AZ-Celtic FC (do 26 aug, 20.15u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Perry schreef: 26 aug 2021, 21:56 Ja, ik heb ook liever dat we tegenstand bieden op Champions League niveau. Maar ik ben in tegenstelling tot een hoop andere hier gelukkig meestal realistisch genoeg om hier inderdaad content mee te zijn.

Ik ben allang blij dat er weer een aantal Europese avondjes aangeplakt gaan worden. Ik kom nog altijd voor de gezelligheid en als fan naar het stadion, niet als veeleisende analist.
Helemaal mee eens. Dat schreef ik gisteren voor de wedstrijd. Kon helaas niet in het stadion zijn. Zit momenteel in Duitsland. Maar eens met jouw visie. Dat itt diegene die ons het liefst in de EL zien. Dat getuigt van weinig realisme. De as van het elftal is al ( bijna) helemaal weg. We zijn op dit moment een team weer in opbouw. Dat kost tijd. En je wilt verder bouwen en geen “ kanonnen voer” zijn voor de teams in de EL. Gezien de loting moet zelfs overwintering mogelijk zijn en is een uitstekende leerschool om het team weer op een hoog nivo te krijgen. Dus stopt met dat gekerm en gezeik dat we de EL niet hebben gehaald. Dan leef je echt onder een steen en heb je geen idee van een beetje realiteitszin mbt dit elftal. We hebben daar helemaal niks te zoeken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 27 aug 2021, 12:04
Van het thuisfront begrepen dat de live-uitzending ook een verademing was
Eind tweede helft keek er volgens mij ruim 23.000 man via Facebook. Beeld af en toe een beetje haperig, commentatoren die alles geweldig vonden en Peter Wijker als analist. Prima verder.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Rjansen17 schreef: 27 aug 2021, 05:30 Wat een armoede en een enorm blunderende Huijberts. Gaat om miljoenen en je hebt niets meer dan een voorstopper die zijn hele leven nog geen minuut eredivisie heeft gespeeld. Fantastisch stadion maar o o o wat een armzalig elftal.
Heb je het over 020 ? :lol: . Dus jij wordt de nieuwe td. Want je weet het zoooo goed. ( not). Je hebt bv. De 2 Noorse aanwinsten niet genoemd. Slordig hoor. [-X . Verder speelden toch Midtsjo, Koopmeiners,Karlson bv. Hoe dan armzalig. Maar, gezien je reactie, ben je er zeker nu wel klaar mee om AZ te volgen toch ? Zo iets armzaligs ga je toch geen minuut tijd in steken ?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Roadman schreef: 27 aug 2021, 14:41 Dat itt diegene die ons het liefst in de EL zien.
Verleden jaar wilde we nog rechtszaken voeren om in de Champions League te spelen. En nu moeten we verd*mme tevreden zijn met Conference League? Allemachtig. Het gaat snel.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 27 aug 2021, 14:41 Helemaal mee eens. Dat schreef ik gisteren voor de wedstrijd. Kon helaas niet in het stadion zijn. Zit momenteel in Duitsland. Maar eens met jouw visie. Dat itt diegene die ons het liefst in de EL zien. Dat getuigt van weinig realisme. De as van het elftal is al ( bijna) helemaal weg. We zijn op dit moment een team weer in opbouw. Dat kost tijd. En je wilt verder bouwen en geen “ kanonnen voer” zijn voor de teams in de EL. Gezien de loting moet zelfs overwintering mogelijk zijn en is een uitstekende leerschool om het team weer op een hoog nivo te krijgen. Dus stopt met dat gekerm en gezeik dat we de EL niet hebben gehaald. Dan leef je echt onder een steen en heb je geen idee van een beetje realiteitszin mbt dit elftal. We hebben daar helemaal niks te zoeken.
Eensch.
_________________
"I don't know that!"
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ferry schreef: 27 aug 2021, 16:04 Verleden jaar wilde we nog rechtszaken voeren om in de Champions League te spelen. En nu moeten we verd*mme tevreden zijn met Conference League? Allemachtig. Het gaat snel.
Als Bizot, Stengs, Boadu en Svensson al weg zijn en Teun op het punt staat om weg te gaan ( dat zijn 5 basisspelers van vorig seizoen) heeft het toch wel invloed denk ik als bijna je halve elftal ( en de hele as) weg zijn. Ga jij dan met droge ogen beweren dat dit geen verschil maakt met vorig seizoen ? Bovendien, toen we probeerden wel CL te halen stonden we in punten gelijk met 020. En dat was niet vorig jaar. Toen was het verschil 16 punten of zo. Dus wordt eens wakker en het gaat inderdaad snel. Geen schijn van kans in de EL dus. En tevreden met de conference League dan.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Roadman schreef: 27 aug 2021, 20:09 Als Bizot, Stengs, Boadu en Svensson al weg zijn en Teun op het punt staat om weg te gaan ( dat zijn 5 basisspelers van vorig seizoen) heeft het toch wel invloed denk ik als bijna je halve elftal ( en de hele as) weg zijn. Ga jij dan met droge ogen beweren dat dit geen verschil maakt met vorig seizoen ? Bovendien, toen we probeerden wel CL te halen stonden we in punten gelijk met 020. En dat was niet vorig jaar. Toen was het verschil 16 punten of zo. Dus wordt eens wakker en het gaat inderdaad snel. Geen schijn van kans in de EL dus. En tevreden met de conference League dan.
Alhoewel ik het grotendeels met je betoog eens ben krijg ik behoorlijk de kriebels van de "wordt eens wakker".
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Bombaman schreef: 27 aug 2021, 20:20 Alhoewel ik het grotendeels met je betoog eens ben krijg ik behoorlijk de kriebels van de "wordt eens wakker".
Doe zelf je research :wink:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Roadman schreef: 27 aug 2021, 20:09 Dus wordt eens wakker en het gaat inderdaad snel. Geen schijn van kans in de EL dus. En tevreden met de conference League dan.
Dus dan mogen we ook voorzichtig concluderen dat de technische staf op dit moment faalt op alle punten?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ferry schreef: 28 aug 2021, 07:07 Dus dan mogen we ook voorzichtig concluderen dat de technische staf op dit moment faalt op alle punten?
Of ze kiezen er bewust voor om meer tijd uit te trekken voor het opbouwen van een nieuw topelftal, waardoor talenten de tijd krijgen die ze nodig hebben om op het niveau Koopmeiners te kunnen komen?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 28 aug 2021, 08:55 Of ze kiezen er bewust voor om meer tijd uit te trekken voor het opbouwen van een nieuw topelftal, waardoor talenten de tijd krijgen die ze nodig hebben om op het niveau Koopmeiners te kunnen komen?
Dan moeten ze behalve Poku (die wel kansen krijgt) ook andere talenten kansen gaan geven, want dat gebeurt nog steeds niet.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZuid-Scharwoude schreef: 28 aug 2021, 08:55 Of ze kiezen er bewust voor om meer tijd uit te trekken voor het opbouwen van een nieuw topelftal, waardoor talenten de tijd krijgen die ze nodig hebben om op het niveau Koopmeiners te kunnen komen?
Daar hebben we Jong AZ voor. AZ moet het eerste elftal op een zo hoog mogelijk niveau (willen) laten spelen. Zowel voor de aantrekkelijkheid voor spelers, spelerswaarde en de commercie rondom de club
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ferry schreef: 28 aug 2021, 10:07 Daar hebben we Jong AZ voor. AZ moet het eerste elftal op een zo hoog mogelijk niveau (willen) laten spelen. Zowel voor de aantrekkelijkheid voor spelers, spelerswaarde en de commercie rondom de club
Jong AZ is voor de ontwikkeling tot op een bepaald niveau en daarna moeten toch echt ook minuten gemaakt gaan worden op eredivisie niveau.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Roadman schreef: 27 aug 2021, 14:47 Heb je het over 020 ? :lol: . Dus jij wordt de nieuwe td. Want je weet het zoooo goed. ( not). Je hebt bv. De 2 Noorse aanwinsten niet genoemd. Slordig hoor. [-X . Verder speelden toch Midtsjo, Koopmeiners,Karlson bv. Hoe dan armzalig. Maar, gezien je reactie, ben je er zeker nu wel klaar mee om AZ te volgen toch ? Zo iets armzaligs ga je toch geen minuut tijd in steken ?
Je Noorse " aanwinst" was samen met de keeper verantwoordelijk voor goal 1 en speelde beroerd. Dat reken ik hem niet aan , weer eens onze briljante trainer die alle wedstrijden met een andere linksback speelt en dan denkt dat hij een rechtspiot in zijn eerste wedstrijd daar kan neerzetten En Koopmeiners is toch echt weg. Blijft het weinig over. TD heeft zwaar gefaald en dat mag je best toegeven hoor, verliezen RKC ,eruit in de UEFA en Heerenveen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik lees te pas en te onpas “Huiberst, de TD hebben gefaald”.
Gefaald in wat? Dat we de EL niet hebben gehaald? Dat we gaan degraderen, of rechterrijtje gaan eindigen? Dat we nog geen vervanger voor Koopmeiners hebben? Kom op: we hebben 1 competitiewedstrijd gespeeld en konden op het nippertje niet van Celtic winnen, wat ik echt geen schande vind.

Ik vind het allemaal een uiting van teleurstelling over het feit dat AZ niet dát doet wat die persoon in zijn hoofd had.
Als je kijkt naar wie er zijn vertrokken is het huidige resultaat makkelijk te verklaren zonder meteen in de ultieme verontwaardiging te schieten. En je kan met de manier waarop AZ het beleid voert niet verwachten dat er 1 op 1 een vervanger die even goed is wordt neergezet. Dat wíllen we wel, maar daar is geen budget voor (althans: AZ kiest ervoor om het op zijn manier te doen). Dan zal het stokpaardje “ja maar AZ wil toch structureel bij de top aansluiten?” wel weer uit de kast gehaald worden, maar je kan eenvoudigweg niet élk jaar succes hebben als je geen topbudget hebt zoals ajax en psv. En ook die presteren onder hun beoogde doelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 28 aug 2021, 11:48 Je Noorse " aanwinst" was samen met de keeper verantwoordelijk voor goal 1 en speelde beroerd. Dat reken ik hem niet aan , weer eens onze briljante trainer die alle wedstrijden met een andere linksback speelt en dan denkt dat hij een rechtspiot in zijn eerste wedstrijd daar kan neerzetten En Koopmeiners is toch echt weg. Blijft het weinig over. TD heeft zwaar gefaald en dat mag je best toegeven hoor, verliezen RKC ,eruit in de UEFA en Heerenveen?
En Heerenveen wat? In jouw ogen hebben ze die wedstrijd al verloren? Een eventueel toekomstig verlies als argument gebruiken om aan te tonen dat er “gefaald” is? 🤨
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 28 aug 2021, 11:48 Je Noorse " aanwinst" was samen met de keeper verantwoordelijk voor goal 1 en speelde beroerd. Dat reken ik hem niet aan , weer eens onze briljante trainer die alle wedstrijden met een andere linksback speelt en dan denkt dat hij een rechtspiot in zijn eerste wedstrijd daar kan neerzetten En Koopmeiners is toch echt weg. Blijft het weinig over. TD heeft zwaar gefaald en dat mag je best toegeven hoor, verliezen RKC ,eruit in de UEFA en Heerenveen?
Ik heb al een filmpje gepost waarin duidelijk te zien was dat Hobie geen schuld had aan die tegentreffer. Witry gaat niet helemaal vrijuit, maar grootste probleem lag bij Letschert die de buitenspelval ophief.
Plaats reactie