FC Dynamo Kyiv-AZ (di 15 sep, 20.00u (Oek) / 19.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 16 sep 2020, 13:15 Koopmeiners is ook een controleur, die speelt op dezelfde manier als Clasie als je hem daar neerzet. Ik vind het dan ook niet terecht om het slechtere spel van Midtsjo toe te wijzen aan de aanwezigheid van Clasie. Tegen Plzen was Midtsjo een van de beste mensen aan Alkmaarse kant. Nu speelde hij gewoon een slechte wedstrijd en maakte hij een cruciale fout.
Niet helemaal eens, ik heb het al eens eerder gezegd, maar naast een bikkelaar is Koopmeiners ook een spelverdeler/maker. Koopmeiners probeert dat nu telkens vanuit achterin, maar als dat niet lukt wordt de bal gewoon even rondgespeelt. de omschakeling is daardoor bijzonder traag bij AZ en dat geeft een team als Dynamo Kyiv alle ruimte om de ruimtes dicht te lopen. Als Koopmeiners en Midtsjo naast elkaar staan dan is Midtsjo ook vaker bezig met het ophalen van de afvallende bal na een foutgelopen actie ofwel Midtsjö kan hoger in het veld met de bal aan de voet gaan lopen doordat Koopmeiners de ruimte voor hem heeft gemaakt, wat op zijn beurt weer ruimte maakt voor onze flankspelers.

Wat dat betreft ben ik blij met de eerste dingen die ik Letschert heb zien doen, want die leverde die bal in zijn oefenwedstrijd gewoon lekker strak in op middenveld of de flank waardoor er vrij snel opgebouwd kon worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 16 sep 2020, 12:46 Maar op basis van het laatste half uur verdien je te verliezen. Dat is ook gebeurd.
Een wedstrijd duurt negentig minuten. Dan kan je het ook omdraaien. Op basis van de eerste zestig minuten verdient Kyev te verliezen.

Ik ben altijd heel sec over XPG. Wie daar het beste heeft gescoord, verdient te winnen.
Ik beoordeel alle wedstrijden zo.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Zonde. Je kunt zo'n wedstrijd heus verliezen op het verkeerde moment, wanneer de schwung uit een elftal is en je de luxe niet hebt om door te selecteren. Zolang die op den duur maar terugkomt. Ja - dat duurt lang. Hopelijk zorgt Slot binnekort voor wat leven in de brouwerij door andere gasten de kans te geven.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 16 sep 2020, 13:22 ... Maar AZ heeft gister gewoon een prima wedstrijd gespeeld tot die fout van Midtsjo. ...
Dan vergeet je voor het gemak de geheel incompetente voorhoede? Boadu en Stengs deden alles verkeerd en onze IJslander had een tempo alsof hij de hele voorbereiding in de coffeeshop heeft gezeten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 16 sep 2020, 13:22
Maar AZ heeft gister gewoon een prima wedstrijd gespeeld tot die fout van Midtsjo.
Dus je kunt een goede wedstrijd spelen zonder 1 keer op doel te schieten? Dan vind jij rugby waarschijnlijk ook een interessante sport. Je lat ligt wel erg laag hoor. Dat we controle hadden kwam omdat we die kregen, dat is geen verdienste.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 16 sep 2020, 16:13 Dus je kunt een goede wedstrijd spelen zonder 1 keer op doel te schieten? Dan vind jij rugby waarschijnlijk ook een interessante sport. Je lat ligt wel erg laag hoor. Dat we controle hadden kwam omdat we die kregen, dat is geen verdienste.
Als je in een uitwedstrijd tegen een goede tegenstander nauwelijks iets weggeeft, zelf het wedstrijdbeeld bepaalt en zelf enkele kansen creëert (zie eerdere post), dan speel je normaliter inderdaad een goede wedstrijd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 16 sep 2020, 16:13 Dus je kunt een goede wedstrijd spelen zonder 1 keer op doel te schieten? Dan vind jij rugby waarschijnlijk ook een interessante sport. Je lat ligt wel erg laag hoor. Dat we controle hadden kwam omdat we die kregen, dat is geen verdienste.
De statistieken (xpg) spreken ook in het voordeel van AZ wat verder niet wegneemt dat ze voor hun doen een slechte wedstrijd hebben gespeeld.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 16 sep 2020, 14:05 Een wedstrijd duurt negentig minuten. Dan kan je het ook omdraaien. Op basis van de eerste zestig minuten verdient Kyev te verliezen.

Ik ben altijd heel sec over XPG. Wie daar het beste heeft gescoord, verdient te winnen.
Ik beoordeel alle wedstrijden zo.
Volgens mij hebben we 2 - 0 verloren. Doelpunten scoren dat is de manier om te winnen. Dat we de 1e 60 minuten het meeste balbezit maakt dan niets meer uit.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 16 sep 2020, 17:22 Als je in een uitwedstrijd tegen een goede tegenstander nauwelijks iets weggeeft, zelf het wedstrijdbeeld bepaalt en zelf enkele kansen creëert (zie eerdere post), dan speel je normaliter inderdaad een goede wedstrijd.
Goede tegenstander ? Ze waren vroeger goed. Nu zijn ze een middelmatig team. Hun beste speler deed niet mee en zijn vervanger was een luxemburger die een paar jaar geleden nog bij Telstar voetbalde.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Idrissi liet zich ook weer opfokken trouwens. Tegenstanders gaan dat tegen hem gebruiken.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

DiepeMast schreef: 16 sep 2020, 17:22 Als je in een uitwedstrijd tegen een goede tegenstander nauwelijks iets weggeeft, zelf het wedstrijdbeeld bepaalt en zelf enkele kansen creëert (zie eerdere post), dan speel je normaliter inderdaad een goede wedstrijd.
Dit Kiev was een zwakke tegenstander. Met de juiste taktiek hadden we met 4-0 gewonnen
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 16 sep 2020, 17:32 Volgens mij hebben we 2 - 0 verloren. Doelpunten scoren dat is de manier om te winnen. Dat we de 1e 60 minuten het meeste balbezit maakt dan niets meer uit.
Daar gaat het niet om. De statistieken geven aan wie de beste kansen creëerde en daardoor het meest recht heeft op de overwinning. Als een club met lagere statistiek wint kan dit twee oorzaken hebben. Kwaliteit waardoor er beter wordt omgesprongen met kansen of puur geluk. Kwaliteit valt enkel te oordelen over een langere periode.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

galblazer schreef: 16 sep 2020, 18:15 Dit Kiev was een zwakke tegenstander. Met de juiste taktiek hadden we met 4-0 gewonnen
En wat is die tactiek dan? Volop op de aanval en de ene counter naast de andere counter om je oren krijgen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 16 sep 2020, 18:24 Daar gaat het niet om. De statistieken geven aan wie de beste kansen creëerde en daardoor het meest recht heeft op de overwinning. Als een club met lagere statistiek wint kan dit twee oorzaken hebben. Kwaliteit waardoor er beter wordt omgesprongen met kansen of puur geluk. Kwaliteit valt enkel te oordelen over een langere periode.
Dat is jouw theorie. En mijn theorie is dat de bal in het doel schieten een wezenlijk (het belangrijkste zelfs) onderdeel van het spel is. Als je bijvoorbeeld 100 kansen creëert, maar je hebt niemand die effectief is met afwerken op het doel, dan lijkt het volgens jouw statistieken dat je beter bent, maar dat ben je niet. Een team die maar 5 kansen creëert, maar die wel een effectieve spits heeft die de kans verzilverd is in de praktijk beter. Die statistieken zijn misschien leuk voor Slot om te weten dat zijn team beter was, zodat hij zich geen zorgen maakt in de aanloop naar de competitie, maar wat ik gezien heb moet er nog heel veel gebeuren om dit AZ weer te laten voetballen en wedstrijden winnen zoals vorig seizoen.

Maar conclusie jij vond AZ beter en ik vond Kiev beter (ook al was hun spel ook niet om aan te zien).
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het is gewoon knockout systeem. Verlies en je bent dood.
Grafstemming.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

kuifje schreef: 16 sep 2020, 18:25 En wat is die tactiek dan? Volop op de aanval en de ene counter naast de andere counter om je oren krijgen.
Natuurlijk niet vol op de aanval, wat een onzin. maar wat variatie had geen kwaad gekund. Ik heb al eens eerder voor diepe ballen gepleit omdat ik de Wit vaak voor Jan lul zag diep gaan. ook de snelheid van Boadu en de lengte van Druijf pleiten voor deze tactiek. Wat denk je nou te b ereiken met de tactiek van gisteren? Zouteloos truttenvoetbal, daar is geen enkele tegenstander bang van. Alles wordt opgehangen aan die ene briljante oprisping van Stengs. Schei toch uit
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 16 sep 2020, 18:51 Dat is jouw theorie. En mijn theorie is dat de bal in het doel schieten een wezenlijk (het belangrijkste zelfs) onderdeel van het spel is. Als je bijvoorbeeld 100 kansen creëert, maar je hebt niemand die effectief is met afwerken op het doel, dan lijkt het volgens jouw statistieken dat je beter bent, maar dat ben je niet. Een team die maar 5 kansen creëert, maar die wel een effectieve spits heeft die de kans verzilverd is in de praktijk beter. Die statistieken zijn misschien leuk voor Slot om te weten dat zijn team beter was, zodat hij zich geen zorgen maakt in de aanloop naar de competitie, maar wat ik gezien heb moet er nog heel veel gebeuren om dit AZ weer te laten voetballen en wedstrijden winnen zoals vorig seizoen.

Maar conclusie jij vond AZ beter en ik vond Kiev beter (ook al was hun spel ook niet om aan te zien).
Op die manier hoef je ook nooit te redeneren of een overwinning wel of niet verdiend was. Want in jouw optiek kan je dus nooit onverdiend winnen.

De statistieken duiden het spel. Als je als team meer creëert ben je simpelweg beter omdat doorgaans diegene met de beste kansen ook de meeste kans op doelpunten en ergo op de overwinning heeft. Het kan daarmee ook aantoonbaar maken dat een team in een bepaalde wedstrijd geluk heeft gehad. Of de andere pech in de afronding. De efficiëntie van een team valt pas op een langere perioden te oordelen. Als een team de meeste kansen gemiddeld creëert in de competitie maar tegelijkertijd de laagste afwerkingscijfers heeft, is dat ook weer een kwaliteits issue. In die zin kloppen de statistieken ook omdat in de meeste gevallen de ploeg met de beste statistiek ook de wedstrijd wint.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

galblazer schreef: 16 sep 2020, 19:17 Natuurlijk niet vol op de aanval, wat een onzin. maar wat variatie had geen kwaad gekund. Ik heb al eens eerder voor diepe ballen gepleit omdat ik de Wit vaak voor Jan lul zag diep gaan. ook de snelheid van Boadu en de lengte van Druijf pleiten voor deze tactiek. Wat denk je nou te b ereiken met de tactiek van gisteren? Zouteloos truttenvoetbal, daar is geen enkele tegenstander bang van. Alles wordt opgehangen aan die ene briljante oprisping van Stengs. Schei toch uit
AZ heeft helemaal geen selectie om dit soort vechtvoetbal te spelen. Doorgaans kan het zich amper verdedigen als de tegenstander zo speelt, laat staan zelf iets forceren. En dat zoutloze truttenvoetbal was vorig seizoen een oorlogsmachine dat met afstand het mooiste voetbal in de Eredivisie was.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 16 sep 2020, 19:20
De statistieken duiden het spel
Statistieken kun je interpreteren zoals je wilt. AZ had meer balbezit omdat Kiev dat graag wilde. Kiev is namelijk net als AZ een counterploeg. Heb je die gasten agressief zien storen op de helft van AZ? Nee. En ondanks het balbezit van 61% wist AZ beduidend meer overtredingen te maken en 0 keer op doel te schieten. Knap hoor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 16 sep 2020, 20:25 Statistieken kun je interpreteren zoals je wilt. AZ had meer balbezit omdat Kiev dat graag wilde. Kiev is namelijk net als AZ een counterploeg. Heb je die gasten agressief zien storen op de helft van AZ? Nee. En ondanks het balbezit van 61% wist AZ beduidend meer overtredingen te maken en 0 keer op doel te schieten. Knap hoor.
Xpg gaat niet over balbezit maar over de waarde van de gecreëerde kansen. AZ schiet in jouw beleving nul keer op doel, volgens Xpg had AZ meer waardevolle kansen dan Kiev. Kortom AZ had meer kans op een doelpunt te maken dan Kiev. Dat Kiev dat dan toch beter doet is een kwestie van geluk.

Balbezit vind ik inderdaad ook een waardeloze statistiek.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie