Randers FC-AZ (do 16 sep, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AfbeeldingAfbeelding

Kaartverkoop:

Eigen vervoer

Voucher eigen vervoer 1 per AZ Seizoen- of Clubkaart
t/m 10-09-2021 (12:00u) online of in het AZ Fancentrum
€23,-

Omwisselen

Informatie over omwisselen van je voucher volgt zo spoedig mogelijk.
pandAZ
Steward
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:30
Locatie: Alkmaar

Even een mededeling. Kaartjes zijn te koop!
Vak R
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pandAZ schreef: 07 sep 2021, 15:02 Even een mededeling. Kaartjes zijn te koop!
Eigen vervoer

Voucher eigen vervoer 1 per AZ Seizoen- of Clubkaart
t/m 10-09-2021 (12:00u) online of in het AZ Fancentrum
€23,-

Omwisselen
Informatie over omwisselen van je voucher volgt zo spoedig mogelijk.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Present! :D 8)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
BenSide_Beard
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jun 2021, 20:52

Wat is het rustig hier met reacties over de prijs van € 23.- per ticket....

€ 20.- voor een ticket in de Europa League tegen Celtic was "iedereen" verbolgen over.....
* Voor vrienden ook wel bekend als Treinkapert *
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

BenSide_Beard schreef: 09 sep 2021, 09:49 Wat is het rustig hier met reacties over de prijs van € 23.- per ticket....

€ 20.- voor een ticket in de Europa League tegen Celtic was "iedereen" verbolgen over.....
Die €20,- was wel met korting voor seizoenkaarthouders. Los kaartje was €30,-.

Ik was overigens niet iemand die over die prijs klaagde. Ook niet over de 23 euro nu. Het is tenslotte wel in Denemarken waar de prijzen gemiddeld iets hoger liggen dan in Nederland, en ook is Randers niet een club waarvoor Europees voetbal heel gewoon is. Het is zelfs voor het eerst ooit dat ze in een groepsfase meedoen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 09 sep 2021, 10:12 Die €20,- was wel met korting voor seizoenkaarthouders. Los kaartje was €30,-.

Ik was overigens niet iemand die over die prijs klaagde. Ook niet over de 23 euro nu. Het is tenslotte wel in Denemarken waar de prijzen gemiddeld iets hoger liggen dan in Nederland, en ook is Randers niet een club waarvoor Europees voetbal heel gewoon is. Het is zelfs voor het eerst ooit dat ze in een groepsfase meedoen.
Er komt daar gewoon een Nederlandse topclub langs en dan ook nog van voormalig topspeler Kirsten Nygaard. Logisch dat ze daarom willen cashen. :D
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Nieuwe Deense AZ-doelman Peter Vindahl Jensen waarschuwt voor ’onbekend’ Randers
author avatar
Door STEVEN KOOIJMAN

WIJDEWORMER - Na zijn officiële debuut voor AZ in de verloren topper tegen PSV keert Peter Vindahl Jensen voor even terug in zijn geboorteland. De Deense doelman weet alles van het onbekende Randers FC, donderdagavond in het Cepheus Park de eerste opponent van AZ in Groep D van de Conference League. „Wij noemen ze boeren, omdat ze met een raar accent praten.”

AZ keeper Peter Vindahl-Jensen
AZ keeper Peter Vindahl-JensenⒸ ED VAN DEN POL
Dat sommige boeren bovenmatig goed kunnen voetballen, ondervond Vindahl zaterdagavond overigens aan den lijve tegen PSV, dat het Alkmaarse debuut van de 23-jarige Deen met een workshop ’effectief voetbal’ vergalde: 0-3. Voor de goede orde: PSV-supporters noemen zichzelf liefkozend ’boeren’.

Trouwens: ook in Randers, gelegen in Midden-Jutland, kunnen boeren best aardig tegen een bal trappen. Niet dat de grootste balvirtuozen van het westelijk halfrond rondlopen bij Randers Football Club, vertelt Vindahl in de aanloop naar zijn Europese vuurdoop: „Randers speelt niet als Barcelona, zeg maar. Ze proberen niet al te ingewikkeld te voetballen. Maar ze zijn wel goed in wat ze doen.”

"Ik vond ze goed spelen tegen Galatasaray"
Grappen over boeren
Jutland, het Deense schiereiland dat vastzit aan Duitsland, bevindt zich in het westen van het land. De agrarische sector vormt er een belangrijke bron van inkomsten. Vindahl: „Ik kom zelf uit Seeland, uit het oosten van het land. Kopenhagen ligt in Seeland, het dichtstbevolkte stukje Denemarken.”

BEKIJK OOK:

AZ schrapt training om opvallende reden
En Seelanders maken graag grappen over Jutlanders, vertelt de AZ-goalie, 1.95 meter lang en gezegend met een slierterig lichaam dat aan de jonge Edwin van der Sar doet denken. „Wij noemen ze plagend boeren, omdat ze met een raar accent praten. Het is een typisch terugkerende grap.”

Simon Kjaer
Midden-Jutland staat niet bepaald bekend als de kraamkamer van fijnbesnaarde Deense voetballers. Het talent dat er wel rondloopt, klontert samen bij FC Midtjylland. De EK-held Simon Kjaer is de bekendste leerling van de FC Midtjylland Academy. De meeste pareltjes lopen echter rond in Seeland, stelt Vindahl, een gewezen jeugdinternational die in Helsingør het levenslicht zag. „De clubs uit Seeland staan ook veel meer bekend als opleiders. Als je goed bent, kom je vroeg of laat terecht bij FC Nordsjaelland of FC Kopenhagen.”

Kersvers AZ-keeper Peter Vindahl Jensen weet alles van de Alkmaarse opponent Randers. „Wij noemen ze boeren.”
Kersvers AZ-keeper Peter Vindahl Jensen weet alles van de Alkmaarse opponent Randers. „Wij noemen ze boeren.”Ⓒ ED VAN DEN POL
Toch moet Randers, de huidige nummer 4 van de Superliga, iets goeds doen. Als keeper van FC Nordsjaelland stond Vindahl afgelopen seizoen tweemaal onder de lat tegen RFC, een ploeg die het dus niet moet hebben van technisch vernuft. „Het is geen voetballende machine”, weet de opvolger van Marco Bizot. „Ze spelen vaak ouderwets Brits voetbal, gebruiken veelvuldig de lange bal en gaan graag de duels aan. Er lopen nogal wat grote, sterke jongens rond.”

BEKIJK OOK:

AZ zonder blessurezorgen richting Conference League tegen Randers FC
Droom uitgekomen
In goeden doen is Randers een goed gestructureerde ploeg met een taaie defensie en een prima keeper („Een Zweed, Patrik Carlgren, die ik nog van Nordsjaelland ken”). De afgelopen weken steekt de ploeg echter niet in grootse vorm, gezien het ene punt in drie duels. „Nee, dat klopt”, beaamt Vindahl. „Maar ik heb de kwalificatieduels met Galatasaray voor de Europa League gezien, waarin ik ze behoorlijk goed vond spelen. Een eigen doelpunt nekte hen.”

De ploeg van Thomas Thomasberg, sinds 2018 de trainer van Randers FC, is levensgevaarlijk in dode spelmomenten, waarschuwt Vindahl, een meevoetballende keeper die tot zijn twaalfde als veldspeler acteerde: „Daar loeren ze voortdurend op. Soms zitten ze helemaal niet in de wedstrijd, maar slaan dan via set pieces uit het niets toe. We zullen echt de hele wedstrijd scherp moeten zijn.”

Hoe Vindahl zijn overstap van FC Nordsjaelland naar AZ heeft ervaren? „Voor mij is een droom uitgekomen, omdat ik heel graag naar het buitenland wilde, naar een big, big club. Zo wordt AZ in Denemarken gezien, als een grote club. Maar AZ is nog maar het begin. Ik ben hier om me verder te ontwikkelen, het is een goede stap in mijn carrière.”
Zal waarschijnlijk een spannende pot worden van 2 verschillende spelstijlen. Voor AZ wel heel belangrijk om deze winnend af te sluiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 15 sep 2021, 18:39 Voor AZ wel heel belangrijk om deze winnend af te sluiten.
Altijd toch wel?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 15 sep 2021, 22:21 Altijd toch wel?
Als je in de beginfase vd groep de punten pakt, mag je later nog wst punten laten liggen.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Het word weer zoeken naar een vage zender om de wedstrijd te kunnen zien?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

ESPN ja.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AlkmaarForever schreef: 16 sep 2021, 07:32 ESPN ja.
Dat is met recht een vage zender :cry:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Klopt.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 16 sep 2021, 02:44 Als je in de beginfase vd groep de punten pakt, mag je later nog wst punten laten liggen.
Dat pakte vorig seizoen in de EL ook goed uit.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De eerste wedstrijd in de c-klasse. Randers. Nooit van gehoord.

Maar evengoed: Er zijn geen kleintjes meer he? Als AZ net zoveel energie in de wedstrijd stopt als tegen PSV dan komt het vast goed. Ze spelen Engels las ik? kick and rush? Ze loeren op de counter? ik ben benieuwd. Een uitwedstrijd zonder fatsoenlijke training voorafgaand aan de wedstrijd.
Glory Hunter
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Gudmundsson ipv Aboukhlal.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

spelers van AZ.PNG
spelers van AZ.PNG (259.39 KiB) 2308 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

vriend schreef: 16 sep 2021, 18:27 Gudmundsson ipv Aboukhlal.
Zou dat beter zijn?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik had liever Gudmundsson i.p.v. De Wit. Ben ik nu een zeikerd? ;)
Plaats reactie