
Omdat? Hij speelt nu helemaal niet bij Fulham op het tweede niveau in Engeland. Bij AZ heeft hij een reëele kans op speelminuten. Ik zou niet weten waarom hij dat niet zo willen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 27 jan 2022, 14:26 AZ heeft wel geld, al is het door het dak, vernieuwing stadion, upgrade trainingscomplex niet zo dat we tientallen miljoenen op de bank hebben staan en kunnen doen wat willen. We zijn financieel gezond, maar moeten wel verstandig met het geld om blijven gaan, anders ben je er zo doorheen.
Het dak en de vernieuwing van het stadion is gefinancierd door de uitkering van de verzekering en een hypothecaire lening. Natuurlijk zijn dat 'extra' kosten, maar het is niet zo dat er in 1x 20 miljoen euro moest worden afgetikt.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 27 jan 2022, 14:28 Het dak en de vernieuwing van het stadion is gefinancierd door de uitkering van de verzekering en een hypothecaire lening. Natuurlijk zijn dat 'extra' kosten, maar het is niet zo dat er in 1x 20 miljoen euro moest worden afgetikt.
Dat zei ik ook niet. Een deel is verzekerd, een groot deel ook niet. Dat moet AZ dus zelf betalen, zeker ook omdat er in veel gevallen voor een upgrade is gekozen van het stadion.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 27 jan 2022, 14:00 Klopt er zijn nog 5 dagen te besteden maar daarna mag hij als versterking(en) uitblijven wel uitvoerig uitleggen, voor een in mijn ogen, top 3 club, waarom onze concurrenten zich wel versterken en hier dus niet? Ze willen bij de top behoren en dat doen ze ook de afgelopen seizoenen, waar het respectievelijk streed met ajax en PSV en willen ook de druk wat het met zich mee brengt op zich leggen. Daar hoort ook als de selectie niet helemaal op peil is, versterkingen bij om te kunnen blijven mee doen.
Heb jij wellicht dat artikel van Simon Zwartkruis gelezen?
Nee, ik heb dat artikel niet gelezen. Als versterkingen uitblijven kan Max misschien beter alleen de verkopen doen en zoeken we iemand voor de aankopen.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 27 jan 2022, 14:30 Dat zei ik ook niet. Een deel is verzekerd, een groot deel ook niet. Dat moet AZ dus zelf betalen, zeker ook omdat er in veel gevallen voor een upgrade is gekozen van het stadion.
Snap niet waarom deze discussie nu weer op komt.
Is AZ dan nu zo 'arm' door dit alle dat er helemaal niks kan gebeuren? Ik bedoel het zou een goede reden kunnen zijn hoor.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 27 jan 2022, 14:51 Snap niet waarom deze discussie nu weer op komt.
Is AZ dan nu zo 'arm' door dit alle dat er helemaal niks kan gebeuren? Ik bedoel het zou een goede reden kunnen zijn hoor.
Ik denk niet dat financien het probleem zijn, iig niet voor het type aankopen dat AZ de laatste jaren gedaan heeft en iets duurder. Anders biedt je niet fors op Veerman en begin je ook niet te praten over hogere salarissen, notabene in het openbaar.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 27 jan 2022, 14:30 Dat zei ik ook niet. Een deel is verzekerd, een groot deel ook niet. Dat moet AZ dus zelf betalen, zeker ook omdat er in veel gevallen voor een upgrade is gekozen van het stadion.
Jij stelt dat door o.a. het dak er geen miljoenen op de bank staan. Maar het is niet zo dat 'het dak' in 1x afgetikt moet worden. Dat wordt gewoon gefinancierd over 30 jaar tijd. Het heeft niet geleid tot een deuk in het potje dat opgebouwd is/moet zijn met miljoenen van Koopmeiners, Bizot, Stengs en Boadu.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Kans is groot dat Wijndal deze zomer wel vertrekt. Als je dan nu al een vervanger haalt dan kan die alvast een halfjaartje wennen.

Er zijn natuurlijk ook meer acute zaken die geregeld kunnen worden door Max maar dit soort inzicht is er toch wel hoop ik? Het zelfde geldt trouwens voor eventueel Karlsson, Panta en Midtsjo. Anders krijg je weer dat we bij de eerste Europese wedstrijd niet ready zijn omdat er geen vervangers zijn of er nog niet staan.

Ben echt heel benieuwd wat zijn uitleg gaat zijn als er niets bij komt. Dit vooral omdat er werd aangekondigd dat er waarschijnlijk wel wat zou komen. Doe dat dan niet. 1 voordeel; Onze Max heeft deze window nog geen paniek huur actie uitgevoerd zoals Hendrix bij Feyenoord. Maarja wie weet?
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Slechts drie clubs, waaronder AZ, zonder inkomende transfers.
Best knap. 8)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Max heeft het best wel druk hoor. Al verlengd met onze 18-jarige spits Yusuf Barasi. Morgen misschien officieel maken verlenging met de 17-jarige aanvaller Ernst Poku. Volgende week dan hopelijk nog met de ook 18-jarige linkerspits Myron van Brederode. Daarnaast nog een paar spelers verhuren op het laatste moment. Dus dat is best wel druk en hectisch! :wink:
Laatst gewijzigd door ForzAZ op 27 jan 2022, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Bertje schreef: 27 jan 2022, 17:46 Slechts drie clubs, waaronder AZ, zonder inkomende transfers.
Best knap. 8)
Slechts drie clubs die hun zaakjes van de zomer dus al op orde hadden!? :wink:
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

ForzAZ schreef: 27 jan 2022, 17:49 Max heeft het best wel druk hoor. Al verlengd met onze 18-jarige spits Yusuf Barasi. Morgen misschien officieel maken verlenging met aanvaller en 17-jarige Ernst Poku. Volgende week dan hopelijk nog met de ook 18-jarige linkerspits Myron van Brederode. Daarnaast nog een paar spelers verhuren op het laatste moment. Dus dat is best wel druk en hectisch! :wink:
Vandaar! 😉
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 27 jan 2022, 17:50 Slechts drie clubs die hun zaakjes van de zomer dus al op orde hadden!? :wink:
Dat is een leuke twist, maar niet de situatie. Afgelopen zomer heeft men naast Veerman gegrepen en geen alternatief gehaald en in december is er verfrissend duidelijk gezegd wat er nog extra nodig was (aanvallend en in anticipatie op transfers van komende zomer) en dat men daarvoor zou gaan zorgen in januari.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Om even terug te komen op het Jansen topic m.b.t. de afstemming van de selectie.
Ik ben het er niet mee eens om de volgende redenen:

1. Je wilt op balbezit spelen met centrale verdedigers die niet goed zijn aan de bal.

2. Je speelt met diepte in het spel en strakke teruggetrokken voorzetten. Verkoopt de bloedsnelle Boadu en haalt Pavlidis terug die niet snel is.

3. Geen breedte in de selectie. Geen spelers om iets te forceren. We hebben alleen op CV, RB en CM één adequate vervanger lopen. Op alle andere posities niet.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De laatste dagen van de transferwindow zijn aangebroken. Dé dagen dat de buitenkansje van Max beschikbaar komen waar hij de hele maand op heeft moeten wachten... Of niet...
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Het probleem is nu dat je zeer ééndimensionaal bent qua aanval, je hebt maar één plan. Dat is voor een trainer ook echt niet ideaal, bijna niet kunnen schakelen en een tegenstander verrassen. Eigenlijk vrij slecht voor een club van AZ haar ambitie en status.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wildcat schreef: 28 jan 2022, 08:54 Het probleem is nu dat je zeer ééndimensionaal bent qua aanval, je hebt maar één plan.
Dat was vorig jaar met alleen Boadu ook wel een probleem. Er was geen plan B. Begin van het seizoen bleek Plan B nog dat we Beukema als stormram voorin zetten...
Maar eigenlijk opvallend voor een club als AZ - geen aanvaller (a la Druijf) op de bank die iets zou kunnen forceren.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 28 jan 2022, 11:46 Ik vind het weer zo deprimerend te lezen van sommigen waar blijven directe versterkingen... Zucht...

Volgens mij hadden we ook nog een backup nodig voor Wijndal, de enige linksback die we hebben.
Dat ligt eraan. Is deze transfer er een met het oog om Wijndal direct na de zomer te vervangen of met de intentie voor de langere termijn als Wijndal zijn contract verlengd en nog minimaal een seizoen na dit lopende seizoen blijft. Bij het eerste mag je sceptisch zijn omdat men bij AZ al repte ander soort transfers te willen maken, wat hoort bij een top 3 club. Bij het laatste prima, om in de schaduw van Wijndal een speler langzaam klaar te stomen en zijn wedstrijdjes bij jong en af en toe in het eerste mee te laten pakken.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Clubfotograaf Ed van de Pol is momenteel op Schiphol. Heeft Max mogelijk dan die directe versterking beet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 27 jan 2022, 14:51 Snap niet waarom deze discussie nu weer op komt.
Is AZ dan nu zo 'arm' door dit alle dat er helemaal niks kan gebeuren? Ik bedoel het zou een goede reden kunnen zijn hoor.
Is lezen nu echt zo moeilijk? Volgens mij stel ik dat AZ wel degelijk geld heeft, maar dat het niet zo is dat er zomaar even tientallen miljoenen vrij op de bankrekening staan om uit te geven. Dit vanwege investeringen in het dak, stadion en jeugdcomplex.

Dat zegt dus niet dat AZ helemaal geen geld heeft of dat AZ alles heeft moeten betalen aan het dak.
Plaats reactie