CFR 1907 Cluj-AZ (do 21 okt, 22.00u (Roe)/21.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AfbeeldingAfbeelding

Kaartverkoopinfo volgt later.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.vi.nl/nieuws/totale-chaos-b ... -nederlaag

Totale chaos bij AZ-opponent Cluj: vechtpartij en ontslagen na nederlaag
27 aug. 202120.00 uur

AZ werd vrijdag bij de loting voor de Conference League gekoppeld aan CFR Cluj en bij de Roemenen is het op z'n zachtst gezegd onrustig. Cluj strandde net als de Alkmaarders in de play-offs van de Europa League, waarna de bom barstte bij de club.

De kans dat Cluj de groepsfase van de Europa League zou bereiken was al niet zo groot na de 4-0 nederlaag in de heenwedstrijd tegen Rode Ster Belgrado. Ook in de return waren de Serviërs te sterk. Cluj stond al na vier minuten op een achterstand, verloor uiteindelijk met 1-2 en raakte Jonathan Rodríguez kwijt na een rode kaart. Na de wedstrijd volgde de ene na de andere verbazingwekkende gebeurtenis.

Eigenaar Ioan Varga van Cluj besloot namelijk om trainer Marius Sumudica, zijn complete staf én clubvoorzitter Marian Copilu de laan uit te sturen. Varga was dusdanig woest over de uitschakeling van Cluj en dus het mislopen van de Europa League dat hij schoon schip wilde maken.

Daar bleef het niet bij, want in de nacht kwamen beelden naar buiten van een vechtpartij in de catacomben van het stadion van Cluj. Volgens Roemeense media waren fysiotherapeuten Viorel Boncoi en Radu Pralea en huisjurist Ioan Ivascu daarbij betrokken. Eigenaar Varga zou zijn eigen beveiligers naar de catacomben hebben gestuurd. Niet om tussenbeide te komen, maar om mee te vechten. Enkele spelers hielpen de politie uiteindelijk om de boel te sussen. Er is een onderzoek naar de vechtpartij gestart.


Het werd daarna weer even rustig in Cluj, tot trainer Sumudica vrijdagochtend terugkeerde op de club. Het ontslag van de oefenmeester werd door de club niet officieel bevestigd in een persbericht. Sterker nog, Sumudica leek helemaal niets af te weten van een eventueel vertrek. Eenmaal bij het stadion aangekomen stond de trainer echter voor een dichte poort. In de parkeergarage van Cluj moest hij vervolgens zijn spelers bijpraten. Een van die spelers is Anas Tahiri, die vorig seizoen nog speelde bij RKC Waalwijk.

'Ik heb gewoon een trainingsschema gemaakt voor vandaag', liet de verbijsterde trainer weten aan de Roemeense pers. 'Niemand heeft me gebeld. Ik ben naar de club gegaan en ik mocht niet naar binnen. Ik weet niet wat er gaat gebeuren. Naar mijn weten heb ik hier gewoon een contract. Ik zal niet opstappen. We staan bovenaan in de competitie en gaan de Conference League in.'


Sumudica, die pas sinds juni werkzaam is bij Cluj keerde gedesillusioneerd terug naar huis. Hij ging er wel van uit dat hij zaterdag weer het trainingsveld op mocht. 'We moeten ons klaarmaken voor de volgende wedstrijd teen FCSB. We gaan het zien. De club heeft nu geen jurist en geen voorzitter meer. Of ik nog gebeld word, weet ik niet. Ik zou niet eens weten wie me moet bellen.'

Die clubeigenaar is dus niet helemaal lekker in zijn hoofd. Wel jammer dat we deze club niet als 1e treffen :lol:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Deze wedstrijd is goed te vliegen vanaf Dortmund, woe-vrij voor 5 tientjes. Maar alvast geboekt, mag toch aannemen dat we welkom zijn. Mooie stad ook, en 1,40 voor een bierje 8)
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 01 sep 2021, 16:47 Deze wedstrijd is goed te vliegen vanaf Dortmund, woe-vrij voor 5 tientjes. Maar alvast geboekt, mag toch aannemen dat we welkom zijn. Mooie stad ook, en 1,40 voor een bierje 8)
Ook aanwezig! Schiphol-Warschau-Cluj. Was wel duurder, maar we hoeven niet naar Dortmund en de vliegtijden zijn aangenaam. (lees: niet vroeg of laat)

Mij benieuwen welke forummers nog meer heen gaan.
_________________
"I don't know that!"
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Dinsdag - Zaterdag vanaf Eindhoven ook een mooie verbinding.

En +3 voor aanwezigheid 😉
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik wacht nog even op uitsluitsel over of we welkom zijn. Ik heb al een keer een vlucht naar Corfu geboekt terwijl een week later bleek dat we in Athene zouden spelen. Was wel een mooi eiland overigens :lol:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeRodeBaron1967 schreef: 02 sep 2021, 08:55 Dinsdag - Zaterdag vanaf Eindhoven ook een mooie verbinding.

En +3 voor aanwezigheid 😉
Klopt, maar de mede reizigers konden of wilden dat niet. En aangezien die het geregeld hebben, vind ik het prima.

Gezellig! Gokje maar anders vinden we wel een mooi gezamenlijke plek om de wedstrijd te bekijken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bob Ross schreef: 01 sep 2021, 16:47 Deze wedstrijd is goed te vliegen vanaf Dortmund, woe-vrij voor 5 tientjes. Maar alvast geboekt, mag toch aannemen dat we welkom zijn. Mooie stad ook, en 1,40 voor een bierje 8)
Wilde eigenlijk wachten tot groen licht van de UEFA, maar aangezien de prijs (52 euro retour) inderdaad zo goed is toch deze vlucht ook maar geboekt nu. Tickets voor de trein van Alkmaar naar het station bij het vliegveld van Dortmund waren ook nog voordelig nu (39 euro retour).
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Uitfans zijn dit seizoen welkom bij wedstrijden in alle Europese competities. Dat heeft supportersoverleg Football Supporters Europa (FSE), dat samenwerkt met de UEFA, bekend gemaakt.

De Europese voetbalbond heeft nog niets officieel gemaakt, maar FSE laat weten dat de nationale bonden op de hoogte zijn gebracht. Supporters van de bezoekende club mogen naar andere landen afreizen om hun club in de Champions League, Europa League of Conference League aan te moedigen. Die duels beginnen volgende week. De lokale coronamaatregelen en eventuele quarantainerichtlijnen blijven wel gelden.
8) 8)
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bob Ross schreef: 06 sep 2021, 17:458) 8)
Mooi nieuws. Goed dat AZ binnen de EU blijft met alle wedstrijden, zodat je met een QR-code gewoon kan afreizen.
Gebruikersavatar
sjoerd100
Supporter
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 19:14
Locatie: noord-scharwoude
Contacteer:

Kilkenny schreef: 02 sep 2021, 06:33 Ook aanwezig! Schiphol-Warschau-Cluj. Was wel duurder, maar we hoeven niet naar Dortmund en de vliegtijden zijn aangenaam. (lees: niet vroeg of laat)

Mij benieuwen welke forummers nog meer heen gaan.
Heen gaat hij via OTP (Boekarest) en terug via Warschau toch? Of hebben jullie weer andere geboekt?
Deze hebben wij namelijk geboekt, helaas lijkt het erop dat de heenvlucht naar OTP is gecanceld.
Er zijn ook geen vluchten te vinden van AMS (of andere luchthavens in de buurt) naar OTP op woensdag. Hoe nu verder? 😂
Er gebeurt altijd wat met die voetbaltripjes, heerlijk.
AZ ALKMAAR
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

sjoerd100 schreef: 27 sep 2021, 15:06 Heen gaat hij via OTP (Boekarest) en terug via Warschau toch? Of hebben jullie weer andere geboekt?
Deze hebben wij namelijk geboekt, helaas lijkt het erop dat de heenvlucht naar OTP is gecanceld.
Er zijn ook geen vluchten te vinden van AMS (of andere luchthavens in de buurt) naar OTP op woensdag. Hoe nu verder? 😂
Er gebeurt altijd wat met die voetbaltripjes, heerlijk.
Ook net gehoord dat die vlucht is gecanceld. Heenvlucht wordt nu dinsdag vanuit Eindhoven. Dagje extra, ik had al vrij \:D/
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

sjoerd100 schreef: 27 sep 2021, 15:06 Er zijn ook geen vluchten te vinden van AMS (of andere luchthavens in de buurt) naar OTP op woensdag. Hoe nu verder? 😂
Er gebeurt altijd wat met die voetbaltripjes, heerlijk.
Wizzair van Dortmund naar Cluj op woensdag is nog steeds te boeken voor maar 26 euro.
Evjen fan
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 dec 2020, 11:16

sjoerd100 schreef: 27 sep 2021, 15:06 Heen gaat hij via OTP (Boekarest) en terug via Warschau toch? Of hebben jullie weer andere geboekt?
Deze hebben wij namelijk geboekt, helaas lijkt het erop dat de heenvlucht naar OTP is gecanceld.
Er zijn ook geen vluchten te vinden van AMS (of andere luchthavens in de buurt) naar OTP op woensdag. Hoe nu verder? 😂
Er gebeurt altijd wat met die voetbaltripjes, heerlijk.
Wij hadden ook deze vlucht. Nu maar geld teruggevraagd. We gaan nu met het degelijke Lufthansa via Frankfurt naar Cluj. Betalen we iets meer maar reistijd is ook weer korter.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kaartverkoop is gestart. Kaarten kosten slechts €5,-.

https://www.AZ.nl/nl/wedstrijd/cfr-cluj-AZ-21-10-2021
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voor degenen die vanuit Duitsland vliegen naar Cluj: Sinds deze week staat Roemenië op de Corona-risicolijst van Duitsland. Mocht dat over 2 weken nog zo zijn, dan moet je op www.einreiseanmeldung.de gegevens invullen om Duitsland weer binnen te komen vanuit Roemenië.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Cluj neemt de Conference League niet heel erg serieus aan de wedstrijdkaart te zien. Daar staat UEFA Champions League op en AZ Alkamaar.
Verder nog een hele lap tekst aan informatie. Helaas wel alleen in het Roemeens. Dus lastig te lezen wat er allemaal staat. Al lijkt het vrij veel op Italiaans dus er zijn nog wel wat woorden uit te halen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik kreeg net een email van WizzAir dat voor toegang tot Roemenië je een formulier moet invullen. Die info staat echter nergens in het reisadvies van de Nederlandse overheid.

Op zich niet zo'n probleem ware het niet dat je eerst je telefoonnummer moet invullen waar ze dan een SMS naar sturen. Die komt echter niet binnen. Alternatief kun je het formulier dan invullen op papier, maar dat formulier is dan weer uitsluitend in het Roemeens opgesteld. :?

Die Roemenen weten het wel ingewikkeld te maken. #-o
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Het moet niet te makkelijk zijn om binnen te komen :wink:

Ik ben benieuwd hoe goed er gecontroleerd gaat worden.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Ik kreeg wel gewoon de SMS binnen, dus heb nu inderdaad een QR-code die ze bij binnenkomst in Roemenië zeggen te controleren. Overigens was het online formulier ook volledig in het Roemeens. Morgenochtend vanaf Eindhoven die kant op, net als veel andere AZ'ers vermoed ik.
Plaats reactie