AZ-SSC Napoli (do 3 dec, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jack schreef: 03 dec 2020, 22:03 Deze wedstrijd heeft dus wel veel energie gekost. Uitkijken tegen Groningen. En Reijeka niet onderschatten !!!!
Ze spelen 2-2 tegen Real Sociedad in een uitwedstrijd.
Ik begreep van een Spaanse kennis dat Rijeka letterlijk 2 keer over de middellijn is geweest en dat Sociedad 30 keer had kunnen scoren.

Maar uitkijken moeten ze sowieso.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Soms moet AZ in een hele kleine ruimte driehoekjes maken, omsingelt door tegenstanders. Heel vaak voetbalt AZ zich uit dat soort situaties. AZ kan supersnel combineren in de kleine ruimte. Dat vind ik mooi om te zien. En dan zie je dat AZ als ze uit zulke situaties komen naar voren speelt. supergoed. Ook werd er goed gepassed.. heel vaak in de loop. En de bal wordt vaak zo aangenomen dat de vaart erin blijft. Hij wordt meteen gecontroleerd en meegenomen. Of de aanname is zo goed dat de bal automatisch afgeremd wordt in plaats van gestopt. Het spel loopt daardoor mooi door en dat verhoogt de amusementswaarde. Dat is leuk om naar te kijken.

Om een of andere reden vond ik deze wedstrijd zeer onderhoudend en spannend. Heerlijk.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Net als tegen Sociedad thuis zie je het verschil in raffinement. Napoli en Sociedad spelen gewoon bovenin competities die een paar klassen beter zijn dan de eredivisie. Als je zag hoe ze de doeltrappen namen en AZ dan gewoon weg tikten in hun eigen strafschopgebied. Je moet er toch niet aan denken dat Bizot dat zou doen met Hatzidiakos en BMI (of Vlaar of Letschert). De zorgvuldigheid laat bij AZ telkens nog veel te wensen over. Des te meer waardering kun je opbrengen voor de resultaten die toch geboekt worden. Zelfs als het niet top gaat, bied je toch aardig weerstand tegen de europese (sub)top.
Nu wel 3 punten pakken tegen Groningen (zal wel weer een zware wedstrijd worden na zo'n donderdag) en dan volgende week vlammen tegen Rijeka.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 03 dec 2020, 22:37 Des te meer waardering kun je opbrengen voor de resultaten die toch geboekt worden. Zelfs als het niet top gaat, bied je toch aardig weerstand tegen de europese (sub)top.

Sorry hoor maar als je dit; niet top en aardig weerstand bieden vindt weet ik niet wat je dan had verwacht. 4-0?Tegen ploegen met gewoon meer kwaliteit en een begroting die velen malen hoger licht dan AZ. Ook komen ze gewoon met de beste 11 voor de dag. AZ had zowel tegen Sociedad als Napoli thuis de betere kansen en stiekem verdient om te winnen. Met goed spel, veel inzet, en op eigen kracht boek je resultaat. Dat is gewoon waanzinnig knap.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

1-1 tegen Napoli kun je gewoon meer dan tevreden mee zijn, er had meer in gezeten dat zeker.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 03 dec 2020, 21:56 Volgende week winnen en we zijn door.
Denk er niet te makkelijk over. Rijeka houdt wel Sociedad op gelijkspel, spelen thuis, met publiek en hebben niets te verliezen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 04 dec 2020, 02:58 Denk er niet te makkelijk over. Rijeka houdt wel Sociedad op gelijkspel, spelen thuis, met publiek en hebben niets te verliezen.
Tegen Real Sociedad speelden ze inderdaad met publiek, maar tegen Napoli zonder. Ook afgelopen weekend tegen Osijek werd er zonder publiek gespeeld: https://www.youtube.com/watch?v=wrfgYG3tEvk
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 03 dec 2020, 22:27 Ik begreep van een Spaanse kennis dat Rijeka letterlijk 2 keer over de middellijn is geweest en dat Sociedad 30 keer had kunnen scoren.

Maar uitkijken moeten ze sowieso.
Dat kan AZ dus ook overkomen tegen Rijeka, dat ze de hele wedstrijd in handen hebben, maar door 1 of 2 counters niet de 3 punten pakken. Als ze deze wedstrijd met volle intensiteit en concentratie spelen, moeten ze kunnen winnen, maar zo niet, kun je zomaar je Europese avontuur uit handen geven.

Dit Rijeka is niets minder (en volgens mij zelfs beter) dan Kiev waar AZ het onnodig uit handen gaf.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 04 dec 2020, 08:59 Dit Rijeka is niets minder (en volgens mij zelfs beter) dan Kiev waar AZ het onnodig uit handen gaf.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee :wink:
Daarbij zal Napoli vol voor de winst tegen Sociedad gaan spelen omdat het immers ook niet weet wat AZ daar gaat doen, waardoor zelfs een gelijkspel mogelijk voldoende is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 04 dec 2020, 09:08 Een gewaarschuwd mens telt voor twee :wink:
Daarbij zal Napoli vol voor de winst tegen Sociedad gaan spelen omdat het immers ook niet weet wat AZ daar gaat doen, waardoor zelfs een gelijkspel mogelijk voldoende is.
Napoli is met een gelijk spel gewoon door. Sociedad zal wel vol op de winst moeten spelen.

Ik zit mij wel af te vragen na afgelopen wedstrijden, was AZ nou zo goed of vallen Napoli en Sociedad zo tegen?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 03 dec 2020, 21:58 Fijne meevaller bij Sociedad. Winnen is voldoende en zelfs gelijk of verliezen mag als Napoli wint. Voor Koopmeiners ook wel lekker want die is er zichtbaar ziek van.

Complimenten vandaag voor met name Sugawara en Bizot. En strafrondjes morgen voor Boadu, Aboukhlal, Koopmeiners en Midtsjo.
https://www.vi.nl/pro/analyse/zakaria-a ... ans-bij-AZ

Zij zien het toch heel anders.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef: 03 dec 2020, 20:13 Mijn "Hatzidiakos heeft nog nooit drie knappe helften achter elkaar gespeeld" klopt nog steeds. Van BMI moet je het voorlopig ook niet hebben, trouwens.
Buiten die goal, wat niet hem alleen valt aan te rekenen en ook goede loopactie van Mertens was, was het allemaal prima verder. Speelde gewoon verder een sterke wedstrijd.
Zijn totaal komt nu op vier goede helften.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 04 dec 2020, 10:21 Napoli is met een gelijk spel gewoon door. Sociedad zal wel vol op de winst moeten spelen.

Ik zit mij wel af te vragen na afgelopen wedstrijden, was AZ nou zo goed of vallen Napoli en Sociedad zo tegen?
Drie wedstrijden een resultaat gepakt. Dat is geen toeval meer.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 04 dec 2020, 10:21 Napoli is met een gelijk spel gewoon door. Sociedad zal wel vol op de winst moeten spelen.

Ik zit mij wel af te vragen na afgelopen wedstrijden, was AZ nou zo goed of vallen Napoli en Sociedad zo tegen?
Daar kan Napoli niet op spelen; stel dat AZ in de laatste minuten een overwinning binnen haalt en Sociedad er een slot offensief op gooit dan staan ze wellicht nog met lege handen. Nee, zowel Napoli als Sociedad moeten vol aan de bak daar is de stand allemaal te onzeker voor.
Zal spannend worden. Eigenlijk moet Fox bovenin het scherm tevens de tussenstanden van die wedstrijd zetten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 04 dec 2020, 10:29 Drie wedstrijden een resultaat gepakt. Dat is geen toeval meer.
Die 1e wedstrijd was voor 99 procent puur geluk. De andere 2 wedstrijden was je als team inderdaad beter.
Laatst gewijzigd door multatuli op 04 dec 2020, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 04 dec 2020, 10:27
Zij zien het toch heel anders.
Dan heeft Pietertje Zwart met zijn rug naar de televisie gegeten. Aboukhlal versierde een strafschop maar deed verder bijna alles fout. Ze werden vanaf links pas dreigend na de entree van Karlsson. Aboukhlal is onrustig, heeft geen overzicht, loopt zich voortdurend vast en heeft een matig schot. Ik zie het niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 04 dec 2020, 10:59
Nee, zowel Napoli als Sociedad moeten vol aan de bak daar is de stand allemaal te onzeker voor.
Tenzij AZ vroeg op achterstand komt. Dan zullen ze in Napels alvast gaan voorsorteren op een salonremise.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 04 dec 2020, 11:40 Dan heeft Pietertje Zwart met zijn rug naar de televisie gegeten. Aboukhlal versierde een strafschop maar deed verder bijna alles fout. Ze werden vanaf links pas dreigend na de entree van Karlsson. Aboukhlal is onrustig, heeft geen overzicht, loopt zich voortdurend vast en heeft een matig schot. Ik zie het niet.
Zijn geslaagde looplijnen werden anders heel keurig uitgelegd. En hij had nog een aantal andere gevaarlijke momenten (schot eerste helft, kansje tweede helft en dwong dus de hoekschop af waar de goal uitviel). Ik zie toch duidelijk progressie bij hem en ook dat ie er veel energie ingooit. Het is nog verre van perfect maar gezien zijn jonge leeftijd is dat zeker hoopgevend.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

kuifje schreef: 04 dec 2020, 11:55 Zijn geslaagde looplijnen werden anders heel keurig uitgelegd. En hij had nog een aantal andere gevaarlijke momenten (schot eerste helft, kansje tweede helft en dwong dus de hoekschop af waar de goal uitviel). Ik zie toch duidelijk progressie bij hem en ook dat ie er veel energie ingooit. Het is nog verre van perfect maar gezien zijn jonge leeftijd is dat zeker hoopgevend.
ja, en met dat snorretje lijkt hij een beetje op Zorro zonder masker.

signe-de-zorro-1940-12-g.0.0.jpg
signe-de-zorro-1940-12-g.0.0.jpg (35.12 KiB) 3223 keer bekeken
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 04 dec 2020, 13:53 ja, en met dat snorretje lijkt hij een beetje op Zorro zonder masker.


signe-de-zorro-1940-12-g.0.0.jpg
En als je Zorro een mondkapje voordoet, dan lijkt hij wel een beetje op jou met mondkapje en masker :mrgreen:
Plaats reactie