AZ-SS Lazio (do 16 maa, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 16 mar 2023, 22:16 Is een club van het niveau van AZ (in Europa)
Misschien op papier volgens sommige statistieken, maar het werd me wel duidelijk dat we twee keer gewonnen hebben van een kwalitatief veel betere ploeg. Dat voetballend vermogen waarmee ze Feyenoord in Rome helemaal weg tikten zag je bij vlagen ook in die twee wedstrijden, met name die in Rome, tevoorschijn komen.
Echt een prestatie van formaat dus om tegen Lazio twee maal met een overwinning van het veld te stappen. Wat dat betreft zie ik wel parallelen met het Youth League duel tegen Real Madrid, waar ook een duidelijk sterkere tegenstander door een knappe teamprestatie overtuigend verslagen werd.
Gebruikersavatar
WatIsHetTochFijn
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jan 2023, 15:54

AZA'dam schreef: 16 mar 2023, 23:25 Echt een prestatie van formaat dus om tegen Lazio twee maal met een overwinning van het veld te stappen. Wat dat betreft zie ik wel parallelen met het Youth League duel tegen Real Madrid, waar ook een duidelijk sterkere tegenstander door een knappe teamprestatie overtuigend verslagen werd.
Echt een mooie wedstrijd gezien. Misschien wel een van de betere, zoniet de beste, van dit seizoen. Overwegend aanvallend voetbal, mooie combinaties, gedisciplineerd en scherp verdedigd in een hoge intensiteit.

Op basis van dit soort prestaties ga je helaas op zeker een aantal gewaardeerde krachten verliezen aan het einde van het seizoen, maar dit is wel waarvoor je het doet. Sterke tegenstanders met overtuiging uitschakelen, op weg naar... de finale?

Fijn interview van Jansen na afloop. Tevreden en complimenteus, maar ook direct weer de focus leggen op het belang van hard blijven werken en de wedstrijd van zondag.

Hopelijk ligt de dip achter ons en trekken we deze lijn door. Ben erg benieuwd hoe we er zondag opstaan tegen een sterke tegenstander. Afgelopen weekend merkte je namelijk dat er nog een wedstrijd in de benen zat...
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Dat laatste ben ik dus ook bang voor.
Dat we weer een zaadpot van niveautje FC Groningen voorgeschoteld krijgen omdat ze deze wedstrijd nog in de benen hebben.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Genoten gister. Wegens eerst verjaardag schoonmoeder, nachtdienst vrouwlief, en eigen wekker om 04:45 thuis vanaf de bank gekeken. Zelden zo hard in mijn eentje lopen juichen om de goal van Pavlidis =D>
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Ik heb genoten gisteravond.
Top gedaan mannen. Ben benieuwd wie er vanmiddag uit de koker rolt.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Diepe buiging voor AZ. Wat een teamprestatie. En ook de sfeer in het stadion het grootste deel van de wedstrijd heel goed. Echt genoten gisteravond.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1121
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Wat een heerlijke wedstrijd en goede sfeer! Een van de mooiste wedstrijden in jaren gezien. Lazio begon helemaal niet met een B elftal en verschilde weinig met de basiself tegen Napoli.

Genoten van Goes die mij doet denken aan de opmars van Teun. Alsof hij al jaren meedoet met het eerste =D> . Die gaat de basis niet meer uit. Karlsson die zijn oude niveau weer lijkt aan te tikken (en daarna voor de scouts op de tribune toch weer een paar keer een onnodig trucje moet proberen), en Ryan blijkt de betrouwbare keeper te zijn waar AZ al jaren naar zoekt. En verder iedereen een dikke voldoende. Alleen Odgaard viel een beetje tegen.

Ben benieuwd wie het volgende slachtoffer wordt van AZ :D maar na gisteren maakt mij niet meer uit wie we loten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

https://www.volkskrant.nl/ws-baccbf18

Positief verslag in de Volkskrant.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Fantastische wedstrijd en geweldige week voor de club. Na de fenomenale winst van AZ o.18 (met een aantal spelers die we naar mijn idee niet over al te lange tijd in het eerste kunnen bewonderen) nu het fraaie vervolg met de tweede winst op Lazio.

Na een wederom lastige start, vond AZ vaak de voetballende oplossing vooruit.

Te beginnen achterin, waar Goes speelt alsof hij er al jaren staat. En Hatzidiakos beter laat spelen.

En op het middenveld met Mijnans die mij wekelijks verbaasd. Vier jaar terug bij de amateurs. Een jaar terug op de bank bij Sparta. En sinds de winterstop moeiteloos wekelijks een van de beteren bij twee wedstrijden per week. Op dit niveau.

Naast de al genoemde spelers die het momenteel goed doen, vind ik vooral Goes en Mijnans een openbaring.

Opvallend de laatste weken vind ik ook de wissels. Niet meer zoals begin van het seizoen bedoeld om de voorsprong vast te houden met het inbrengen van verdedigend ingestelde spelers. Maar nu ook verse aanvallers erin.

Compliment voor allen die bij het proces betrokken zijn geweest.

Enorm trots op AZ deze week.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZuid-Scharwoude schreef: 17 mar 2023, 07:24 Diepe buiging voor AZ. Wat een teamprestatie. En ook de sfeer in het stadion het grootste deel van de wedstrijd heel goed. Echt genoten gisteravond.
Ja, dat was opvallend de ambiance. Dat helpt het team ook ipv kaaskijken
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Geen stem meer, maar wel een top avond =D>
Van Alkmaar begint de victorie
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 17 mar 2023, 09:39 Ja, dat was opvallend de ambiance. Dat helpt het team ook ipv kaaskijken
Vooral die vechtpartijen beneden het gangpad naast de staantribune waren ambianceverhogend.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Enorm genoten van dit AZ en de sfeer in het stadion.

Opvallend Mihailovic zat niet bij de selectie, ziek?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vanheusden wel weer begreep ik van de verslaggever
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Joostess schreef: 17 mar 2023, 07:39

Genoten van Goes die mij doet denken aan de opmars van Teun. Alsof hij al jaren meedoet met het eerste =D> . Die gaat de basis niet meer uit.
Wie dan wel? Beukema of Hatzidiakos? (Of BMI onze captain, of Maxim Dekker?)
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Echt genoten, wat een avond, wat waren we goed! Zit dan ook weer met enige verbazing dit live topic terug te lezen :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sir Robbert schreef: 17 mar 2023, 16:21 Echt genoten, wat een avond, wat waren we goed! Zit dan ook weer met enige verbazing dit live topic terug te lezen :lol:
Sir Robbert, jij bezoekt dit forum toch ook niet sinds gisteren? Het zou je niet meer hoeven te verbazen :)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Sir Robbert schreef: 17 mar 2023, 16:21 Echt genoten, wat een avond, wat waren we goed! Zit dan ook weer met enige verbazing dit live topic terug te lezen :lol:
Het was 1 pagina slecht en 3 pagina’s goed. Net zoals de wedstrijd toch :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sir Robbert schreef: 17 mar 2023, 16:21 Echt genoten, wat een avond, wat waren we goed! Zit dan ook weer met enige verbazing dit live topic terug te lezen :lol:
Omdat je overduidelijk de emotie achteraf niet kunt scheiden van de emotie in het moment.
Is niet erg, is ook maar een vaardigheid die niet iedereen bezit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

vriend schreef: 17 mar 2023, 10:13 Vooral die vechtpartijen beneden het gangpad naast de staantribune waren ambianceverhogend.
Je kan voortaan maar beter voetbal kijken, dan kun je je ook niet ergeren
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie