AZ-FK Tuzla City (do 21 jul, 20.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

We houden het er maar op dat ze nog niet op elkaar ingespeeld zijn #-o
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Matig hoor maar 1-0… Je verwacht toch hier 3-0 of 4-0 van te winnen?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Nou ja... de 0 gehouden en gewonnen. Laten we gematigd positief zijn.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DiepeMast schreef: 21 jul 2022, 20:19 Nou ja... de 0 gehouden en gewonnen. Laten we gematigd positief zijn.
Hup Hobie! :)
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

WAT EEN KUTTRAINER HEEFT AZ TOCH
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

MB80 schreef: 21 jul 2022, 20:14 Is Van Brederedo eigenlijk een gigantisch talent a la Boadu of Stengs dat waren? Of een stuk minder aangeschreven en is het gewoon karig wat wij hebben voorin en dat hij daarom speelt?
Is wel een groot talent die heel snel door de lichtingen heen vliegt en voor loopt op zijn leeftijdsgenoten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wat kan ik mij toch storen aan het wisselbeleid van Jansen.
Midtsjö brengen is niet geweldig als je hem wil verkopen i.v.m. de regels voor gespeelde europese wedstrijden (dus misschien een signaal dat AZ dat niet wil, maar beetje apart).
Lahdo op de bank houden begrijp ik niet echt, die speelt een behoorlijke voorbereiding en op rechts liep het zeker niet geweldig.
Verder had de marge wat groter mogen zijn en vraag ik mij af of de trucs van Reijnders tegen sterkere tegenstanders niet nog verder mis zullen gaan.


Maar Odgaard en Kerkez heb ik zeker van genoten vandaag en ik heb mij niet gestoord aan Hatzidiakos op rechtsback.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Waarom mag Evjen de hele wedstrijd blijven staan terwijl er een vervanger voor hem op de bank zit? Daar begrijp ik helemaal niks van. Slechtste man van het veld.

AZ maakt het zich toch weer onnodig moeilijk. Dat kan volgende week nog een lastig potje worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Oh wat waren ze negatief in het jansen topic.
Foei foei foei.


Komt gewoon weer 1op1 uit. Zelfs tegen tuzla weet AZ niks te creëeren. Balletje rond spelen en maar hoog voorgeven. Precies wat hun willen. (Waarom eigenlijk?!, moet alles in dienst zijn van deWit?)Creatieve spelers wisselen. En Lahdo die een goede indruk maakte in de voorbereiding (en de nodige diepgang kan brengen) 90min banken. Eerste de beste corner lag er (zoals voorspeld) alweer op n haar na in. 1-0 tegen ijsselmeervogels. Met een kermis scheidsrechter is de conf league kan het altijd misgaan in zon uitwedstrijd.

Kerkez odgaard BMI en Reijnders maakte n goede indruk met veel energie en dribbels/ingrepen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het lievelingetje van de trainer is matchwinner dus ze zullen wel lekker slapen vannacht

De kijkers hebben tijdens de wedstrijd al geslapen en liggen straks wakker
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Ging weer lekker gesmeerd bij binnenkomst, vind het altijd kut om de opkomst te missen. Had wel op wat meer goals gehoopt (1 goal voorsprong is weer lekker matig), maar ach, het is winst en het seizoen is weer begonnen dus dat is in ieder geval iets van een rede voor een gematigd feestje.

Kerkez paar leuke acties, classic Jansen met wissels in de laatste 15 min (wie was Lahdo ook al weer?), en De Wit die blijkbaar de penalty man is?. Tweede helft had ik net zo goed permanent in de rij voor bier kunnen staan. Hoop dat ik naar Bosnië kan en niet voor niets ga. Op naar Zondag.
Van Alkmaar begint de victorie
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Al met al toch vrij zorgwekkend dat we tegen deze matige tegenstander maar 1-0 kunnen winnen. Het is dat deze tegenstander niks voorstelt, de paar keer dat ze gevaarlijk werden schoten ze pardoes de tribune in.

Desondanks was het niet goed. Vooral de tweede helft werd het pijnlijk. Deze ploeg heeft een groot gebrek aan creativiteit. Toen Midtsjø erin kwam ging dat iets beter maar dat is niet genoeg. Kwam ook nog bij dat de taktiek van geen kanten klopt. Er was genoeg ruimte achter de defensie van de tegenstrever. Keer op keer werd de pass niet gegeven en ging de bal weer een linie terug. Het aloude breien. Totdat in de tweede helft de achterste linie zelfs gevaarlijk balverlies had en een uitbraak van de tegenstander opleverde. Dan schiet het op balbezit spelen zijn doel voorbij.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Vier dotten van kansen die er in hadden gemogen, Pavlidis die de bal op de borst neemt maar hem eigenlijk had moeten laten gaan voor Evjen die er beter voor stond. De Wit die inloopt en kopt op mooie voorzet van Mees de Wit. Pracht bal van Kerkez op de lat. Odgaard die mooie doorgekopte bal van Wit mist, wat eigenlijk de grootste niet te missen kans was (kopcursus voor Odgaard lijkt me geen overbodige luxe).

2e helft stond Tulza soms met 8 man op rij te verdedigen, jammer dat AZ er niet 1tje extra maakte, nu vonden ze prima zo, bij een 2-0 had het spelbeeld heel anders geweest. Volgende week meer ruimte, we gaan het zien.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

fcvictorie schreef: 21 jul 2022, 21:28 Al met al toch vrij zorgwekkend dat we tegen deze matige tegenstander maar 1-0 kunnen winnen. Het is dat deze tegenstander niks voorstelt, de paar keer dat ze gevaarlijk werden schoten ze pardoes de tribune in.

Desondanks was het niet goed. Vooral de tweede helft werd het pijnlijk. Deze ploeg heeft een groot gebrek aan creativiteit. Toen Midtsjø erin kwam ging dat iets beter maar dat is niet genoeg. Kwam ook nog bij dat de taktiek van geen kanten klopt. Er was genoeg ruimte achter de defensie van de tegenstrever. Keer op keer werd de pass niet gegeven en ging de bal weer een linie terug. Het aloude breien. Totdat in de tweede helft de achterste linie zelfs gevaarlijk balverlies had en een uitbraak van de tegenstander opleverde. Dan schiet het op balbezit spelen zijn doel voorbij.
Soms vraag ik me af of ze uberhaupt naar voren kunnen kijken
Van Alkmaar begint de victorie
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

DeZuivelDuivel schreef: 21 jul 2022, 20:25 Wat kan ik mij toch storen aan het wisselbeleid van Jansen.
Midtsjö brengen is niet geweldig als je hem wil verkopen i.v.m. de regels voor gespeelde europese wedstrijden (dus misschien een signaal dat AZ dat niet wil, maar beetje apart).
Lahdo op de bank houden begrijp ik niet echt, die speelt een behoorlijke voorbereiding en op rechts liep het zeker niet geweldig.
Verder had de marge wat groter mogen zijn en vraag ik mij af of de trucs van Reijnders tegen sterkere tegenstanders niet nog verder mis zullen gaan.


Maar Odgaard en Kerkez heb ik zeker van genoten vandaag en ik heb mij niet gestoord aan Hatzidiakos op rechtsback.
Odgaard eerste helft, tweede helft alleen een grote kans gemist, verder niet zo veel en Jansen tjonge jonge, als je tegen zo'n zwakke tegenstander maar 1 x golf maakt MOET je aanvallend wisselen.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Gisteravond viel me op dat BMI de bal alleen naar Beukema speelt, Beukema alleen naar BMI en Hatzidiakos. Hatzidiakos speelt alleen naar Beukema, zelfs als de aanvallende optie aanwezig is (kon zelfs een keertje Evjen wegsturen). Vervolgens moet Pavlidis de bal halen bij de verdediging, want Clasie, De Wit en Reijnders durven niet.

Wanneer Pavlidis de bal naar voren speelt begint de aanval, die ophoudt omdat er voorin een aanvaller ontbreekt. Daardoor kan de verdediging, altijd al talrijk aanwezig, hergroeperen en krijg je Frank de Boervoetbal.

Waarop heeft De Wit het verdient de penalties te nemen, hij maakt alleen maar overtredingen?
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Viel me op dat er geen Retteketet uit de speakers kwam na het doelpunt en bij de start van de 1e en 2e helft. Is dat altijd zo bij Europese wedstrijden?
"One swallow does not make a summer"
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

072 schreef: 21 jul 2022, 21:33 Soms vraag ik me af of ze uberhaupt naar voren kunnen kijken
Het is ofwel taktiek ofwel kunde. De spelers krijgen ofwel de instructie om ten kosten van alles balverlies te voorkomen en geen risicovolle passes te geven. Ofwel de spelers de ruimte niet of zijn technisch niet in staat de pass te geven.

Hoe dan ook, gisteren zag je om de haverklap spelers diepgaan en niet de bal ontvangen. BMI en Beukema hebben we honderd keer de bal naar elkaar toegeschoven. Dan wordt het steeds lastiger om door een de verdediging van de tegenstander heen te spelen.

Van alle verdedigers en middenvelders zijn alleen Kerkez en Reijnders in staat om ofwel met een pass of een actie iets te creëeren. De rest voegt niks aan creativiteit toe.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MarkusHenriksen19 schreef: 22 jul 2022, 06:01

Waarop heeft De Wit het verdient de penalties te nemen, hij maakt alleen maar overtredingen?
Leek mij overigens ook het perfecte moment om Odgaard zijn eerste doelpunt te gunnen.
Inderdaad een beetje apart dus.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

=P~
Shota-Arveladze schreef: 22 jul 2022, 08:52 Viel me op dat er geen Retteketet uit de speakers kwam na het doelpunt en bij de start van de 1e en 2e helft. Is dat altijd zo bij Europese wedstrijden?
Mag niet van de UEFA
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Plaats reactie