Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ze zouden wel meer gaan scouten in Azie. :)
we can come an end
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Slaap Maxie slaap,
Daar buiten loopt een knaap,
Een knaap met handige voetjes,
Hij is supersnel en zo koeltjes,
Slaap Maxie slaap.
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

There's only one Marie Huiberts,
One, Maxie Huiberts,
Fishing a voorn,
Wokking alone,
Walking in a passive wonderland.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 24 jan 2022, 18:45 Is de chinees al besteld?

Afbeelding
Zijn daar geen regels voor eigenlijk?
Iets in de zin van: als je niks gedaan hebt, krijg je ook geen chinees.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

differentcook schreef: 24 jan 2022, 18:47 Ze zouden wel meer gaan scouten in Azie. :)
Lekker aan de cocktail in Thailand, weer geen middenvelder gevonden. Harley rijden in Vietnam, maar de keepers zijn daar niet lang. Op naar Bali, maar Melvin Platje lijkt nog niet rijp voor een top 4 club. Zuid-Korea, ziek van de bbq. Snel naar Japan, blijkt de scout overleden na het eten van de verkeerde sushi.

Het zit niet mee, alle ballen op de jeugd.

En een maand menu voor de directie.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Az564 schreef: 24 jan 2022, 20:15 Lekker aan de cocktail in Thailand, weer geen middenvelder gevonden. Harley rijden in Vietnam, maar de keepers zijn daar niet lang. Op naar Bali, maar Melvin Platje lijkt nog niet rijp voor een top 4 club. Zuid-Korea, ziek van de bbq. Snel naar Japan, blijkt de scout overleden na het eten van de verkeerde sushi.

Het zit niet mee, alle ballen op de jeugd.

En een maand menu voor de directie.
Op de jeugd hoef je voorlopig niet te rekenen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wildcat schreef: 24 jan 2022, 20:32 Op de jeugd hoef je voorlopig niet te rekenen.
Iemand die nou nog met droge ogen gaat beweren dat Jansen meer jeugd moet brengen die raad ik aan om nog even de wedstrijd Top Oss-Jong AZ van vanavond integraal terug te kijken.

Ernest Poku is de gehele wedstrijd geen één keer langs de 35-jarige linksback Niels Fleuren gekomen en Top Oss heeft sinds augustus 2021 weer eens thuis gewonnen. De rest van de analyse zal ik jullie maar even besparen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Bob Ross schreef: 24 jan 2022, 20:57 Iemand die nou nog met droge ogen gaat beweren dat Jansen meer jeugd moet brengen die raad ik aan om nog even de wedstrijd Top Oss-Jong AZ van vanavond integraal terug te kijken.

Ernest Poku is de gehele wedstrijd geen één keer langs de 35-jarige linksback Niels Fleuren gekomen en Top Oss heeft sinds augustus 2021 weer eens thuis gewonnen. De rest van de analyse zal ik jullie maar even besparen.
Klopt, het niveau verschil is erg groot. De enige die Eredivisie power heeft is Koopmeiners. Daarnaast deed Barasi ook leuke dingen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Mochten aan het eind van het seizoen Midtsjø en/of Wijndal vertrekken zonder adequate vervangers te halen, dan maak ik me echt zorgen over onze mooie club.
Een top 4 klassering zit er dan gewoon niet in in mijn optiek. Mocht daar bovenop Karlsson vertrekken dan zal je gewoon moeten gaan strijden om te kwalificeren voor de play-offs.

Ik hoop dat Max dit nu wél ziet.
Als je kijkt naar de hoeveelheid kwaliteit die is vertrokken afgelopen 2 seizoenen dan schrik je je toch echt kapot.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Wildcat schreef: 24 jan 2022, 20:32 Op de jeugd hoef je voorlopig niet te rekenen.
Opnieuw het bewijs dat cynisme/sarcasme niet wordt herkend op fora.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 24 jan 2022, 20:57 Iemand die nou nog met droge ogen gaat beweren dat Jansen meer jeugd moet brengen die raad ik aan om nog even de wedstrijd Top Oss-Jong AZ van vanavond integraal terug te kijken.
In de nabeschouwing gaf Oosting aan dat hij Eredivisie wilde spelen. En er was contact met zijn vader bij RKC.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 24 jan 2022, 20:32 Op de jeugd hoef je voorlopig niet te rekenen.
Vind dit een volkomen overtrokken reactie, waar was je om Van Brederode het eerste in te schrijven na zijn solo tegen VVV? Chinees aan het eten zeker?

Als je goed kijkt naar de veldbezetting bij Jong AZ dan speelden behoorlijk wat jongens op een plek waar ze niet voor opgeleid zijn.
Dat doet mij vermoeden dat het of een opleidingsstrategie is óf er een tekort is aan bepaalde spelers in de jeugd (specifiek zoals al langer een rechtsback en een centrumverdediger).

Sedlacek en Koopmeiners zijn van origine gewoon middenvelders bijvoorbeeld, waarom die achterin staan is mij een raadsel.
Als je ziet waar Sedlacek overal gespeeld heeft sinds hij bij AZ komt dan moet je sowieso afvragen wat voor een idee daar achter zit, nog nooit zo'n bizarre verdeling gezien die jongen heeft letterlijk overal gespeeld in officiële wedstrijden behalve spits en keeper.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

SchoorlAZ schreef: 24 jan 2022, 21:45
Ik hoop dat Max dit nu wél ziet.
Als je kijkt naar de hoeveelheid kwaliteit die is vertrokken afgelopen 2 seizoenen dan schrik je je toch echt kapot.
Ik denk niet dat Max er mee bezig is.
Die focused op buitenkansjes of spelers van een jaar of 20 die alles nog hebben te bewijzen. Verwacht er iig niet te veel van.
Dat zie je nu ook.

Geen plan B niks. Zo willen ze Veerman hebben, lukt niet en vervolgens niks nadda noppes nul.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 25 jan 2022, 07:48 Vind dit een volkomen overtrokken reactie, waar was je om Van Brederode het eerste in te schrijven na zijn solo tegen VVV? Chinees aan het eten zeker?

Als je goed kijkt naar de veldbezetting bij Jong AZ dan speelden behoorlijk wat jongens op een plek waar ze niet voor opgeleid zijn.
Dat doet mij vermoeden dat het of een opleidingsstrategie is óf er een tekort is aan bepaalde spelers in de jeugd (specifiek zoals al langer een rechtsback en een centrumverdediger).

Sedlacek en Koopmeiners zijn van origine gewoon middenvelders bijvoorbeeld, waarom die achterin staan is mij een raadsel.
Als je ziet waar Sedlacek overal gespeeld heeft sinds hij bij AZ komt dan moet je sowieso afvragen wat voor een idee daar achter zit, nog nooit zo'n bizarre verdeling gezien die jongen heeft letterlijk overal gespeeld in officiële wedstrijden behalve spits en keeper.
Ik denk dat je mij met een ander verward, ik heb van Brederode zeker niet het eerste in geschreven. Ik mag wel zeggen dat hij en Griffith in die 10 minuten wel bepaalde gretigheid lieten zien die Poku en Taabouni niet hadden. Daarnaast zeg ik op de jeugd hoef je voorlopig niet te rekenen dat wil niet zeggen dat de generatie van O19 niet goed is.. vandaar het woord voorlopig, dat slaat op de eerst volgende lichting.

Wat Sedlacek betreft; Je merkt toch aan alles dat deze jongen gewoon opvulling is geworden en dat men hem na een lang blessureleed niet direct van de hand wilde doen uit respect. Maar die wordt na dit jaar geheid doorgeselecteerd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 25 jan 2022, 10:35 Ik denk dat je mij met een ander verward, ik heb van Brederode zeker niet het eerste in geschreven. Ik mag wel zeggen dat hij en Griffith in die 10 minuten wel bepaalde gretigheid lieten zien die Poku en Taabouni niet hadden. Daarnaast zeg ik op de jeugd hoef je voorlopig niet te rekenen dat wil niet zeggen dat de generatie van O19 niet goed is.. vandaar het woord voorlopig, dat slaat op de eerst volgende lichting.

Wat Sedlacek betreft; Je merkt toch aan alles dat deze jongen gewoon opvulling is geworden en dat men hem na een lang blessureleed niet direct van de hand wilde doen uit respect. Maar die wordt na dit jaar geheid doorgeselecteerd.
Dat laatste klopt wellicht, maar ik wil maar aangeven dat er de afgelopen jaren wel vaak met posities van jongens gegoocheld is, naar ik aanneem is dat gewoon ten dele beleid. Deze wedstrijd vind ik dan ook niet illustratief voor het niveau van deze selectie van Jong AZ. Oosting, Taabouni en De Jong stonden tegelijkertijd op het veld, naar mijn mening kwamen die oorspronkelijk allemaal voor dezelfde positie in aanmerking: aanvallende middenvelder. Oosting heeft dan nog die ontwikkeling in de spits, maar hij stond op de flank, Taabouni heeft dan weer ontwikkeling op de flank, maar stond op het middenveld (en volgens de opstelling zelfs in de punt naar achteren, maar dat kan best een noteerfout zijn). Soms pakken dat soort dingen goed uit, zo pikte Fedde de Jong zijn doelpuntje mee toen hij tegen VVV in de spits mocht spelen, maar soms pakt het ook gewoon slecht uit.

Idem dus Koopmeiners en Sedlacek die van origine middenvelders zijn en geen verdedigers. Ik vond het in ieder geval niet de meest logische opstelling die ik voor Jong AZ kan bedenken en dus een beetje flauw om nu over ze heen te vallen terwijl ze nog geen week geleden in een logischere opstelling wel de punten binnen wisten te halen. (toegegeven, toen stond Sedlacek ook rechtsback, maar de rest van de veldbezetting vond ik logischer).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Het is aannemelijk dat voor Nederland in het seizoen 2023/24 er twee tickets voor rechtstreekse plaatsing van het hoofdtoernooi van de Champions League en een ticket voor de voorronde van dit miljoenenbal zijn te verdelen. Seizoen 2022/23 gaat dus een hele belangrijke worden voor clubs met de nodige ambities die zich normaliter niet zo snel voor de CL kunnen plaatsen, om zich dan in de top 3 te spelen.
Mogelijk dat Max daarom de centjes nog even in het potje wil houden en juist in de zomer, samen met de nieuwe sponsor, groots maar dan ook groots, wil uitpakken. :mrgreen:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 25 jan 2022, 14:11 Het is aannemelijk dat voor Nederland in het seizoen 2023/24 er twee tickets voor rechtstreekse plaatsing van het hoofdtoernooi van de Champions League en een ticket voor de voorronde van dit miljoenenbal zijn te verdelen. Seizoen 2022/23 gaat dus een hele belangrijke worden voor clubs met de nodige ambities die zich normaliter niet zo snel voor de CL kunnen plaatsen, om zich dan in de top 3 te spelen.
Mogelijk dat Max daarom de centjes nog even in het potje wil houden en juist in de zomer, samen met de nieuwe sponsor, groots maar dan ook groots, wil uitpakken. :mrgreen:
Moeten we die tickets dan niet eerst dit seizoen veilig voetballen?
Dan zou een investering nu toch al slimmer zijn?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 25 jan 2022, 14:18 Moeten we die tickets dan niet eerst dit seizoen veilig voetballen?
Dan zou een investering nu toch al slimmer zijn?
Je moet dus in seizoen 2022/23 vlammen in de eredivisie, want het seizoen daarna worden er dus twee a drie CL tickets verdeeld.
Je zou kunnen stellen dat ze dit lopende seizoen de selectie goed onder de loep nemen voor de grondige renovatie die in de zomer gaat plaats vinden.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 25 jan 2022, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 25 jan 2022, 14:23 Je moet dus in seizoen 2022/23 vlammen in de eredivisie, want het seizoen daarna worden er dus twee a drie CL tickets verdeeld.
AZ hecht geen enkele waarde aan het verzilveren van behaalde Europese voorrondes. Dat blijkt ieder jaar.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 25 jan 2022, 14:25 AZ hecht geen enkele waarde aan het verzilveren van behaalde Europese voorrondes. Dat blijkt ieder jaar.
Godsamme wil ik de hoop er nog inhouden om het allemaal nog wat positief te bekijken waarom Max de knip er op houdt.
Plaats reactie