AZ-LASK Linz (do 20 feb, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
AZpatriate
Steward
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 feb 2020, 10:22

Antti Opdam schreef: 17 feb 2020, 13:33 Met Co zat je in een andere flow.

Nu kies je de tactiek als (twee keer) tegen ajax - thuis in 2019. Ingraven, snel schakelen en hopen een corner.

1-0 is voldoende.
Ja jij hebt er beter over nagedacht dan ik, Antti. En als deze realistische taktiek werkt kun je hem in Linz nog een keer op dezelfde manier toepassen. Ik zeg Forza ermee. :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Forza AZ schreef: 17 feb 2020, 15:05 Midtsjø is geschorst nadat hij in Manchester z'n 3e gele kaart kreeg in de Europa League. Hij had daar eigenlijk helemaal niet opgesteld moeten worden ...
De avond dat heel AZ (van bestuur tot technische staf tot selectie tot supporters) genadeloos door de mand viel en waar we tot de dag van vandaag de zure vruchten van plukken.

Ik durf zelfs de stelling wel aan dat de uitschakeling door NAC hiermee verband houdt.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Antti Opdam schreef: 18 feb 2020, 08:59 De avond dat heel AZ (van bestuur tot technische staf tot selectie tot supporters) genadeloos door de mand viel en waar we tot de dag van vandaag de zure vruchten van plukken.

Ik durf zelfs de stelling wel aan dat de uitschakeling door NAC hiermee verband houdt.
Ik durf de stelling wel aan dat jouw tweede zin verband houdt met de eerste. :wink:

Het is zuur dat AZ een kleine fanschare heeft.
Het is zuur dat AZ met de verkoop van spelers de begroting sluitend moet maken.
Het is zuur dat je beste middenvelder geschorst is tegen Lask
Het is zuur dat spelers (erg jong en onervaren)met een vormdip kampen.
Het is zuur dat AZ geblesseerde spelers, niet adequaat kan vervangen.
Het is zuur dat gepruts in de opbouw ons de laatste tijd wedstrijden kost.
Het is zuur dat daardoor een mooie positie op de ranglijst als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Het is zuur dat AZ tegen Twente maar 2 dagen rust heeft gehad. (waarom niet op zondag?)

Als ouwe zuurpruim vind ik zelfs alle negativiteit te erg. Dan komt mijn tegendraadse alterego naar boven.

VOL MAAR DAN OOK VOL ACHTER AZ DONDERDAG
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

NH Nieuws bericht dinsdagmiddag: "Er zijn momenteel 12.500 kaarten verkocht voor de wedstrijd van donderdag tegen de koploper uit Oostenrijk."

Schandalig, maar laten we met de mensen die er zijn samen vol achter de ploeg gaan staan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 18 feb 2020, 18:38 NH Nieuws bericht dinsdagmiddag: "Er zijn momenteel 12.500 kaarten verkocht voor de wedstrijd van donderdag tegen de koploper uit Oostenrijk."

Schandalig, maar laten we met de mensen die er zijn samen vol achter de ploeg gaan staan.
De gloryhunters en twijfelaars reageren direct op de laatste paar resultaten en ik moet zeggen dat het weer dan ook niet meewerkt.....
Maar ik zit er! (Met overigens niet veel hoop op een klinkend resultaat; ik vraag me af of je een niet draaiend team opeens weer aan de praat kan krijgen....🤔)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 18 feb 2020, 18:38 NH Nieuws bericht dinsdagmiddag: "Er zijn momenteel 12.500 kaarten verkocht voor de wedstrijd van donderdag tegen de koploper uit Oostenrijk."

Schandalig, maar laten we met de mensen die er zijn samen vol achter de ploeg gaan staan.
En volgens mij zitten de 850 kaarten voor de LASK-fans daar ook nog bij in. Dus minder dan 12.000 AZ-fans hebben pas een kaart.
Echt onbegrijpelijk dat er in een belangrijke Europa League wedstrijd straks minder mensen in het stadion zitten dan op een vrijdag tegen RKC. :roll:
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Even een berekening uit de losse pols.
Van de vaste seizoenkaarthouders zijn er pakweg 2,5 a drieduizend op vakantie . Van de dagjes mensen ook wel een aantal. 1000?
3 a 4000 anderen, vooral veel oudere mensen gaan niet/nooit naar losse verkoop wedstrijden. Waarom? geen idee. Daar zou AZ eens een enquete voor kunnen houden.
Ik schat dat er toch ook wel dagjes mensen komen 1500 a 2000. Maar dan nog zit je met 5000 lege plekken .
Voor het beeld van de club is dat natuurlijk ruk.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 18 feb 2020, 22:21
Echt onbegrijpelijk dat er in een belangrijke Europa League wedstrijd straks minder mensen in het stadion zitten dan op een vrijdag tegen RKC. :roll:
AZ oogst wat het zaait. Geen aanvaller die een bal goed raakt, de beste middenvelder geschorst door die blunder in Manchester, geen adequate verdedigers gehaald in de winterstop, een saboteur in de selectie (Ouwejan) en een dramatisch wisselbeleid van de trainer. Tel daarbij de schoolvakantie, de griepepidemie en het feit dat Linz afgelopen weekend Salzburg nog van de mat speelde in eigen huis. Kun je dan van je toch al niet zo trouwe fans verwachten dat ze minimaal € 20 betalen om een afgang te aanschouwen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 17 feb 2020, 13:33 Met Co zat je in een andere flow.

Nu kies je de tactiek als (twee keer) tegen ajax - thuis in 2019. Ingraven, snel schakelen en hopen een corner.

1-0 is voldoende.
Ik ben het voor 1 keer in mijn leven (gedeeltelijk) eens met Antti.
AZ staat er nu zo slecht voor dat ze alles moeten gooien op het voorkomen van zo veel mogelijk tegengoals. Waar je er normaal met 0-4 af gaat, moet AZ met zwaar verdedigen proberen om 2 of 3 van die goals te voorkomen. 0 - 1 verlies en zelfs 0 - 2 verlies is al winst. En dan maar gokken op 1 briljant moment van Idrissi waardoor we nog een tegengoal kunnen maken.
Als je maar 1 of 2 tegengoals krijgt, heb je in de uitwedstrijd (met Midtsjo en hopenlijk Vlaar) weer iets meer kans om alsnog een gelijkspel eruit te slepen en met penalties door te gaan. Maar Slot kennende zullen we weer weer lekker open op de aanval gaan spelen en met 0 - 4 afgedroogd worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 feb 2020, 09:14 AZ oogst wat het zaait. Geen aanvaller die een bal goed raakt, de beste middenvelder geschorst door die blunder in Manchester, geen adequate verdedigers gehaald in de winterstop, een saboteur in de selectie (Ouwejan) en een dramatisch wisselbeleid van de trainer. Tel daarbij de schoolvakantie, de griepepidemie en het feit dat Linz afgelopen weekend Salzburg nog van de mat speelde in eigen huis. Kun je dan van je toch al niet zo trouwe fans verwachten dat ze minimaal € 20 betalen om een afgang te aanschouwen?
Wat ben je toch een heerlijke positivo 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 19 feb 2020, 09:44 Waar je er normaal met 0-4 af gaat, moet AZ met zwaar verdedigen proberen om 2 of 3 van die goals te voorkomen. 0 - 1 verlies en zelfs 0 - 2 verlies is al winst. .
😳🤔

Als je er van uitgaat dat je al begint met een 0-4 achterstand en op 0-2 eindigt is dat een soort van “winst“.
Maar verlies blijft verlies én ik vind die 0-4 geen goed uitgangspunt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

bk wcm schreef: 19 feb 2020, 08:54 Even een berekening uit de losse pols.
Van de vaste seizoenkaarthouders zijn er pakweg 2,5 a drieduizend op vakantie .
Dat is zo'n 25% van de seizoenkaarthouders. Dat lijkt me sterk. Lang niet iedereen heeft deze week vakantie en ook lang niet iedereen die wel vakantie heeft gaat dan ook een week weg.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 19 feb 2020, 09:14 AZ oogst wat het zaait. Geen aanvaller die een bal goed raakt, de beste middenvelder geschorst door die blunder in Manchester, geen adequate verdedigers gehaald in de winterstop, een saboteur in de selectie (Ouwejan) en een dramatisch wisselbeleid van de trainer. Tel daarbij de schoolvakantie, de griepepidemie en het feit dat Linz afgelopen weekend Salzburg nog van de mat speelde in eigen huis. Kun je dan van je toch al niet zo trouwe fans verwachten dat ze minimaal € 20 betalen om een afgang te aanschouwen?
Ze zaaien wat ze oogsten? Man hou toch op met dat slappe geleuter. AZ staat tweede met veelal fantastisch voetbal en klinkende overwinningen op de top drie. Ze zitten een paar weekjes in een dipje en jij ziet dat als reden om maar af te haken? Dat soort mensen mogen van mij wegblijven en preventief geweerd worden bij toekomstige finales.

En dat Salzburg is trouwens beroofd van zijn twee beste spelers afgelopen winter. Haaland en Minamino.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 19 feb 2020, 19:26 Ze zitten een paar weekjes in een dipje en jij ziet dat als reden om maar af te haken?
Ik geef alleen wat redenen, meer niet. De harde kern van AZ bestaat nu eenmaal uit 8 tot 10.000 supporters en de rest heb je nodig voor een serieuze bedrijfsvoering in dit stadion.

Dat dipje is overigens het gevolg van zaken die voorkomen hadden kunnen worden. Een echt topsportklimaat is er zelden geweest bij AZ.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zo. Lekker weer een Europese wedstrijd. De beuk erin en met een overwinning thuis komen. herstel. AZ speelt al thuis. :) Maar winnen is altijd goed.
Laatst gewijzigd door Jack op 20 feb 2020, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 feb 2020, 20:44 Ik geef alleen wat redenen, meer niet. De harde kern van AZ bestaat nu eenmaal uit 8 tot 10.000 supporters en de rest heb je nodig voor een serieuze bedrijfsvoering in dit stadion.

Dat dipje is overigens het gevolg van zaken die voorkomen hadden kunnen worden. Een echt topsportklimaat is er zelden geweest bij AZ.
Ik weet dat je van provoceren houdt, en ik weet ook dat ik altijd hap, maar nu sla je de plank echt volledig mis. Geen topsportklimaat bij AZ?
Wat is dan de reden dat zo’n klein stadje in Nederland al jaren bij de top 5 behoort, met regelmaat Europees speelt? Een fantastische jeugdopleiding heeft en in veel competities boven de hoofdstedelingen staat?
En grote steden als Utrecht en Den Haag al jaren in de marge mee hobbelen?
En jij weet ook dat niet alles voorkomen kan worden. Ook topclubs als Feyenoord, PSV en ajax hebben dipjes.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 19 feb 2020, 20:44 Ik geef alleen wat redenen, meer niet. De harde kern van AZ bestaat nu eenmaal uit 8 tot 10.000 supporters en de rest heb je nodig voor een serieuze bedrijfsvoering in dit stadion.

Dat dipje is overigens het gevolg van zaken die voorkomen hadden kunnen worden. Een echt topsportklimaat is er zelden geweest bij AZ.
Nee klopt, maar het ging me ook meer om je opmerking 'ze zaaien wat ze oogsten', alsof het al maanden kommer en kwel is. Dat er een harde kern is van 8.000-10.000 man ben ik volledig met je eens. Dat zijn voor mij ook de eerste 10.000 die een kaartje mogen krijgen bij een bekerfinale.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Evjen i.i.g. in de basis vanavond.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 20 feb 2020, 05:17 Ik weet dat je van provoceren houdt, en ik weet ook dat ik altijd hap, maar nu sla je de plank echt volledig mis. Geen topsportklimaat bij AZ?
Wat is dan de reden dat zo’n klein stadje in Nederland al jaren bij de top 5 behoort, met regelmaat Europees speelt? Een fantastische jeugdopleiding heeft en in veel competities boven de hoofdstedelingen staat?
En grote steden als Utrecht en Den Haag al jaren in de marge mee hobbelen?
En jij weet ook dat niet alles voorkomen kan worden. Ook topclubs als Feyenoord, PSV en ajax hebben dipjes.
Topsportklimaat heeft ook met druk en afstraffen te maken, je kan het leuk vinden of niet en het is een argument dat je vast al gehoord hebt uit de Brom discussies, Maar een topclub ontslaat sneller zijn trainers, wisselt sneller spelers, grijpt gewoon over de hele linie in het algemeen veel harder in. Er zit ook een bepaald gevoel van dreiging vanaf de tribunes wanneer het slecht gaat.

Bij AZ kun je elke competitie verliezen en dan krijg je een schouderklopje ´want we hebben toch best lang meegedaan he´ en kijken we weer verder. Bij topsportklimaat had een John van den Brom zich gedwongen gevoeld om zijn biezen te pakken na die nederlaag tegen Lyon destijds.

Is dat allemaal positief? nee dit zijn eigenlijk de negatieve aspecten van een dergelijk systeem en houding. Er zijn trainers die volkomen onnodig hun biezen hebben moeten pakken/gepakt hebben in dergelijke situaties. Maar het is wel een factor die bij AZ totaal ontbreekt.
Zolang het bij AZ vrijheid blijheid is wat dat betreft, zowel vanaf de tribunes als intern en op het veld. tja.

Het is samengevat dezelfde reden waarom ik verwacht dat het tij vanavond niet gekeerd zal zijn, tenzij Evjen opeens op zijn Haaland's fabelachtige dingen gaat laten zien (er is hem eenzelfde potentie toegedicht dus wie weet) en/of Stengs en Boadu magisch hun voeten weer vinden. Donderpreken en harde woorden zijn er in ieder geval niet gevallen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 20 feb 2020, 05:17 Ik weet dat je van provoceren houdt, en ik weet ook dat ik altijd hap, maar nu sla je de plank echt volledig mis. Geen topsportklimaat bij AZ?
Het beleid is goed, zeker in vergelijking met de andere subtoppers. En verhoudingsgewijs presteert AZ natuurlijk het beste van alle clubs in Nederland. De jeugdopleiding vormt daarvoor de basis.

Maar in een topsportklimaat geldt 'regeren is vooruitzien'. Anticiperen op zaken die onvermijdelijk zijn (blessures van Vlaar en Wuytens), rust pakken wanneer dat kan, niet altijd in je sterkste opstelling willen aantreden met een smalle selectie (daarmee verklootte Verbeek het seizoen in 2012). Spelers wisselen bij structurele wanprestaties, geen dure spelers kopen die je niet nodig hebt (Clasie), een plan B hebben als plan A tijdens een vormdip niet uit de verf komt of als de tegenstanders plan A inmiddels hebben ontmanteld.

Ik mis bij AZ een beetje de echte druk die bij een topclub hoort. Dat hoor je vaak als argument als spelers al dan niet naar de traditionele top 3 verkassen en dat is ook gewoon zo. Na de afgelopen desastreuze week, waarin je waarschijnlijk van 3 fronten naar 0 fronten gaat, had de pleuris uit moeten breken. Maar bij AZ gaan we in alle rust verder alsof er niets is gebeurd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie