Gil Vicente FC-AZ (do 25 aug, 20.00u (Por)/21.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Kaartverkoop info volgt later.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Aanvangstijdstip is een beetje onduidelijk nog. Zowel AZ.nl als https://gilvicentefc.pt/ melden 20.00u lokale tijd (=21.00u NL-tijd). UEFA.com heeft echter 18.00u lokale tijd staan.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2526
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Niet zo lang terug stroomde een topic als dit vol met enthousiaste berichten over ingewikkelde vluchtschema's met obscure airlines.

Toegegeven, ik heb zelf ook lange tijd geen Europese uitwedstrijd meer bezocht.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

vriend schreef: 18 aug 2022, 13:58 Niet zo lang terug stroomde een topic als dit vol met enthousiaste berichten over ingewikkelde vluchtschema's met obscure airlines.
Zal wel komen door die directe vlucht van Martinair naar Porto.

Zou leuk zijn als er nog flink wat supporters mee gaan ofschoon de spanning er een beetje af is. Zal ook wel geen vol huis worden met enthousiaste Portugezen die hun club hartstochtelijk aanmoedigen.
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Sorry maar Eindhoven - Porto (woe-vrij) met Ryanair en dan een auto huren is inderdaad niet zo overdreven spannend.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Leuke pot om Yuki weer vol ritme op te laten doen en hopelijk Bazoer Of Odgaard ook weer minuten te gunnen als het meezit. Verder gewoon met een normaal elftal beginnen en na rust Buurmeester, Barasi, Dekker en Schouten een debuut gunnen, uitgaande dat we niet dramatisch beginnen ;-)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MB80 schreef: 20 aug 2022, 22:18 Leuke pot om Yuki weer vol ritme op te laten doen en hopelijk Bazoer Of Odgaard ook weer minuten te gunnen als het meezit. Verder gewoon met een normaal elftal beginnen en na rust Buurmeester, Barasi, Dekker en Schouten een debuut gunnen, uitgaande dat we niet dramatisch beginnen ;-)
Buurmeester (AZ-Sparta, 5 dec 2021), Barasi (AZ-Rijeka, 29 okt 2020) en Dekker (AZ-Vitesse, 29 mei 2022) hebben hun debuut al gemaakt. Barasi heeft dit seizoen zelfs al 5x ingevallen.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Forza AZ schreef: 21 aug 2022, 07:22 Buurmeester (AZ-Sparta, 5 dec 2021), Barasi (AZ-Rijeka, 29 okt 2020) en Dekker (AZ-Vitesse, 29 mei 2022) hebben hun debuut al gemaakt. Barasi heeft dit seizoen zelfs al 5x ingevallen.
Hehe, wat gehaast, bedoelde speeltijd te gunnen natuurlijk :mrgreen: Perfecte wedstrijd voor om relatief risicovrij die jongens weer minuten te geven en de sterkhouders wat rust wederom.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MB80 schreef: 21 aug 2022, 08:40 Hehe, wat gehaast, bedoelde speeltijd te gunnen natuurlijk :mrgreen: Perfecte wedstrijd voor om relatief risicovrij die jongens weer minuten te geven en de sterkhouders wat rust wederom.
Ai hier ben ik het meest bang voor onderschatting of overschatting van onszelf!
Ik ga er eigenlijk vanuit dat AZ een beetje boven zichzelf is uitgestegen, grootste gedeelte was maar 1-0 en hun misten 4 basisspelers. Een redelijk snelle 1-0 kan echt wonderen voor hun doen, een tegenvaller erbij, even het koppie verliezen etc etc.
Je moet dit natuurlijk afmaken 8) maar dan moeten ze het nog wel steeds doen. Dan zien we de wissels vanzelf wel. Ik ben overigens zeer tevreden over de hoeveelheid jeugd, maar ben bang als er meer mensen fit worden de spoeling flink dunner gaat worden voor de jeugd.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

FugAZi schreef: 21 aug 2022, 09:33 Ai hier ben ik het meest bang voor onderschatting of overschatting van onszelf!
Ik ga er eigenlijk vanuit dat AZ een beetje boven zichzelf is uitgestegen, grootste gedeelte was maar 1-0 en hun misten 4 basisspelers. Een redelijk snelle 1-0 kan echt wonderen voor hun doen, een tegenvaller erbij, even het koppie verliezen etc etc.
Je moet dit natuurlijk afmaken 8) maar dan moeten ze het nog wel steeds doen. Dan zien we de wissels vanzelf wel. Ik ben overigens zeer tevreden over de hoeveelheid jeugd, maar ben bang als er meer mensen fit worden de spoeling flink dunner gaat worden voor de jeugd.
Vandaar dat ik ook met een sterke 11 zou beginnen maar als het 0-0 of 0-1 is met rust dan kan je best minuut 55 al wat mensen speeltijd gunnen. Blijft wel bizar dat de vaste aanvallers van Gil Vicente niet speelden... poep in de broek voor AZ, niet fit of een poging tot meester zet van hun trainer? #-o :roll:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

FugAZi schreef: 21 aug 2022, 09:33 Ai hier ben ik het meest bang voor onderschatting of overschatting van onszelf!
Ik ga er eigenlijk vanuit dat AZ een beetje boven zichzelf is uitgestegen, grootste gedeelte was maar 1-0 en hun misten 4 basisspelers. Een redelijk snelle 1-0 kan echt wonderen voor hun doen, een tegenvaller erbij, even het koppie verliezen etc etc.
Je moet dit natuurlijk afmaken 8) maar dan moeten ze het nog wel steeds doen. Dan zien we de wissels vanzelf wel. Ik ben overigens zeer tevreden over de hoeveelheid jeugd, maar ben bang als er meer mensen fit worden de spoeling flink dunner gaat worden voor de jeugd.
Heb hetzelfde. Natuurlijk heeft AZ een hele goede uitgangspositie, maar die moet wel met volle focus verzilverd worden. Strafschop tegen, rode kaart etc. kan het nog spannend maken als het vroeg in de wedstrijd gebeurt.

Bij Sparta hebben we ook wel eens 4-0 voor gestaan. :wink:
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

MB80 schreef: 21 aug 2022, 12:12 Vandaar dat ik ook met een sterke 11 zou beginnen maar als het 0-0 of 0-1 is met rust dan kan je best minuut 55 al wat mensen speeltijd gunnen. Blijft wel bizar dat de vaste aanvallers van Gil Vicente niet speelden... poep in de broek voor AZ, niet fit of een poging tot meester zet van hun trainer? #-o :roll:
Was volgens mij geblesseerd. Zat daarom ook op de tribune in Alkmaar
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 18 aug 2022, 13:58 Niet zo lang terug stroomde een topic als dit vol met enthousiaste berichten over ingewikkelde vluchtschema's met obscure airlines.

Toegegeven, ik heb zelf ook lange tijd geen Europese uitwedstrijd meer bezocht.
Des te vreemder omdat het hier in principe leukere locaties betreft. Portugal en Schotland zijn toch wat anders dan Kazakhstan of Oekraïne
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
fanatico
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:00
Locatie: Alkmaar

De AZ supporter is wat verwend geraakt met het spelen van poulefases . Dat is 1 van de redenen waarom de uitwedstrijden minder bezocht worden . Al waren/zijn het echt geen beroerde steden om heen te gaan.

Alkmaar , City of Dreams

Ben-Side








Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

fanatico schreef: 22 aug 2022, 10:37 De AZ supporter is wat verwend geraakt met het spelen van poulefases . Dat is 1 van de redenen waarom de uitwedstrijden minder bezocht worden . Al waren/zijn het echt geen beroerde steden om heen te gaan.
De zeer korte tijd waarop bekend wordt waar er gespeeld wordt in combinatie met de vakantieperiode (wat beide ook weer resulteert in duurdere vliegtickets) scheelt ook. Daardoor is het toch voor minder mensen te doen om naar deze uitwedstrijden te gaan.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

RoycosoepieAZ schreef: 22 aug 2022, 05:41 Was volgens mij geblesseerd. Zat daarom ook op de tribune in Alkmaar
Neem aan dat niet de hele voorhoede geblesseerd was? :mrgreen: :wink: Ben geen Gil Vicente kenner maar zoiets gelezen dat de vaste voorhoede niet speelde of speelt men met 1? :mrgreen:
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Vanavond gelijk gespeeld ( 0 -0) tegen de nummer laatst in een thuiswedstrijd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik hoop dat AZ er weer net zo op klapt als tegen Dundee in de thuiswedstrijd. Ik denk 1-3 vanavond.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

We moeten gewoon waken voor zelfoverschatting. Meteen scherp aan de wedstrijd beginnen en snel in de eerste helft een doelpunt er in prikken. Zakt de tegenstander de moed in de schoenen. Niet zoals zo vaak al vroeg een tegen doelpunt krijgen waardoor de tegenstander kansen ruikt en AZ achteruit gaat spelen (wat ze niet goed kunnen). Heb geen zin om 60 minuten billen moeten knijpen :mrgreen:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12100
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik zie erg mooie plaatjes van Barcelos op het web!
we can come an end
Plaats reactie