FK Bodø/Glimt-AZ (do 10 maa, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Rjansen17 schreef: 11 mar 2022, 06:56 Terechte nederlaag tegen een zwakke ploeg. De tegengoal was weer een fout van hatzidiakos, die ik verder wel aardig vond spelen . Onze keeper blijft enorm kwetsbaar. Zijn uitloop actie de eerste helft was wederom dramatisch. Daar valt veel te winnen. Verder is de selectie zo enorm smal dat je de rechtback, eigenlijk niet eens 100 procent basiswaardig,
ook af en toe rechtsbuiten, rechtshalf en nu weer linkshalf moet zetten. Kennelijk zijn de nr. 12, 13 en 14 te licht. Evjen deed het wederom redelijk zeker tov bijvoorbeeld reijnders, die zijn man keer op keer kwijt was en veel balverlies had. De Wit zonder een spelmaker in de buurt loopt als een blinde rond. Wel heel veel energie in de ploeg, maar verder heel armoedig. Het is steeds meer ongelooflijk hoe hoog AZ met zo weinig kwaliteit staat. Je ziet echt dat wanneer er 2 basisspelers wegvallen er bijna niets overblijft en daar heeft Huiberts Janssen mee opgezadeld.
we kunnen over alles zeuren, de basis is dat we geen plan hadden en zij wel.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Denniz schreef: 11 mar 2022, 07:48 we kunnen over alles zeuren, de basis is dat we geen plan hadden en zij wel.
Als je 1 ding kan zeggen van dit AZ is dat ze altijd een plan hebben om de tegenstander te bestrijden. Jansen past namelijk wel vaker de tactiek aan als, in zijn ogen, de situatie daarom vraagt. Helaas kan een plan niet goed uitpakken of gewoon verkeerd gekozen zijn.

Deze pot verliest je door een scheidsrechter die een idioot besluit neemt. Uitslag 1-1 was een prima resultaat geweest bij een moeilijke uitwedstrijd als deze. Daarnaast is het gewoon lastig om een goed resultaat te halen wanneer je het ontbreken van twee bepalende middenvelders niet goed kan opvangen. De selectie is te smal.
.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Midtsjo en Clasie missen is binnen deze onbegrijpelijk smalle selectie gewoon niet op te vangen. Reijnders liet zien waarom hij nooit in de basis zal staan als iedereen fit is. Kleurloos. Hatzidiakos staat weer lucht te dekken bij die 1-0, hoe is het mogelijk dat hij nog steeds mee mag doen na die wekelijkse blunders. Positioneel echt 1 van de zwakste verdedigers in de Eredivisie. Jammer dat hij geen geel kreeg bij die strafschop. Martins Indi vond ik dit keer wel goed spelen, Sugawara en Witry waren uitermate zwak.

Bodo vond ik eigenlijk best tegenvallen. Een ordinaire counterploeg met een paar uitblinkers en een redelijke organisatie. Maar AZ wilde niet en gaat dan bij een achterstand zelf op de counter gokken. Niets afgedwongen verder. Pavlidis had natuurlijk de 0-1 moeten maken, keeper lag al in de andere hoek, maar hij is gewoon niet goed genoeg voor AZ. Zijn doelpunten zijn overwegend intikkers van dichtbij.

Frustrerend om dan nog die strafschop tegen te krijgen. Maar als ze 2 keer niet kunnen winnen van deze matige ploeg dan verdienen ze het simpelweg niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Azzaandijk schreef: 11 mar 2022, 08:42 Als je 1 ding kan zeggen van dit AZ is dat ze altijd een plan hebben om de tegenstander te bestrijden. Jansen past namelijk wel vaker de tactiek aan als, in zijn ogen, de situatie daarom vraagt. Helaas kan een plan niet goed uitpakken of gewoon verkeerd gekozen zijn.

Deze pot verliest je door een scheidsrechter die een idioot besluit neemt. Uitslag 1-1 was een prima resultaat geweest bij een moeilijke uitwedstrijd als deze. Daarnaast is het gewoon lastig om een goed resultaat te halen wanneer je het ontbreken van twee bepalende middenvelders niet goed kan opvangen. De selectie is te smal.
Dus ons plan is om de bal naar voren te rossen en bidden dat het een keer goed komt?
Slechts een paar keer was er vaag iets zichtbaar van vaste patronen zoals links naar de achterlijn.
Achterin is en blijft het ongeorganiseerd, vrouwen en kinderen eerst.
Ik snap oprecht niet dat als je al meerdere maken hebt kunnen waarnemen dat allerlei nieuwigheden in opstellingen en speelwijzes onrust en shit brengt Jansen er toch weer toe brengt om iets nieuws te proberen. Ik herinner bij Vitesse uit, ajax thuis... Zeker als er belangrijke spelers uitvallen moet je de andere spelers gewoon op hun plek en in hun rol laten. Nu resulteerde het in chaos, balverlies en overtredingen. We hadden zo maar nog een goal tegen kunnen krijgen. Serieus hopen dat Midtsjo en Clasi weer terug zijn zodat ook Reijnders niet als verdedigende middenvelder gebracht gaat worden die de bal bij onze CV's moet gaan halen.. (wat resulteerde in; in de weg lopen en balletje breed en terug)
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Ik lees alweer dat ik er verstandig aan heb gedaan om niet te kijken.


Het was weer ouderwets .....met peren zo te horen.

En we weten allemaal wie daar verantwoordelijk voor is.
Zolang dat niet veranderd, zal er bij AZ niets veranderen.
En daar doen het aantal gewonnen wedstrijden en de positie op de ranglijst niets aan af.

Ik zag op Twitter de aankomst van het elftal op het vliegveld.
Boven de deur waar ze uit kwamen stond een bord met de tekst "Avgang".
Ik schreef er nog onder "als dat maar geen Omen blijkt te zijn".

Blijkbaar een vooruitziende blik gehad.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Leeuwenhart schreef: 11 mar 2022, 07:23 Zelfkritisch zijn is goed, het was niet sprankelend Maar ik geef het je te doen. Je hele middenveld is praktisch foetsie (Midtsjö weg en letterlijk vlak voor de wedstrijd dé man in vorm Clasie) en dan verwachten we dat we alsnog die Noren wegblazen. Welke club kan dat moeiteloos opvangen? Zelfs ajax schuttert zonder Timber want de hele organisatie valt weg. Ik vond het plan wél goed. Meerdere keren legden we de bal achter de verdediging en daar hadden ze het zwaar mee. Pavlidis had dat moeten belonen. Je leest nu overal dat wij hun zwaarste tegenstander waren en ik denk eerlijk gezegd dat wij dit prima kunnen afmaken in Alkmaar mét ons middenveld.
Goed verwoord.

Dat negatieve gelul van een aantal leden op dit forum is soms ook echt om te janken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ fanatic 4-life schreef: 11 mar 2022, 12:44
Dat negatieve gelul van een aantal leden op dit forum is soms ook echt om te janken.
Het is een discussieforum. Als iedereen positief is valt er niks te discussiëren. Persoonlijk vind ik het niet om nodig om spelers op te hemelen die overbetaald hun werk goed doen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Als je “ azijn zijken” zoals jij oa doet “ discussiëren” noemt, dan moet je toch eens nuchter worden en aangeven wat er dan , in jouw ogen, beter moet, i.p.v. in allerlei algemeenheden een zooitje ongefundeerd en niet onderbouwde shit hier te plaatsen. Want O wee als ze wel daar een winst partij hadden gehaald, dan zijn de “ azijn ratjes” in hun holletjes gekropen en hoor je ze niet. O nee, natuurlijk niet. Want dit is een discussie forum om, als het geen winstpartij oplevert, te lopen azijn pissen.

En als ze, in hun ogen wel goed presteren, ( maar dat zeggen we dan niet natuurlijk) zijn het een stel overbetaalde voetballers. Ben jij zeker ook overbetaald als je salaris krijgt tenminste en je werk gewoon normaal goed doet. je je salaris krijgt. Echt zielig dit zgn “ discussiëren” van hun. Azijn zijken is het. Niet meer of minder en ze weten en kunnen het allemaal zo goed. Zeker in een bierelftal “ bal op het dak 7”.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 11 mar 2022, 13:40

Ben jij zeker ook overbetaald als je salaris krijgt tenminste en je werk gewoon normaal goed doet.
Daar zit hem nou net het probleem.........
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Aha. Frustratie van gasten. Ze krijgen te weinig betaald natuurlijk, vinden ze. Dat heet dan gewoon “ jaloers” zijn omdat zij dat zelf nooit bereikt hebben. Ik snap hem :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Roadman schreef: 11 mar 2022, 13:40 Ben jij zeker ook overbetaald als je salaris krijgt tenminste en je werk gewoon normaal goed doet. je je salaris krijgt.
Geen idee wat je hier bedoelt. Ik krijg voldoende betaald, maak je geen zorgen. Maar ik hoef op vrijdag niet door een erehaag naar huis omdat ik gedaan heb waar ik betaald voor krijg. Ik kan er slecht tegen dat ik geen commentaar mag geven op mensen die voor 4 ton per jaar tegen een balletje trappen en dan geen pass over 10 meter kunnen geven. Of een fatsoenlijke corner kunnen nemen. Of hun man vrij laten inkoppen. Hulde voor degenen die dat wel kunnen maar die doen gewoon waar ze riant betaald voor krijgen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zullen we weer on topic komen? Het ging hier, heel voorspelbaar, over de penalty, maar over De Wit die een vrijwel zekere 2-1 voorkwam lees ik niks. Lag onze verdediging weer helemaal open.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

De Wit werd goed, door sommigen hier overbetaald, gewoon zijn werk. Niks nieuws. En daardoor lag de verdediging niet open. Anders werd er wel gescoord. Business as usual voor die mannen hoor.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 11 mar 2022, 16:58 Zullen we weer on topic komen? Het ging hier, heel voorspelbaar, over de penalty, maar over De Wit die een vrijwel zekere 2-1 voorkwam lees ik niks. Lag onze verdediging weer helemaal open.
Dat gebeurde aan de andere kant ook een keer toen die bal met het hoofd terug werd gelegd en er net een gozer van Bodo tussen zat.

Hebben we alle hoogtepunten van de wedstrijd wel meteen gehad trouwens. Wat ik verder opmerkelijk vond: 25 overtredingen van AZ en maar 4 van Bodo.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Rjansen17 schreef: 11 mar 2022, 06:56 Verder is de selectie zo enorm smal dat je de rechtback, eigenlijk niet eens 100 procent basiswaardig,
ook af en toe rechtsbuiten, rechtshalf en nu weer linkshalf moet zetten
. Kennelijk zijn de nr. 12, 13 en 14 te licht. Evjen deed het wederom redelijk zeker tov bijvoorbeeld reijnders, die zijn man keer op keer kwijt was en veel balverlies had. De Wit zonder een spelmaker in de buurt loopt als een blinde rond. Wel heel veel energie in de ploeg, maar verder heel armoedig. Het is steeds meer ongelooflijk hoe hoog AZ met zo weinig kwaliteit staat. Je ziet echt dat wanneer er 2 basisspelers wegvallen er bijna niets overblijft en daar heeft Huiberts Janssen mee opgezadeld.
12 en 13 deden mee, 14 is verhuurd, 15 deed mee. 4 en 5 waren ziek, 3 en 6 zijn niet aangetrokken in de winterstop. 1 had het niet vandaag, nr 22 veroorzaakte een stafschop, en 2 gaf weer eens een assist. Op alle punten met je eens behalve die ene.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 11 mar 2022, 15:02 Ik kan er slecht tegen dat ik geen commentaar mag geven op mensen die voor 4 ton per jaar tegen een balletje trappen en dan geen pass over 10 meter kunnen geven.
Het is jammer dat je maar niet wilt inzien dat er een wereld van verschil ligt tussen commentaar geven, kritisch zijn en een speler volledig en constant afzeiken, ongeacht hoe die heeft gespeeld.

Onbegrijpelijk dat mensen hier de 1-0 van Bodo een fout van Hatsidiakos vinden terwijl er een breed scala aan fouten en gemakzucht van andere spelers aan vooraf ging.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 12 mar 2022, 09:23 Het is jammer dat je maar niet wilt inzien dat er een wereld van verschil ligt tussen commentaar geven, kritisch zijn en een speler volledig en constant afzeiken, ongeacht hoe die heeft gespeeld.
Welke speler wordt er dan volledig afgezeken na een goede wedstrijd?
salmonyappi schreef: 12 mar 2022, 09:23 Onbegrijpelijk dat mensen hier de 1-0 van Bodo een fout van Hatsidiakos vinden terwijl er een breed scala aan fouten en gemakzucht van andere spelers aan vooraf ging.
Dat geeft hem een vrijbrief om blind naar de eerste paal te rennen en zijn man uit het oog te verliezen? Natuurlijk gaan er fouten aan vooraf, dat is bij elk doelpunt zo. Maar hij staat daar toch om die te corrigeren?

Probleem is dat het bijna wekelijks Hatzidiakos is die positioneel staat te schutteren. En dat al jaren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 12 mar 2022, 10:39 Welke speler wordt er dan volledig afgezeken na een goede wedstrijd?



Dat geeft hem een vrijbrief om blind naar de eerste paal te rennen en zijn man uit het oog te verliezen? Natuurlijk gaan er fouten aan vooraf, dat is bij elk doelpunt zo. Maar hij staat daar toch om die te corrigeren?

Probleem is dat het bijna wekelijks Hatzidiakos is die positioneel staat te schutteren. En dat al jaren.
Ik kan me niet herinneren dat jij ooit een compliment geeft aan een speler die je al bij voorbaat hebt verketterd. Uberhaupt een compliment van jou…..🤔.
Hatzidiakos maakt fouten maar speelt ook goede wedstrijden. Elke fout van hem wordt trippel uitvergroot, maar fouten van anderen worden slechts aangestipt. Nogmaals: die goal kan je geen fout noemen na dat geschutter daarvoor van anderen. Dus hoeveel fouten anderen ook maken, het is zijn taak deze allemaal te corrigeren en is het dus altijd zíj́n schuld als dit niet lukt?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Aldus de voorzitter van de smoesjesbrigade. Ik heb overigens echt nog nooit een goede wedstrijd van Hatzidiakos gezien als de norm niet "voor zijn doen" is, maar "top 4 Nederland".
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Aldus de voorzitter van de smoesjesbrigade.

??
Ik heb overigens echt nog nooit een goede wedstrijd van Hatzidiakos gezien als de norm niet "voor zijn doen" is, maar "top 4 Nederland".
Aldus de voorzitter van de Hatzidiakos-is bij-voorbaat-altijd-de schuldige-fanclub.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie