HNK Rijeka-AZ (do 10 dec, 18.55u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 11 dec 2020, 07:48 Als je een harde trainer aanstelt, dan gaan ze muiten.
Voor het geval je mijn posts niet gelezen had: die muiterij is al volop gaande.

De enige van de rebellen - club die zich lijkt te gedragen, Wijndal, gedraagt zich ook niet. Hij pakt de laatste twee wedstrijden geel bij opstootjes waar hij in de thuiswedstrijd tegen Rijeka nog te lachen om dergelijke intimidaties.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

Wat een vreselijke avond. En ook geheel in de lijn der verwachting helaas.

Het meest treurig vind ik nog het ''presteren'' van Boadu en Stengs. Zeer teleurstellend, dit zijn geen topspelers in wording, ze kunnen simpelweg niet beter. Totale hype is het geweest. Als de steekpass van Stengs wegvalt blijft er niets, maar dan ook niets over behalve afschuwelijk veel balverlies.

Boadu had sinds de winterstop al op de bank moeten zitten. Onbegrijpelijk dat Druijf geen kans krijgt. Alsof Boadu technisch zo begaafd is.
Everton: Pride of Merseyside
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 11 dec 2020, 08:10 Ik heb nog echt een zware kater van gisteren. Ik had ook niet deze wedstrijd moeten kijken.
Klopt.

Het voelt voor mij als na een verloren bekerfinale. Maar dan met nog verstrekkendere gevolgen.

Boven alles omdat je nu ongeveer anderhalf jaar met gezeik en gezeur komt te zitten. Gedevalueerde spelers, naast alle prijzen grijpen, mokkende media, gebrabbel dat ze Slot toch hadden moeten behouden etc.

- ik ga nu even heel makkelijk achteraf lullen -

Maar achteraf gezien hadden ze na het afgelopen kampioensjaar (waar alles goed viel en iedereen gemotiveerd was) moeten door-selecteren. Na een dergelijk topjaar zie je bijna altijd verval als je niet doorpakt. Zelfs op het hoogste niveau (Liverpool, Manchester City, Nederlands elftal na 1988 etc.)

Spelers als Stengs en Boadu zijn er zelf enorm in gaan geloven. Ze wanen zich (zijn?) groter dan de club geworden met alle strapatsen die daarbij komen kijken. Door de geëxplodeerde ego's en grote financiële belangen krijgen ze gegarandeerd speeltijd terwijl ze dat al een tijdlang niet waarmaken in de groep. Dan krijg je scheve gezichten, disbalans en muiterij.

Als ik heel heerlijk ben heb ik me echt verkeken op de groep Raiola (Slot, Stengs, Boadu en iets mindere mate Wijndal); ik dacht dat dit nuchtere Noordhollandse jongens waren die een zekere mate van loyaliteit, nuchterheid en eerlijkheid kenden. Niets is minder waar. Ik vond het goed om ze te behouden omdat je een gooi kon doen naar de titel. (En nee, dat kan je met Jahanbakhsh of nieuwe jeugdspelers niet.)

Maar ik heb me verkeken op de gedragsverandering en mentaliteitsverandering van deze mannen.

Ik denk dat AZ - in het vervolg - nog strakker op mentale en persoonlijke begeleiding moet gaan zitten en zijn personeel nog beter moet screenen óf tijdig afscheid gaan nemen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 11 dec 2020, 10:17 Klopt.

Het voelt voor mij als na een verloren bekerfinale. Maar dan met nog verstrekkendere gevolgen.

Boven alles omdat je nu ongeveer anderhalf jaar met gezeik en gezeur komt te zitten. Gedevalueerde spelers, naast alle prijzen grijpen, mokkende media, gebrabbel dat ze Slot toch hadden moeten behouden etc.

- ik ga nu even heel makkelijk achteraf lullen -

Maar achteraf gezien hadden ze na het afgelopen kampioensjaar (waar alles goed viel en iedereen gemotiveerd was) moeten door-selecteren. Na een dergelijk topjaar zie je bijna altijd verval als je niet doorpakt. Zelfs op het hoogste niveau (Liverpool, Manchester City, Nederlands elftal na 1988 etc.)

Spelers als Stengs en Boadu zijn er zelf enorm in gaan geloven. Ze wanen zich (zijn?) groter dan de club geworden met alle strapatsen die daarbij komen kijken. Door de geëxplodeerde ego's en grote financiële belangen krijgen ze gegarandeerd speeltijd terwijl ze dat al een tijdlang niet waarmaken in de groep. Dan krijg je scheve gezichten, disbalans en muiterij.

Als ik heel heerlijk ben heb ik me echt verkeken op de groep Raiola (Slot, Stengs, Boadu en iets mindere mate Wijndal); ik dacht dat dit nuchtere Noordhollandse jongens waren die een zekere mate van loyaliteit, nuchterheid en eerlijkheid kenden. Niets is minder waar. Ik vond het goed om ze te behouden omdat je een gooi kon doen naar de titel. (En nee, dat kan je met Jahanbakhsh of nieuwe jeugdspelers niet.)

Maar ik heb me verkeken op de gedragsverandering en mentaliteitsverandering van deze mannen.

Ik denk dat AZ - in het vervolg - nog strakker op mentale en persoonlijke begeleiding moet gaan zitten en zijn personeel nog beter moet screenen óf tijdig afscheid gaan nemen.
Grotendeels eens met je verhaal, maar Alireza heeft 10 keer zoveel gepresteerd als Stengs. Stengs had af en toe een wedstrijd waarin hij het niveau van Alireza haalde, maar de andere wedstrijden zat hij er ver onder. Alireza had destijds op Weghorst na een veel minder goed elftal om zich heen. Weghorst + Alireza in dit elftal + een goede trainer en je had makkelijk kampioen kunnen worden. Want net de 2 sterkste posities van het elftal van een jaar of 3 geleden, zijn nu de 2 zwakste schakels gebleken. Ik was zeker in het begin groot fan van Stengs, maar dat is nou wel een speler waar ik mij zwaar in heb vergist. Hij kan fantastisch voetballen, maar door zijn gebrekkige mentaliteit komt het er bijna nooit meer uit. Heel lang heb ik de hoop gehouden dat het er alsnog een keer uit zou komen, maar inmiddels zijn we meer dan een jaar verder. Ik heb de hoop opgegeven.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 11 dec 2020, 09:54 Zoals wel vaker, spreek je jezelf weer compleet tegen. Van gaal (die volgens jou een moderne trainer was) is van dezelfde generatie als Boskamp, dezelfde generatie waarvan jij zegt dat die maar wat aanmoddert #-o
Van Gaal is een uitzondering. Het gros van die generatie kan je over dezelfde kam scheren.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 11 dec 2020, 10:53 Van Gaal is een uitzondering. Het gros van die generatie kan je over dezelfde kam scheren.
Co Adriaanse ? Dick Advocaat ?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 11 dec 2020, 10:28 Grotendeels eens met je verhaal, maar Alireza heeft 10 keer zoveel gepresteerd als Stengs. Stengs had af en toe een wedstrijd waarin hij het niveau van Alireza haalde, maar de andere wedstrijden zat hij er ver onder. Alireza had destijds op Weghorst na een veel minder goed elftal om zich heen. Weghorst + Alireza in dit elftal + een goede trainer en je had makkelijk kampioen kunnen worden. Want net de 2 sterkste posities van het elftal van een jaar of 3 geleden, zijn nu de 2 zwakste schakels gebleken. Ik was zeker in het begin groot fan van Stengs, maar dat is nou wel een speler waar ik mij zwaar in heb vergist. Hij kan fantastisch voetballen, maar door zijn gebrekkige mentaliteit komt het er bijna nooit meer uit. Heel lang heb ik de hoop gehouden dat het er alsnog een keer uit zou komen, maar inmiddels zijn we meer dan een jaar verder. Ik heb de hoop opgegeven.
De Alireza - discussie ga ik niet voor de zevende keer overdoen. Dat is voor niemand leuk.

Maar ik beoordeel topspelers in topwedstrijden en op sleutelmomenten. Stengs heeft een uitstekend niveau gehaald op het allerhoogste niveau (zoals uit bij ajax en Feijenoord of bij het Nederlands elftal), maar zakt ook enorm vaak volledig door de ondergrens.

Ik houd wel vertrouwen en dicht hem nog wel een goede toekomst (niveau Dortmund) toe, maar de enige vraag is of hij dat bij AZ kan opbrengen.

Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

sister of mercy schreef: 11 dec 2020, 08:30 Wijdal:
AZ had aan een gelijkspel genoeg als Real Sociedad niet zou winnen bij SSC Napoli.
Dachten ze dit echt?
AZ had namelijk alleen aan een gelijkspel genoeg als Real Sociedad zou verliezen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 11 dec 2020, 11:02 De Alireza - discussie ga ik niet voor de zevende keer overdoen. Dat is voor niemand leuk.

Maar ik beoordeel topspelers in topwedstrijden en op sleutelmomenten. Stengs heeft een uitstekend niveau gehaald op het allerhoogste niveau (zoals uit bij ajax en Feijenoord of bij het Nederlands elftal), maar zakt ook enorm vaak volledig door de ondergrens.

Ik houd wel vertrouwen en dicht hem nog wel een goede toekomst (niveau Dortmund) toe, maar de enige vraag is of hij dat bij AZ kan opbrengen.

Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Jij begint de discussie opnieuw niet ik :|

Misschien dat hij ooit niveau Dortmundt haalt, maar dat gaat nog heel wat jaren duren. Zo lang kan AZ daar niet op wachten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 11 dec 2020, 11:14 Misschien dat hij ooit niveau Dortmundt haalt, maar dat gaat nog heel wat jaren duren. Zo lang kan AZ daar niet op wachten.
Tja, waarom niet?

Als je hem zo nu en dan ook maar eens wisselt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 11 dec 2020, 11:32 Tja, waarom niet?

Als je hem zo nu en dan ook maar eens wisselt.
Dat gebeurt dus nooit :cry:
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Forza AZ schreef: 11 dec 2020, 11:07 Dachten ze dit echt?
AZ had namelijk alleen aan een gelijkspel genoeg als Real Sociedad zou verliezen.
Heb je de wedstrijd gezien? Het slappe gematigde spel voor de 0-1 en na de 1-1. Tussen de 0-1 en de 1-1, ging het tempo omhoog en werd er sneller gespeeld resulterend in de gelijkmaker. Hierna weer lekker inzakken en de tegenstander laten komen.

Conclusie: ja dat dachten ze echt!
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 11 dec 2020, 10:57 Co Adriaanse ? Dick Advocaat ?
Co niet, Advocaat wel.

Ik geloof Co en Van Gaal ook pedagogisch geschoold zijn (Alo?).
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

sister of mercy schreef: 11 dec 2020, 11:36 Heb je de wedstrijd gezien? Het slappe gematigde spel voor de 0-1 en na de 1-1. Tussen de 0-1 en de 1-1, ging het tempo omhoog en werd er sneller gespeeld resulterend in de gelijkmaker. Hierna weer lekker inzakken en de tegenstander laten komen.

Conclusie: ja dat dachten ze echt!
Ja, ik heb uiteraard de wedstrijd gezien en dacht dat ze gokten op een nederlaag van Real Sociedad. Wat al heel dom is.

Maar als ze echt dachten dat bij een gelijke stand in punten met Real Sociedad AZ door zou gaan, dan zou dat wel echt een blunder zijn. Gingen ze soms uit van doelsaldo ofzo en waren ze vergeten dat het onderlinge resultaat bepalend is. #-o
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 11 dec 2020, 11:43 Co niet, Advocaat wel.

Ik geloof Co en Van Gaal ook pedagogisch geschoold zijn (Alo?).
Advocaat kun je niet scharen onder een generatie die "maar wat aanmoddert". Daarvoor heeft advocaat net iets te veel gepresteerd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 11 dec 2020, 11:50 Advocaat kun je niet scharen onder een generatie die "maar wat aanmoddert". Daarvoor heeft advocaat net iets te veel gepresteerd.
Van Gaal en Adriaanse kwamen met heldere uitleg voor de camera. De slecht articulerende Advocaat komt met wat open deuren, on-liners en andere oppervlakkigheden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 11 dec 2020, 11:53 Van Gaal en Adriaanse kwamen met heldere uitleg voor de camera. De slecht articulerende Advocaat komt met wat open deuren, on-liners en andere oppervlakkigheden.
Hij is geen politicus, het gaat om hoe hij zijn team laat presteren en dat heeft Advocaat meestal goed gedaan.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 11 dec 2020, 12:01 Hij is geen politicus, het gaat om hoe hij zijn team laat presteren en dat heeft Advocaat meestal goed gedaan.
Ja, via de ouderwetse school dus.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

sister of mercy schreef: 11 dec 2020, 11:36 Heb je de wedstrijd gezien? Het slappe gematigde spel voor de 0-1 en na de 1-1. Tussen de 0-1 en de 1-1, ging het tempo omhoog en werd er sneller gespeeld resulterend in de gelijkmaker. Hierna weer lekker inzakken en de tegenstander laten komen.

Conclusie: ja dat dachten ze echt!
Perfecte analyse.

Schandalige vertoning. Met name na de 1-1.

Tegen Groningen was het overigens al niet veel anders.

En gedurende die vijf gelijke spelen zag je dat domme gedrag ook.

Ik weet - op dit muitende schip - niet meer wie nu exact bepaalt dat we gaan inzakken en teruglopen, maar het levert in ieder geval alleen maar ellende op.

Al maandenlang.

Ik vind dat AZ vanaf nu alleen nog maar vol op zelf doelpunten-maken moet spelen. Desnoods loop je maar een paar keer in het mes.

Nu heb je het slechtste van twee werelden. Je creëert zelf geen kansen meer en krijgt wel goals tegen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 11 dec 2020, 12:06 Ja, via de ouderwetse school dus.
Hetgeen jij bestempeld als "aanmodderen". En dat is dus bullshit. Bij trainers zoals Advocaat zit er echt wel een goede visie achter. Misschien niet jouw visie en ook niet de mijne, maar hij is wel een toptrainer.
Plaats reactie