Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Steeds meer mensen zien gelukkig in dat Jansen het team niet meer goed kan laten spelen.
Laat hem maar weer assistent worden.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Hai lieve forumvriendjes,
Tot mijn verbazing hoorde ik in het interview van Jansen dat Barasi alleen mocht invallen omdat Jelle Duin geblesseerd is. Dit is (helaas) dus geen eigen overweging en beslissing van onze trainert te noemen. Want Jansen stelt graag mensen zonder potentie op in plaats van de mensen met potentie.

Maar dit bracht mij wel op een idee. Zullen we met ze alle heel veel legoblokjes neer leggen in de buurt van Aboukhlal. Misschien mag Taabouni dan ook ooit zijn opwachting maken?!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SchoorlAZ schreef: 02 dec 2021, 22:06 Hai lieve forumvriendjes,
Tot mijn verbazing hoorde ik in het interview van Jansen dat Barasi alleen mocht invallen omdat Jelle Duin geblesseerd is. Dit is (helaas) dus geen eigen overweging en beslissing van onze trainert te noemen. Want Jansen stelt graag mensen zonder potentie op in plaats van de mensen met potentie.

Maar dit bracht mij wel op een idee. Zullen we met ze alle heel veel legoblokjes neer leggen in de buurt van Aboukhlal. Misschien mag Taabouni dan ook ooit zijn opwachting maken?!
Ik heb het zelf niet gezien, maar wil je zeker geloven. Als het waar is dan weerom op staande voet die kerel eruit werken.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

We kunnen het wel telkens op de trainer gooien (en ja ook hij is medeschuldig) maar we missen bij AZ gewoon leiders. Geen ja-knikkers maar spelers die hun mondje durven open te doen. Helaas houdt AZ daar niet van dus blijven we -voorlopig- aanmodderen.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Echte leiders zijn geen grote bekken, leiderschap behelst meer. We weten dat zeker in het voetbal dat niet iedereen heeft, maar er wel vele haantjes zijn die een leider nodig hebben. Dit soort spelers (De Teun Koopmeiners, de Schaarsen ed. ) zijn ehh Schaars, dus gewild en dus duur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Dit AZ team heeft een aantal spelers die regelmatig niet goed spelen. Maar echte spelers die helemaal niets kunnen, daar is ook geen sprake van. Het zij geen Etienne Reijnen, Fred Friday of Advic bijvoorbeeld.

Met deze selectie hoor je in deze zeer matige Eredivisie minimaal 4e te staan. Dat dit niet het geval is, betekent dat Jansen weg moet. Exit!
"One swallow does not make a summer"
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Denniz schreef: 03 dec 2021, 06:21 Echte leiders zijn geen grote bekken, leiderschap behelst meer. We weten dat zeker in het voetbal dat niet iedereen heeft, maar er wel vele haantjes zijn die een leider nodig hebben. Dit soort spelers (De Teun Koopmeiners, de Schaarsen ed. ) zijn ehh Schaars, dus gewild en dus duur.
Je hebt maar zelden een natuurlijk leider zoals Schaars of Koopmeiners in je selectie. Zou het knap vinden als je alle aanvoerders door de seizoenen heen tussen Stijn en Teun in kunt noemen. Vóór Weghorst/Vlaar/Til weet ik het niet meer. Denk dus niet dat die twee de standaard zou moeten zijn waaraan je aanvoerders spiegelt.
Wijndal is echter het tegengestelde van een natuurlijk leider. Dát mag je Jansen ook aanrekenen. BMI zou m.i. de logische captain zijn in deze selectie.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Reactie verwijderd waar Jansen niet in voorkwam.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 03 dec 2021, 08:47 BMI zou m.i. de logische captain zijn in deze selectie.
Dat is prima, op maandagavond bij Jong AZ. Je gaat de zwakste schakel op het veld geen aanvoerder maken. Midtsjo zou de enige logische aanvoerder zijn.

Jansen gaat ongetwijfeld weer dezelfde namen opstellen tegen Sparta en waarschijnlijk mag Beukema weer opdraven als 5e verdediger tegen ajax. De man durft niks en blijft vertrouwen op dezelfde dissonanten. Barasi smaakt naar meer maar het gaat gewoon weer Aboukhal worden zondag. Pascal moet gewoon weer lekker de pionnetjes gaan neerzetten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Gisteren werden geruchten dat AZ bezig zou zijn met een nieuwe trainer ook even benoemd bij VI.

Ik heb meer en meer het idee dat Jansen aanblijft tot en met de wedstrijd tegen ajax. Waarna hij als zondebok (terecht) kan vertrekken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Johan zou ontslag onterecht vinden...
https://www.youtube.com/watch?v=fF7onT33YWc
Het is wel weer duidelijk dat Derksen geen hele wedstrijden van AZ kijkt. En de reactie van die televaag koekenbakker dat het AZ wel om de 5e/6e plek mee moet kunnen doen zit er schijnbaar niet bij.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 04 dec 2021, 09:19 Johan zou ontslag onterecht vinden...
https://www.youtube.com/watch?v=fF7onT33YWc
Het is wel weer duidelijk dat Derksen geen hele wedstrijden van AZ kijkt. En de reactie van die televaag koekenbakker dat het AZ wel om de 5e/6e plek mee moet kunnen doen zit er schijnbaar niet bij.
Ik hoop in ieder geval dat de AZ directie niet naar Derksen luistert. Wat een dweil met zijn "die Griek is de enige aankoop".
Heeft hij er toch een paar gemist. En dan ook nog beweren dat het ontslag van Jansen zwaar onterecht zou zijn :lol: Wat een clown.

Die man had zijn eigen advies moeten opvolgen en al een paar jaar geleden met pensioen moeten gaan.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Joh, VI moet je niet kijken als je niet snapt dat die gasten het er gewoon om doen. Beetje reacties uitlokken met rare uitspraken. "En dan heb je ook dat jongetje van Manchester United, hoe heet 'ie ook alweer? Eh, oh ja, Ronaldo." Lekker man.

Dat Derksen nu vindt dat Jansen moet blijven zegt natuurlijk helemaal niks.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Roadster
Glory-hunter
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:37
Locatie: Alkmaar / MO9
Contacteer:

Derksen moet z'n muil dichthouden, zou terecht een mooi Sinterklaas cadeau zijn als Jansen dit weekend op zou krassen. Van mijn part polsen de Advocaat als interim voor een half jaartje. Alles beter dan die troosteloze Jansen... Mij benieuwen of ze doorpakken in de staf
Come on AZ! MO9 🙏🏻
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Iemand het hele artikel?

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... _content=/

Jansen over het AZ-middenveld: ’Ze gaan allebei graag op avontuur en dat zou riskant kunnen worden’ (Reijnders en Midtsjo)

Zo gaat dat als het spel en de prestaties tegenvallen: dan wordt er geroepen om andere spelers. Bij AZ is het momenteel net zo. Trainer Pascal Jansen blijft er koel onder. „Er zullen vast een heleboel mensen iets vinden van de opstelling, maar dat zijn de keuzes die ik maak.’’



Stel je voor dat je spelers opstelt die wat meer naar voren willen voetballen, Levensgevaarlijk. Diezelfde redenatie zal ook wel opgaan voor DeWit op 10, en die 2 postbodes achterin. Zolang die gewoon elke bal breed of terug spelen staan ze er elke week in bij Jansen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 04 dec 2021, 17:08 Iemand het hele artikel?

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... _content=/

Jansen over het AZ-middenveld: ’Ze gaan allebei graag op avontuur en dat zou riskant kunnen worden’ (Reijnders en Midtsjo)

Zo gaat dat als het spel en de prestaties tegenvallen: dan wordt er geroepen om andere spelers. Bij AZ is het momenteel net zo. Trainer Pascal Jansen blijft er koel onder. „Er zullen vast een heleboel mensen iets vinden van de opstelling, maar dat zijn de keuzes die ik maak.’’



Stel je voor dat je spelers opstelt die wat meer naar voren willen voetballen, Levensgevaarlijk. Diezelfde redenatie zal ook wel opgaan voor DeWit op 10, en die 2 postbodes achterin. Zolang die gewoon elke bal breed of terug spelen staan ze er elke week in bij Jansen.
AZ staat toch juist voor aanvallend en avontuurlijk voetbal? Daar voor gaan we toch naar het stadion (nu even niet). Ik snap dat je als trainer balans wilt houden in het elftal, maar als er creativiteit ontbreekt moet je dat wel inpassen. Nu gaat hij de voetbal professor uithangen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Gezwets van Jansen. Als er nou één middenvelder niet op avontuur gaat is het Midtsjo. Die speelt nog liever in de 16 terug dan zelf te schieten, want hij weet ook wel dat hij dat niet kan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 04 dec 2021, 17:08Iemand het hele artikel?
Jansen over het AZ-middenveld: ’Ze gaan allebei graag op avontuur en dat zou riskant kunnen worden’

Zo gaat dat als het spel en de prestaties tegenvallen: dan wordt er geroepen om andere spelers. Bij AZ is het momenteel net zo. Trainer Pascal Jansen blijft er koel onder. „Er zullen vast een heleboel mensen iets vinden van de opstelling, maar dat zijn de keuzes die ik maak.’’
Een van die keuzes is dat Tijjani Reijnders ook dit seizoen weer reserve is. De middenvelder zit dicht tegen het basiselftal aan, maar moet Fredrik Midtsjø en Jordy Clasie voor zich dulden in de pikorde.

Donderdag tegen Fortuna Sittard kwam Reijnders een half uur voor tijd in het veld voor Jordy Clasie. „We spelen in de komende periode heel veel wedstrijden en ik wil iedereen beschikbaar houden. Daarom haalde ik Jordy na een uur naar de kant. Ik wil dat hij elke wedstrijd kan blijven spelen”, zegt Jansen.

Risicovol

Reijnders brengt met zijn dynamiek en zijn demarrages energie op het middenveld. Maar Midtsjø is onomstreden en dat maakt het lastig voor Reijnders. Die twee tegelijk opstellen kan risicovol zijn, meent Jansen. „Ik zoek naar balans op het middenveld. Midtsjø is een speler die graag op avontuur gaat en Reijnders ook. Dat is ook zijn kracht, maar als je twee van zulke spelers als controlerende middenvelder opstelt zou het riskant kunnen worden.”

Midtsjø, bezig aan zijn vijfde seizoen bij AZ, heeft een moeizamer seizoen dan in de afgelopen jaren. „Ja, maar hij krabbelt wel op. Hoe het komt dat hij het moeilijker heeft? Wat een rol speelt is dat er veel jongens zijn vertrokken en dat Midtsjø zich enorm verantwoordelijk voelt voor het team. Misschien neemt hij daardoor soms wel iets teveel hooi op zijn vork. Dat kan dan ook weleens tegen je gaan werken.”

Koopmeiners

Het vertrek van Teun Koopmeiners kan ook een rol spelen. Midtsjø en Koopmeiners waren bijna vier jaar lang een vast koppel op het middenveld. ,,Ja, klopt. Ik wil niet te lang stilstaan bij het verleden, maar het is wel een gegeven dat er spelers zijn vertrokken met wie Midtsjø heel lang heeft samengespeeld en met wie hij een goede klik had. Ook met Jonas Svensson en Calvin Stengs had hij die klik. Als na zoveel jaar spelers vertrekken, moet je met de jongens met wie je dan samenspeelt datzelfde gevoel, die verbinding, nog opbouwen.’’
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AlkmaarForever schreef: 04 dec 2021, 18:26 Jansen over het AZ-middenveld: ’Ze gaan allebei graag op avontuur en dat zou riskant kunnen worden’

Zo gaat dat als het spel en de prestaties tegenvallen: dan wordt er geroepen om andere spelers. Bij AZ is het momenteel net zo. Trainer Pascal Jansen blijft er koel onder. „Er zullen vast een heleboel mensen iets vinden van de opstelling, maar dat zijn de keuzes die ik maak.’’
Een van die keuzes is dat Tijjani Reijnders ook dit seizoen weer reserve is. De middenvelder zit dicht tegen het basiselftal aan, maar moet Fredrik Midtsjø en Jordy Clasie voor zich dulden in de pikorde.

Donderdag tegen Fortuna Sittard kwam Reijnders een half uur voor tijd in het veld voor Jordy Clasie. „We spelen in de komende periode heel veel wedstrijden en ik wil iedereen beschikbaar houden. Daarom haalde ik Jordy na een uur naar de kant. Ik wil dat hij elke wedstrijd kan blijven spelen”, zegt Jansen.

Risicovol

Reijnders brengt met zijn dynamiek en zijn demarrages energie op het middenveld. Maar Midtsjø is onomstreden en dat maakt het lastig voor Reijnders. Die twee tegelijk opstellen kan risicovol zijn, meent Jansen. „Ik zoek naar balans op het middenveld. Midtsjø is een speler die graag op avontuur gaat en Reijnders ook. Dat is ook zijn kracht, maar als je twee van zulke spelers als controlerende middenvelder opstelt zou het riskant kunnen worden.”

Midtsjø, bezig aan zijn vijfde seizoen bij AZ, heeft een moeizamer seizoen dan in de afgelopen jaren. „Ja, maar hij krabbelt wel op. Hoe het komt dat hij het moeilijker heeft? Wat een rol speelt is dat er veel jongens zijn vertrokken en dat Midtsjø zich enorm verantwoordelijk voelt voor het team. Misschien neemt hij daardoor soms wel iets teveel hooi op zijn vork. Dat kan dan ook weleens tegen je gaan werken.”

Koopmeiners

Het vertrek van Teun Koopmeiners kan ook een rol spelen. Midtsjø en Koopmeiners waren bijna vier jaar lang een vast koppel op het middenveld. ,,Ja, klopt. Ik wil niet te lang stilstaan bij het verleden, maar het is wel een gegeven dat er spelers zijn vertrokken met wie Midtsjø heel lang heeft samengespeeld en met wie hij een goede klik had. Ook met Jonas Svensson en Calvin Stengs had hij die klik. Als na zoveel jaar spelers vertrekken, moet je met de jongens met wie je dan samenspeelt datzelfde gevoel, die verbinding, nog opbouwen.’’
Bedankt voor het delen.

Maar we kunnen nu toch wel unaniem vaststellen. Deze coach is een onbenul. Ultra conservatieve spelopvatting die steeds het averechtse effect oplevert. De man meent defensieve zekerheid te moeten behouden, terwijl dit team koploper vroeg goals weggeven is. En waar is het beleid van AZ gebleven? Financieel 0 restwaarde en sportief weinig bijzonders Clasie krijgt structureel de voorkeur boven iemand als Reijnders?! Het slaapverwekkende breivoetbal is dus gewoon een bewuste keuze van deze "trainer". Hetzelfde gebeurt namenlijk centraal achterin en op 10. Geen risico nemen is een voorwaarde om basisspeler te zijn. Verklaart wel een hoop.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 04 dec 2021, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 04 dec 2021, 18:13.

Als er nou één middenvelder niet op avontuur gaat is het Midtsjo. Die speelt nog liever in de 16 terug dan zelf te schieten, want hij weet ook wel dat hij dat niet kan.
Hier moet ik je even corrigeren. Kijk de sporadische goals van Midtsjo eens terug, allemaal prachtige schoten van afstand. Hij doet het juist veel te weinig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten