Celtic FC-AZ (wo 18 aug, 19.45u (Sch)/20.45u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Roadman schreef: 19 aug 2021, 08:34 Maar de vraag...... waar zijn de 110 miljoen transferinkomsten, met de ca. 30 miljoen aan transferaankopen, is toch per saldo zo een 70 tot 80 miljoen inkomsten van de laatste 5 jaren dan gebleven. Ja een trainingscomplex van + 30 miljoen, maar die betaal je niet even cash. Dus waar zijn die tientallen miljoenen dan gebleven ?
Dak, Corona en jaarlijks tekorten. Geld is, naast trainingscomplex, ook geïnvesteerd in terugkoop stadion.

Verder worden vaak transfers ook in delen betaald. Dus een verkoop van 20 mio is 4x5 mio (en daar moet je ook nog belasting en zaakwaarnemerbetalingen van afhalen).
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Leuke edoch frustrerende wedstrijd. Dit team komt er wel. Jammer dat er geen uitsupporters mochten zijn.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Evjen fan schreef: 19 aug 2021, 07:20 Ik werd weer helemaal gek van het maar blijven proberen om op te bouwen terwijl er door Celtic vol druk werd gezet. In de Eredivisie kan dat tegen de meeste ploegen maar niet tegen Celtic. Je geeft hierdoor 2 doelpunten weg!
Eerste helft speelde Verhulst, beste man aan AZ-zijde, op een gegeven moment Koopmeiners in die met zijn rug naar het Celtic doel, op de eigen 16 meter, staat terwijl er 3 man druk op hem zet. Het liep net goed af maar dan denk ik echt waarom? Het levert helemaal niets op, ros die bal gewoon naar voren op Pavlidis en ga daar weer vanuit voetballen. Dit zien die gasten na een paar minuten toch zelf ook wel?
Dit doen echt alleen Nederlandse ploegen opbouwen om het opbouwen.
Verhulst heeft heel veel weggerost, zeg maar. En hij deed dat niet onverdienstelijk.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Evjen fan
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 dec 2020, 11:16

bk wcm schreef: 19 aug 2021, 09:39 Verhulst heeft heel veel weggerost, zeg maar. En hij deed dat niet onverdienstelijk.
Het was een voorbeeld die mij nog bij stond. Waren veel meer situaties dat ik bijna een hartverzakking kreeg.
Je moet bij een risicovolle pass een afweging maken. Wat kan het mij opleveren als het goed gaat en wat kost het mij als het mis gaat.

Als een risicovolle pass in de opbouw goed gaat dan levert het niets of nauwelijks iets op. Gaat het fout is het een (grote kans op) tegendoelpunt. Dan speel je z'on pass toch niet!? Bij AZ dus blijkbaar wel.

Wat ik al aangaf Hobie was de beste man aan AZ-zijde. Deed het zeer verdienstelijk. Speelde een goede pot.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

kuifje schreef: 19 aug 2021, 08:51 Dak, Corona en jaarlijks tekorten. Geld is, naast trainingscomplex, ook geïnvesteerd in terugkoop stadion.

Verder worden vaak transfers ook in delen betaald. Dus een verkoop van 20 mio is 4x5 mio (en daar moet je ook nog belasting en zaakwaarnemerbetalingen van afhalen).
Die kosten van het dak, minus de verzekeringspenningen, worden echt niet in 1 keer betaald. Dat heeft een looptijd van een jaar of 10/15. Daar ben je het dus niet aan kwijt. Corona ? Hoeveel dan ? En de kosten die dat zouden hebben gekost zijn, deels weer gedekt door de NOW regeling. Zoals gezegd, het trainingcomplex is niet ook in 1 keer betaald. Heeft een looptijd in aflossingen van een jaar of 15. Ergo. Er moeten, ook als je de jaarrekening bekijkt, nog wel de nodige miljoenen op de plank liggen. Maar dit was off topic. Nu weer terug naar die grandioze prestaties van onze selectie onder aanvoering van Huiberts/Jansen #-o #-o #-o
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Evjen fan schreef: 19 aug 2021, 09:54 Het was een voorbeeld die mij nog bij stond. Waren veel meer situaties dat ik bijna een hartverzakking kreeg.
Je moet bij een risicovolle pass een afweging maken. Wat kan het mij opleveren als het goed gaat en wat kost het mij als het mis gaat.

Als een risicovolle pass in de opbouw goed gaat dan levert het niets of nauwelijks iets op. Gaat het fout is het een (grote kans op) tegendoelpunt. Dan speel je z'on pass toch niet!? Bij AZ dus blijkbaar wel.

Wat ik al aangaf Hobie was de beste man aan AZ-zijde. Deed het zeer verdienstelijk. Speelde een goede pot.

@ Bob Ross En ook hij kwam uit de KKD :^o
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 19 aug 2021, 09:13 Leuke edoch frustrerende wedstrijd. Dit team komt er wel. Jammer dat er geen uitsupporters mochten zijn.
Help ons !!!! :shock: Waarop baseer je dat ? :shock: Wat zie jij wat wij niet zien ? Welke lijn in het elftal heb jij gezien, die wij nog steeds niet zien ? De wissels ? Waren die goed ? Weet jij waarom Jansen zaterdag eerst zegt dat Teun niet alles kan spelen ivm..... en nu, een paar dagen wel.? Was het zaterdag dan een leugen of een L#L verhaal van hem ?

Zeg het maar ? Gezien de reacties ben ik niet de enige die het echt niet ziet. :oops:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Roadman schreef: 19 aug 2021, 10:14 Die kosten van het dak, minus de verzekeringspenningen, worden echt niet in 1 keer betaald. Dat heeft een looptijd van een jaar of 10/15. Daar ben je het dus niet aan kwijt. Corona ? Hoeveel dan ? En de kosten die dat zouden hebben gekost zijn, deels weer gedekt door de NOW regeling. Zoals gezegd, het trainingcomplex is niet ook in 1 keer betaald. Heeft een looptijd in aflossingen van een jaar of 15. Ergo. Er moeten, ook als je de jaarrekening bekijkt, nog wel de nodige miljoenen op de plank liggen. Maar dit was off topic. Nu weer terug naar die grandioze prestaties van onze selectie onder aanvoering van Huiberts/Jansen #-o #-o #-o
Neemt niet weg dat die jaarlijkse miljoenentekorten er wel degelijk zijn. Die kan je niet zomaar wegstrepen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Roadman schreef: 19 aug 2021, 10:22 Help ons !!!! :shock: Waarop baseer je dat ? :shock: Wat zie jij wat wij niet zien ? Welke lijn in het elftal heb jij gezien, die wij nog steeds niet zien ? De wissels ? Waren die goed ? Weet jij waarom Jansen zaterdag eerst zegt dat Teun niet alles kan spelen ivm..... en nu, een paar dagen wel.? Was het zaterdag dan een leugen of een L#L verhaal van hem ?

Zeg het maar ? Gezien de reacties ben ik niet de enige die het echt niet ziet. :oops:
Ik kan mijn post wel herhalen als je 'm nog een keer wil lezen. Maar ik ga verder niet reageren op al deze vragen die niks met mijn post te maken hebben en onvermijdelijk leiden tot een onzinnige discussie ter meerdere glorie van Roadman.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 19 aug 2021, 10:43 Neemt niet weg dat die jaarlijkse miljoenentekorten er wel degelijk zijn. Die kan je niet zomaar wegstrepen.
Dat zijn miljoenentekorten op basis van de begroting. De realisatie is vaak anders - door transferinkomsten.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 19 aug 2021, 12:10 Dat zijn miljoenentekorten op basis van de begroting. De realisatie is vaak anders - door transferinkomsten.
Transferinkomsten blijven incidentele opbrengsten. Op basis daarvan kan je niet de uitgaves omhoog gooien.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 19 aug 2021, 12:33 Transferinkomsten blijven incidentele opbrengsten. Op basis daarvan kan je niet de uitgaves omhoog gooien.
Dat zeg ik ook niet. Maar je doet voorkomen alsof AZ jarenlang verliest lijdt. En dat is niet het geval. AZ dekt een gat in de begroting met extra inkomsten uit transfers en TV gelden.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ferry schreef: 19 aug 2021, 12:43 Dat zeg ik ook niet. Maar je doet voorkomen alsof AZ jarenlang verliest lijdt. En dat is niet het geval. AZ dekt een gat in de begroting met extra inkomsten uit transfers en TV gelden.
Precies. En ca. 70 / 75 miljoen aan netto inkomsten uit transfers de laatste 5 jaar. Dat die in meerdere jaren binnen komen doet daar totaal niks aan af.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 19 aug 2021, 11:37 Ik kan mijn post wel herhalen als je 'm nog een keer wil lezen. Maar ik ga verder niet reageren op al deze vragen die niks met mijn post te maken hebben en onvermijdelijk leiden tot een onzinnige discussie ter meerdere glorie van Roadman.
Hmm. ik heb net je posting weer gelezen, maar de vragen hebben daarover wel degelijk betrekking op. Ik begrijp dat jij daar, zoals meerderen hier, geen daadwerkelijk antwoordt op hebt. Jammer. We zitten nu op een sprankje hoop te wachten en dachten die van jou te kunnen krijgen. Maar ook jij dus niet. Helaas.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Nu in het goede topic :oops:

Analyse van VI nav deze wedstrijd, over het niet benutten van kansen, Dat AZ nog in een overgangsfase zit en de nog niet complete selectie (dan wel late transfers)
De harde lessen van AZ op Celtic Park

Door Simon Zwartkruis Simon Zwartkruis
AZ moet na de 0-2 nederlaag in Glasgow vol aan de bak, wil het de groepsfase van de Europa League nog bereiken. Wat er mis ging tijdens en voor de eerste clash met Celtic.

AFRONDEN IS EEN KUNST
Tot zijn eigen verbazing kon Celtic-keeper Joe Hart de bal alsnog vlakbij zijn doellijn oprapen, in de vijfde minuut van de heenwedstrijd tegen AZ. Even daarvoor had Teun Koopmeiners een loepzuivere pass gegeven in de loop van Vangelis Pavlidis. De Griekse spits leek de score te openen, maar via de voet van de 75-voudig Engeland-international belandde de inzet van Pavlidis op de binnenkant van de paal. Zes minuten later zette Kyogo Furuhashi de thuisploeg op voorsprong.

Ook na de pauze kreeg AZ een harde les in rendement voorgeschoteld, binnen dezelfde tijdspanne. In de vijftigste minuut kregen de Alkmaarders opnieuw een droomkans, ditmaal via Thijs Oosting, na goed voorbereidend werk van Pavlidis. Van dichtbij schoot Oosting huizenhoog over. En wederom gaf Celtic kort daarop het goede voorbeeld. Aan de andere kant van het veld draaide James Forrest eenvoudig weg bij Oosting, waarna de bal via Timo Letschert in het doel verdween.

De gecreëerde kansen stemden Pascal Jansen na afloop nog enigszins positief. Met name het veldspel na de pauze bood de AZ-trainer aanknopingspunten. ‘De dynamiek in de tweede helft was in ons voordeel’, oordeelde Jansen in Schotland. ‘We hebben goede fases gehad, kansen gekregen en we hebben laten zien onder hun druk uit te kunnen spelen. Al mogen we de tweede tegengoal nooit weggeven.’

Er was Jansen nog iets opgevallen op het volgepakte en sfeervolle Celtic Park: ‘De tegenstander zat er na zeventig minuten doorheen.’ Zijn Celtic-collega had zich in de aanloop naar het eerste play-off duel al uitgelaten over de fysieke gesteldheid van zijn ploeg. ‘Het lukt ons nu zestig minuten met agressiviteit, tempo en een hoge intensiteit te spelen’, maakte Ange Postecoglou een dag voor de wedstrijd de tussenbalans op. ‘De volgende stap is dat negentig minuten te doen.’

We hebben goede fases gehad, kansen gekregen en we hebben laten zien onder hun druk uit te kunnen spelen.
AZ-trainer Pascal Jansen
Net als AZ kende Celtic een valse start van de nationale competitie. Waar de Alkmaarders meteen averij opliepen bij RKC Waalwijk (0-1), gingen The Boys op de eerste speeldag met 1-2 onderuit bij Hearts. Een week later volgde het herstel, via een 6-0 thuiszege op Dundee FC. In de voorronde van de Europa League werd afgerekend met FK Jablonec, nadat in het voortraject van de Champions League FC Midtjylland een maatje te groot was gebleken. Hoewel Celtic in de slotfases van die wedstrijden meestal wegzakte in niveau en intensiteit, zo ook tegen AZ, wisten de Alkmaarders daaruit geen profijt te trekken.

In totaal ondernam de ploeg van Jansen zeven doelpogingen, waarvan er twee tussen de palen eindigden. Celtic stelde daar twaalf scoringspogingen tegenover, zeven keer op doel. Het was aan doelman Hobie Verhulst en centrumverdediger Bruno Martins Indi (hij kopte een bal weg op de doellijn) te danken dat de Schotse slagvaardigheid niet nóg ernstiger gevolgen had.

DOELSTELLINGEN ZIJN NOG VER WEG
De doelstellingen van AZ zijn elk jaar helder: een eindklassering in de Eredivisie bij de bovenste vier en plaatsing voor Europees voetbal. Pascal Jansen formuleerde deze zomer een aantal extra mikpunten. ‘Zelf zeg ik dat we het beter moeten doen dan vorig jaar’, zei de trainer vorige maand in Voetbal International. ‘Dan doel ik niet alleen op het puntentotaal of de stand op de ranglijst. We hebben vorig seizoen veel te veel tegengoals geïncasseerd. Dat wordt een mooie uitdaging: nog meer goals maken dan vorig seizoen en tegelijkertijd aanzienlijk minder doelpunten tegen krijgen.’

Van beide doelstellingen komt tot nu toe niks terecht. Na een oefencampagne met enkele overtuigende overwinningen, staat AZ na twee officiële duels nog steeds droog. Ook tijdens de competitie-ouverture schortte het aan kwaliteit in de afronding. AZ ondernam in Waalwijk negentien doelpogingen, liefst twaalf meer dan RKC. Maar tot een goal leidde het niet, laat staan een zege.


In defensief opzicht werkte AZ deze zomer aan verbetering van de positionering en de organisatie na balverlies. ‘De bescherming tijdens onze aanvallen’, noemt Jansen dat. ‘We hebben een speelstijl die veel ruimte in de rug met zich meebrengt. Dat past bij AZ en de manier waarop wij spelers ontwikkelen. Daar hoort óók een goede velbezetting en scherpte bij als we de bal níet hebben.’

Ook in dat opzicht valt nog de nodige progressie te boeken. RKC Waalwijk had genoeg aan 28 procent balbezit om tot zeven doelpogingen en een winnende goal te komen. Celtic sloeg woensdagavond uitgerekend toe op momenten dat AZ een veldoverwicht dacht te hebben. Beide tegenstanders wisten meerdere malen gebruik te maken van de ruimtes die het aanvalsspel van AZ soms biedt.

SELECTIE MOET TIJDIG COMPLEET ZIJN
De transferwindow heeft een flinke weerslag op de seizoenstart van AZ. Niet alleen omdat met Calvin Stengs, Myron Boadu, Jonas Svensson en Marco Bizot vier vaste basisspelers zijn vertrokken. Ook de situatie van Koopmeiners heeft impact. De 23-jarige middenvelder is al maanden in gesprek met geïnteresseerde clubs en geeft toe dat dit voor afleiding zorgt. Voor Jansen was het aanleiding zijn aanvoerder niet op te nemen in de basisploeg tegen RKC Waalwijk. ‘Ik wil vandaag elf mensen op het veld die met hun gedachten bij AZ zijn’, legde de trainer afgelopen weekend uit. Tegen Celtic was dat blijkbaar geen bezwaar meer, want Koopmeiners kreeg in Glasgow zijn startplek terug.

Toch zaten er opnieuw opvallende gezichten op de reservebank. Op Celtic Park keken twee nieuwe aankopen vanaf de zijlijn toe: de Deense doelman Peter Vindahl Jensen en de Noorse rechtsback Aslak Witry. Zij werden recent binnengehaald, maar nog niet gereed bevonden om gisteren een effectieve bijdrage te leveren. In tegenstelling tot het uitduel met RKC Waalwijk stond Pavlidis in Glasgow wél aan de aftrap. De Griekse spits maakte half juli zijn officieuze debuut in de oefenwedstrijd tegen RC Genk, maar oogt nog onwennig tussen zijn nieuwe ploeggenoten. Wat evenmin helpt is de liesblessure van Owen Wijndal en het late aanhaken van Fredrik Midtsjø, die vanwege een achillespeesblessure de oefencampagne grotendeels miste.

De ploeg zit op meerdere posities nog in een overgangsfase, in een week die bepaalt op welk Europees niveau het ambitieuze AZ verder gaat.

Hoewel AZ deze zomer al bijna veertig miljoen euro incasseerde op de transfermarkt, is het aankoopbeleid onveranderd. De financiële grens ligt op drie miljoen per aankoop. In totaal legde de directie voor Pavlidis, Witry, Jensen en Sam Beukema circa zeven miljoen euro neer. Maar het gaat ook om het moment waarop nieuwe spelers worden gehaald. Pavlidis was er al voordat Boadu vertrok en op de plek van Stengs had AZ al Zakaria Aboukhlal en Hakon Evjen in huis. Daarop had voetbaldirecteur Max Huiberts geanticipeerd. Zoals Jordy Clasie en Tijjani Reijnders gelden als vervangers van Koopmeiners, zodra die alsnog vertrekt.

Maar de opvolging van Svensson en Bizot, wiens vertrek zich al enige tijd liet aanzien, liet lang op zich wachten. De blessure van linkervleugelverdediger Wijndal wordt opgevangen met de omscholing van een aanvaller, Thijs Oosting. En sinds de verhuur van Ferdi Druijf aan KV Mechelen ontbreekt er ook een breekijzer in de selectie. Die had AZ juist op Celtic Park goed kunnen gebruiken. De ploeg zit op meerdere posities nog in een overgangsfase, in een week die bepaalt op welk Europees niveau het ambitieuze AZ verder gaat.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dat de tweede helft beter was van de kant van AZ wil nog niet zeggen dat AZ de tweede helft beter was dan Celtic.
Dat gevoel heb ik geen seconde gehad en de schlemielige tweede tegentreffer draagt daar aan bij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 19 aug 2021, 12:43 Dat zeg ik ook niet. Maar je doet voorkomen alsof AZ jarenlang verliest lijdt. En dat is niet het geval. AZ dekt een gat in de begroting met extra inkomsten uit transfers en TV gelden.
Zonder transferinkomsten lijdt AZ inderdaad miljoenen verlies elk jaar. Ook met tv-gelden. Het zijn de exorbitante transferinkomsten die de boel recht houden maar daar kun je ook niet op blijven rekenen. Vandaar AZ ook eigen vermogen op de bank houdt om seizoenen zonder verkopen te kunnen compenseren.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 19 aug 2021, 13:41 Dat de tweede helft beter was van de kant van AZ wil nog niet zeggen dat AZ de tweede helft beter was dan Celtic.
Dat gevoel heb ik geen seconde gehad en de schlemielige tweede tegentreffer draagt daar aan bij.
Volgens de xpg-statistieken was er een verschil van 0,01 in het voordeel van Celtic in de tweede helft.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 19 aug 2021, 17:21 Zonder transferinkomsten lijdt AZ inderdaad miljoenen verlies elk jaar. Ook met tv-gelden. Het zijn de exorbitante transferinkomsten die de boel recht houden maar daar kun je ook niet op blijven rekenen. Vandaar AZ ook eigen vermogen op de bank houdt om seizoenen zonder verkopen te kunnen compenseren.
Met Europese TV gelden en prijzengeld speelt AZ vaak wel break even. En waarom kun je niet blijven rekenen op transferinkomsten? Dat doet AZ immers al 10 jaar lang.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 19 aug 2021, 17:23 Met Europese TV gelden en prijzengeld speelt AZ vaak wel break even. En waarom kun je niet blijven rekenen op transferinkomsten? Dat doet AZ immers al 10 jaar lang.
Je moet als club wel een reserve aanhouden, want stel nu dat je ineens een paar jaar geen spelers kan verkopen voor grote bedragen. Dan kun je zomaar in financiële problemen komen.
Plaats reactie