Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 26 nov 2021, 10:23 Eens ja.

Snel verkopen graag.
Nou, ontslaan mag ook gewoon hoor. Als Jansen maar weg gaat.
____________
Hoc est nihil
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Grifo schreef: 26 nov 2021, 11:21 Nou, ontslaan mag ook gewoon hoor. Als Jansen maar weg gaat.
Ontslaan hoeft natuurlijk ook niet, zolang je maar een trainer hebt die hem niet steeds in de basis zet. Er zijn best momenten dat iemand met de energie van Dani de Wit nuttig kan zijn. Zoals bijvoorbeeld die 1e wedstrijd tegen Napoli, daar heeft hij wel waarde gehad voor het team. Alleen zijn kracht ligt meer in het ontregelen van de tegenstander dan het opbouwen van het spel.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Hopelijk loopt hij snel tegen een schorsing aan, en winnen we de pot daarop met 5-0, wellicht zijn we er dan van af. Puur voetballend, denk ik de slechtste AZ speler die ik ooit gezien heb. Miel Mans kon meer met een bal.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sir Robbert schreef: 26 nov 2021, 12:32 Hopelijk loopt hij snel tegen een schorsing aan, en winnen we de pot daarop met 5-0, wellicht zijn we er dan van af. Puur voetballend, denk ik de slechtste AZ speler die ik ooit gezien heb. Miel Mans kon meer met een bal.
Nu ga je wel heel rare dingen zeggen hoor…….. 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

multatuli schreef: 26 nov 2021, 12:21 Ontslaan hoeft natuurlijk ook niet, zolang je maar een trainer hebt die hem niet steeds in de basis zet. Er zijn best momenten dat iemand met de energie van Dani de Wit nuttig kan zijn. Zoals bijvoorbeeld die 1e wedstrijd tegen Napoli, daar heeft hij wel waarde gehad voor het team. Alleen zijn kracht ligt meer in het ontregelen van de tegenstander dan het opbouwen van het spel.
De opmerking ging over Jansen, want daar had SimonPoulsen het over, waarop gezegd werd dat ie zo snel mogelijk verkocht moest worden. Van mij mag ie ook ontslagen worden, liever gisteren dan vandaag.
____________
Hoc est nihil
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Grifo schreef: 26 nov 2021, 15:53 De opmerking ging over Jansen, want daar had SimonPoulsen het over, waarop gezegd werd dat ie zo snel mogelijk verkocht moest worden. Van mij mag ie ook ontslagen worden, liever gisteren dan vandaag.
Oh dan zijn wij het helemaal eens :D
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Adelaar 𝐕𝐨𝐨𝐫𝐛𝐞𝐬𝐜𝐡𝐨𝐮𝐰𝐢𝐧𝐠 | 𝐕𝐢𝐭𝐞𝐬𝐬𝐞 - 𝐀𝐙

Silhouet van sprekend hoofd Jansen: "We hebben gezien dat zij een enorme vechtploeg hebben. Veerkracht en vechtlust zijn belangrijke eigenschappen en gelukkig zie ik dat bij mijn eigen ploeg ook regelmatig terugkomen."

#AZ #vitaz #Eredivisie
Nu snap ik waarom Jansen zo ontzettend fan is van Dani de Wit :-k
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik ben ook wel fan van De Wit, mits ie goede voetballers om zich heen heeft lopen die compenseren voor het gemis aan voetballende kwaliteiten van hem. In dit elftal heeft ie niet genoeg goede voetballers om zich heen (enkel Karlsson en Wijndal), waardoor zijn 'vechtlust' niet genoeg is en zijn onkunde nogal irritatie wekt.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Grifo schreef: 26 nov 2021, 20:37 Ik ben ook wel fan van De Wit, mits ie goede voetballers om zich heen heeft lopen die compenseren voor het gemis aan voetballende kwaliteiten van hem.
Zodat het niet zo opvalt dat het een koekenbakker is? Ja, dan kun je mij ook wel opstellen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 26 nov 2021, 20:37 Ik ben ook wel fan van De Wit, mits ie goede voetballers om zich heen heeft lopen die compenseren voor het gemis aan voetballende kwaliteiten van hem. In dit elftal heeft ie niet genoeg goede voetballers om zich heen (enkel Karlsson en Wijndal), waardoor zijn 'vechtlust' niet genoeg is en zijn onkunde nogal irritatie wekt.
Andersom denk ik dat zeker spelers als Midtsjo, Karlsson en Gudmundsson/Evjen substantieel beter gaan spelen met iemand op 10 die daadwerkelijk kan voetballen. Dan wordt het allemaal een stuk dynamischer en minder voorspelbaar, en kunnen dat soort spelers met elkaar combineren en afwisselen.

De Wit is gevaarlijk als je hem bedient met goede voorzetten, en hij is sterk als hij bij de tweede paal balletjes terugkopt op een medespeler. Verder speel je structureel met een mannetje minder als je de bal hebt. Heeft geen steekpass (0!) assists, geen passeeractie, geen afstandsschot en geen goede techniek.

Inzet kan je hem inderdaad never nooit verwijten, maar dat kan toch geen reden zijn om iemand maar altijd op te stellen. Evjen verzette gister ook veel werk bijvoorbeeld en ook Gudmundsson doet altijd zeer veel loopwerk. Dus ik zie niet direct een probleem als je hem eruithaalt. En Pavlidis kan zijn rol als aanspeelpunt bij voorzetten ook wel invullen. Nou vind ik het drukzetten van deWit sowieso helemaal niet zo effectief als het er uit ziet. Beetje de dolle stier kamikaze methode, iemand omver kegelen of uitgespeeld worden. Echt veel balveroveringen waaruit een gevaarlijke counter ontstaat zitten er zelden tussen.

De sleutel om weer tot verzorgd aanvallend voetbal te komen zit bij het wisselen van deWit en/of Clasie. Daar ben ik echt van overtuigd.

Alleen gaat Jansen dat niet inzien vrees ik. Ten eerste omdat Jansen iemand als deWit niet durft te vervangen, toch een dominante jongen in de groep. En ook omdat hij het volgens mij echt niet ziet.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Grifo schreef: 26 nov 2021, 20:37 Ik ben ook wel fan van De Wit, mits ie goede voetballers om zich heen heeft lopen die compenseren voor het gemis aan voetballende kwaliteiten van hem. In dit elftal heeft ie niet genoeg goede voetballers om zich heen (enkel Karlsson en Wijndal), waardoor zijn 'vechtlust' niet genoeg is en zijn onkunde nogal irritatie wekt.
Dus je bent fan van iemand die voetballers naast zich nodig heeft om zijn onkunde en gemis aan voetballende kwaliteiten te compenseren?

Ik mis toch wel vaak een stukje logica hier op het forum denk ik...

Ik heb liever iemand in de basis die het team beter laat voetballen en die dermate voetballende kwaliteiten hebben dat we beter kunnen voetballen(jawel, dat lijkt me nogal belangrijk bij voetbal) dan de tegenstander en zo zorgen voor een winst, maar ik dacht dat dat voor iedereen eigenlijk gelde.

Dani de Wit heeft meeste overtredingen van de eredivisie maar staat met onderscheppingen niet in de top 50. Gemis aan voetballende kwaliteiten en veel onkunde. Top speler!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Grifo schreef: 26 nov 2021, 20:37 Ik ben ook wel fan van De Wit, mits ie goede voetballers om zich heen heeft lopen die compenseren voor het gemis aan voetballende kwaliteiten van hem. In dit elftal heeft ie niet genoeg goede voetballers om zich heen (enkel Karlsson en Wijndal), waardoor zijn 'vechtlust' niet genoeg is en zijn onkunde nogal irritatie wekt.
Sorry, maar dan kijk ik toch echt eerder naar Midtsjö om zo'n verhaal bij op te hangen.
Die verzet juist dat werk en uit het verleden is gebleken dat de Wit Midtsjö tegen de verwachtingen in gewoon niet kon vervangen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2021, 22:57 Andersom denk ik dat zeker spelers als Midtsjo, Karlsson en Gudmundsson/Evjen substantieel beter gaan spelen met iemand op 10 die daadwerkelijk kan voetballen. Dan wordt het allemaal een stuk dynamischer en minder voorspelbaar, en kunnen dat soort spelers met elkaar combineren en afwisselen.

De Wit is gevaarlijk als je hem bedient met goede voorzetten, en hij is sterk als hij bij de tweede paal balletjes terugkopt op een medespeler. Verder speel je structureel met een mannetje minder als je de bal hebt. Heeft geen steekpass (0!) assists, geen passeeractie, geen afstandsschot en geen goede techniek.

Inzet kan je hem inderdaad never nooit verwijten, maar dat kan toch geen reden zijn om iemand maar altijd op te stellen. Evjen verzette gister ook veel werk bijvoorbeeld en ook Gudmundsson doet altijd zeer veel loopwerk. Dus ik zie niet direct een probleem als je hem eruithaalt. En Pavlidis kan zijn rol als aanspeelpunt bij voorzetten ook wel invullen. Nou vind ik het drukzetten van deWit sowieso helemaal niet zo effectief als het er uit ziet. Beetje de dolle stier kamikaze methode, iemand omver kegelen of uitgespeeld worden. Echt veel balveroveringen waaruit een gevaarlijke counter ontstaat zitten er zelden tussen.

De sleutel om weer tot verzorgd aanvallend voetbal te komen zit bij het wisselen van deWit en/of Clasie. Daar ben ik echt van overtuigd.

Alleen gaat Jansen dat niet inzien vrees ik. Ten eerste omdat Jansen iemand als deWit niet durft te vervangen, toch een dominante jongen in de groep. En ook omdat hij het volgens mij echt niet ziet.
=D>
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 27 nov 2021, 05:43 Dus je bent fan van iemand die voetballers naast zich nodig heeft om zijn onkunde en gemis aan voetballende kwaliteiten te compenseren?

Ik mis toch wel vaak een stukje logica hier op het forum denk ik...
De Wit brengt een strijd, maakt oorlog op het moment dat het even nodig is. Maar dat heeft alleen maar waarde als de rest die passie oppakt en er in meegaat. Het hoge druk zetten bijvoorbeeld, daarin is De Wit vaak een aanjager. Maar nu kán dat niet meer want je hebt allemaal gasten in het team die aan de bal niet veel kunnen. Ik ben fan van zijn mentaliteit ja, zulke gasten heb je óók nodig. Maar wat een vergelijkbare speler als Wernbloom wel had (nog enige kwaliteiten aan de bal én scorend vermogen), dat mist De Wit.

Waarom denk je dat ie nu zoveel overtredingen heeft? Het enige trucje dat hij kan is sleuren, de beuk erin gooien, hard werken. Hij denkt nu dat dát nog meer gevraagd wordt dan normaal, want het loopt niet goed, terwijl het juist andersom is. Je hebt nu een voetballende 10 nodig, want de rest brengt geen voetbal.
____________
Hoc est nihil
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Grifo schreef: 27 nov 2021, 12:42 De Wit brengt een strijd, maakt oorlog op het moment dat het even nodig is. Maar dat heeft alleen maar waarde als de rest die passie oppakt en er in meegaat. Het hoge druk zetten bijvoorbeeld, daarin is De Wit vaak een aanjager. Maar nu kán dat niet meer want je hebt allemaal gasten in het team die aan de bal niet veel kunnen. Ik ben fan van zijn mentaliteit ja, zulke gasten heb je óók nodig. Maar wat een vergelijkbare speler als Wernbloom wel had (nog enige kwaliteiten aan de bal én scorend vermogen), dat mist De Wit.

Waarom denk je dat ie nu zoveel overtredingen heeft? Het enige trucje dat hij kan is sleuren, de beuk erin gooien, hard werken. Hij denkt nu dat dát nog meer gevraagd wordt dan normaal, want het loopt niet goed, terwijl het juist andersom is. Je hebt nu een voetballende 10 nodig, want de rest brengt geen voetbal.
Er staan juist allemaal goede voetballers om De Wit heen: Karlsson, Gudmundsson, Midtsjo zelfs Pavlidis is meevoetballend prima voor een spits. De Wit is de enige die niet kan voetballen. En ja hij maakt oorlog, maar niet alleen op de momenten dat het nodig is. Hij maakt ook de domste overtredingen als het juist niet nodig is (zoals vlak voor tijd bij een achterstand een domme overtreding maken, waardoor de tijd weg tikt),
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Wit maakt ontzettend veel domme, onnodige overtredingen en had er zo met rood af kunnen gaan laatste wedstrijd. Dat ben ik volledig met je eens, maar ik verschil met jou van mening over de spelers die goed kunnen voetballen. Pavlidis vind ik echt een waardeloze speler. Ik was al geen fan van hem bij Willem II, en nu ik hem bij ons veelal zie stuntelen nog minder. Dat is niet een speler die ik een goede voetballer zou noemen.
Midtsjø kan redelijk voetballen, maar is alles behalve een speler die met een creatieve ingeving een wedstrijd om kan draaien (vorig jaar 1x). Sterker, heel vaak als het niet lekker loopt met AZ, loopt het met Midtsjø al helemaal niet lekker. Midtsjø's grootste kracht is dat ie heel vaak doorziet waar een bal gaat komen en deze oppikt en het spel vervolgens opendraait. Maar zelfs in de beste scoringspositie van de ploeg legt hij m nog liever terug aan iemand die beter kan voetballen.
Karlsson akkoord, goede voetballer. Gudmundsson kan goed tussen de linies voetballen, maar zodra ie in de 16 komt gaat er bij hem vaak van alles mis. Geen rust, geen overzicht in de drukte. Bovendien is dat het alternatief voor De Wit, niet de speler die naast hem zou moeten staan.

M.a.w. met De Wit erbij heb je alleen Karlsson die wat voetbal kan brengen. Ik zie liever Gudmundsson, ondanks dat daar ook héél veel op aan te merken valt.
We hebben geen speler die van achteruit het spel verzorgt, we hebben geen nummer 10 die écht beslissend is, geen rechtsbuiten die goed kan voetballen (of Evjen moet het gevonden hebben) en geen spits die soepel en comfortabel aan de bal is.
____________
Hoc est nihil
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Grifo schreef: 27 nov 2021, 12:42
Waarom denk je dat ie nu zoveel overtredingen heeft? Het enige trucje dat hij kan is sleuren, de beuk erin gooien, hard werken. Hij denkt nu dat dát nog meer gevraagd wordt dan normaal, want het loopt niet goed, terwijl het juist andersom is..
Zie de logica hier ook niet van in. Als de Wit kan kiezen tussen een bal veroveren en een overtreding maken, dan kiest hij natuurlijk altijd voor een balverovering.
Dat hij zoveel overtredingen heeft gemaakt, laat dus zien dat hij niet goed is in het veroveren van een bal. Want hij tackelt veelal tegenstanders en niet de bal.
Dus waarom is het sleuren dan een voordeel als hij nauwelijks de bal afpakt en hij veel overtredingen maakt?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

We kunnen mopperen en analyseren tot we een ons wegen, maar ondertussen is hij nog steeds de topscorer van AZ dit seizoen.
Ik zeg daarmee niet dat ik het een kanjer vind, maar helemaal toevallig is het niet, dus hij kan iets meer dan alleen sleuren…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Grifo schreef: 27 nov 2021, 17:01 De Wit maakt ontzettend veel domme, onnodige overtredingen en had er zo met rood af kunnen gaan laatste wedstrijd. Dat ben ik volledig met je eens, maar ik verschil met jou van mening over de spelers die goed kunnen voetballen. Pavlidis vind ik echt een waardeloze speler. Ik was al geen fan van hem bij Willem II, en nu ik hem bij ons veelal zie stuntelen nog minder. Dat is niet een speler die ik een goede voetballer zou noemen.
Midtsjø kan redelijk voetballen, maar is alles behalve een speler die met een creatieve ingeving een wedstrijd om kan draaien (vorig jaar 1x). Sterker, heel vaak als het niet lekker loopt met AZ, loopt het met Midtsjø al helemaal niet lekker. Midtsjø's grootste kracht is dat ie heel vaak doorziet waar een bal gaat komen en deze oppikt en het spel vervolgens opendraait. Maar zelfs in de beste scoringspositie van de ploeg legt hij m nog liever terug aan iemand die beter kan voetballen.
Karlsson akkoord, goede voetballer. Gudmundsson kan goed tussen de linies voetballen, maar zodra ie in de 16 komt gaat er bij hem vaak van alles mis. Geen rust, geen overzicht in de drukte. Bovendien is dat het alternatief voor De Wit, niet de speler die naast hem zou moeten staan.

M.a.w. met De Wit erbij heb je alleen Karlsson die wat voetbal kan brengen. Ik zie liever Gudmundsson, ondanks dat daar ook héél veel op aan te merken valt.
We hebben geen speler die van achteruit het spel verzorgt, we hebben geen nummer 10 die écht beslissend is, geen rechtsbuiten die goed kan voetballen (of Evjen moet het gevonden hebben) en geen spits die soepel en comfortabel aan de bal is.
Ik was de 1e die zijn twijfels uitsprak over Pavlidis. Ik vind hem dus zeker geen topspits. Maar als ik zijn mervoetballende kwaliteiten vergelijk met Boadu is hij op dat vlak 10x beter. Hij kan een bal aannemen, controlleren en doospelen.

De Wit is voetballend slechter dan Pavlidis. Misschien is hij als spits wel beter dan Pavlidis.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 27 nov 2021, 21:25 ...De Wit is voetballend slechter dan Pavlidis. Misschien is hij als spits wel beter dan Pavlidis.
Je ziet in de wedstrijd Pavlidis al meer uitzakken om in de bal te komen en De Wit doorschuiven naar de spitspositie. Helaas werkt het samen niet.

Ik vind het hele elftal chaotisch samen spelen en vaste patronen zie je niet meer terug. De Wit is een ondersteunende speler en die moet je dat niet aanrekenen. Het gaat om de sturende spelers. En uiteraard de coach die er een goed team van moet maken.

Helaas heeft Huiberts niet goed ingekocht!
Plaats reactie