AZ-FK Partizan (do 28 nov, 18.55u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZuid-Scharwoude schreef: 28 nov 2019, 21:21 Zullen de mensen die in de 85e minuut het stadion verlieten het nu dan eindelijk eens een keer geleerd hebben? 😂
Heb jij iemand weg zien gaan dan?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

leszz schreef: 28 nov 2019, 20:51 De verdediging en Bizot zijn na lang stabiel te zijn geweest vandaag weer snoeihard door de mand gevallen.

Wederom gewoon met 10 man het punt gepakt.
Ik vind dat je niet “weer snoeihard door de mand” moet zeggen na zoveel wedstrijden met zo weinig tegengoals. Het waren onze sterkhouders van dit seizoen, Bizot en Koopmeiners samen, die in de fout gingen. Fouten maken is menselijk.

Ook het woord “gewoon” met 10 man vind ik dan raar. Er was niets gewoons aan. Maar wel één van de heerlijkste ontladingen ooit na zo’n kutwedstrijd😉.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Maxhuijp schreef: 28 nov 2019, 20:02 Worden de kaarten na de groepsfase kwijtgescholden?
Nee, pas na de kwartfinale.

Gelukkig heeft AZ in de eerste 4 wedstrijden weinig kaarten gepakt. Alleen Midtsjø heeft er nu 2 en staat op scherp.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voltreffer Vick schreef: 28 nov 2019, 21:31 Heb jij iemand weg zien gaan dan?
Ja, één van mijn vrienden ging vast naar huis toen. Hij heeft wat gemist. :lol:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Forza AZ schreef: 28 nov 2019, 22:22 Ja, één van mijn vrienden ging vast naar huis toen. Hij heeft wat gemist. :lol:
Heb je hem ontvriend? ;)
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

leszz schreef: 28 nov 2019, 18:44 Totaal niet. Boadu heb je niks aan in dit soort wedstrijden, zou bijna nog Druijf inbrengen.
bijna ? :mrgreen:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

adrie1979 schreef: 28 nov 2019, 20:43 Idrissi en Midtsjo de beste, wat levert dit op overigens?
Idrissi en Midtsjo waren top, maar vergeet Druijf niet :D
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik hoop echt dat AZ die kneuzen op de Ben-Side persoonlijk aansprakelijk gaat stellen voor de boete die ongetwijfeld gaat volgen voor het gooien met bier. Los van het feit dat het zonde is speelde je hiermee de keeper en diens tijdrekken alleen maar in de kaart. Zo dom.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Voltreffer Vick schreef: 28 nov 2019, 21:31 Heb jij iemand weg zien gaan dan?
Jazeker.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Een paar minuten na het wegsturen van Boadu liet die keeper zich helemaal aan de zijkant theatraal vallen toen hij de bal kwam halen bij Idrissi voor het nemen van een vrije trap. Eigenlijk had hem dat ook een tweede gele kaart op kunnen leveren voor een schwalbe, maar bij AZ was er niemand die de scheidsrechter daar op wees, waarschijnlijk omdat iedereen meer gefocust was op het maken van nog een laat doelpunt. Vond het een naar mannetje, die keeper. Mooi dat hij bij beide goals niet echt vrijuit ging.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZA'dam schreef: 29 nov 2019, 00:28 Een paar minuten na het wegsturen van Boadu liet die keeper zich helemaal aan de zijkant theatraal vallen toen hij de bal kwam halen bij Idrissi voor het nemen van een vrije trap. Eigenlijk had hem dat ook een tweede gele kaart op kunnen leveren voor een schwalbe, maar bij AZ was er niemand die de scheidsrechter daar op wees,
Waarschijnlijk zou die AZ´er dan geel of rood hebben gekregen.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Overigens heeft dat Partizan echt wel een aantal spelers die niet zouden mitstaan in de top eredivisie.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

FugAZi schreef: 28 nov 2019, 20:46 Wat een ontsnapping, ik ben zelden zo aan vloeken geweest en toen was er opeens Druijf :-({|= \:D/

Nog even over de scheidsrechter, ik kan me niet voorstellen dat hij veel anders fluit als anders, AZ had van tevoren kunnen weten dat je niet moet protesteren. In die scheidsrechter zijn ogen is alles wat zijn autoriteit aantast gewoon geel. En gelijk heeft hij, Stengs heeft het duidelijk flink in de bol gekregen (raakte trouwens geen pepernoot) om zo gefrustreerd tegen hem te keer te gaan.
De kaarten voor AZ waren wellicht terecht maar erg makkelijk gegeven. De eerste kaart deed Boadu amper iets of hij moet 1 heel slecht woord hebben gebruikt. Het gaat erom dat hij volledig inconsequent floot. AZ mocht niks en Partizan mocht alles.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Martens1986 schreef: 28 nov 2019, 20:13 Mijn hartslagmeter zou kapot gesprongen zijn de laatste 5 minuten. Die was sowieso al aan de hoge kant vanwege die draak van een scheids. AZ was zeer en zeer matig, misschien wel het slechts als ik de afgelopen paar seizoenen heb gezien. Van Boadu, tot Koopmeiners en van Hatzidiakos tot Bizot. We mogen van geluk spreken dat Partizan de 2e helft niet 0-3 en 0-4 maakt. Toen Idrissi de lat raakte wist ik zeker dat het niet zo mocht zijn, tot die verschrikkelijke keeper, die je dat haarbandje het liefst om de nek wilde draaien, een nog dommere fout maakte dan Bizot bij de 0-2. Ja, dat was compleet Bizot zijn fout, Koopmeiners stond tussen 3 spelers van Partizan in, die moet gewoon naar voren gerost worden. Zeker als je al niet in de wedstrijd zit. Leuk voor Druijf, denk de enige met een voldoende.

Ik begin me overigens steeds meer te ergeren aan Svensson. Die man beweegt zich nog moeilijker rond dan Vlaar. Heeft een behoorlijke body, maar wordt ontzettend vaak makkelijk weggezet door zijn tegenstanders. Zet Suga daar maar eens een paar potjes neer.

Panta zal er lang uitliggen vrees ik, opmerkelijk dat net als Slot er over begint zoiets ook gebeurd. In de winter zeker ergens een CV vandaan halen (nee, niet voor de kou!)

Voor de rest leek het af en toe wel een comedy club met die scheids. Fijn, volgende ronde. Nu kun je lekker vrijuit spelen tegen United, die ook geen sterke opstelling zullen neerzetten als ze weten dat ze al door zijn.

Proost mensen, en laat de hartslag maar even goed dalen.
Ach op basis van deze wedstrijd kun je alleen Wijndal, Midstjo en Idrissi laten staan en de rest wisselen. Stengs komt als eerste voor een wisselbeurt in aanmerking. Zakaria begint in Jong wel een beetje zijn draai te vinden. Wellicht hem eens proberen. Toen Clasie in het veld kwam begon AZ een beetje te voetballen. Maar goed, ze zijn jong, het is een leerproces en wellicht krijgen ze een terugval. Ik hoop echter wel dat de technische staf de selectie flink aanpakt want dit mag niet meer gebeuren. Voor ons als supporters het resultaat koesteren en de rest snel vergeten.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wel goed dat Slot gewoon toegaf dat dit het slechtste was van AZ wat hij
ooit heeft gezien,i.p.v. dat v.Bommel-geneuzel dat het eigenlijk allemaal
geweldig was. Wel wrang dat,mede door een zware blessure er zoveel
minuten bijkwamen waarin de gelijkmaker viel. Overigens gaf R.Eenhoorn
grif toe,dat hij te vroeg het stadion uitging waardoor hij het mooiste heeft gemist!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

loekf2 schreef: 28 nov 2019, 20:02 RTL7 heeft nog een samenvatting na PSV. Beetje drama dat ze dan voor Feyenoord om 19:00 kiezen. Volgens mij nog geen wedstrijd in de poule fase rechtstreeks uitgezonden.

Na de winterstop wordt dat anders :D
Had alles te maken met het feit dat AZ-Partizan live op Fox 1 was. Fox 1 is voor klanten van KPN en Tele 2 gratis te ontvangen dus was voor veel mensen al live. Logisch dat RTL dan niet dezelfde wedstrijd kiest om live uit te zenden. AZ is op Fox trouwens bijna altijd live geweest.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 29 nov 2019, 09:53 Had alles te maken met het feit dat AZ-Partizan live op Fox 1 was. Fox 1 is voor klanten van KPN en Tele 2 gratis te ontvangen dus was voor veel mensen al live. Logisch dat RTL dan niet dezelfde wedstrijd kiest om live uit te zenden. AZ is op Fox trouwens bijna altijd live geweest.
Je draait het om. RTL7 heeft de 1e keus, en kiest voor Feyenoord omdat ze daarmee meer kijkers (denken te) trekken. En daarom is AZ alleen op FOX te zien.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

G-Vak schreef: 29 nov 2019, 08:31 Wel goed dat Slot gewoon toegaf dat dit het slechtste was van AZ wat hij
ooit heeft gezien,i.p.v. dat v.Bommel-geneuzel dat het eigenlijk allemaal
geweldig was.
Helemaal mee eens.
Verder was dit de slechtste wedstrijd van het seizoen, hopelijk leren ze er van.
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ben nog schor van de gelijkmaker. Lang geleden dat mij dat is overkomen. :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Wat een wedstrijd! Of de laatste 9 minuten daarvan. Blijkt maar weer dat Partizan best een goede ploeg heeft. Ze waren razendsnel maar ook een stuk feller dan AZ. Op felheid afgetroefd worden mag eigenlijk helemaal niet in een wedstrijd waar je je kunt plaatsen voor de volgende ronde.

Die twee goals tegen had AZ volledig aan zichzelf te danken maar wat die scheidsrechter liet zien maakt dat je normaal gesproken helemaal kansloos bent. Toppunt vond ik een wissel bij Partizan waarbij de scheidsrechter even overruled werd. Hij verzocht de speler de kortste route te nemen en de speler wees naar de dugout en liep gewoon de andere kant op. Die ingooi van Wijndal was ook tenenkrommend. Moest hij nou drie meter terug? Een andere bal pakken, of toch weer drie meter verder? Uiteindelijk mocht PArtizan ingooien...
Ik heb de schwalbe van Boadu niet gezien op tv maar vanuit het stadion was het wel lachwekkend. De 'schwalbe' van Boadu leek van afstand best een penalty te kunnen zijn. De duikeling even daarna van die keeper was een overduidelijke schwalbe en had logischerwijs zijn tweede geel betekend. Maar de scheids deed dit keer helemaal niets. Die keeper 20x waarschuwen terwijl Bizot meteen de gele kaart kreeg. Kortom, meten met 2 maten en lachwekkende situaties. Kan me niet voorstellen dat hij nog eens een wedstrijd op dit niveau fluit.

Tot slot vond ik het gebaar van Idrissi wel mooi die zijn ploeggenoten duidelijk maakte vooral het koppie erbij te houden. En zelf liep hij compleet de weg kwijt over dat veld. Nu grappig maar had zomaar rood of een tegenaanval/goal kunnen opleveren. Idrissi was wel even van de wereld zeg...

Dit zijn nou precies de wedstrijden waarom europees voetbal in het stadion zo mooi is! Wat een avond.
Plaats reactie