Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 17 jan 2022, 14:02 Eens, wat ook een belangrijke factor is dat spelers, maar ook de verkopende clubs vaak hopen op een club met hoger salaris en transfersom dan AZ.
Als eind van de transferperiode dan dichterbij komt en clubs (met hoger budget) afvallen neemt de kans voor AZ toe om alsnog die spelers "binnen te halen"

Dat was bijvoorbeeld ook het verhaal waarom PSV vorig seizoen pas aan het eind van de transferperiode een Sangare en Gotze binnen konden halen. Ze wilden een transfer en andere clubs (met meer geld) haakten af en toen sloeg PSV toe
Klopt, maar dat is variabel, het verhaal van Götze is namelijk een speler die flink op zijn retour was. Een overbodige speler zal goedkoper worden, maar een steunpilaar duurder. Vreemd genoeg zou je dan dus omhoog moeten hengelen in plaats van omlaag, bij grotere clubs dus die nog van spelers af willen.

Zoiets past echter niet bij het kenmerkende beleid van AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 17 jan 2022, 14:53 Vreemd genoeg zou je dan dus omhoog moeten hengelen in plaats van omlaag, bij grotere clubs dus die nog van spelers af willen.

Zoiets past echter niet bij het kenmerkende beleid van AZ.
Dat weet ik niet. Clasie en BMI zijn ook gehaald uit de Premier League/Premiership (respectievelijk volgens mij). Dat is niet iets wat AZ standaard deed, maar recentelijk wel twee keer gedaan heeft. En ook met Altidore is er (wat langer geleden) zo'n slag geslagen, wel met een andere TD.

Het is gissen naar wat de plannen zijn. Enkel Velasco is een bevestigd gerucht geweest.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Grifo schreef: 17 jan 2022, 15:08 Dat weet ik niet. Clasie en BMI zijn ook gehaald uit de Premier League/Premiership (respectievelijk volgens mij). Dat is niet iets wat AZ standaard deed, maar recentelijk wel twee keer gedaan heeft. En ook met Altidore is er (wat langer geleden) zo'n slag geslagen, wel met een andere TD.

Het is gissen naar wat de plannen zijn. Enkel Velasco is een bevestigd gerucht geweest.
Klopt, maar Clasie was bijna liefdadigheid, die wilde gewoon heel graag terug naar Nederland en die transfer is dan ook nog best vroeg afgerond. BMI was al gehuurd natuurlijk. Maar dat zie ik meer als 'oud spelers' terug halen alleen dan met ex-oranje internationals i.p.v. daadwerkelijke oud spelers.

Altidore vind ik dan wel een goed voorbeeld, maar daarmee bevestig je eigenlijk dat het meer uitzondering dan regel is. Sowieso betreft het buiten Altidore geen buitenlandse spelers.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

https://www.soccernews.nl/news/855960/a ... raak-op-AZ

Driessen suggereert weer dat Walemark van de lijst van AZ komt. Niet dat het verder wat uitmaakt, want iedereen die Scandinavië in de gaten houdt komt met dezelfde 10 namen thuis. De lijst van AZ is tegenwoordig sowieso niet veel meer waard zo lijkt het, want niemand blijkt meer haalbaar te zijn. Alleen bij de lijst van de Chinees kan AZ nog tot een aankoop komen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2022, 21:52 https://www.soccernews.nl/news/855960/a ... raak-op-AZ

Driessen suggereert weer dat Walemark van de lijst van AZ komt. Niet dat het verder wat uitmaakt, want iedereen die Scandinavië in de gaten houdt komt met dezelfde 10 namen thuis. De lijst van AZ is tegenwoordig sowieso niet veel meer waard zo lijkt het, want niemand blijkt meer haalbaar te zijn. Alleen bij de lijst van de Chinees kan AZ nog tot een aankoop komen.
Driessen wist ook 100% zeker dat Ten Hag na een stroef begin na 4 maanden weer ontslagen zou worden. Zijn krant heb ik nooit serieus genomen, maar de journalistieke integriteit en/of kwaliteit van Driessen laat ook te wensen over. Zoals je zegt, denk ik dat elke Nederlandse Eredivisieclub inmiddels wel een scout in Scandinavië heeft lopen waar veelal dezelfde namen op zullen staan. Dus zelfs als Slot deze naam van AZ meebracht, dan nog was ie bij Feyenoord ook al wel bekend. Het is vooral jammer dat dergelijke spelers nu naar Feyenoord en niet naar AZ gaan...

Wat is er trouwens mis mee om een bod op een speler te doen alleen maar om de prijs op te drijven? We zien helemaal geen actie vanuit AZ, op bijna 2/3 van de window.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 17 jan 2022, 22:00 Driessen wist ook 100% zeker dat Ten Hag na een stroef begin na 4 maanden weer ontslagen zou worden. Zijn krant heb ik nooit serieus genomen, maar de journalistieke integriteit en/of kwaliteit van Driessen laat ook te wensen over. Zoals je zegt, denk ik dat elke Nederlandse Eredivisieclub inmiddels wel een scout in Scandinavië heeft lopen waar veelal dezelfde namen op zullen staan. Dus zelfs als Slot deze naam van AZ meebracht, dan nog was ie bij Feyenoord ook al wel bekend. Het is vooral jammer dat dergelijke spelers nu naar Feyenoord en niet naar AZ gaan...

Wat is er trouwens mis mee om een bod op een speler te doen alleen maar om de prijs op te drijven? We zien helemaal geen actie vanuit AZ, op bijna 2/3 van de window.
Verschil is dat Feyenoord voor dit seizoen in een andere vijver viste. Al die namen bij elkaar (en overige keuzes) vind ik het wel aannemelijk
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 17 jan 2022, 22:06 Verschil is dat Feyenoord voor dit seizoen in een andere vijver viste. Al die namen bij elkaar (en overige keuzes) vind ik het wel aannemelijk
Lijkt me onzin want hij is dit jaar pas doorgebroken(dus na het vertrek van Slot). Feyenoord heeft gewoon het roer omgegooid met AZ/Atalanta/Brentford en noem ze maar op als voorbeeld. Dus spelers scouten met restwaarde in zowel sportief als financieel opzicht. Heeft verder niks met een geheime formule te maken die Slot heeft meegenomen ofzo. 2 weken na zn vertrek kan je nog zeggen dat iemand van de AZ lijst komt (zoals pedersen), maar nu is daar echt geen sprake meer van. Geef een willekeurige voetbalvolger een week de tijd om de beste spelers uit Noorwegen/Zweden op een rijtje te zetten en ze komen allemaal met dezelfde namen (kan ze zo voor je noemen). Voeg daar wat meer daadkracht en salarisbudget aan toe en het succesbeleid van AZ valt zo aardig in het water. Die vijver is niet eindeloos, zeker als je wilt voorkomen dat het een vreemdelingenlegioen wordt.

We zullen een nieuwe invalshoek of niche moeten vinden als AZ zijnde waarin je jezelf kunt onderscheiden vrees ik. Dat je in de laatste weken een 'buitenkansje' in die categorie binnen kan halen is wensdenken. Dat gaat alleen op voor spelers die zelf perse wegwillen (Koopmeiners), spelers die te duur zijn voor hun club en daarom weg moeten(Martins indi), of spelers die zich misdragen/bonje maken en clubs daarom van hun af willen (Tannane/Ihattaren).
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2022, 22:24 Dat je in de laatste weken een 'buitenkansje' in die categorie binnen kan halen is wensdenken. Dat gaat alleen op voor spelers die zelf perse wegwillen (Koopmeiners), spelers die te duur zijn voor hun club en daarom weg moeten(Martins indi), of spelers die zich misdragen/bonje maken en clubs daarom van hun af willen (Tannane/Ihattaren).
Als toevoeging:
In Scandinavië is de competitie ten einde. Volgens mij haalde we Karlsson ook in de winter? Evenals Evjen. Dus de kans is groter dat Scandinavische clubs hun spelers laten gaan nu.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 18 jan 2022, 00:51 Als toevoeging:
In Scandinavië is de competitie ten einde. Volgens mij haalde we Karlsson ook in de winter? Evenals Evjen. Dus de kans is groter dat Scandinavische clubs hun spelers laten gaan nu.
Klopt, zon beetje alle toppers zijn al weg.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 18 jan 2022, 00:51 Als toevoeging:
In Scandinavië is de competitie ten einde. Volgens mij haalde we Karlsson ook in de winter? Evenals Evjen. Dus de kans is groter dat Scandinavische clubs hun spelers laten gaan nu.
Karlsson kwam in de zomer (en speelde eerst onvolledige wedstrijden)
we can come an end
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

SimonPoulsen schreef: 18 jan 2022, 10:04 Klopt, zon beetje alle toppers zijn al weg.
Nee hoor, Akinkunmi Amoo, Nigeriaans talent 19 jaar van Hammarby, nog betere speler dan Walemark. Snelle, technische dribbelaar met een goed linkerbeen. Hij is i.m.o. de optie op RB. Wel duurder dan Walemark maar goedkoper dan Velasco.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Barasi contract +3 jaar.
Mag aannemen dat deze jongen nu een eigen topic krijgt?
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Weet niet of het het hier gepost mag worden. Maar het eerste positieve nieuws deze window:
IMG_20220118_114757.jpg
IMG_20220118_114757.jpg (103 KiB) 1064 keer bekeken
Doorgaans goed geïnformeerde AZAlerts laat weten dat AZ en Barasi akkoord zijn over een meerjarig contract! Hopelijk zet Huiberts door en tekent Taabouni ook.

Nu in sneltreinvaart een rechtsbuiten (aanvaller) en linksback en wellicht nog een "buitenkansje" in de vorm van een middenvelder of centrale verdediger.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 18 jan 2022, 11:13 Barasi contract +3 jaar.
Mag aannemen dat deze jongen nu een eigen topic krijgt?
Je was me enkele seconden voor 🤣
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Love AZ Til I Die! schreef: 18 jan 2022, 11:08 Nee hoor, Akinkunmi Amoo, Nigeriaans talent 19 jaar van Hammarby, nog betere speler dan Walemark. Snelle, technische dribbelaar met een goed linkerbeen. Hij is i.m.o. de optie op RB. Wel duurder dan Walemark maar goedkoper dan Velasco.
Eens, ik noemde hem ook al in t schaduwtopic. Maar dat is dan ook nog een van de weinigen die over is in scandinavie. Linkspoot vindt ik echt een groot pluspunt.

Top van Barasi, eindelijk wat goed nieuws.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mooi!
Nou, ik hoop dat alle zenuwlijders hiervan leren
Laatst gewijzigd door differentcook op 18 jan 2022, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Love AZ Til I Die! schreef: 18 jan 2022, 11:08 Nee hoor, Akinkunmi Amoo, Nigeriaans talent 19 jaar van Hammarby, nog betere speler dan Walemark. Snelle, technische dribbelaar met een goed linkerbeen. Hij is i.m.o. de optie op RB. Wel duurder dan Walemark maar goedkoper dan Velasco.
Dat is wel een statement waar ik in het schaduwelftal graag over door zou discussiëren :wink:

OT: verlenging Barasi zou mooi zijn indien het klopt.
3 jaar is wel kort.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

DeZuivelDuivel schreef: 18 jan 2022, 11:38 Dat is wel een statement waar ik in het schaduwelftal graag over door zou discussiëren :wink:

OT: verlenging Barasi zou mooi zijn indien het klopt.
3 jaar is wel kort.
Misschien komt die 3 jaar wel vanuit AZ, vanwege de blessuregevoeligheid van Barasi?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 18 jan 2022, 11:13 Barasi contract +3 jaar.
Mag aannemen dat deze jongen nu een eigen topic krijgt?
Ja, de dag van daadwerkelijk tekenen en bijbehorend nieuwsbericht is een prima moment daarvoor.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

DeZuivelDuivel schreef: 18 jan 2022, 11:38 Dat is wel een statement waar ik in het schaduwelftal graag over door zou discussiëren :wink:

OT: verlenging Barasi zou mooi zijn indien het klopt.
3 jaar is wel kort.
Bij deze :mrgreen:
Plaats reactie