Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het is toch goed om geld wijs uit te geven. Precies waar het zorgt voor voldoende waarde voor de club, het team, anders niet.
Uiteraard moet je wel zorgen dat posities goed bezet zijn.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 25 jan 2022, 14:23 Je moet dus in seizoen 2022/23 vlammen in de eredivisie, want het seizoen daarna worden er dus twee a drie CL tickets verdeeld.
Je zou kunnen stellen dat ze dit lopende seizoen de selectie goed onder de loep nemen voor de grondige renovatie die in de zomer gaat plaats vinden.
Ja dat is een hele mooie cirkelredenering en weerlegt niets van wat ik zeg.

Eerst moet er dit seizoen in Europa de uiterste prestatie worden geleverd om de Europese tickets voor de voorzienbare tijd vast te leggen (en daarna moet men blijven presteren). AZ Maakt overigens indien het investeerd gewoon nog kans op een volgende ronde en het terugverdienen van die investering. driedubbele winst dus als je meetelt dat een speler ook nog eens niet ingepast hoeft te worden.

Ook als het ticket wel al vast lag dan is het zo dat je met jouw theorie deze transferperiode dan alsnog had moeten investeren om te anticiperen op de vertrekken van Karlsson, Wijndal en eventueel Midtsjö + de vervanging van Koopmeiners die er nooit gekomen is. Dit om er voor te zorgen dat je in 22/23 een goed ingespeeld team hebt dat de uitdaging aan kan gaan.

Het is dus leuk verzonnen, maar hoe verder je hierover doordenkt hoe meer gaten er vallen in het idee dat je dus later pas zou moeten investeren. Dit alles uiteraard nog even los van waarvoor je het geld uitgeeft.

Daar komt bij dat je dit seizoen sowieso nog in de beker en dus in Europa meestrijd en je toch die Europese plek voor volgend seizoen moet gaan terug winnen. reden genoeg om zonder naar de toekomst te kijken, nu al te investeren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 25 jan 2022, 10:53 Dat laatste klopt wellicht, maar ik wil maar aangeven dat er de afgelopen jaren wel vaak met posities van jongens gegoocheld is, naar ik aanneem is dat gewoon ten dele beleid. Deze wedstrijd vind ik dan ook niet illustratief voor het niveau van deze selectie van Jong AZ. Oosting, Taabouni en De Jong stonden tegelijkertijd op het veld, naar mijn mening kwamen die oorspronkelijk allemaal voor dezelfde positie in aanmerking: aanvallende middenvelder. Oosting heeft dan nog die ontwikkeling in de spits, maar hij stond op de flank, Taabouni heeft dan weer ontwikkeling op de flank, maar stond op het middenveld (en volgens de opstelling zelfs in de punt naar achteren, maar dat kan best een noteerfout zijn). Soms pakken dat soort dingen goed uit, zo pikte Fedde de Jong zijn doelpuntje mee toen hij tegen VVV in de spits mocht spelen, maar soms pakt het ook gewoon slecht uit.

Idem dus Koopmeiners en Sedlacek die van origine middenvelders zijn en geen verdedigers. Ik vond het in ieder geval niet de meest logische opstelling die ik voor Jong AZ kan bedenken en dus een beetje flauw om nu over ze heen te vallen terwijl ze nog geen week geleden in een logischere opstelling wel de punten binnen wisten te halen. (toegegeven, toen stond Sedlacek ook rechtsback, maar de rest van de veldbezetting vond ik logischer).
Taabouni liep vaak hangend op de vleugels en soms als 10. Oosting liep ook veel in de spits positie maar ook op de flank. Het gaat niet om de posities, meer om de power die deze jongens hebben en het slordige balverlies en makkelijk van de bal gelopen worden waarna men de obligatie vaak niet voelde om er alles aan te doen om de fouten goed te maken. Jong AZ draait sowieso niet goed ook, begonnen met wat overwinningen maar hebben sindsdien nagenoeg alles verloren en staan in de staart van de KKD. Voor een club met zo een goede jeugdopleiding (zegt men) presteren ze jaar in jaar uit belabberd. Vaak zelfs als slechtste van de 4 bvo’s in de KKD. We hebben een gouden lichting gehad maar zo veel jeugdspelers die je eerste elftal naar een hoger niveau gaan tillen is een situatie 1 uit 1000, hier moet je als club ook geen beleid op maken.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Wildcat schreef: 25 jan 2022, 16:16 Jong AZ draait sowieso niet goed ook, begonnen met wat overwinningen maar hebben sindsdien nagenoeg alles verloren en staan in de staart van de KKD. Voor een club met zo een goede jeugdopleiding (zegt men) presteren ze jaar in jaar uit belabberd. Vaak zelfs als slechtste van de 4 bvo’s in de KKD. We hebben een gouden lichting gehad maar zo veel jeugdspelers die je eerste elftal naar een hoger niveau gaan tillen is een situatie 1 uit 1000, hier moet je als club ook geen beleid op maken.
Eigenlijk meer voor het Jong topic, maar Jong loopt best een risico op degradatie als het zo doorgaat. Jong Sparta staat er in de Tweede divisie niet slecht voor. Moet nog wel blijken dat die competitie voldoende afgemaakt zal worden.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 25 jan 2022, 14:11 Seizoen 2022/23 gaat dus een hele belangrijke worden voor clubs met de nodige ambities die zich normaliter niet zo snel voor de CL kunnen plaatsen, om zich dan in de top 3 te spelen.
Mogelijk dat Max daarom de centjes nog even in het potje wil houden en juist in de zomer, samen met de nieuwe sponsor, groots maar dan ook groots, wil uitpakken. :mrgreen:
Welnee - AZ moet ieder jaar (willen) presteren. Niet alleen in 22/23.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Toch wel apart dat er geen enkel gerucht meer de wereld in is gekomen rond AZ. Het heeft er alle schijn van dat de dingen die ergens rond november/december gezegd zijn wat betreft de wens voor een ander type aanvaller inmiddels in januari niet meer doorgezet worden. Dit kan natuurlijk door de betere resultaten komen of omdat men met Sugawara/Evjen de nood niet meer ziet, en/of dat de spelers die gehaald kunnen worden zich niet veel van dat niveau schelen.

Ook de enkele bezetting op linksachter is een situatie die lang niet ideaal is, maar dit leek voor AZ geen issue gezien daar nooit over gesproken is.

Ook in de wetenschap van de hoge waarschijnlijkheid dat er komende zomer 2 tot 4 sterkhouders/basisspelers zullen vertrekken zou je toch verwachten dat er al wordt voorgesorteerd op die situatie, maar ook voor andere posities lijkt er totaal geen actie te worden genomen vooralsnog. Het zou natuurlijk kunnen dat alles extreem goed stil gehouden wordt, maar we weten ook dat anno 2022 er altijd wel nieuws naar buiten komt.

Het voelt eerlijk gezegd alsof de zaken niet op orde zijn en we ons zelf in een vervelende zetel werken waarbij er in de zomer bergen werk verzet moeten worden willen we voor volgens seizoen een AZ-waardige selectie tot ons beschikking hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik evalueer over 6 dagen.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Afbeelding
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ik hink op twee gedachten, duidelijk dat er weinig daadwerkelijke aankopen gedaan worden door Max… maar het zou wel een horror scenario zijn als er straks een halfbakken oplossing komt a la Leeuwin en Björn Johnsen. Dan maar de tweede seizoenshelft uitspelen met Barasi, Taabouni, Peer en Oosting, klaarstomen voor volgend jaar en dan maar de playoffs in.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

MB80 schreef: 26 jan 2022, 15:38 Ik hink op twee gedachten, duidelijk dat er weinig daadwerkelijke aankopen gedaan worden door Max… maar het zou wel een horror scenario zijn als er straks een halfbakken oplossing komt a la Leeuwin en Björn Johnsen. Dan maar de tweede seizoenshelft uitspelen met Barasi, Taabouni, Peer en Oosting, klaarstomen voor volgend jaar en dan maar de playoffs in.
Ik wil wel graag vierde worden. Doe maar niet met deze 4 het seizoen uitspelen ;)
____________
Hoc est nihil
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Huppa, je concurrent weer een goede middenvelder erbij
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Tot voor kort werd AZ in één adem genoemd met de top. Dat is dit seizoen toch wel min of meer verdampt en ik heb het gevoel dat niemand er wat aan doet om de wind weer in de zeilen te krijgen.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAuluZ schreef: 26 jan 2022, 17:14 Tot voor kort werd AZ in één adem genoemd met de top. Dat is dit seizoen toch wel min of meer verdampt en ik heb het gevoel dat niemand er wat aan doet om de wind weer in de zeilen te krijgen.
Toch gebeurt het nodige.
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Rjansen17 schreef: 26 jan 2022, 16:45 Huppa, je concurrent weer een goede middenvelder erbij
Valt toch wel mee? Die gaan van Veerman, naar Bazoer en eindigen met Hendrickx, gewoon middelmaat naar mijn mening.

En, om meer op AZ te richten, stel dat keuze 1 en 2 nu niet lukken, moet je dan nu voor keuze 3 gaan? Ik ben dan wel bang voor een miskoop. Wacht dan maar even, en dan van de zomer weer kijken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sir Robbert schreef: 26 jan 2022, 17:25 Valt toch wel mee? Die gaan van Veerman, naar Bazoer en eindigen met Hendrickx, gewoon middelmaat naar mijn mening.

En, om meer op AZ te richten, stel dat keuze 1 en 2 nu niet lukken, moet je dan nu voor keuze 3 gaan? Ik ben dan wel bang voor een miskoop. Wacht dan maar even, en dan van de zomer weer kijken.
Ja, we hoeven niet zenuwachtig of jaloers te worden van het aantrekken van Hendrickx door Feyenoord.

Of heeft Huiberts de taak de scouting en zijn acties zodanig op orde te hebben, dat hij gegarandeerd het type versterking haalt wanneer nodig (en niet een half jaar, de winter, of zo niet, dan maar een jaar later)?
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 26 jan 2022, 17:24 Toch gebeurt het nodige.
Vind dit een beetje een non statement.
Net zo zeer als de buitenstaander niet weet of er niets gebeurd, kan die ook niet weten of er veel gebeurd.
Wel is het zo dat met een paar dagen voor de deadline er nog niets is gebeurd (nouja Barasi heeft een verlenging te pakken).

Anderzijds kunnen dingen soms snel gaan, de transfer van Henk Veerman naar Utrecht moet echt een bliksemtransfer zijn geweest.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 26 jan 2022, 17:46 Vind dit een beetje een non statement.
Net zo zeer als de buitenstaander niet weet of er niets gebeurd, kan die ook niet weten of er veel gebeurd.
Wel is het zo dat met een paar dagen voor de deadline er nog niets is gebeurd (nouja Barasi heeft een verlenging te pakken).

Anderzijds kunnen dingen soms snel gaan, de transfer van Henk Veerman naar Utrecht moet echt een bliksemtransfer zijn geweest.
Een tijdje terug heb ik wat vorderingen opgesomd mbt oa stadion, sponsor, salarishuis, transferbalans.
Dat bedoel ik. Ik vind het goed dat mensen niet redeneren en praten vanuit een momentane teleurstelling tov een verwachting en vandaar mijn (tegen)reactie.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 26 jan 2022, 17:49 Een tijdje terug heb ik wat vorderingen opgesomd mbt oa stadion, sponsor, salarishuis, transferbalans.
Stadion was noodzakelijk en omdat inspectie van het dak ook verwaarloosd was.
Sponsor: er is nog niks gebeurd
Salarishuis: er is nog niks gebeurd
Transferbalans: positief resultaat wat betekent dat er geld op de bank staat. Maar dat vermogen moet wel op het veld komen te staan.

Dus Max: hupsakee. Doe eens wat. Het feit dat we vijf dagen voor de deadline nog geen versterkingen zien, betekent vooral dat hij zijn zaken niet begin januari heeft afgerond. En dat ie dus weer laat is.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 26 jan 2022, 16:45 Huppa, je concurrent weer een goede middenvelder erbij
Hendrix vond ik destijds PSV al niet waardig en ik begreep niet waarom ie zo vaak mocht spelen. Eentje met weinig voetballend vermogen en het van zijn inzet moet hebben. Die types hebben we met Clasie en De Wit al, en deze zijn beter m.i. Ik ben wat betreft deze transfer niet jaloers op Feyenoord.
Laatst gewijzigd door Grifo op 26 jan 2022, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

We hoeven niet te huilen om wat Feyenoord doet op de transfermarkt. Wat wel belangrijk is, is dat het zo nu en dan behoorlijk inventief is. Ik bedoel om de speler hoef je bij deze laatste transfer geen traan te laten, maar een anderhalf jaar huren met optie tot koop..... tja dat heeft AZ nog niet geprobeerd, laten we het daar op houden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie