Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bjorkan kan van de schaduwlijst af maar gaat gelukkig ook niet transfervrij naar Feyenoord :)
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... sland.html
'Feyenoord krijgt definitief nul op het rekest: langdurig doelwit naar Duitsland'
Gepubliceerd: Woensdag 1 december 2021 om 12:30

Feyenoord vist definitief achter het net: Fredrik Björkan verkiest Hertha BSC boven een verhuizing naar Rotterdam. Dat melden Noorse media woensdag.

Feyenoord was afgelopen zomer dicht bij de komst van Björkan, maar een deal met zijn club FK Bodø/Glimt ketste op het laatste moment af. In de winterstop hoopte technisch directeur Frank Arnesen alsnog toe te slaan. Hertha BSC gaat echter met Björkan aan de haal.

Volgens de Noorse media TV2 en VG gaat de 23-jarige linksback op korte termijn een meerjarig contract ondertekenen in Duitsland. Omdat zijn overeenkomst met Bodø/Glimt op 31 december afloopt, hoeft Hertha geen transfersom te betalen.

"Ik heb het gevoel dat dit het juiste moment is om de volgende stap te zetten", liet Björkan onlangs weten aan VG. Hertha staat veertiende in de Bundesliga. Björkan speelt nog drie wedstrijden voor Bodø/Glimt, twee in de competitie en één in de Conference League.

Björkan (23) is een vaste waarde bij de regerend kampioen van Noorwegen, die in oktober stuntte met een 6-1 overwinning op AS Roma in de Conference League. Feyenoord had voor ogen dat hij in Rotterdam zou gaan concurreren met Tyrell Malacia.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 01 dec 2021, 11:50 Bjorkan kan van de schaduwlijst af maar gaat gelukkig ook niet transfervrij naar Feyenoord :)
Je mag natuurlijk niet roepen dat we hier iets missen.
Maar het is wel een nuttige transfervrije optie die verdwijnt. Iedere andere optie zal duurder gaan zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 dec 2021, 12:44 Je mag natuurlijk niet roepen dat we hier iets missen.
Maar het is wel een nuttige transfervrije optie die verdwijnt. Iedere andere optie zal duurder gaan zijn.
Dan moet je toch zelf leren lezen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 01 dec 2021, 13:07 Dan moet je toch zelf leren lezen.
Want?
Hij is transfervrij en tekent bij een andere club.
Oftewel: een goedkope optie valt weg.

Weet niet wat ik hier verkeerd aan lees?
Ik maakte overigens ook geen dergelijk verwijt aan iemand hierover?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 dec 2021, 12:44 Je mag natuurlijk niet roepen dat we hier iets missen.
?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Ik zou voor Thijs Dallinga gaan en Veerman erachter. Met die combi koop je voetbal en doelpunten. Dallinga doet mij aan Vincent Janssen denken, twee benig, positioneel sterk, gemakkelijk scoren en diepgang. Denk dat Dallinga sneller is trouwens.
Praat geen Poep, doos.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 01 dec 2021, 15:18?
In het verleden is het vaak genoeg zo geweest dat als iemand hier sprak over het ´missen van een kans´ met een speler, dat diegene dan de wind van voren kreeg. Daar liep ik voor een keertje even op vooruit met deze post die even goed samen te vatten was geweest als ´jammer´.

OT:

Tenzij ze een wereldbedrag vragen, kun je je moeilijk een bult vallen aan Dallinga.
Ik blijf echter niet direct overtuigd, maar laat graag het tegendeel bewezen worden en dat we hier de volgende Huntelaar/Van Nistelrooy mee binnen zouden hengelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zolang we niet op de Locadia, Narsingh etc. tour gaan kan het alleen maar meevallen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 01 dec 2021, 16:43 Zolang we niet op de Locadia, Narsingh etc. tour gaan kan het alleen maar meevallen.
Erik Botheim, Dallinga of Locadia zal het wel worden. Ik ben bang dat die laatste misschien nog wel de beste kans heeft in Alkmaar te gaan spelen.

Zelf hoop ik eigenlijk op een Zuid-Amerikaan.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 01 dec 2021, 16:43 Zolang we niet op de Locadia, Narsingh etc. tour gaan kan het alleen maar meevallen.
Overigens valt er voor de spitspositie ook wel een flink rijtje missers te maken...

Bjorn Johnsen
Ondrej Mihalik
Fred Friday
Robert Muhren
Denni Avdic
Ali Babalj

Even hopen dat Pavlidis niet de volgende wordt...
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Heeft iemand Dallinga ook daadwerkelijk zien spelen? Meerdere keren dan. Ik namelijk niet.
Botheim wel, dat was geen succes in de wedstrijden die ik keek. Plus hij is niet snel genoeg voor een boadu rol (wat ik overigens maar een rare uitspraak en gedachte vindt, Weghorst en Janssen waren een stuk succesvoller).

Ik heb Mats Seuntjes al is genoemd twee weken terug. Stel, Pavlidis begint opeens te draaien (en gaat aan zijn snelheid werken) dan kan Mats gewoon op 10. Ik denk dat we dit allemaal liever hebben dan De Wit toch?
Erg gelukkig bij Fortuna ziet hij er niet uit. Ik vond het een uitermate goede speler bij ons.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 01 dec 2021, 21:14 Heeft iemand Dallinga ook daadwerkelijk zien spelen? Meerdere keren dan. Ik namelijk niet.
Botheim wel, dat was geen succes in de wedstrijden die ik keek. Plus hij is niet snel genoeg voor een boadu rol (wat ik overigens maar een rare uitspraak en gedachte vindt, Weghorst en Janssen waren een stuk succesvoller).

Ik heb Mats Seuntjes al is genoemd twee weken terug. Stel, Pavlidis begint opeens te draaien (en gaat aan zijn snelheid werken) dan kan Mats gewoon op 10. Ik denk dat we dit allemaal liever hebben dan De Wit toch?
Erg gelukkig bij Fortuna ziet hij er niet uit. Ik vond het een uitermate goede speler bij ons.
Ik was ook wel fan van Mats, maar hij is geen echte spits. Wat Mats en Gudmundsson beide hebben is een bepaalde flair en de techniek in de kleine ruimte te combineren en naar voren te spelen. Beide zijn sterk op 10. Maar AZ gaat hem sowieso nooit terughalen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 01 dec 2021, 21:14 Heeft iemand Dallinga ook daadwerkelijk zien spelen? Meerdere keren dan. Ik namelijk niet.
Botheim wel, dat was geen succes in de wedstrijden die ik keek. Plus hij is niet snel genoeg voor een boadu rol (wat ik overigens maar een rare uitspraak en gedachte vindt, Weghorst en Janssen waren een stuk succesvoller).

Ik heb Mats Seuntjes al is genoemd twee weken terug. Stel, Pavlidis begint opeens te draaien (en gaat aan zijn snelheid werken) dan kan Mats gewoon op 10. Ik denk dat we dit allemaal liever hebben dan De Wit toch?
Erg gelukkig bij Fortuna ziet hij er niet uit. Ik vond het een uitermate goede speler bij ons.
Is niet door ons bedacht hé, dat is bedacht door onze wijze trainer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 01 dec 2021, 22:19 Is niet door ons bedacht hé, dat is bedacht door onze wijze trainer.
Ontzettend wijs man natuurlijk. In dat geval, keur ik het ook goed.
Nu resteert ons nog één euvel: waar vinden we een spits die ontzettend snel is, niet kan meevoetballen, geen druk zet en 5 van de 10 keer struikelt als hij met de bal onderweg naar het doel is?

Ik denk zomaar dat Max deze criteria gebruikt en ik geloof er heilig in dat hij erin slaagt om een spits te vinden die voldoet aan dit profiel.
Misschien Wriedt van Willem II? Ik heb hem meermaals over zijn eigen voeten zien struikelen tijdens een dribbel en hij is erg snel. Misschien zet die wel teveel druk, maar dat valt met genoeg training onder onze wijze trainer nog wel af te leren.

Forza AZ
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 01 dec 2021, 23:29 Ontzettend wijs man natuurlijk. In dat geval, keur ik het ook goed.
Nu resteert ons nog één euvel: waar vinden we een spits die ontzettend snel is, niet kan meevoetballen, geen druk zet en 5 van de 10 keer struikelt als hij met de bal onderweg naar het doel is?


Forza AZ
Burgzorg
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 01 dec 2021, 23:29 Ik denk zomaar dat Max deze criteria gebruikt en ik geloof er heilig in dat hij erin slaagt om een spits te vinden die voldoet aan dit profiel.
Vergeet niet: hoog in 'expected goals'! Dat schijnt het toverwoord te zijn.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 02 dec 2021, 08:52 Vergeet niet: hoog in 'expected goals'! Dat schijnt het toverwoord te zijn.
Dat is net een heel nuttige statistiek. Als een spits hoog scoort in xpg dan is het een kwaliteit dat hij vaak in scoringspositie komt. Blijkt hij weinig te scoren dan kan je meteen afleiden dat zijn rendement ondermaats is en je hem beter niet neemt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 01 dec 2021, 21:14 Heeft iemand Dallinga ook daadwerkelijk zien spelen? Meerdere keren dan. Ik namelijk niet.
Botheim wel, dat was geen succes in de wedstrijden die ik keek. Plus hij is niet snel genoeg voor een boadu rol (wat ik overigens maar een rare uitspraak en gedachte vindt, Weghorst en Janssen waren een stuk succesvoller).
Valt wel mee. Boadu speelde 88 wedstrijden, scoorde 38 keer en had 18 assists. Weghorst zat op 86 wedstrijd, 45 goals en 13 assists. Dat ontloopt elkaar dus nauwelijks is. Het kan alleen zo zijn dat AZ beter rendeert met een spits met het profiel van Boadu, in de ogen van Jansen. Wil niet zeggen dat ik hem daarin direct ongelijk geef.

Dallinga is een hele koele afmaker, kan alleen niet echt voor de geest halen of hij echt snel is. Zie hem veelal op het schakelkanaal op vrijdagavond en dan staat hij meestal al in de zestien op het moment dat hij afdrukt.

Ik vind Mats trouwens wel een interessante optie.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 02 dec 2021, 13:15 Dallinga is een hele koele afmaker, kan alleen niet echt voor de geest halen of hij echt snel is. Zie hem veelal op het schakelkanaal op vrijdagavond en dan staat hij meestal al in de zestien op het moment dat hij afdrukt.
In die positie komt Pavlidis dus nooit. (En stond Boadu ook nooit).
Niet geschikt dus.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 02 dec 2021, 15:07 In die positie komt Pavlidis dus nooit. (En stond Boadu ook nooit).
Niet geschikt dus.
Dat is dus onzin. Weghorst stond ook meestal al in de 16 als de bal kwam. Beide type spitsen kunnen werken, maar je hebt een trainer nodig die het elftal en de speelwijze op elkaar afstemt.
Plaats reactie