Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11143
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 20 jan 2022, 09:18 Evjen lijkt duidelijk de gunfactor te hebben (allicht geholpen door zijn reputatie bij zijn komst naar AZ)
We willen de alternatieven gewoon niet op het veld zien. En hij heeft nog amper een serieuze kans gehad om zich een serie wedstrijden te bewijzen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 20 jan 2022, 08:56 Tot dat ene moment was Evjen behoorlijk onopvallend.

Maar dat is goed, want dan deed hij dus ook niks vreemds dat hem negatief liet opvallen. Aboukhlal, Dos Santos en zelfs Stengs lieten soms opvallend gekke fratsen zien.

Een oud adagium: geen fratsen, dát scheelt!

Laat deze jongen in godsnaam een serie wedstrijden staan.
Yuki is in mijn ogen nog het beste alternatief maar die hebben we feitelijk nodig als rechtsback. Blijf hopen dat Huiberts in zijn missie slaagt om een Karlsson 2.0 te vinden op rechts. Eentje met schotkracht, scorend vermogen, dribbel en voorzet in de benen. Evjen blijf ik meer zien als een dynamische middenvelder maar zeker niet als een rechtsbuiten.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 20 jan 2022, 11:10 Yuki is in mijn ogen nog het beste alternatief maar die hebben we feitelijk nodig als rechtsback. Blijf hopen dat Huiberts in zijn missie slaagt om een Karlsson 2.0 te vinden op rechts. Eentje met schotkracht, scorend vermogen, dribbel en voorzet in de benen. Evjen blijf ik meer zien als een dynamische middenvelder maar zeker niet als een rechtsbuiten.
Plus snelheid en diepgang. Ontbrekende factoren in ons aanvalsspel op een enkele uitzondering na.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Was inderdaad vrij onopvallend, maar je kan gewoon zien dat Evjen echt kan voetballen, ik zou hem zeker nog niet afschrijven zijnde AZ. Ik denk dat iedereen hem die assist enorm gunt, zeker door het ongelukkige moment van de blessure, wat eindelijk eens een positieve opsteker voor hem was. En ook eens dat hij centraal nog beter uit de verf kan komen, kan ook echt wel verdedigen, zou wellicht nog het best tot zijn recht komen als een nummer 8, wanneer we zonder 10 zouden spelen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik zat tijdens de wedstrijd gisteren ook te denken dat het meer een middenvelder is dan rechtsbuiten. Doet voor mij te weinig acties etc. Als rechtsbuiten.
Als CM zou het wel is beter kunnen zijn.

Vond hem, op de assist na, redelijk onbeholpen spelen. Verloor redelijk vaak de bal door 'getreuzel', weinig goede dribbels of mooie openingen. Zonder bal heel zwak in het aanvallend positiespel. Verdedigend verassend goed.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nu moet ik zeggen dat hij daar in Noorwegen ook wel eens gespeeld heeft althans in ieder geval dan meer rechtsmid dan een echte rechtsbuiten, maar vind hem fysiek echt niet de bouw hebben om een Midtsjö te gaan vervangen en om dan met bijvoorbeeld Reijnders en Evjen te gaan spelen... dan moet je al echt verdomd goed combinatievoetbal gaan spelen want tegen fysieke tegenstanders ben je dan zo af.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Komt er nog steeds niet uit bij onze Noorse vriend.
Ben je echt een kanjer, dan moet je juist nu er kansen voor hem liggen door de absenties van diverse spelers, de trainer achter zijn oortjes laten krabben.
Het is tekenend dat voor de rechtsbuitenpositie eigenlijk rechtsback Yuki nog het best functioneert uit de selectie van aanvallers die Jansen ter beschikking heeft.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Eens. Ik lees iedere keer hier argument dat je kan zien dat hij goed kan voetballen. Wat kopen we daar voor?

Ik vind wel dat hij met wat meer overtuiging speelt maar het blijft voor mij een blaffende hond die zelden bijt. En aanvallers moeten nou juist bijten.

Hij staat niet op zijn ideale positie langs de zijlijn, maar hij zal zelf moeten afdwingen dat hij goed genoeg is voor de nummer 10. Dat zie ik voorlopig helaas niet gebeuren.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 23 jan 2022, 10:50 Eens. Ik lees iedere keer hier argument dat je kan zien dat hij goed kan voetballen. Wat kopen we daar voor?

Ik vind wel dat hij met wat meer overtuiging speelt maar het blijft voor mij een blaffende hond die zelden bijt. En aanvallers moeten nou juist bijten.

Hij staat niet op zijn ideale positie langs de zijlijn, maar hij zal zelf moeten afdwingen dat hij goed genoeg is voor de nummer 10. Dat zie ik voorlopig helaas niet gebeuren.
Het lag gisteren echt niet aan Evjen, die had zowaar nog een fatsoenlijke kans en ook fatsoenlijke kansen kunnen gewoon gepakt worden door een keeper. De wisselwerking moet beter en ik ben het er mee eens dat Yuki effectievere dingen heeft laten zien vanuit die positie, maar goed ik ben dan ook iemand die de kwaliteit van diens voorzetten ziet, net zoals ik hier de voetballende kwaliteiten van Evjen zie.

Het samenspel is gewoon nog niet goed, maar ik heb toegezegd niet op de coach te gaan zitten vitten voorlopig.
Het gisteren naar mijn smaak overigens ook beduidend slechter toen Gudmundsson erin kwam voor Evjen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Als grootste Noorse talent van 2019 valt hij toch behoorlijk tegen. Je verwacht toch meer creativiteit en voetbalinteligentie. Maar hij voetbalt zo onrustig en in balbezit draait ie (te) vaak de drukte in. Oogt aardig snel en balvaardig, maar passeert nooit een directe tegenstander. Dat word van een rechtsvoor wel verwacht, zeker tegen clubs als Cambuur. Zijn pass op Pavlidis in de beker was mooi, maar lijkt een incident. Hij zou de speler moeten zijn die een wedstrijd kan openbreken voor AZ, omdat, op Karlsson na, niemand die creativiteit en snelheid heeft in dit AZ. Dan word het een balletje rondspelende ploeg zonder glans.
Praat geen Poep, doos.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nou stuur 'm dan maar weg op zijn 21e, maar laat het geen verbazing zijn als hij elders wel slaagt :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SimonPoulsen schreef: 19 jan 2022, 23:06 Zullen we hem eens een keer 10 wedstrijden achter elkaar laten spelen? En dan kijken wat we er echt van vinden. Volgens mij heeft hij nog nooit 2x achter elkaar basis gestaan bij AZ.

Zoals Wijndal Karlsson 2x zo goed laat spelen, zullen Evjen en Sugawara dat ook moeten kunnen ontwikkelen hoop ik. Defensief qua tackles en duels is hij ook best ijverig.
.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Witzer schreef: 23 jan 2022, 11:51 Als grootste Noorse talent van 2019 valt hij toch behoorlijk tegen. Je verwacht toch meer creativiteit en voetbalinteligentie. Maar hij voetbalt zo onrustig en in balbezit draait ie (te) vaak de drukte in. Oogt aardig snel en balvaardig, maar passeert nooit een directe tegenstander. Dat word van een rechtsvoor wel verwacht, zeker tegen clubs als Cambuur. Zijn pass op Pavlidis in de beker was mooi, maar lijkt een incident. Hij zou de speler moeten zijn die een wedstrijd kan openbreken voor AZ, omdat, op Karlsson na, niemand die creativiteit en snelheid heeft in dit AZ. Dan word het een balletje rondspelende ploeg zonder glans.
Speelde een prima pot en een stuk beter dqn de wedstrijd van van de week. Zit een steigende lijn in, je bent gek als je hem er nu af haalt, lekker laten staan een aantal potten.

Daarnaast sowieso verdedigend heel veel nuttig afbeid geleverd wat bijzonder is voor een rechtsbuiten
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Speelde weer als een junior. Ik kan me toch inmiddels amper voorstellen dat er meer in zit dan dit.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Viel mij ook erg tegen.

Hij wil zooo graag maar lijkt alsof hij constant in complete paniekstand staat.

Werkt zich het snot voor de ogen en zo nu en dan zie je dat hij echt enorm veel kwaliteit heeft maar meestal is het onzorgvuldig.

Door zijn harde werken toch nuttig, verdedigd heel goed mee en maakt heel veel meters. Veel meer dan dat iedere andere op rechtsbuiten en met hem en De Wit is het voor een tegenstander toch lastig opbouwen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

timdadum schreef: 05 feb 2022, 21:11 Speelde weer als een junior. Ik kan me toch inmiddels amper voorstellen dat er meer in zit dan dit.
Liep zich wel helemaal de schompes. En volgens opta de meeste intercepties en tackles.

Aanvallend onzichtbaar inderdaad, net als DeWit. Toch ben ik nog steeds beniewd of Evjen na 10 wedstrijden ofzo wel meer die durf en vertrouwen krijgt om bepaalde acties te maken. Anders zal t Sowah worden.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

timdadum schreef: 05 feb 2022, 21:11 Speelde weer als een junior. Ik kan me toch inmiddels amper voorstellen dat er meer in zit dan dit.
Ik zie wel dat er meer in "zit". Het moet er alleen meer uitkomen nog.
Het is niet slecht, het is niet goed. Het is nu een beetje mweh.
Maar hij heeft wel potentie en tsjongejonge wat bleef deze gozer werken.

Van mij mag hij de tijd krijgen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Als Witry niet geblesseerd was geweest en Yuki meer naar voren had kunnen spelen. denk ik wel dat we nog gevaarlijker waren geweest dan met Evjen.
Werkt wel hard maar er wordt meer gevraagd bij een club als AZ. Juist nu hij kansen krijgt moet hij gewoon meer laten zien, anders is hij heel snel zijn plaatsje kwijt aan Sowah.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Evjen is een speler als Stengs en gebaat bij spelers met loopacties in de diepte die weggestoken kunnen worden, zoals met Boadu. Bij AZ komen de meeste spelers in de bal. Uit tegen Twente ging Pavlidis eens een keer wel de diepte in en wie gaf toen die bal? Juist Evjen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

ForzAZ schreef: 05 feb 2022, 21:38 Evjen is een speler als Stengs en gebaat bij spelers met loopacties in de diepte die weggestoken kunnen worden, zoals met Boadu. Bij AZ komen de meeste spelers in de bal. Uit tegen Twente ging Pavlidis eens een keer wel de diepte in en wie gaf toen die bal? Juist Evjen.
Eens.
Zag hem ook paar keer de diepte in kijken, maar dan staat Pavlidis daar..
Plaats reactie