FC Dynamo Kyiv-AZ (di 15 sep, 20.00u (Oek) / 19.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZA'dam schreef: 15 sep 2020, 19:00 Vlaar en Koopmeiners wisten elkaar anders goed te vinden. Benieuwd hoe dat er uit ziet op de heatmap.
Hier geef je de werkelijkheid te simpel weer. Er was namelijk regelmatig ook een derde speler betrokken: Bizot.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 15 sep 2020, 19:18 Ze hadden volgens mij beter tegen Utrecht kunnen spelen. Dan hadden ze tenminste adreline in hun barst gehad. Nu heb ik nul adreline gezien, net alsof het zomeravond voetbal was van een stelletje oude lullen.
Maar je hoeft toch niet gemotiveerd te worden in een kwalificatieduel voor de Champions League? Een prachtig podium voor de jonge spelers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 15 sep 2020, 19:11
Misschien koopmeiners terug naar het middenveld?
Ik denk dat Koopmeiners nu weg is als een mooie club zich meldt. Die zal geschrokken zijn van de armoede om zich heen.
SimonPoulsen schreef: 15 sep 2020, 19:11
Stengs en Boadu eens op de bank zetten?
Dat is kapitaalvernietiging. Stengs kun je beter verkopen nu hij nog iets op kan leveren. Boadu laat in Jong Oranje zien dat hij het wel kan dus die zou ik laten staan. Druijf is ook geen serieus alternatief.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Vlaar voorkwam de enige grote kans van Dynamo in de eerste helft. Stengs heeft één goed balcontact gehad. Verder waren hij en Boadu een verschrikking om aan te kijken. Gewoon een bal over een paar meter aannemen was al teveel gevraagd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 15 sep 2020, 19:21


Dat is kapitaalvernietiging. Stengs kun je beter verkopen nu hij nog iets op kan leveren. Boadu laat in Jong Oranje zien dat hij het wel kan dus die zou ik laten staan. Druijf is ook geen serieus alternatief.
Ze vernietigen vooral hun eigen kapitaal door als een natte krant te spelen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 15 sep 2020, 19:29 Ze vernietigen vooral hun eigen kapitaal door als een natte krant te spelen.
Stengs moet zijn verkering eens uitmaken. Dat geleuter van zijn tactisch onbeholpen schoonvader doet hem geen goed.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 15 sep 2020, 19:33 Stengs moet zijn verkering eens uitmaken. Dat geleuter van zijn tactisch onbeholpen schoonvader doet hem geen goed.
En straks wordt die schoonvader nog bondscoach ook, omdat de knvb te dom is om Van Gaal te vragen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dat halflamme Gent is nog aan het winnen ook. Straks Gent in de championsleague tegen mooie tegenstanders.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Gent op 2-0. Een unieke kans op de CL en een volledige jaarbegroting weggegeven. Hulde.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 15 sep 2020, 19:20 Maar je hoeft toch niet gemotiveerd te worden in een kwalificatieduel voor de Champions League? Een prachtig podium voor de jonge spelers.
Ik heb het niet over motivatie, ik heb het over adreline en emotie. Je kan heel veel motivatie hebben zoals gisteren en het spel spelen met controle en het hoofd erbij.
Vaak zie in wedstrijden dat het los gaat, dat is emotie en dan komt vanzelf een extra scheut adreline (dit om het lichaam klaar te maken om te vechten).

Gisteren was het echt slappe was, witte koppies (Idrissi en Svensson zagen er gewoon ziek uit). Alles uit controle nergens over het grensje gaan. Zelden zo saaie wedstrijd gezien...

Utrecht wel spelen had de spelers bij wijze van spreken moeier gemaakt (niet dat ze de conditie niet hebben) en dan waren ze eerder over een grensje gegaan, iets wat erg gemist heb gisteren...
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Zo, staan weer met beide benen op de grond. Eerste helft was vrij aardig al creëerden we bijna niets. Tweede helft weinig meer kunnen brengen, zeker na die rare bal van Midtsjo. Dure les wel dit.

Nu maar op naar de EL!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

sister of mercy schreef: 15 sep 2020, 18:53 Lekker wachten totdat de tegenpartij scoort. Is dit een nieuw spel? Weer mis je een goede centrale verdediger. Max begint nu wel door het ijs te zakken met zijn technisch beleid. Het heeft AZ al zoveel gekost.
De grote schuldigen zijn toch Midtsjo en Bizot bij de tegendoelpunten?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Voor die soort potten zou het prima zijn Beneliga te spelen. Dan raak je gewend aan dat opportunistisch zakelijk voetbal.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Met Clasie en Midtsjo heb je een controleur teveel, ik zeg dat Midtsjo hierdoor minder speelt.
Slot moet het zichzelf aanrekenen. Het wedstrijdverloop was precies zoals ik gedacht had. Nu maakt Midtsjo de fout, Maar Koopmeiners schuift hem ook weleens bij de tegenstander in de voeten.
Ploegen die AZ opwachten, zijn vaak zeer succesvol, zie Willem II en Sparta vorig jaar.Geen tempo , geen kansen, alleen pseudo controle. Niks geleerd derhalve.
Afgeven op spelers die nog niet in vorm zijn of half fit, heeft niet zoveel zin. Het geluk van Slot raakt een keer op, leg mij eens uit wat hij anders doet dan vdBrom?
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

bk wcm schreef: 16 sep 2020, 09:56 Met Clasie en Midtsjo heb je een controleur teveel, ik zeg dat Midtsjo hierdoor minder speelt.
Slot moet het zichzelf aanrekenen. Het wedstrijdverloop was precies zoals ik gedacht had. Nu maakt Midtsjo de fout, Maar Koopmeiners schuift hem ook weleens bij de tegenstander in de voeten.
Ploegen die AZ opwachten, zijn vaak zeer succesvol, zie Willem II en Sparta vorig jaar.Geen tempo , geen kansen, alleen pseudo controle. Niks geleerd derhalve.
Afgeven op spelers die nog niet in vorm zijn of half fit, heeft niet zoveel zin. Het geluk van Slot raakt een keer op, leg mij eens uit wat hij anders doet dan vdBrom?
Het positiespel van AZ is dat het spelers in stelling brengt die met een actie de verdediging uit kunnen spelen. Dat zijn dan Stengs en Idrissi omdat vanuit het middenveld De Wit dit ook niet kan en Boadu het moet hebben van zijn loopacties. Dus ja, als die twee niet thuis geven, dan creëer je niets omdat ook hun vervangers hier niet toe in staat zijn. Feit is wel dat Stengs, Boadu en Idrissi een groot deel van de voorbereiding hebben gemist.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Zo slecht was het ook allemaal weer niet. AZ was zeer geduldig en gaf weinig weg. Onderstaand schemaatje geeft ook maar weer eens aan dat 2-0 zeer geflatteerd was. AZ heeft echt wel kansen gehad, maar was helaas niet effectief genoeg. 2 slordigheidjes zorgen uiteindelijk voor verlies. Laten we eerlijk zijn: Dynamo heeft nou ook niet bepaald veel gecreëerd. Puur loeren op foutjes en hopen dat ze er snel uit konden komen. Effectiviteit heeft echter de doorslag gegeven. Zeer spijtig. Hopelijk loten we in de EL enkele mooie tegenstanders.
AZ-DynamoKiev_XGoals.JPG
AZ-DynamoKiev_XGoals.JPG (32.1 KiB) 3788 keer bekeken
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DiepeMast schreef: 16 sep 2020, 12:08 Zo slecht was het ook allemaal weer niet. AZ was zeer geduldig en gaf weinig weg. Onderstaand schemaatje geeft ook maar weer eens aan dat 2-0 zeer geflatteerd was. AZ heeft echt wel kansen gehad, maar was helaas niet effectief genoeg. 2 slordigheidjes zorgen uiteindelijk voor verlies. Laten we eerlijk zijn: Dynamo heeft nou ook niet bepaald veel gecreëerd. Puur loeren op foutjes en hopen dat ze er snel uit konden komen. Effectiviteit heeft echter de doorslag gegeven. Zeer spijtig. Hopelijk loten we in de EL enkele mooie tegenstanders.

AZ-DynamoKiev_XGoals.JPG
Kijk eens aan, op basis van statistieken verdien je dus gewoon te winnen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 16 sep 2020, 12:18 Kijk eens aan, op basis van statistieken verdien je dus gewoon te winnen.
Maar op basis van het laatste half uur verdien je te verliezen. Dat is ook gebeurd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

bk wcm schreef: 16 sep 2020, 09:56 Met Clasie en Midtsjo heb je een controleur teveel, ik zeg dat Midtsjo hierdoor minder speelt.
Slot moet het zichzelf aanrekenen. Het wedstrijdverloop was precies zoals ik gedacht had. Nu maakt Midtsjo de fout, Maar Koopmeiners schuift hem ook weleens bij de tegenstander in de voeten.
Ploegen die AZ opwachten, zijn vaak zeer succesvol, zie Willem II en Sparta vorig jaar.Geen tempo , geen kansen, alleen pseudo controle. Niks geleerd derhalve.
Afgeven op spelers die nog niet in vorm zijn of half fit, heeft niet zoveel zin. Het geluk van Slot raakt een keer op, leg mij eens uit wat hij anders doet dan vdBrom?
Koopmeiners is ook een controleur, die speelt op dezelfde manier als Clasie als je hem daar neerzet. Ik vind het dan ook niet terecht om het slechtere spel van Midtsjo toe te wijzen aan de aanwezigheid van Clasie. Tegen Plzen was Midtsjo een van de beste mensen aan Alkmaarse kant. Nu speelde hij gewoon een slechte wedstrijd en maakte hij een cruciale fout.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 16 sep 2020, 07:02 Ik heb het niet over motivatie, ik heb het over adreline en emotie. Je kan heel veel motivatie hebben zoals gisteren en het spel spelen met controle en het hoofd erbij.
Vaak zie in wedstrijden dat het los gaat, dat is emotie en dan komt vanzelf een extra scheut adreline (dit om het lichaam klaar te maken om te vechten).

Gisteren was het echt slappe was, witte koppies (Idrissi en Svensson zagen er gewoon ziek uit). Alles uit controle nergens over het grensje gaan. Zelden zo saaie wedstrijd gezien...

Utrecht wel spelen had de spelers bij wijze van spreken moeier gemaakt (niet dat ze de conditie niet hebben) en dan waren ze eerder over een grensje gegaan, iets wat erg gemist heb gisteren...
Die laatste stelling vind ik vrij apart. Maar AZ heeft gister gewoon een prima wedstrijd gespeeld tot die fout van Midtsjo. Daarna hadden ze het een fase even moeilijk en had Kiev de wedstrijd in het slot kunnen gooien. Die fase duurde een minuut of tien, na de inbreng van Idrissi werd Kiev weer teruggedrukt en had AZ weer een duidelijk overwicht. AZ was alleen veel te slordig in de slotfase om echt tot grote kansen te komen. Vervolgens ga je de bietenbrug op door nog een fout van Bizot.
Plaats reactie