FK Partizan-AZ (do 19 sep, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Goed resultaat, dramatische leiding. De rode kaart was terecht, Svensson doet dit vaker en dat moet hij echt gaan laten want dat kan dure punten kosten. De penalty was schandalig maar de positie van de scheids bij de 2-1 Partizan was nog erger. Hij staat Koopmeiners totaal in de weg en gaat niet eens aan de kant waardoor Teun niet meer bij de bal kan.

Uit bij Astana ook een punt pakken en thuis van Astana en Partizan winnen dan moet de 2e plek zeker haalbaar zijn. Misschien wel hulpzaam dat we United als laatste treffen. Als die een compleet B team opstellen zou het zomaar kunnen, al is Man Utd B nog wel steeds een klasse team.

Trots op de vechtlust. Chapeau voor Pantelis zijn invalbeurt!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Martens1986 schreef: 19 sep 2019, 21:14
Misschien wel hulpzaam dat we United als laatste treffen. Als die een compleet B team opstellen zou het zomaar kunnen, al is Man Utd B nog wel steeds een klasse team.
Dat is niet eens zo relevant. Belangrijker is dat United de eerste 5 wedstrijden 4 keer op volle sterkte tegen onze concurrenten speelt en daaruit gewoon 10-12 punten moet pakken. Dan hebben wij de rest in eigen hand.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Belangrijk puntje hoor! Goed gestreden en het hoofd omhoog gehouden na enkele arbitrale tegenslagen. Tot de rode kaart niets aan de hand maar Svensson mag ook wel eens een zeldzaam grote fout maken. Alternatief was 2 seconden wachten, met een sliding voor de bal gaan en een strafschop + gele kaart riskeren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Wijndal voor mij de man of the match,lekker rustig en laat zich niet gek maken zeker gezien zijn jonge leeftijd.
Pluim voor Panta..........op het moment na dat hij op stoomde naar voren en bij de 16 ff niet meer wist wat hij nou moest doen.
Vakkie P
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat zei de commentator ook: "Hatzidiakos, wat denk je nou?"
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Sanctify schreef: 19 sep 2019, 21:37 Wijndal voor mij de man of the match,lekker rustig en laat zich niet gek maken zeker gezien zijn jonge leeftijd.
Pluim voor Panta..........op het moment na dat hij op stoomde naar voren en bij de 16 ff niet meer wist wat hij nou moest doen.
Ja, Wijndal zat lekker in de wedstrijd. En Panta viel goed in. Vlaar ook belangrijk vandaag.
Ze maken allemaal regelmatig fouten maar dat hoort nou eenmaal bij het niveau van AZ en de spelers in ontwikkeling.
Daarentegen was de eerste goal geweldig om te zien. Eerst die pass en toen hoe die drie aanvallers het uitspeelden, dat was genieten. Hoe Boadu die gelijkmaker scoorde, dat was trouwens ook niet mis.
Die kaart van Svenson deed me denken aan die hij pakte tegen Excelsior thuis, die 0-2 wedstrijd.
Een VAR had zeker in ons voordeel gewerkt, met die zwakke scheids vandaag.
Al met al toch wel een prestatie om trots op te zijn, gezien de omstandigheden. En ook lekker om te zien dat ze er hard voor gevochten hebben.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Maximaal haalbaar resultaat!
Alhoewel we 11vs11 denk ik wel gewonnen hadden. Al zal dat ook nipt zijn geweest.

Nog 7 punten en we zijn denk ik wel door. Ik sluit ook niet uit dat AZ kan stunten tegen Manchester United door thuis een héél belangrijke punt te pakken, ze spelen namelijk met hun C-keus...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Smit260 schreef: 19 sep 2019, 23:27 Maximaal haalbaar resultaat!
Alhoewel we 11vs11 denk ik wel gewonnen hadden. Al zal dat ook nipt zijn geweest.

Nog 7 punten en we zijn denk ik wel door. Ik sluit ook niet uit dat AZ kan stunten tegen Manchester United door thuis een héél belangrijke punt te pakken, ze spelen namelijk met hun C-keus...
Weet jij nu de opstelling al? 😳
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

salmonyappi schreef: 20 sep 2019, 07:30 Weet jij nu de opstelling al? 😳
Ze speelden vandaag ook met hun C-keus en twee seizoenen terug deden ze dat ook al in de groepsfase. Alleen als het spannend werd gingen hun B of A keus erin.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Langedijk schreef: 19 sep 2019, 21:33 Belangrijk puntje hoor! Goed gestreden en het hoofd omhoog gehouden na enkele arbitrale tegenslagen. Tot de rode kaart niets aan de hand maar Svensson mag ook wel eens een zeldzaam grote fout maken. Alternatief was 2 seconden wachten, met een sliding voor de bal gaan en een strafschop + gele kaart riskeren.
In de loop van de wedstrijd bleek Partizan niet over killers te beschikken; gokken op Bizot was beter geweest maar goed dat is achteraf praten. Uiteindelijk een goed resultaat behaald.

Die Natcho kreeg wel opvallend veel ruimte; thuis zou ik hem wat korter laten dekken door Midstjö. Sugawara komt toch een stuk minder in het stuk voor dan Svensson op rechtsback, stond een paar keer helemaal verkeerd, ben benieuwd als hij komende donderdag tegenover Rashford komt te staan.

Waarom ging Wuytens er eigenlijk uit? Ik had toch voor andere oplossingen gekozen na de rode kaart alhoewel dit niet verkeerd uitpakte. Ik had Midstjö op rechtsback gezet en de Wit gewisseld voor Clasie. Offensieve middenvelder voor defensieve middenvelder. Stengs op 10 en Boadu en Idrissi voorin.

Ik vraag me toch af wat de plannen met Clasie zijn en of hij zelf blij is met zijn plek op de bank. Erg veel invalbeurten krijgt hij ook niet en onze Japanse vriend komt meer aan voetballen toe terwijl hij rechtsback is en ingezet wordt op het middenveld / aanval
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 19 sep 2019, 20:53 Is na vandaag zo'n dag dat je mag roepen 'hadden we maar een centrale verdediger gehaald'

Even los van deze belachelijke scheidsrechter?
Ja. Wat een idioot slechte organisatie achterin. Ongelooflijk.

En Vlaar moet dit met zijn coaching dan neerzetten?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 19 sep 2019, 21:33 Belangrijk puntje hoor! Goed gestreden en het hoofd omhoog gehouden na enkele arbitrale tegenslagen. Tot de rode kaart niets aan de hand maar Svensson mag ook wel eens een zeldzaam grote fout maken.
Ik vond het geen overtreding.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Vond AZ, voor dat de rode kaart viel en we met 10 man kwamen te staan, een geweldige indruk maken.
Toch vraag ik me af, ook al speel je met 10 man, of je dan zoveel moet terug vallen en je ineens lijkt te worden overlopen.
De verdediging en middenveld had je toch geen man tekort en aanvallend heb je altijd wel dat een speler totaal niet in de wedstrijd zit.
Gaat het dan in die kopjes zitten dat je totaal geen grip meer krijgt want dit was toch ook weer niet nodig, gezien de dominantie die het voor de rode kaart had, uit straalde.
Dat het dan minder gaat en een tegenstander natuurlijk meer grip krijgt is logisch, maar niet dan je dan ineens zoveel wordt overlopen, het combinatie voetbal geheel verdwenen is en constant de bal kwijt bent.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 20 sep 2019, 09:26 Ik vond het geen overtreding.
Bij rugby niet nee maar in het voetbal is dit natuurlijk zuiver rood. Verkeerde kant gedekt, duidelijk contact (niet met de schouder) en geen protesten. Aan de overkant zou je moord en brand schreeuwen als hij niet gegeven wordt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

handelaar schreef: 20 sep 2019, 09:39 Vond AZ, voor dat de rode kaart viel en we met 10 man kwamen te staan, een geweldige indruk maken.
Toch vraag ik me af, ook al speel je met 10 man, of je dan zoveel moet terug vallen en je ineens lijkt te worden overlopen.
De verdediging en middenveld had je toch geen man tekort en aanvallend heb je altijd wel dat een speler totaal niet in de wedstrijd zit.
Gaat het dan in die kopjes zitten dat je totaal geen grip meer krijgt want dit was toch ook weer niet nodig, gezien de dominantie die het voor de rode kaart had, uit straalde.
Dat het dan minder gaat en een tegenstander natuurlijk meer grip krijgt is logisch, maar niet dan je dan ineens zoveel wordt overlopen, het combinatie voetbal geheel verdwenen is en constant de bal kwijt bent.
Vind ik ook. Een volwassen team beseft dat ze een aanvaller minder heeft en houdt het niveau vast. Bij AZ slaat twijfel toe en veroorzaakt het teruggetrokken spel. Pielen voor de eigen goal zeg maar. Per speler voelt dat veiliger. Per team veroorzaakt het juist een handbalverdediging, waar AZ helemaal niet goed in is.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 20 sep 2019, 09:48 Bij rugby niet nee maar in het voetbal is dit natuurlijk zuiver rood. Verkeerde kant gedekt, duidelijk contact (niet met de schouder) en geen protesten. Aan de overkant zou je moord en brand schreeuwen als hij niet gegeven wordt.
Wat doet hij dan feitelijk? Hij legt zacht een hand op de schouder. Als dit in de kroeg gebeurt valt iemand ook niet zo neer. Er is niet eens een trekkende beweging.

Het is geel voor een schwalbe.

Antti hanteert het kroeg - criterium: pas als het in de kroeg ook vervelend is, dan is het een overtreding.

Dit was theater.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 20 sep 2019, 09:39 Vond AZ, voor dat de rode kaart viel en we met 10 man kwamen te staan, een geweldige indruk maken.
Toch vraag ik me af, ook al speel je met 10 man, of je dan zoveel moet terug vallen en je ineens lijkt te worden overlopen.
De verdediging en middenveld had je toch geen man tekort en aanvallend heb je altijd wel dat een speler totaal niet in de wedstrijd zit.
Ergens wel mee eens. Maar je kan geen druk meer zetten bij de opbouw van de tegenstander. Hoewel AZ dat bij vlagen toch nog probeerde.

(Zelfs een aanvaller die niet in de wedstrijd kan immers bij een rechtsback voor de voeten lopen.)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 20 sep 2019, 09:48 Bij rugby niet nee maar in het voetbal is dit natuurlijk zuiver rood. Verkeerde kant gedekt, duidelijk contact (niet met de schouder) en geen protesten. Aan de overkant zou je moord en brand schreeuwen als hij niet gegeven wordt.
Heb afgelopen week ernstigere en vergelijkbare charges gezien waar minder of zelfs niets voor gegeven is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2019, 10:23 Heb afgelopen week ernstigere en vergelijkbare charges gezien waar minder of zelfs niets voor gegeven is.
Dat zijn verschillende soorten overtredingen, je moet een charge niet gaan vergelijken met het neerhalen van een doorgebroken speler. Gewoon terecht rood dit. Vervolgens wel een lachwekkende penalty trouwens, daar was helemaal niks aan de hand.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: 20 sep 2019, 09:14Ik vraag me toch af wat de plannen met Clasie zijn en of hij zelf blij is met zijn plek op de bank. Erg veel invalbeurten krijgt hij ook niet en onze Japanse vriend komt meer aan voetballen toe terwijl hij rechtsback is en ingezet wordt op het middenveld / aanval
Gaf het laatst al in een ander topic aan maar hij wist dit van te voren. Voor hij tekende is hem te kennen gegeven dat hij niet meer als basisspeler werd gehaald. Dat hij er gister niet eerder in kwam snap ik trouwens wel, met jouw voorstel had je het halve elftal om moeten gooien, dat is niet handig als je ook al met tien man staat. Daarnaast heb je Midtsjo gewoon nodig op het middenveld en heb je met Sugawara een prima rechtsback.
Plaats reactie