HNK Rijeka-AZ (do 10 dec, 18.55u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 11 dec 2020, 12:47 Hetgeen jij bestempeld als "aanmodderen". En dat is dus bullshit. Bij trainers zoals Advocaat zit er echt wel een goede visie achter. Misschien niet jouw visie en ook niet de mijne, maar hij is wel een toptrainer.
Lijkt mij meer een emo-coach. Goede organisatie neerzetten, er bovenop zitten en reken op sterke individuen vooraan. Vandaar ie ook zeurt om versterkingen. Hij kan alleen werken met gearriveerde, gelouterde profs. Die mogen dan die ene jongeling verder helpen. Vraag me af of hij echt spelers beter maakt. Zijn teams functioneren goed maar wij hebben nood aan een trainer die individueel voor ontwikkeling zorgt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Antti Opdam schreef: 11 dec 2020, 12:40 Perfecte analyse.

Schandalige vertoning. Met name na de 1-1.

Tegen Groningen was het overigens al niet veel anders.

En gedurende die vijf gelijke spelen zag je dat domme gedrag ook.

Ik weet - op dit muitende schip - niet meer wie nu exact bepaalt dat we gaan inzakken en teruglopen, maar het levert in ieder geval alleen maar ellende op.

Al maandenlang.

Ik vind dat AZ vanaf nu alleen nog maar vol op zelf doelpunten-maken moet spelen. Desnoods loop je maar een paar keer in het mes.

Nu heb je het slechtste van twee werelden. Je creëert zelf geen kansen meer en krijgt wel goals tegen.
Dat inzakken is doorgaans gunstig voor snelle aanvallers die zichzelf weten vrij te lopen en zo op het doel afstormen. Ik noem geen namen maar het hier niet om Hatzidiakos. Wie (meervoud) wel kun je waarschijnlijk nu wel raden
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MarkusHenriksen19 schreef: 11 dec 2020, 13:13 Dat inzakken is doorgaans gunstig voor snelle aanvallers die zichzelf weten vrij te lopen en zo op het doel afstormen.
Ja. Vorig jaar lukte dat met Boadu en Idrissi nog wel eens.

Maar dit seizoen zie je dat toch amper meer ...

Houd de druk dan hoog .... Daar kwamen nu ook de beste kansen uit.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Enorm zuur dat een unieke mogelijkheid om door te komen in deze poule op een deceptie. Ontzettend zonde, tegen deze tegenstander had AZ in goede doen gewoon kunnen winnen. Te veel spelers hebben het niet de laatste tijd. Veel spelers ogen ook niet helemaal fris, begrijpelijk gezien de voorbereiding en verloop van het seizoen. Ik vraag me wel af waarom de technische staf vast blijft houden aan spelers die totaal uit vorm zijn. Een Boadu laat het al een tijdje niet zien, net als Stengs. Aboukhlal heeft het nog nooit laten zien. Toch krijgen die alle kansen. Een Evjen zien we nooit een kans krijgen. Druijf mag alleen invallen als het kalf al verdronken is. Terwijl die juist wat broodnodige gif brengt in de aanval.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 11 dec 2020, 09:28 Ik heb van Slot een aantal jaren terug een uitgebreide presentatie gezien op het trainers seminar van AZ. Met beelden, analyses en voorbeelden. Dat was inhoudelijk erg sterk en daar kwam geen cliché in voor. Het type trainer Slot is iemand die alles leest wat los en vast zit en voortdurend bezig met zijn individuele ontwikkeling en de teamontwikkeling. Denk dat andere trainers meer werken vanuit gevoel.

Ik denk inderdaad dat de generatie Boskamp maar wat aanmoddert. Ben meer voorstander van de moderne trainers zoals Klopp die echt gedetailleerd bezig zijn. Van Gaal was ook zo iemand.
Klopp heeft niet voor niets onze landgenoot Pepijn Lijnders hiervoor in zijn staf. Ik ben ook voor een trainer van de nieuwe generatie. Daarom Jonk met Hulshoff van Volendam halen. Ik vrees dat onze leiding denkt dat zij niet in het DNA van AZ passen. Maar ik laat mij graag binnenkort verrassen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 11 dec 2020, 12:54 Lijkt mij meer een emo-coach. Goede organisatie neerzetten, er bovenop zitten en reken op sterke individuen vooraan. Vandaar ie ook zeurt om versterkingen. Hij kan alleen werken met gearriveerde, gelouterde profs. Die mogen dan die ene jongeling verder helpen. Vraag me af of hij echt spelers beter maakt. Zijn teams functioneren goed maar wij hebben nood aan een trainer die individueel voor ontwikkeling zorgt.
Je ziet mij ook nergens vragen om Advocaat als trainer. Simpelweg omdat hij jeugd geen kans geeft. Maar dat maakt hem nog geen slechte trainer.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Antti Opdam schreef: 11 dec 2020, 13:35 Ja. Vorig jaar lukte dat met Boadu en Idrissi nog wel eens.

Maar dit seizoen zie je dat toch amper meer ...

Houd de druk dan hoog .... Daar kwamen nu ook de beste kansen uit.
Schrijnend toch om te zien dat alles in de eerste versnelling ging? Ze speelden niet met de echte wil om t in eigen hand te houden. Tot de 1-0 was t traag. Daarna moesten ze en binnen 5 minuten had je die mega kans van Gudmundsson en een doelpunt bij elkaar gespeeld. Vervolgens weer tandje terug en komt de genadeklap met die rode kaart. Ze hadden met die gedrevenheid van de 1-0 stand moeten blijven spelen.
Gebruikersavatar
c_web
Dagjesmens
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2008, 17:50

Team that hope that other team will make them job, didn't deserve to qualify. even before the red card we go back to keep 1:1.
Janssen should think "out of the box" during half time and make at list two changes.
We are missing a bad guy on our team? they are all too soft, of & on the ball. Reijka comes to fight and play dirty and we eneded with red card finally... what does it mean?
Plaats reactie