LASK Linz-AZ (do 27 feb, 18.55u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 28 feb 2020, 14:34 Dat Druijf en Evjen het leuk doen bij Jong AZ zegt mij weinig tot niets. Zet ze 10 wedstrijden in de basis bij het eerste en ze spelen er waarschijnlijk ook 6 matig tot slecht. Het zijn nuanceverschillen. Het is niet zo dat Slot evident betere spelers niet opstelt.
Druijf heeft in Europa AZ 2 keer gered in wedstrijden dat AZ eigenlijk al was uitgeschakeld. Daarnaast liet hij in 15 a 20 minuten tegen Lask meer zien dan Boadu in 90 minuten. Boadu in deze vorm is Druijf de betere spits. Druijf gaf Boadu een vrije schietkans, maar Boadu verprutste die weer. Evjen heeft nu ook al meerdere wedstrijden bewezen een echte aanwinst te zijn. En ook toen hij tegen Lask inviel creëerde hij meer dan Stengs deed. in 90 minuten. Als je dat soort spelers op de bank laat en pas op het einde inbrengt als de wedstrijd praktisch al over is, terwijl Boadu en Stengs lopen te schutteren, doe je als coach iets niet goed.

En ja hoor ik wil Evjen en Druijf heel graag 10 wedstrijden in de basis zien. Dan spreken we daarna weer verder.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 28 feb 2020, 14:34 Dat Druijf en Evjen het leuk doen bij Jong AZ zegt mij weinig tot niets. Zet ze 10 wedstrijden in de basis bij het eerste en ze spelen er waarschijnlijk ook 6 matig tot slecht. Het zijn nuanceverschillen. Het is niet zo dat Slot evident betere spelers niet opstelt.
Volgens mij zegt niemand dat de spelers beter of slechter zijn, het gaat erom dat de spelers en de bankzitters een signaal krijgen dat als ze minder functioneren anderen anderen een kans krijgen. Nu is het gissen waar de ondergrens is? Iedereen weet dat er een mindere dag kan zijn, misschien wel een mindere periode, maar wat Slot voor onduidelijkheid heeft neergezet is wel al te gortig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 28 feb 2020, 13:13 Moe kan vlak na een winterstop niet het excuus zijn, vormverlies ook niet.
Je hebt ook “moe in het hoofd”. Dat kan zelfs na een sabbatical, en een reden voor vormverlies zijn
En vormverlies kan zeker wel, sterker nog: je ziet het momenteel.
Vormverlies is een heel ongrijpbaar iets, waar spelers maar ook trainers vaak niets van begrijpen waar het vandaan komt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 28 feb 2020, 20:47 Je hebt ook “moe in het hoofd”. Dat kan zelfs na een sabbatical, en een reden voor vormverlies zijn
En vormverlies kan zeker wel, sterker nog: je ziet het momenteel.
Vormverlies is een heel ongrijpbaar iets, waar spelers maar ook trainers vaak niets van begrijpen waar het vandaan komt.
Ik bedoel vormverlies mag geen excuus zijn als je zulke goede vervangers op de bank hebt zitten. Elke club heeft spelers met vormverlies, naast blessures en schorsingen is dat ook de reden dat je selectie uit meer dan 11 spelers bestaat. Het is aan de trainer om goed met het vormverlies om te gaan door de juiste spelers op te stellen en ze weer in vorm te krijgen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

We zijn nog net op tijd geweest met deze wedstrijd, want a.s. donderdag bij LASK-Manchester United wordt er voor een (nagenoeg) leeg stadion gespeeld:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... doors.html
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Forza AZ schreef: 10 mar 2020, 11:42 We zijn nog net op tijd geweest met deze wedstrijd, want a.s. donderdag bij LASK-Manchester United wordt er voor een (nagenoeg) leeg stadion gespeeld:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... doors.html
Of juist net niet op tijd omdat ze zonder publiek minder thuisvoordeel hadden.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 14 mar 2020, 11:21 Of juist net niet op tijd omdat ze zonder publiek minder thuisvoordeel hadden.
Ik bedoel meer dat de AZ-supporters niet voor niets afgereisd waren.

OK, misschien was de kans groter geweest om de volgende ronde nog te halen zonder fans, maar of je daar nu zo blij van was geworden. Dan had je weer tegen Manchester United gemoeten en zou je daar tegen uitgeschakeld zijn. Met grote kans dat je thuis ook zonder supporters had moeten spelen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Forza AZ schreef: 14 mar 2020, 11:38 Ik bedoel meer dat de AZ-supporters niet voor niets afgereisd waren.

OK, misschien was de kans groter geweest om de volgende ronde nog te halen zonder fans, maar of je daar nu zo blij van was geworden. Dan had je weer tegen Manchester United gemoeten en zou je daar tegen uitgeschakeld zijn. Met grote kans dat je thuis ook zonder supporters had moeten spelen.
Voor ons als supporters is het denk ik het beste zoals het nu is gelopen inderdaad. Sportief gezien was het zonder publiek misschien wel een voordeel geweest. Maar dan ook meteen weer een nadeel in de strijd om het kampioenschap.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

G-Vak:

Maar slimme ploeg hoor! Zijn overal op het veld,longen als paarden.
Slimme overtredingen en direct weer massaal verdedigen.
Zou ze wel eens tegen een echt grote club willen zien.

Antti Opdam schreef: 28 feb 2020, 11:00 Dan gaan ze er twee keer 3-1 van af.
UP!

3-1, het nieuwe 5-0.
Plaats reactie