AZ-Real Sociedad de Fútbol (do 26 nov, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 25 nov 2020, 23:05 Reken je nou maar niet rijk, ze hebben er vast nog wel een paar lopen die kunnen voetballen......
Ik kan je verklappen dat ze er minstenst een stuk of 20 hebben die wel kunnen voetballen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 26 nov 2020, 07:35 Mooie bravourige uitspraak van Slot, hij waarschuwt Sociedad: “Zij weten niet hoe goed wij zijn”. 😎

Laat maar zien vanavond! Ik blijf bij mijn 0-3 voorspelling. Tegen Napoli voorspelde ik dat ook.........
Dat was heel anders bedoeld. Meer in de zin van 'we hebben tegen hen ons niveau niet gehaald'.

Voorspellingen gebaseerd op bijgeloof hoeven we niet serieus te nemen. Nou deed ik dat toch al niet... :lol: :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Nou, ik vind dat AZ dit moet winnen. De vorige keer kreeg AZ voetballes !!

Behoorlijk beschamend voor professionele mensen in de sport.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vind dat jij weer eens een afspraak moet maken met je arts om je medicatie te bespreken. Wat je hier post is ook behoorlijk beschamend.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

"Calvin Stengs denkt dat hij de ervaringen die hij in Oranje opdeed goed kan gebruiken wanneer hij met AZ in de Europa League speelt. De vleugelaanvaller viel uitstekend in tegen Spanje en daar denkt hij voordeel uit te kunnen halen"

Meneer de vedette gaat het doen vanavond. Emmen was blijkbaar te min voor spelers van zijn statuur. Laat het maar weer eens zien dat je die plek bij het Nederlands elftal verdiend zou ik zeggen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2020, 16:16 "Calvin Stengs denkt dat hij de ervaringen die hij in Oranje opdeed goed kan gebruiken wanneer hij met AZ in de Europa League speelt. De vleugelaanvaller viel uitstekend in tegen Spanje en daar denkt hij voordeel uit te kunnen halen"

Meneer de vedette gaat het doen vanavond. Emmen was blijkbaar te min voor spelers van zijn statuur. Laat het maar weer eens zien dat je die plek bij het Nederlands elftal verdiend zou ik zeggen.
Zoals ik al eerder heb gepost speelt hij ook op die manier sinds hij zijn debuut in Oranje heeft gemaakt. Hij is naast zijn schoenen gaan lopen. Oftewel hij overschat zichzelf schromelijk. De belangrijke wedstrijden (Europees en tegen de topclubs) haalde hij meestal nog wel een redelijk niveau, maar tegen de overige clubs in de competitie liet hij het aardig afweten. De uitspraak dat hij goed speelde tegen Spanje en daarom wel het elftal op sleeptouw gaat nemen (in iets andere bewoordingen gezegd), bevestigen mijn beeld dat ik al had.

Nou hoop ik dat hij het vanavond waar gaat maken en de pannen van het dak gaat spelen en een hattrick voor AZ scoort, maar op voorhand heb ik daar geen vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Metalingus schreef: 05 nov 2020, 21:23 Kwaliteitsverschil was enorm. Ook de intensiteit die Real aan de dag legde was zo veel beter dan AZ. Waar de AZ spelers afwachten als een bal in de lucht hing, vielen die Spanjaarden veel gretiger de bal aan. Zo verlies je elk duel. Fysiek was t ook mannen tegen jongens.
Dat de zuiverheid in de passing bij ons onder druk matig is, is tot daar aan toe. Het was wel schrijnend om te zien dat de passing ook ronduit slecht was als de ruimte er wel lag zonder al te veel druk op de bal. Stengs, Midtsjø, Wijndal en de Wit, allemaal ondermaats aan de bal.

Waarom ook steeds weer terugspelen naar Bizot als je eindelijk eens balbezit op de helft van de tegenstander hebt? De tegenstander gaat meteen druk zetten, dwingt je tot een lange bal en je bent m weer kwijt.

Nou ja, flink oefenen maar weer en hopen op een wondertje in Alkmaar.
Eens kijken. Het is niet dat AZ niet kan voetballen. Sterker nog, AZ kan net zo goed voetballen als de spelers van Real Sociedad. Het gaat vooral om de inzet en intensiteit waarmee gespeeld wordt.

De wedstrijd tegen Real Sociedad was erbarmelijk slecht. Kennelijk is erover gesproken in de selectie, want de daaropvolgende wedstrijd tegen Heerenveen was erg goed van AZ kant.

Dan kan het nu toch niet zo zijn dat AZ er weer niks van bakt. Dat zou namelijk betekenen dat het overslaan van één weekend eredivisievoetbal AZ volledig van het pad af brengt. Daar lijkt het sowieso al op, want tegen Emmen was al een DRAMA.

Ik verwacht dat AZ nu fatsoenlijk tegenspel biedt.

Slot na de uitwedstrijd: "“Wat voor inzichten het duel met Sociedad me vooral gegeven hebben? Nou, vooral de bevestiging van hoe goed Sociedad is. Wij willen hetzelfde spelen, maar zij doen alles met een hogere intensiteit en snelheid.”

Er is niks wat AZ niet ook kan. !!!!! Het is puur mentaal, een kwestie van instelling.

Als er iets van een rode draad in slecht spel van AZ valt aan te wijzen, dan is het wel gemakzucht denk ik. Gebrek aan inzet. Terugspelen op de keeper. Angst. Schijterigheid. Wat heb ik daar een hekel aan. Paniekvoetbal, schijterigheid, gemakzucht, luiheid. En als die acteur Aboukhlal dan ook nog meedoet, dan al helemaal. En die ijdeltuit Gudmundsson. Soms lijkt het alsof er geen enkele speler is die wat wil bereiken. Dat is nog het ergste. Dat je gedoemd bent niks te zijn.

Ik wil dat AZ wint. En het maakt me niks uit dat iedereen roept dat die anderen beter zijn. Gelul. Als je de bal telkens naar de tegenstander speelt, dan ben je een domme lul van een voetballer.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 26 nov 2020, 17:41 ....... Soms lijkt het alsof er geen enkele speler is die wat wil bereiken. Dat is nog het ergste. Dat je gedoemd bent niks te zijn.,
Mooie peptalk van Jack. Ik hoop dat Slot het voor de wedstrijd voorleest in de kleedkamer :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

multatuli schreef: 26 nov 2020, 17:52 Mooie peptalk van Jack. Ik hoop dat Slot het voor de wedstrijd voorleest in de kleedkamer :mrgreen:
AZ moet zich willen revancheren voor een verschrikkelijke uitwedstrijd. Dat verwacht ik van AZ.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Die uit wedstrijd sloeg het tactisch ook helemaal nergens op. Slot gaf zelf ook toe dat het te aanvallend was. De Wit kan niet controlerend spelen, Gudmundsson op 10 met nog 3 aanvallers ervoor. Boadu als een soort kinderspeeltje tussen die 2 centrale verdedigers. En teun als centrale verdediger. Met een Midstjo Koopmeiners en de Wit middeveld moet je toch wel wat meer grip op de wedstrijd kunnen krijgen. Benieuwd wie Slot opstelt in de spits, de keuze van vandaag zal veelzeggend zijn voor de komende wedstrijden.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

In de vorige wedstrijd tegen Real Sociedad werden de technische lichtgewichtjes Stengs, Boadu, Karlsson, Gudmundsson en Hatzidiakos gewisseld.
Laatst gewijzigd door Jack op 26 nov 2020, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Gudmundsson weer in de spits. Dat zal wel binnen komen bij Boadu. Blij dat AZ eindelijk van het knuffelberenbeleid afstapt en als een topclub gaat opereren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ: Bizot; Svensson, Hatzidiakos?, Martins Indi, Wijndal; Midtsjø, De Wit, Koopmeiners; Stengs?, Gudmundsson?, Karlsson?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2020, 18:54 Gudmundsson weer in de spits. Dat zal wel binnen komen bij Boadu. Blij dat AZ eindelijk van het knuffelberenbeleid afstapt en als een topclub gaat opereren.
Nee hoor. Alleen Boadu wordt buiten de basis gelaten. De rest gewoon weer opgesteld. Ziet eruit als gewoon doorklooien zoals in de vorige wedstrijd tegen Real Sociedad. Ik heb er dus totaal geen vertrouwen in.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 26 nov 2020, 19:10 Nee hoor. Alleen Boadu wordt buiten de basis gelaten. De rest gewoon weer opgesteld. Ziet eruit als gewoon doorklooien zoals in de vorige wedstrijd tegen Real Sociedad. Ik heb er dus totaal geen vertrouwen in.
Wie had je dan erin gewild? Die gasten die van de week hopeloos door het ijs zakten tegen NEC? Deze opstelling + formatie is gewoon de sterkste op dit moment. Zoals tegen Napoli goed werkte. Die vorige wedstrijd tegen Sociedad stonden er 6-7 spelers op een andere(verkeerde )plek.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik hoop echt dat AZ met de wedstrijd tegen Emmen zand in de ogen heeft gestrooid bij Sociedad. Kom op AZ!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Druijff, Letschert en die acteur Aboukhlal bijvoorbeeld. Zodat je niet elk duel verliest en niet elke keer volkomen onnodig balverlies lijdt. De lichtgewichtjes kunnen de bal niet in de ploeg houden. Dus, geen controle. En onder druk raken de technische spelers al helemaal snel de weg kwijt. Paniekvoetbal.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

ja hoor. Die bruggink weer bij fox.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Precies hetzelfde als in de uitwedstrijd. AZ kan de bal niet vasthouden en raakt snel in paniek onder druk. Veel balverlies. Ook duels worden meestal verloren en de 2e bal is bijna altijd voor Real Sociedad. Doodergerlijk.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het spel van AZ is van laag niveau. Veel te veel balverlies.

Toch een goede aanval.
Glory Hunter
Plaats reactie