Apollon Limassol FC-AZ (do 13 okt, 19.45u (Cyp)/18.45u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 13 okt 2022, 18:39 De cijfers van vandaag:

Verhulst 5
Hatzidiakos 6
Beukema 5
Dekker 2
Kerkez 7
Clasie 6
Bazoer 4
Reijnders 2
Karlsson 6
D. de Wit 1
Sugawara 1

Odgaard 4
M. de Wit 6
Lahdo 6
Koopmeiners 5
Van Brederode 2

Hopelijk hebben ze een leuke stadswandeling gemaakt. Gevolgd door een ontspannen stadionwandeling van 90 minuten.

](*,)
Deze cijfers zijn nog positief. Wat een drama om naar te kijken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Eindelijk weer een AZ gezien als vorig jaar.
Jezus wat slecht.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Winnen zou een leuk extraatje zijn, dat moet de gedachte zijn geweest. De opstelling en wisselbeleid liet al zien dat deze wedstrijd in het teken van die van a.s. zondag stond (ook het interview met Reijnders na afloop). Zo was ook de mindset en daarmee het spel blijkbaar. Hoop niet dat je hiermee jezelf in de staart bijt uiteindelijk.
Laatst gewijzigd door differentcook op 13 okt 2022, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2013
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Na een minuut of 60 à 70 dacht ik: jammer van de nederlaag, niet te veel waarde aan hechten en op naar zondag. Daarna toch nog even flink lopen ergeren omdat het met de minuut slechter werd.

Conclusie: proberen niet te veel waarde aan te hechten, en op naar zondag!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

beetje een excuusverhaal hoor.
Groepswinnaar in de conference league worden, geeft net als vorig jaar een bijzondere positie, die wil je toch gewoon pakken?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 13 okt 2022, 19:33
Hoop niet dat je hiermee jezelf in de staart bijt uiteindelijk.
Natuurlijk niet. Voor groepswinst hoeven ze nog maar 1 potje te winnen en zelfs als ze alles verliezen worden ze minimaal tweede.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 13 okt 2022, 19:39 Natuurlijk niet. Voor groepswinst hoeven ze nog maar 1 potje te winnen en zelfs als ze alles verliezen worden ze minimaal tweede.
Ik bedoel het einde aan de goede reeks, dat dit de spirit ondermijnt/wegneemt.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wat een vreselijke pot. AZ heeft vooral van zichzelf verloren, geen speler haalde volgens mij zijn niveau (misschien Beukema? ).

Grote fout de Wit kost je de kop, zelf veel te weinig gecreëerd.

Bazoer lijkt wel erg traag? Of is dat vals perspectief? Hij omspeelde de keeper wel heel mooi, en gaf meerdere goede ballen maar hij lijkt op alle posities een beetje mee te hobbelen alsof het zomeravondvoetbal is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 13 okt 2022, 19:49 Wat een vreselijke pot. AZ heeft vooral van zichzelf verloren, geen speler haalde volgens mij zijn niveau (misschien Beukema? ).

Grote fout de Wit kost je de kop, zelf veel te weinig gecreëerd.

Bazoer lijkt wel erg traag? Of is dat vals perspectief? Hij omspeelde de keeper wel heel mooi, en gaf meerdere goede ballen maar hij lijkt op alle posities een beetje mee te hobbelen alsof het zomeravondvoetbal is.
In de selectie van bloedorstige honden is Bazoer inderdaad een opvallend buitenbeentje
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 13 okt 2022, 19:53 In de selectie van bloedorstige honden is Bazoer inderdaad een opvallend buitenbeentje
Dat bedoel je niet positief toch?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 13 okt 2022, 19:49
Bazoer lijkt wel erg traag? Of is dat vals perspectief?
Handelingssnelheid valt me tegen. Hij lijkt soms verbaasd dat er iemand in zijn nek hijgt terwijl je dat allang ziet aankomen. Laten we het voorlopig maar op onwennigheid en gebrek aan ritme houden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 13 okt 2022, 19:41 Ik bedoel het einde aan de goede reeks, dat dit de spirit ondermijnt/wegneemt.
Dat gebeurde na Dundee ook niet.

Gewoon weer een goede les dat iedereen 100% moet zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 13 okt 2022, 19:36 beetje een excuusverhaal hoor.
Groepswinnaar in de conference league worden, geeft net als vorig jaar een bijzondere positie, die wil je toch gewoon pakken?
Gaan we ook doen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 13 okt 2022, 19:55 Dat bedoel je niet positief toch?
Ik vind het mooi wat er aan bloedorstige honden bijeen is verzameld, dat kan AZ als team boven zichzelf uit doen stijgen. Weet niet of Bazoer met zijn easy-peasystijl een positieve toevoeging kan zijn of altijd negatief is. Hij lijkt het spel wel te vertragen, maar stelt daar net voetbal tegenover. Doet me een beetje denken aan Seedorf die redelijk sloom met zijn kont naar achteren over het veld schreed. (maar dan zonder kont)
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 13 okt 2022, 19:55 Handelingssnelheid valt me tegen. Hij lijkt soms verbaasd dat er iemand in zijn nek hijgt terwijl je dat allang ziet aankomen. Laten we het voorlopig maar op onwennigheid en gebrek aan ritme houden.
Ik hoop het, maar hij zou nu toch wel fitter moeten zijn toch? Jansen zei voor de wedstrijd dat Bazoer op het zelfde niveau zit als Karlsson qua fitheid, dat hij nog minuten in de benen moet krijgen, dit waren er in ieder geval 90.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 13 okt 2022, 19:58 Ik vind het mooi wat er aan bloedorstige honden bijeen is verzameld, dat kan AZ als team boven zichzelf uit doen stijgen. Weet niet of Bazoer met zijn easy-peasystijl een positieve toevoeging kan zijn of altijd negatief is. Hij lijkt het spel wel te vertragen, maar stelt daar net voetbal tegenover. Doet me een beetje denken aan Seedorf die redelijk sloom met zijn kont naar achteren over het veld schreed. (maar dan zonder kont)
Laten we het maar op onwennigheid houden van hem en van het team in combinatie met hem. Nu lijken ze elkaar heel vaak niet te begrijpen.

Ik heb die onwennigheid ook een beetje met Karlsson, die maakt veel eerder een actie als van Brederode. Dat is op zich positief, maar de kracht van het AZ van de laatste tijd is juist dat doordat de bal voorin vast gehouden wordt de rest tijd krijgt op te schuiven. Met Karlsson is iedereen of nog niet opgeschoven of moeten als weer verdedigen omdat zijn actie is mislukt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 13 okt 2022, 20:08 Laten we het maar op onwennigheid houden van hem en van het team in combinatie met hem. Nu lijken ze elkaar heel vaak niet te begrijpen.

Ik heb die onwennigheid ook een beetje met Karlsson, die maakt veel eerder een actie als van Brederode. Dat is op zich positief, maar de kracht van het AZ van de laatste tijd is juist dat doordat de bal voorin vast gehouden wordt de rest tijd krijgt op te schuiven. Met Karlsson is iedereen of nog niet opgeschoven of moeten als weer verdedigen omdat zijn actie is mislukt.
Verdedigend is Karlsson ook de minste
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 13 okt 2022, 20:11 Verdedigend is Karlsson ook de minste
en dat brengt ons nog wel eens in problemen, zoals de tweede tegengoal vorige week
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Poeh, dit was écht matig. Dundee uit flashbacks. Ik vermoed wel dat ze dit zelf ook wel weten, op naar zondag.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 13 okt 2022, 20:08 Laten we het maar op onwennigheid houden van hem en van het team in combinatie met hem. Nu lijken ze elkaar heel vaak niet te begrijpen.

Ik heb die onwennigheid ook een beetje met Karlsson, die maakt veel eerder een actie als van Brederode. Dat is op zich positief, maar de kracht van het AZ van de laatste tijd is juist dat doordat de bal voorin vast gehouden wordt de rest tijd krijgt op te schuiven. Met Karlsson is iedereen of nog niet opgeschoven of moeten als weer verdedigen omdat zijn actie is mislukt.
Dit dus, zeker het tweede deel dat je benoemd.
De laatste tijd zijn er (noodgedwongen) wisselingen geweest die het spel(per toeval) ten goede kwamen. AZ speelde bij vlagen meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie