AZ-LASK Linz (do 20 feb, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Bizot is de gevaarlijkste AZ speler. Die schiet de bal nog wel eens over de middellijn. De rest bakt er niks van.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ krijgt een escape.. penalty.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

1-1. Kom op AZ. Een gelijkspel is niet goed genoeg.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Na Antwerp en Partizan weer door het oog van de naald waar de tegenstander beter is. Het moet toch een keer duidelijk worden dat het zo niet kan. Leeuwin valt compleet door de mand. Stengs weer dramaaatisch. Verder ook weinig lichtpuntjes. Hopelijk met Midtsjo wat meer zekerheid volgende week, en wat vaker de bal naar Idrissi. Wie weet kunnen we de naald in Oostenrijk ook weer vinden.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ kan veel beter. Er zijn nog veel slordigheden.
Welterusten.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Semi tevreden: frommelgoal tegen kwam op een moment dat ik dacht dat AZ eindelijk weer een beetje controle in het spel had. Daarna werd het duidelijk lastiger en hebben we geluk dat we gelijk spelen. Volgende week afmaken, volgens mij is het te doen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 20 feb 2020, 21:45 1-1. Kom op AZ. Een gelijkspel is niet goed genoeg.
In de voorrondes speelde AZ ook steeds in de heenwedstrijd gelijk, dus het kan nog. ;)
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Er zijn dingen waarvan ik vind dat AZ die goed deed. Bijvoorbeeld het laag over de grond inspelen bij het begin van de opbouw. Die passes waren vaak hard en nauwkeurig. De wind en tegenstander hadden er geen vat op. We weten van het ajax95 dat dat normale praktijk zou moeten zijn. Als het hele dat team dat kan ben je bijna niet te verslaan. Daarnaast vond ik de inzet ook goed. Er waren geen spelers die er met de pet naar gooiden of opvielen door afwezigheid of opvallend met hun gedachten met heel andere dingen bezig waren. Verder vond ik dat AZ de tegenstander kennelijk goed geanalyseerd had want er werd vaak vanuit de verdediging naar voren geschoten zonder risicovol gebrei in de eigen verdediging. Het onder druk uit willen voetballen deed AZ vaak niet. Met name Bizot vond ik daar goed in hoewel ik ook het idee heb dat dat voortkwam uit de wens om het spel en de tegenstander bij hem weg te krijgen.

Dat wat de hoogste prio zou moeten krijgen in mijn ogen is de balvastheid en scoringsdrift. Gewoon goed willen voetballen. Snel en eenvoudig.

Soms heb ik het gevoel dat AZ te weinig lef heeft. Dat er voor zekerheid wordt gekozen door eigenlijk laffe spelers die geen fouten durven maken en zichzelf niet vertrouwen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Spelregelvraag:
Heb de beelden nog niet gezien, vandaar hier de vraag:
Bij de overtreding op Boadu was toch sprake van een doorgebroken speler?
De VAR keek alleen naar waar het gebeurde (net wel / niet binnen de 16), maar Lask speler kreeg niets geen geel (en al helemaal geen rood)
Hoe zit dat?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Als het Blom was geweest, was het een doorgebroken speler (zie Sparta). Maar Stengs liep niet richting de goal en er waren een paar verdedigers in het centrum aanwezig.

Geel had het best kunnen zijn, maar ik denk dat de scheids dacht het is nog vroeg in de wedstrijd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeRodeBaron1967 schreef: 21 feb 2020, 07:56 Als het Blom was geweest, was het een doorgebroken speler (zie Sparta). Maar Stengs liep niet richting de goal en er waren een paar verdedigers in het centrum aanwezig.

Geel had het best kunnen zijn, maar ik denk dat de scheids dacht het is nog vroeg in de wedstrijd.
Stengs? Het was Boadu hoor.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Door de 1-1 stand kan het nog alle kanten op. Acht AZ (ook in mindere vorm) nog alle kansen toe, zeker als Slot zijn opstelling iets logischer maakt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ-073 schreef: 21 feb 2020, 07:44 Spelregelvraag:
Heb de beelden nog niet gezien, vandaar hier de vraag:
Bij de overtreding op Boadu was toch sprake van een doorgebroken speler?
De VAR keek alleen naar waar het gebeurde (net wel / niet binnen de 16), maar Lask speler kreeg niets geen geel (en al helemaal geen rood)
Hoe zit dat?
Dacht ik eerst ook aan, maar na het terug gekeken te hebben is het geen rood. Geel was wel terecht geweest, AZ wordt toch een kans ontnomen door die overtreding.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

1e wedstrijd tegen Lask is gelukkig minder slecht verlopen dan ik had verwacht, maar dat komt toch omdat Slot AZ gelukkig minder aanvallend liet spelen dan normaal. Door het accent meer te de verdediging te leggen (Wijndal en Svensson kwamen veel minder op dan normaal) en doordat Lask voetballend geen wereldploeg was en omdat Bizot weer een paar topreddingen had, is het gelukkig bij 1 tegendoelpunt gebleven.

Lask is wel een van de leukste tegenstanders die ik tot nog toe in Europa heb gezien. Veel leuker en Beter dan Manchester United in die wedstrijden tegen ons. Lask is de enige tegenstander die niet vol voor het doel gaat liggen, maar ook daadwerkelijk zelf probeert te voetballen. Nog een geluk voor AZ dat de spelers individueel meer werkers zijn dan hele goede voetballers. Tip aan AZ, zodra Slot weg gaat, probeer die trainer van Lask op te pikken. Hij speelt het spel dat AZ graag wil spelen en met een betere selectie dan Lask (die AZ dus zeker heeft) kan het een mooie combinatie worden.

Bizot man of the match, Stengs slechtste speler op het veld, Evjen speelde prima (zeker gezien het zijn 1e basisplaats was). Onbegrijpelijke wissel van Slot om Yuki in te laten vallen voor Evjen. Had dan Druijf erin gezet ipv Stengs. Nu laat je de slechtste speler erin staan en brengt niet de meest nuttige speler (zeker voor deze wedstrijd) in. Het moment dat Druijf er wel in komt was weer veel te laat.

Wat ook opvallend en zorgwekkend was, dat Stengs en Boadu (en waarschijnlijk nog een paar spelers) nu weer veel meer gemotiveerd waren om te winnen dan tegen Nac en Twente. Als ze met deze instelling tegen Nac en Twente hadden gespeeld, hadden we nog in de beker gezeten en nog maar 3 punten achter op ajax gestaan. Dat Stengs en Boadu zich nu al niet meer kunnen opladen voor de "gewone" wedstrijden is een slecht teken.

positief is dat we in de uitwedstrijd nog een kleine kans hebben om nog door te gaan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 21 feb 2020, 07:44 Spelregelvraag:
Heb de beelden nog niet gezien, vandaar hier de vraag:
Bij de overtreding op Boadu was toch sprake van een doorgebroken speler?
De VAR keek alleen naar waar het gebeurde (net wel / niet binnen de 16), maar Lask speler kreeg niets geen geel (en al helemaal geen rood)
Hoe zit dat?
-zet AZ bril af- het was een heeeeeel lichte overtreding.
Volgens mij is het ook zo dat de eerste beoordeling door de scheidsrechter leidend is voor wat betreft wat er vervolgend door de VAR wordt aangegeven. het wisselt per competitie wat de VAR dan mag.
De strafschop beslissing is een andere dan die over de bestraffing met een kaart.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 21 feb 2020, 09:23 -zet AZ bril af- het was een heeeeeel lichte overtreding.
Volgens mij is het ook zo dat de eerste beoordeling door de scheidsrechter leidend is voor wat betreft wat er vervolgend door de VAR wordt aangegeven. het wisselt per competitie wat de VAR dan mag.
De strafschop beslissing is een andere dan die over de bestraffing met een kaart.
Is het ook niet zo dat het niet meer automatisch rood is maar dat de aard van de overtreding meespeelt? Shirtje trekken is bv. wel rood maar voor de bal gaan en net missen is dan geel.

Het viel me niet tegen gister. Aardige ploeg Lask, en ik denk dat ze in Oostenrijk nog wel iets sterker voor de dag zullen komen.

Stengs was wéér de absolute dissonant. De Wit op rechtsbuiten en Evjen in het midden snapte ik niet helemaal. Verdere voetbalanalyse beetje zinloos door die tyfuswind.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Trouwens het moment dat Boadu terug werd gefloten toen hij zo alleen op doel af kon, sloeg ook nergens op. Was een gewoon schouderduel.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 21 feb 2020, 09:23 het was een heeeeeel lichte overtreding.
Volgens mij staat in de spelregels niks over een lichte of zware overtreding (denk maar aan rood van Svennson tegen Partizan) maar over het neerhalen van een doorgebroken speler, Boadu was erdoor en dat scheids denkt "pingel en rood vind ik te veel", maar als de overtreding dan 0.8 mm buiten de 16 is (als dat al zo is), is het heel bijzonder dat hij geen kaart geeft.

Als dit 3 meter buiten de 16 gebeurt en dus geen penalty kan zijn, dan geeft hij altijd, minimaal, geel
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 21 feb 2020, 10:27 Trouwens het moment dat Boadu terug werd gefloten toen hij zo alleen op doel af kon, sloeg ook nergens op. Was een gewoon schouderduel.
Daar werd AZ een grote kans onthouden inderdaad. Verder floot die scheidsrechter ook slecht. Ipv AZ snel een vrije trap te laten nemen, wachtte hij 30 seconden zodat Lask zich perfect kon opstellen. Dit soort scheidsrechters zijn in het voordeel van de ploegen die voorstaan en tijd willen rekken.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ-073 schreef: 21 feb 2020, 11:37 maar als de overtreding dan 0.8 mm buiten de 16 is (als dat al zo is), is het heel bijzonder dat hij geen kaart geeft.
De overtreding was ruim buiten het strafschopgebied. Dat kon je op de beelden goed zien. Een rode kaart was het zeker niet, want er stonden nog meer verdedigers in de buurt die het schot van Boadu hadden kunnen onderscheppen.
Plaats reactie