AZ-SSC Napoli (do 3 dec, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

DiepeMast schreef: 03 dec 2020, 21:33 Laten we eerlijk zijn: zo gaat Druijf toch een transfer forceren in de winterstop? En terecht. Gudmundsson niet gezien. Boadu tot nu toe dramatisch.
Druijff heeft zijn contract zojuist verlengd
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 03 dec 2020, 19:35 Één en ander heeft wellicht te maken met frisheid, of beter, het gebrek daaraan. Voor Karlsson is het eigenlijk al einde seizoen aangezien in Zweden het einde van de competitie nadert en hij dus al een volledig seizoen er zowat op heeft zitten. Alleen maar wijs om hem rust te gunnen. En dat is ook de reden dat Boadu niet speelt, omdat hij niet de inhoud heeft om drie wedstrijden in de week te spelen. Het verhaal Svensson is bekend. Het had logischer geweest in eerste instantie om Hatzidiakos daar te zetten en Letschert centraal. Maar ook daar is de vraag in hoeverre Letschert in staat is om te spelen aangezien hij er ook een tijd uit is geweest. Ik denk dat alle beslissingen genomen zijn op basis van fysieke gesteldheid dan om puur voetbaltacktische redenen.
Heel verstandig dan als op deze gronden de selectie zo fit mogelijk wordt gehouden in deze zware periode.

Ik moet zeggen ik ben blij verrast gisteren door de invallers Yuki en Zakaria. De Japanner vond ik uitstekend van achteruit opbouwen en meevoetballen. Bleef ook verdedigend overeind. Gisteren Svensson eerlijk gezegd niet gemist. Onze linksbuiten vond ik ook meer dan voldoen. Jammer dat hij voor rust de bal met zijn mindere linker niet genoeg snelheid meegaf en iets meer nog naar de hoek richtte. Na rust forceerde hij met enkele rushes gevaar en versierde ook de penalty. Hij heeft diepgang en kracht, ondanks dat hij nog maar 20 jaar is. Dus er zit nog veel potentie in deze doelgerichte aanvaller.

Goed om Karlsson wat rust te geven na een paar mindere wedstrijden. Zijn invalbeurt was echter prima waar hij aan de zijlijn een paar keer zijn tegenstanders voorbij liep met een mooie individuele actie.

We hebben echt een leuke selectie die prachtig voetbal speelt. Helaas worden er nog teveel kansen gemist en in bepaalde fases te slordig gespeeld. In wedstrijden tegen Sociedad en Napoli laat deze groep zien te groeien. Met Slot eens dat het door corona doodzonde is dat we dat niet in het stadion live mogen aanschouwen!
Plaats reactie