AZ-LASK Linz (do 20 feb, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Forza AZ schreef: 21 feb 2020, 11:43 Dat kon je op de beelden goed zien.
Meende dat er contact was rond de 16, waarna Myron "viel". Vrije trap was ook maar net buiten de 16. Maar goed gelukkig heeft de VAR het beetje goedgemaakt vlak voor tijd ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Bob Ross schreef: 21 feb 2020, 10:21 Is het ook niet zo dat het niet meer automatisch rood is maar dat de aard van de overtreding meespeelt? Shirtje trekken is bv. wel rood maar voor de bal gaan en net missen is dan geel.

Het viel me niet tegen gister. Aardige ploeg Lask, en ik denk dat ze in Oostenrijk nog wel iets sterker voor de dag zullen komen.

Stengs was wéér de absolute dissonant. De Wit op rechtsbuiten en Evjen in het midden snapte ik niet helemaal. Verdere voetbalanalyse beetje zinloos door die tyfuswind.
Ik vond Evjen juist één van de weinige die je de bal kon geven waardoor je door kon voetballen. Clasie speelt verstoppertje op 6, al vond ik die wel goed spelen zonder bal. Midtsjo wordt wel erg gemist in zo'n pot, ook dat is een speler die iemand kan uitspelen op het middenveld.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 21 feb 2020, 12:56 Ik vond Evjen juist één van de weinige die je de bal kon geven waardoor je door kon voetballen. Clasie speelt verstoppertje op 6, al vond ik die wel goed spelen zonder bal. Midtsjo wordt wel erg gemist in zo'n pot, ook dat is een speler die iemand kan uitspelen op het middenveld.
Klopt hoor, Evjen die kan dat prima aan en speelde niet slecht, alleen moet Stengs dus niet zo in de weg lopen. Clasie is gewoon Clasie, geen geweldenaar maar wel betrouwbaar.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sir Robbert schreef: 21 feb 2020, 12:56 Ik vond Evjen juist één van de weinige die je de bal kon geven waardoor je door kon voetballen. Clasie speelt verstoppertje op 6, al vond ik die wel goed spelen zonder bal. Midtsjo wordt wel erg gemist in zo'n pot, ook dat is een speler die iemand kan uitspelen op het middenveld.
Helemaal mee eens, kreeg op een gegeven moment in de verdediging de bal in de voeten en liet wel zien hoe behendig hij is... alleen helpt het niet als je in de verdediging moet beginnen en je tegen een team als LASK speelt dat ten eerste zo hoog druk zet en ten tweede nog voldoende mensen daar had van de afgebroken aanval. Bewees voor mij tegelijkertijd dat hij niet op het middenveld hoort, maar ook dat hij wel voorin een kans verdient als vaste wissel (en om druk op te voeren op Stengs).

Ik heb even gewacht met inhoudelijk reageren omdat ik wilde weten wat de coach van LASK er zelf van vond en om de dwazen op de voetbalzones van de wereld even allemaal te laten spuien en te zien of mensen nu door hadden wat er gebeurde op het veld.
Een soort 'Wie is de zwakste schakel' voor voetbalkenners. En het heeft geloont een groot deel van de Nederlandse grote mond heeft totaal niet door met wat voor een tactiek LASK speelt (laat staan hoe dat te beteugelen) ook is men compleet blind voor de context.
In de woorden van de trainer van LASK: LASK presteerde gisteravond ondermaats, het kan veel beter. Zo ging het in de wedstrijden tegen PSV ook een beetje. eerst wat minder en afwachtend en het vervolgens genadeloos afmaken.
Aan de andere kant speelde AZ niet belachelijk slecht, het was niet goed, maar het was al een stuk beter dan de afgelopen twee wedstrijden (uitzonderingen zoals Stengs even buiten beschouwing gelaten).
Het spel van LASK is er nou juist op gericht om het spel van AZ te ontregelen, zowel qua opstelling/formatie als technische uitvoering speel je niet tegen mooiweervoetballers. het lijkt een soort oerhollandse traditie geworden om iedereen die niet 4-3-3 met klassieke vleugelflitsers speelt totaal verkeerd te begrijpen.

Voor de wedstrijd een hele tijd geleden had ik het over het waken voor onderschatting van LASK en dat zie je nu ondanks het moeizame gelijkspel nog altijd wel in de reacties terug omdat een zorgvuldige analyse van de tactiek en getoonde vorm van LASK totaal ontbreekt.

Al met al pakken wij met dit gelijkspel wat extra geld en zelfs Europese punten, bij sommige voetbalsites waren ze zo ajax geobsedeerd dat ze deze wedstrijd tot een paar uur na de wedstrijd nog altijd als een verlies hadden opgeschreven, maar we hebben in ieder geval toch weer iets bereikt en met een beetje geluk met de VAR had het nog een stuk meer kunnen zijn.

Expect the unexpected, de volgende pot is Midtsjo er weer bij, de kansen zijn klein, maar dit AZ is wel vaker door de oog van de naald gekropen dus wie weet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

LASK hield denk ik ook rekening met de wind. In de tweede helft was die in het nadeel van AZ. Als je dan fors druk zet kom je er nog moeilijker onderuit omdat het allemaal over de grond moet. Gooi je een bal in de lucht dan waait ie zo terug naar Bizot.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie