AZ-SSC Napoli (do 3 dec, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Geen historie tussen AZ en Napoli
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Napoli moet het de komende weken stellen zonder recordaankoop Victor Osimhen. De schouder van de Nigeriaanse spits is uit de kom geraakt in het duel met Sierra Leone (4-4). Volgens bondscoach Gernot Rohr gaat hem dat zeker een paar weken kosten. Osimhen kwam afgelopen zomer voor liefst 80 miljoen over van Lille en scoorde tot nu toe twee keer namens de ploeg uit Napels. Door de schouderblessure mist hij onder meer de Serie A-topper tegen koploper AC Milan en het Europa League-duel met AZ.
https://www.vi.nl/nieuws/kortom/kortom- ... uel-met-AZ
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 25 nov 2020, 12:02 Gaat lekker daar:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/95 ... taald.html
Oh, vandaar dat de resultaten daar ook tegenvallen. Ik hoop dat ze totaal niet meer gemotiveerd zijn. :P
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Dat wordt eerst een minuut stilte geloof ik.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat doen ze morgen maar voor die marginale snuffeldwerg.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 25 nov 2020, 17:56 Dat doen ze morgen maar voor die marginale snuffeldwerg.
Ik ben o.a. vanwege die belachelijke handsbal tegen Engeland, nooit een Maradonna fan geweest. Maar hem "marginaal" noemen slaat de plank wel aardig mis.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Met de typering "snuffeldwerg" heb je dus geen enkele moeite? :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 26 nov 2020, 13:02 Met de typering "snuffeldwerg" heb je dus geen enkele moeite? :lol:
Gelet op het feit dat hij waarschijnlijk meer lijntjes heeft opgesnoven dan dat er aan strepen op een voetbalveld liggen, niet echt, al vind ik het niet echt respectvol klinken.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

In principe verdient een valsspelende junk die op journalisten schoot ook niet echt de hysterische adoratie die nu gaande is, toch?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 26 nov 2020, 17:40 In principe verdient een valsspelende junk die op journalisten schoot ook niet echt de hysterische adoratie die nu gaande is, toch?
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 26 nov 2020, 17:40 In principe verdient een valsspelende junk die op journalisten schoot ook niet echt de hysterische adoratie die nu gaande is, toch?
Ik ben het helemaal met je eens.
Al die compleet ingestorte, huilende en schreeuwende volwassen kerels, drie dagen van landelijke rouw afgekondigd, mensen die knielend op de grond een laken met 10 er op huilend aflikken. Het kan ook te gek.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Italianen winnen net als Spanjaarden toch ook nooit in Alkmaar? Ik heb er wel vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Metalingus schreef: 27 nov 2020, 09:33 Italianen winnen net als Spanjaarden toch ook nooit in Alkmaar? Ik heb er wel vertrouwen in.
AZ heeft zelfs nog nooit punten verspeeld thuis tegen een Italiaanse club:

20-10-1982 AZ-Internazionale 1-0
08-03-2012 AZ-Udinese Calcio 2-0
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

En geen goals tegen gehad. Maar ja, 2 wedstrijden geschiedenis. Desondanks heeft AZ gisteren laten zien dat ze een hoog niveau tegen Europese top kunnen halen als ze niet te veel ontzag tonen. En dan kunnen we dus tegen Napoli een resultaat halen.

AZ moet er niet te veel bij nadenken, maar een gelijk spel kan genoeg zijn. Daarna moet wel gewonnen worden van Rijeka. Dan kom je op 11 punten. Napoli en Sociedad staan dan (aangenomen dat Sociedad van Rijeka wint) na 5 wedstrijden op 10 punten en komen bij een gelijk spel tegen elkaar ook uit op 11 punten. Onderling resultaat valt weg (Sociedad staat voor op ons, maar achter Napoli waar wij dan weer boven staan) en dan gaat het om doelsaldo. Als Napoli 2x gelijk speelt hebben wij een beter doelsaldo en gaan we door. Of we ook een beter doelsaldo als Sociedad hebben hangt af van de resultaten tegen Rijeka. Als Napoli vs. Sociedad de laatste wedstrijd een winnaar oplevert, dan worden we 2e in de poule en zijn we ook door.

Dit alles onder voorbehoud dat Forza AZ geen regel weet die mijn getheoriseer weerlegt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 26 nov 2020, 22:48 Doelsaldo onderling is dan ook allemaal 0, dus dan komt het aan op gescoorde doelpunten in onderlinge wedstrijden, en als dat gelijk is gescoorde uitdoelpunten in onderlinge wedstrijden.

Het is dus zaak om dan tegen Napoli een hoog gelijkspel neer te zetten om te voorkomen dat Napoli en Real Sociedad in de laatste wedstrijd een salonremise kunnen spelen. Want als AZ-Napoli 0-0 of 1-1 wordt, dan zijn Napoli en Real Sociedad beide door als ze onderling 1-1 spelen (uitgaande van winst voor Real Sociedad tegen Rijeka volgende week).
Ach nee he. :lol:

Nou ja, AZ moest toch al lekker gaan ballen, dus vol ervoor dan maar.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 27 nov 2020, 14:26 En geen goals tegen gehad. Maar ja, 2 wedstrijden geschiedenis. Desondanks heeft AZ gisteren laten zien dat ze een hoog niveau tegen Europese top kunnen halen als ze niet te veel ontzag tonen. En dan kunnen we dus tegen Napoli een resultaat halen.

AZ moet er niet te veel bij nadenken, maar een gelijk spel kan genoeg zijn. Daarna moet wel gewonnen worden van Rijeka. Dan kom je op 11 punten. Napoli en Sociedad staan dan (aangenomen dat Sociedad van Rijeka wint) na 5 wedstrijden op 10 punten en komen bij een gelijk spel tegen elkaar ook uit op 11 punten. Onderling resultaat valt weg (Sociedad staat voor op ons, maar achter Napoli waar wij dan weer boven staan) en dan gaat het om doelsaldo. Als Napoli 2x gelijk speelt hebben wij een beter doelsaldo en gaan we door. Of we ook een beter doelsaldo als Sociedad hebben hangt af van de resultaten tegen Rijeka. Als Napoli vs. Sociedad de laatste wedstrijd een winnaar oplevert, dan worden we 2e in de poule en zijn we ook door.

Dit alles onder voorbehoud dat Forza AZ geen regel weet die mijn getheoriseer weerlegt.
Ik weet niet zeker of het klopt, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat als ze alle 3 gelijk eindigen er in 1e instantie gekeken wordt naar het onderlinge resultaat tussen de 3 clubs. Dus ook qua doelpunten. Dit zou wel eens negatief voor AZ kunnen uitvallen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 27 nov 2020, 14:43 Ik weet niet zeker of het klopt, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat als ze alle 3 gelijk eindigen er in 1e instantie gekeken wordt naar het onderlinge resultaat tussen de 3 clubs. Dus ook qua doelpunten. Dit zou wel eens negatief voor AZ kunnen uitvallen.
Ja ik las later de uitleg van Forza in een ander topic en had dat al onder mijn reactie gepost. Of heb je die dan niet gelezen?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

In het hierboven geschetste scenario (AZ-Napoli gelijkspel, Napoli-Real Sociedad gelijkspel, Real Sociedad en AZ winnen beide van Rijeka) komt het hier op neer qua onderling resultaat:

-punten onderlinge wedstrijden (allemaal 5 punten)
-doelsaldo onderlinge wedstrijden (allemaal 0)
-gescoorde doelpunten onderlinge wedstrijden. AZ 1+, Napoli 1+, Real Sociedad 1+
-gescoorde doelpunten in uitwedstrijden onderlinge wedstrijden: AZ 1, Napoli 1+, Real Sociedad 0+

Mochten er hierna 2 van de 3 nog gelijk staan dan telt het onderlinge resultaat tussen deze 2 clubs. Hierin:
-wint AZ van Napoli
-wint Real Sociedad van AZ
-wint Napoli van Real Sociedad


-Zowel bij 0-0 als 1-1 bij AZ-Napoli, eindigen Napoli en Real Sociedad beide boven AZ als ze onderling 1-1 of meer spelen.
-Bij 2-2 bij AZ-Napoli eindigen Napoli en Real Sociedad beide boven AZ als ze onderling 2-2 of meer spelen.
-Bij 3-3 bij AZ-Napoli eindigen Napoli en Real Sociedad beide boven AZ als ze onderling 3-3 of meer spelen.
-Enz.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Een salonremise 0-0 is toch makkelijker af te spreken dan 1-1 of gekker. Maar laten we gewoon hopen dat Mertens en Insigne komend weekend over de boarding worden geschopt door Karsdorp. Of dat ze bij Napoli nog volledig van de rel zijn door het overlijden van die corpulente cokesnuiver.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie