Real Sociedad de Fútbol-AZ (do 5 nov, 18.55u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Geen historie tussen Real Sociedad en AZ
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Wordt ook geen historische avond ben ik bang, gasten zijn best goed....
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

adrie1979 schreef: 01 nov 2020, 15:39 Wordt ook geen historische avond ben ik bang, gasten zijn best goed....
Napoli won daar, dus eitje voor AZ. :wink:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

adrie1979 schreef: 01 nov 2020, 15:39 Wordt ook geen historische avond ben ik bang, gasten zijn best goed....
Als het ook geen historische avond wordt in de zin van Napoli uit, dan teken ik daarvoor. :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Minimaal gelijkspelen en je bent met een been in de volgende ronde. Wie had dat gedacht. Dan is het enkel nog van Rijeke uit winnen en je bent er.
Maar om te beginnen bij deze hele lastige wedstrijd.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Smit260 schreef: 01 nov 2020, 18:47 Minimaal gelijkspelen en je bent met een been in de volgende ronde. Wie had dat gedacht. Dan is het enkel nog van Rijeke uit winnen en je bent er.
Maar om te beginnen bij deze hele lastige wedstrijd.
10 punten zou in deze poule wel eens te weinig kunnen zijn voor de volgende ronde. Als Rijeka alle andere wedstrijden ook verliest, dan is AZ met die 10 punten uitgeschakeld, want dan heeft Napoli er 12 en Real Sociedad 10 (zonder hun onderlinge wedstrijd te hebben berekend).
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Forza AZ schreef: 01 nov 2020, 22:27 10 punten zou in deze poule wel eens te weinig kunnen zijn voor de volgende ronde. Als Rijeka alle andere wedstrijden ook verliest, dan is AZ met die 10 punten uitgeschakeld, want dan heeft Napoli er 12 en Real Sociedad 10 (zonder hun onderlinge wedstrijd te hebben berekend).
Wellicht kan Rijeka een keer stunten, was ze de eerste wedstrijd ook bijna gelukt.

Puntje pakken bij de koploper van Spanje zou ook wel heel knap zijn van AZ [-o< .
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 02 nov 2020, 09:55 Wellicht kan Rijeka een keer stunten, was ze de eerste wedstrijd ook bijna gelukt.
Thuis tegen AZ bijvoorbeeld :roll:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 02 nov 2020, 09:55 Wellicht kan Rijeka een keer stunten, was ze de eerste wedstrijd ook bijna gelukt.
Ze hebben thuis al verloren van Real Sociedad. Ik kan me niet voorstellen dat ze uit punten pakken, ook niet tegen Napoli. Dan zou de stunt dus a.s. donderdag thuis tegen Napoli moeten plaatsvinden.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Ik teken voor een gelijkspel. Maakt niet uit hoe, als we hem maar niet verliezen.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Forza AZ schreef: 02 nov 2020, 11:28 Ze hebben thuis al verloren van Real Sociedad. Ik kan me niet voorstellen dat ze uit punten pakken, ook niet tegen Napoli. Dan zou de stunt dus a.s. donderdag thuis tegen Napoli moeten plaatsvinden.
Ik ook niet hoor. Toch gebeurd het volgens mij vrijwel nooit dat een ploeg 0 punten haalt in de groepsfase (correct me if i'm wrong).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Gaat onderling resultaat voor doelsaldo, Forza?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 03 nov 2020, 14:12 Gaat onderling resultaat voor doelsaldo, Forza?
Ja, onderling resultaat telt eerst.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 03 nov 2020, 12:43 Ik ook niet hoor. Toch gebeurd het volgens mij vrijwel nooit dat een ploeg 0 punten haalt in de groepsfase (correct me if i'm wrong).
Dat klopt, sinds de start van de EL in 2009 hebben alleen deze 4 clubs alle 6 groepswedstrijden verloren:
2011-12: Shamrock Rovers
2014-15: Slovan Bratislava, Metalist Kharkiv
2016-17: Qäbälä
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Natuurlijk sowieso als AZ-fan maar ook als neutrale voetballiefhebber zie je toch veel liever Real Sociedad - AZ op tv dan PAOK - psv? Heeft dat te maken met welke wedstrijden ze kiezen bij RTL7 of is het puur gebaseerd op de "oude top 3" die voorrang krijgt?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 03 nov 2020, 17:14 Natuurlijk sowieso als AZ-fan maar ook als neutrale voetballiefhebber zie je toch veel liever Real Sociedad - AZ op tv dan PAOK - psv? Heeft dat te maken met welke wedstrijden ze kiezen bij RTL7 of is het puur gebaseerd op de "oude top 3" die voorrang krijgt?
Dat laatste.

Ik vind in dit geval de wedstrijden wel gelijkwaardig, dus kun je best PAOK-PSV boven Real Sociedad-AZ kiezen, maar daar kijken ze dus niet naar bij RTL7. Die zenden gewoon altijd PSV uit, wat de tegenstander ook is, omdat er meer PSV-fans zijn dan AZ-fans en ze daarmee dus betere kijkcijfers (denken te) krijgen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 03 nov 2020, 14:36 Ja, onderling resultaat telt eerst.
En dan eerst onderling doelsaldo met dubbel tellende uitdoelpunten, of gewoon het doelsaldo van de hele poule?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 03 nov 2020, 20:22 En dan eerst onderling doelsaldo met dubbel tellende uitdoelpunten, of gewoon het doelsaldo van de hele poule?
Article 16 Equality of points – group stage
If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the following criteria are applied in the order given to determine their rankings:

a) higher number of points obtained in the group matches played among the teams in question;
b) superior goal difference from the group matches played among the teams in question;
c) higher number of goals scored in the group matches played among the teams in question;
d) higher number of away goals scored in the group matches played among the teams in question;
e) if, after having applied criteria a) to d), teams still have an equal ranking, criteria a) to d) are reapplied exclusively to the matches between the remaining teams to determine their final rankings. If this procedure does not lead to a decision, criteria f) to l) apply in the order given to the two or more teams still equal;
f) superior goal difference in all group matches;
g) higher number of goals scored in all group matches;
h) higher number of away goals scored in all group matches;
i) higher number of wins in all group matches;
j) higher number of away wins in all group matches;
k) lower disciplinary points total based only on yellow and red cards received by players and team officials in all group matches (red card = 3 points, yellow card = 1 point, expulsion for two yellow cards in one match = 3 points);
l) higher club coefficient
Bron: https://documents.uefa.com/reader/QkpIw ... TiqDdKd25g
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mand!
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Forza AZ schreef: 03 nov 2020, 18:10 Dat laatste.

Ik vind in dit geval de wedstrijden wel gelijkwaardig, dus kun je best PAOK-PSV boven Real Sociedad-AZ kiezen, maar daar kijken ze dus niet naar bij RTL7. Die zenden gewoon altijd PSV uit, wat de tegenstander ook is, omdat er meer PSV-fans zijn dan AZ-fans en ze daarmee dus betere kijkcijfers (denken te) krijgen.
Mwah, mijn objectieve mening is dat mensen liever de koploper van Spanje zien tegen de gedeeld nummer 1 van Nederland van afgelopen seizoen die inmiddels al 8 wedstrijden ongeslagen is. 😉

(grapje hoor)
Plaats reactie