AZ-HNK Rijeka (do 29 okt, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 29 okt 2020, 21:43 De Wit wordt steeds meer een sterkhouder!
Helemaal mee eens. Ik ga hem steeds meer waarderen. Werkt ook altijd kei hard.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als ik de vierde goal zie moet ik toch wel even lachen om onze mede-forummers die vinden dat Koopmeiners geen goede traptechniek heeft 😂
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Fantastische overwinning. 1 klein kritisch puntje: er had meer gescoord moeten. Minstens 2 a3 erbij om aan het doelsaldo te werken.

Nog 1 nadeel van deze overwinning:Sociedad gaat AZ niet meer onderschatten :(
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jammer dat Napoli wint. Denk ik.

Wat een verschil tussen de invalbeurten van Aboukhlal en Evjen. Laatstgenoemde gretig met goede combinaties. Tegenover die lamstraal van een Aboukhlal die 2 enorme kansen verprutst en ballen over lijn loopt en van schoen laat springen. Ik kan die vent gewoon niet aanzien.

Prima avond verder
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 29 okt 2020, 21:58 Als ik de vierde goal zie moet ik toch wel even lachen om onze mede-forummers die vinden dat Koopmeiners geen goede traptechniek heeft 😂
Daar verandert 1 goede trap niets aan hoor. En die strafschop was ook niet zo geweldig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 29 okt 2020, 22:04 Daar verandert 1 goede trap niets aan hoor. En die strafschop was ook niet zo geweldig.
Hij heeft echt wel meer mooie trappen hoor.
Klein voorbeeldje: assist op Idrissi bij de 0-2 in de Arena?

Ben jij ooit wel eens blij? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 29 okt 2020, 21:47 Gullit laten debuteren vind ik wel heel ver gaan. Krijg je daar als club punten voor je jeugdopleiding voor of zo?
Als hij het nou eens verdient had.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Koopmeiners heeft een uitstekende trap, vooral goed in lange ballen. Een hele mooie pass op Gudmundsson vandaag. Maar als je Stengs op doel ziet schieten, en eigenlijk veel spelers, dan springen je de tranen in de ogen. Hoe slecht kun je schieten?

Ik vond dit wel een goede wedstrijd van AZ. Maar het wilde wisselen totaal ongepast.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 29 okt 2020, 22:10
Ben jij ooit wel eens blij? 🤔
Zeker. Als Wilders straks de verkiezingen wint :wink:

Je kunt wel voorbeelden gaan zoeken van goede passes en die ga je ook echt wel vinden. Ook vandaag. Maar ik heb eerder al aangegeven welk soort trappen hij goed kan en welke minder.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Bij vlagen werd er heel goed gespeeld maar bij vlagen was het erg onzuiver en onzorgvuldig. Je ziet dat sommige spelers bepaald nog niet overlopen van vertrouwen. Positieve uitzondering was in ieder geval Koopmeiners en EVJEN, in die korte tijd dat hij mee deed.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jeugdspelers die debuteren in een Europese wedstrijd. Die jongen van 17, dat vind ik mooi.
Wij hebben Gullit, dan ben je sowieso al goed als club. :)
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Jack schreef: 30 okt 2020, 10:15 Wij hebben Gullit, dan ben je sowieso al goed als club. :)
Die snap ik niet helemaal. Waarom zou je iemand louter op basis van zijn achternaam een plek geven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 30 okt 2020, 11:08 Die snap ik niet helemaal. Waarom zou je iemand louter op basis van zijn achternaam een plek geven?
De media doet dat wel in ieder geval. Bij de NOS en RTL7 wordt alleen het debuut van Gullit genoemd en wordt hij geinterviewd. Er wordt met geen woord gerept over het debuut van Barasi. #-o
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ferry schreef: 30 okt 2020, 11:08 Die snap ik niet helemaal. Waarom zou je iemand louter op basis van zijn achternaam een plek geven?
Nou, ik vraag me af of het louter op basis van zijn achternaam is gedaan. In de wedstrijden van Jong AZ die ik gezien heb viel hij helemaal niet zo negatief op als hij hier werd afgeschilderd. Hij maakt inderdaad wel eens een foutje. Maar als je dat vergelijkt met de fouten die sommige vaste basisspelers maken, dan is het verwaarloosbaar weinig. Heb je wel eens op Aboukhlal gelet bijvoorbeeld?

Wat mij betreft had Slot helemaal niet hoeven wisselen. Met de vele gelijkspelen in het achterhoofd en de tegentreffer nadat Leeuwin inviel al helemaal niet. Maar hij heeft toch Barasi en Gullit in laten vallen. Dan geef je toch een belangrijk signaal aan elke jeugdspeler.

Dit was misschien wel de hoopgevendste wedstrijd van dit seizoen tot nu toe.

Af en toe heel erg mooi voetbal en een paar prachtige aanvallen. Ja, leuk.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 30 okt 2020, 11:33 Hij maakt inderdaad wel eens een foutje.
Ben je serieus Jack? of ben jij Ruud?

Maxim Gullit maakt elke wedstrijd meerdere verdedigende fouten waar doelpunten uit komen, maar of jij ziet niet alle wedstrijden of jij herkent de fouten niet. Ik zal je zijn grootste fout noemen die je bijna elke wedstrijd kunt terug zien en die levensgevaarlijk is om goals tegen te krijgen: Hij grijpt bijna nooit in. Hij gaat voor zijn tegenstander staan, meestal op meer dan 1,5 meter (misschien vanwege corona?) en hij laat die tegenstander zijn gang gaan. Ook in het doelgebied. Heel veel doelpunten komen voort uit dat hij zijn tegenstander niet dekt. Het is net alsof hij niet durft in te grijpen. Ik geef toe dat als hij dat leert, dat het dan misschien nog wel wat met hem wordt. Maar zolang hij dit patroon vasthoudt, wordt het niets. Kijk bijvoorbeeld naar Velthuis, die is niet bang om in te grijpen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 30 okt 2020, 11:16 De media doet dat wel in ieder geval. Bij de NOS en RTL7 wordt alleen het debuut van Gullit genoemd en wordt hij geinterviewd. Er wordt met geen woord gerept over het debuut van Barasi. #-o
Barasi heeft het gewaagd om ajax te weigeren toen ie minderjarig was, die zal pas erkenning krijgen als hij Jong Oranje/ Oranje haalt.

Overigens: dat er gewisseld werd vond ik wel positief.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

multatuli schreef: 30 okt 2020, 12:00 Ben je serieus Jack? of ben jij Ruud?

Maxim Gullit maakt elke wedstrijd meerdere verdedigende fouten waar doelpunten uit komen, maar of jij ziet niet alle wedstrijden of jij herkent de fouten niet. Ik zal je zijn grootste fout noemen die je bijna elke wedstrijd kunt terug zien en die levensgevaarlijk is om goals tegen te krijgen: Hij grijpt bijna nooit in. Hij gaat voor zijn tegenstander staan, meestal op meer dan 1,5 meter (misschien vanwege corona?) en hij laat die tegenstander zijn gang gaan. Ook in het doelgebied. Heel veel doelpunten komen voort uit dat hij zijn tegenstander niet dekt. Het is net alsof hij niet durft in te grijpen. Ik geef toe dat als hij dat leert, dat het dan misschien nog wel wat met hem wordt. Maar zolang hij dit patroon vasthoudt, wordt het niets. Kijk bijvoorbeeld naar Velthuis, die is niet bang om in te grijpen.
Ik herken waarschijnlijk de fouten niet :( . Idrissi ging ook altijd voor zijn tegenstander staan, lekker dribbelen en hup de bal kwijt. Die keeper van Jong AZ, Evora, die laat toch ook al die ballen door. Daar hoor je nooit iemand over. Maar hij zou de zaak toch kunnen coachen? rust in het spel brengen etc. Maar je zult wel gelijk hebben. Toch heeft hij, Gullit, al minuten in de Europa League op z'n naam. Lekker voor hem. Ik gun 't hem wel. In Jong AZ spelen wel meer goede spelers.. Oosting, Taabouni.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 30 okt 2020, 12:24 Ik herken waarschijnlijk de fouten niet :( . Idrissi ging ook altijd voor zijn tegenstander staan, lekker dribbelen en hup de bal kwijt. Die keeper van Jong AZ, Evora, die laat toch ook al die ballen door. Daar hoor je nooit iemand over. Maar hij zou de zaak toch kunnen coachen? rust in het spel brengen etc. Maar je zult wel gelijk hebben. Toch heeft hij, Gullit, al minuten in de Europa League op z'n naam. Lekker voor hem. Ik gun 't hem wel. In Jong AZ spelen wel meer goede spelers.. Oosting, Taabouni.
Voor de duidelijkheid, van mij mogen alle spelers fouten maken, Boadu, Stengs, Gullit, Evora, echt alle spelers. Waar ik niet tegen kan is als er mensen worden voorgetrokken. Dat gebeurt namelijk altijd ten koste van anderen. Boadu en Stengs worden voorgetrokken bij het 1e, Gullit wordt voorgetrokken bij Jong AZ (en nu dus ook met zijn debuut in Europa). Ik gun het Gullit ook dat hij zijn debuut heeft gemaakt, maar ik vind het niet eerlijk dat anderen die het meer verdienen niet dezelfde kans krijgen. Bijvoorbeeld Velthuis. Als Velthuis ook zijn debuut had mogen maken, was het eerlijk geweest.

p.s. fouten maken mag, maar als iemand structureel iets fout doet, moet dat ook aangepakt worden. Dat Gullit slap verdedigt (niet ingrijpen, zijn man niet dekken, etc) gebeurt structureel, dus moet AZ hem daarop wijzen en hem dusdanig trainen dat hij dat beter gaat doen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

tja. Ex voetballers van AZ worden ineens jeugdtrainer. Goudmijn's vader is jeugdtrainer bij AZ. Stengs vriendin is een De Boer. Maxim Gullit heeft een beroemde vader. De zoon van Meerdink speelt bij AZ.

Volgens mij heeft AZ voor elke jeugdspeler een individueel ontwikkelingsplan.


Beau-de-Boer-vriendin-Calvin-Stengs.jpg
Beau-de-Boer-vriendin-Calvin-Stengs.jpg (36.07 KiB) 3829 keer bekeken

Deze zien er wel gelukkig uit.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het is al pure winst dat jeugdspelers worden betrokken bij het eerste. Onder Advocaat was de jeugdopleiding zo goed als afgestoten van het eerste. Dus, elke kans die nu aan een jeugdspeler wordt gegeven is eigenlijk mooi.

Dat daarbij keuzes moeten worden gemaakt duidt er eigenlijk op dat er nog onvoldoende kansen beschikbaar zijn om dat te doen en spelers zo door te ontwikkelen. Hoewel spelen in de Jupiler League ook kansen biedt om een hoger niveau te bereiken.

Wellicht heb je gelijk met dat voortrekken. Maar onder Van den Brom was het nog veel erger. Dos Santos heeft meer dan 100 wedstrijden in het eerste gespeeld, en dat leek nergens op. Trainers/coaches geven spelers ook graag vertrouwen omdat ze dan zorgelozer en minder angstig spelen.

AZ verdient het voordeel van de twijfel bij de keuzes die ze maken. Op zich begrijp ik je punt, maar ik denk dat het niet zo gemakkelijk is als wordt gedacht. Wellicht spelen de posities waar spelers op hun sterkst zijn ook mee. En vandaag de dag ook corona besmettingen. Een kans in het eerste kan eigenlijk ook alleen als het eerste dat goed kan absorberen.

Het mooiste zou zijn dat een jeugdspeler meteen het eerste versterkt als hij invalt.
Glory Hunter
Plaats reactie