Manchester United FC-AZ (do 12 dec, 20.00u (Eng) / 21.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Dario Hubner schreef: 12 dec 2019, 22:16 Tijd om naar bed te gaan, Jack
ja. dat is wel zo. de groetne.
Glory Hunter
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

FugAZi schreef: 12 dec 2019, 21:41 Nummer 1 op het wedstrijdformulier had Druijf moeten zijn. Dat heeft hij verdiend met zijn voortreffelijke rol als reserve.
Hahaha nu sla je een beetje door , De Wit of Druijf is lood om oud ijzer. Beide komen voor dit niveau, functionele techniek , handelingssnelheid en spelintelligentie tekort. Eersfe helft leuk meegedaan , maar na de makkelijke 1-0 en de nog makkelijkere 2-0 was de wedstrijd gespeeld. Stengs echt weer eens zwaar onder de maat , echt die heb ik vooruit helemaal niks goeds zien doen.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Tja wie had verwacht dat we hier een resultaat zouden halen was erg opportunistisch. Druijf had ik ook wel verwacht aan de aftrap, zegt toch iets over hoe Slot over zijn kwaliteiten denkt. Opzich snap ik dat wel maar aan de andere kant worden de kwaliteiten van Sugawara iets te hoog ingeschat. Een B-elftal maar met spelers die jaren in het eerste hebben gestaan of gaan staan. Zo zie je maar dat Midstjö geen Frenkie de Jong is en dat Koopmeiners geen Wijnaldum is. De uitslag is wel geflatteerd maar we hebben inderdaad bijna geen kansen gecreeerd. Had Bizot die bal in de korte hoek niet kunnen hebben? Had Bizot dat afstandschot na de fout van Midstjö niet kunnen keren? Zondag weer met Boadu in de spits en hopelijk Vlaar achterin de spanning in de competitie terugbrengen in een kolkend AFAS stadion maar ook daar moet niet te makkelijk over worden gedacht. Stengs was trouwens niet zo slecht als de voorgaande wedstrijden. Hij kreeg ook wat extra aandacht van de United verdedigers. Hopelijk heeft hij de stijgende lijn weer te pakken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 12 dec 2019, 21:22 Die blinde lul van een scheids kost je effe een schorsing...

Maar de pijnpunten worden wel even duidelijk nu. Clasie kan niet verdedigen en De Wit voegt werkelijk niets toe behalve loopvernogen. Blunder om niet met Druijf in de spits te beginnen, al was het maar als beloning voor Partizan.

En 4-0
Dit roep ik ook al tijden, als Boadu niet kan spelen moet altijd Druijf in de spits en geen De Wit of Aboukhlal. Maar Druijf zal nu wel aanvraag transfer indienen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

1keerraken schreef: 12 dec 2019, 22:34Stengs echt weer eens zwaar onder de maat , echt die heb ik vooruit helemaal niks goeds zien doen.
Hebben wij naar de zelfde wedstrijd gekeken?
Hij liep ontzettend makkelijk tussen de linies te voetballen, verplaatste en versnelde het spel waar dat kon, als een speler liet zien dat hij op dit niveau mee kon was het juist Calvin.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

handelaar schreef: 12 dec 2019, 21:45 Laatste ben ik met je eens, maar ik denk wel dat na de eerste prima goal van United en meteen daarop de fout van Midtsjo we van de leg waren
anders hadden we een andere wedstrijd gehad.
Nog een domme gele kaart van Koopmeiners met betrekking op de volgende wedstrijd, laat gaan die man staat niets op het spel.
Als die scheids vrije trap has gegeven ipv die 2e goal was het een andere wedstrijd geweest. Nu was je meteen kansloos.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Als je realist bent weet je dat AZ eigenlijk geen kans heeft tegen de huidige nummer 5 van de Premier League. Op tv wordt door de analisten wel gezegd dat United met misschien wel een C-elftal met vooral piepjonge spelers is aangetreden, maar dat is ook weer zwaar overdreven. United in eigen huis win je niet zomaar van en die laten dat natuurlijk ook niet zomaar gebeuren. De eerste helft zag er aardig uit van AZ, maar het gif in de spits ontbrak. Tweede helft kwam AZ minder uit de kleedkamer en United gooide er juist het gas op. Daarom twee heel verschillende helften met uiteindelijk een 4-0 nederlaag als resultaat. Jammer, maar AZ mag trots zijn dat zij in deze poule toch overwinteren!

Waar ik na Partizan al bang voor was gebeurde. Held van toen Ferdy Druijf opnieuw bankzitter ondanks het ontbreken van eerste spits Myron Boadu. Slot gaf een tactische omzetting de voorkeur in plaats van vast te houden aan een spits in de aanval en een beloning voor Druijf. Beetje jammer vind ik dat. Ten eerste voor Druijf. Maar toch ook voor AZ zelf dat hierdoor in de punt van de aanval gisteravond geen targetman had en dus wel kon likken, maar nooit kon bijten. Met Boadu er bij had Slot deze omzetting zeker niet gedaan.

Nu speelde Stengs in de punt met De Wit als zijn secondant. Beide zijn een keer op een voorzet in stelling gebracht maar dat leverde niks op. Stengs schoot ook in de eerste helft nog een keer zelf terwijl vanaf rechts Yuki zo door had kunnen lopen naar Romero. Verkeerde keuze en ik heb het vermoeden dat als Boadu daar had gelopen Stengs wel de bal had afgespeeld.

Duidelijk mag zijn dat AZ met de bal in de ploeg heel goed kan voetballen. Dat lieten ze in de eerste helft genoeg zien. Ook door wederom een goed spelende Clasie als CV. Maar na rust zette United een tandje bij en hadden veel meer de bal en toen zag je de kwetsbaarheden bij AZ. Eigenlijk in alle linies kon AZ onvoldoende druk uitoefenen op de bal door een hogere balsnelheid bij de tegenstander. Zonder die druk wordt het een stuk lastiger voor de verdediging om de boel te sluiten. Elke speler moet 100% geven voor het collectief en dat begint bij de aanval. De laatste wedstrijden vind ik dit wat minder aan het worden. Hopelijk is dat zondag niet het geval anders vrees ik het ergste. Wij moeten zorgen dat wij aan de bal zijn en niet de tegenstander!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

1keerraken schreef: 12 dec 2019, 22:34 Hahaha nu sla je een beetje door , De Wit of Druijf is lood om oud ijzer. Beide komen voor dit niveau, functionele techniek , handelingssnelheid en spelintelligentie tekort. Eersfe helft leuk meegedaan , maar na de makkelijke 1-0 en de nog makkelijkere 2-0 was de wedstrijd gespeeld. Stengs echt weer eens zwaar onder de maat , echt die heb ik vooruit helemaal niks goeds zien doen.
Sterker nog de tactische val die Slot had gezet, was uiteindelijk zijn eigen val. Manchester had maar een kleine aanpassing nodig om AZ helemaal open te breken en dat alles had te maken met het wel of niet opstellen van een spits die 2 man in het centrum bezig houd. Nu kon Manchester makkelijk opschuiven en hadden ze op middenveld opeens een man meer. Tactisch afgetroefd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voordat ik begin: AZ is dit jaar echt geweldig bezig. Ik geniet met volle teugen en er is echt geen moment geweest dat ik me kwaad hoefde te maken op dit forum. Het is fantastisch wat AZ doet en het tart alle voetbalwetten. Chapeau. Echt.

Maar wat AZ de afgelopen week gedaan heeft is echt schandalig. Juist door de goede reeks waar we in zaten hebben we nu een donkergrijze pagina in de club historie te pakken.

Vooraf heb ik tegen vrienden gezegd dat ze Jong AZ moet sturen en dat je als supporter eigenlijk niet heen moet willen. Het benaderen als oefenwedstrijd in het voorseizoen. Je moet als trainer, spelers, supporters geen enkele tijd en energie in zo'n wedstrijd steken. Onder de streep kan je immers alleen maar verliezen. Omdat je midden in een titelstrijd zit is tijd, geld en energie enorm kostbaar geworden.

Die 2500 dagjesmensen in Manchester hebben we nodig in sleutelwedstrijden in Sittard en Emmen. Nu niet. Ze verspillen hun tijd en geld.

Hetzelfde geldt voor de spelers en staf. Zelfs als het met relatief weinig energie een overwinning had behaald, dan nog was het zonde. Want je hebt onnodige energie verspeeld.

Maar nu we met 4-0 verloren hebben is de hele keten / succesformule geknakt. Gebroken. De defensie weet opeens dat het kwetsbaar is. De nul is gehouden tegen Feijenoord en PSV, maar bij de eerste beste tegenstorm gaan nu de gedachten uit naar die avond in Manchester. Het vertrouwen heeft een deuk opgelopen. Volledig onnodig. En dat alleen maar omdat AZ dit als een amateurclub heeft benaderd.

Welke topclub stuurt zijn sterkste selectie het veld in bij een zesde en volledig onbelangrijke groepswedstrijd in de Europa League? Noem mij er één. Zelden is er zo'n onzinnig en onprofessioneel besluit binnen AZ genomen. En indien we zondag verliezen of de komende maanden ergens onnodig punten verliezen dan heeft dat deels met deze keuze te maken. Daar ben ik van overtuigd.

AZ heeft moedwillig en onnodig het goede onverslaanbare gevoel weggegeven. En nodeloos energie verspeeld. Om vervolgens met een 4-0 af te gaan tegen een Engelse subtopper. Het is belachelijk. Van een niveau dat NAC Breda ooit haalde bij Newcastle United (6-0).

Boven alles is het natuurlijk idioot dat spelers gele kaarten hebben gepakt. Midtsjo is nu zelfs geschorst! Hoe dom kan je handelen?

In alle opzichten heeft AZ aangetoond nog lang geen topclub te zijn. Dit was echt een afgang voor de hele club. In werkelijk alle opzichten. In volgorde van importantie:

Technische staf: --
Spelers: --
Bestuur: --
Supporters: --

(En voordat het gezeik over het laatste komt. De corteo was prachtig en leuk dat iedereen was, maar zijn die mensen er straks ook als het er wel écht om gaat? Dan doel ik dus niet op de 700 getrouwen, maar op die 2500 dagjesmensen.)
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Die gasten hebben in de rust Keizer gebeld en gevraagd "wat zou jij doen om AZ te verslaan". Nou, en toen verloor AZ met 4-0. Daar doe je niks aan.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

multatuli schreef: 13 dec 2019, 07:28 Als die scheids vrije trap has gegeven ipv die 2e goal was het een andere wedstrijd geweest. Nu was je meteen kansloos.
dat klopt, maar dat heb ik op VP waar we elkaar regelmatig tegenkomen al pagina's vol geschreven.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Antti Opdam schreef: 13 dec 2019, 09:51 Voordat ik begin: AZ is dit jaar echt geweldig bezig. Ik geniet met volle teugen en er is echt geen moment geweest dat ik me kwaad hoefde te maken op dit forum. Het is fantastisch wat AZ doet en het tart alle voetbalwetten. Chapeau. Echt.

Maar wat AZ de afgelopen week gedaan heeft is echt schandalig. Juist door de goede reeks waar we in zaten hebben we nu een donkergrijze pagina in de club historie te pakken.

Vooraf heb ik tegen vrienden gezegd dat ze Jong AZ moet sturen en dat je als supporter eigenlijk niet heen moet willen. Het benaderen als oefenwedstrijd in het voorseizoen. Je moet als trainer, spelers, supporters geen enkele tijd en energie in zo'n wedstrijd steken. Onder de streep kan je immers alleen maar verliezen. Omdat je midden in een titelstrijd zit is tijd, geld en energie enorm kostbaar geworden.

Die 2500 dagjesmensen in Manchester hebben we nodig in sleutelwedstrijden in Sittard en Emmen. Nu niet. Ze verspillen hun tijd en geld.

Hetzelfde geldt voor de spelers en staf. Zelfs als het met relatief weinig energie een overwinning had behaald, dan nog was het zonde. Want je hebt onnodige energie verspeeld.

Maar nu we met 4-0 verloren hebben is de hele keten / succesformule geknakt. Gebroken. De defensie weet opeens dat het kwetsbaar is. De nul is gehouden tegen Feijenoord en PSV, maar bij de eerste beste tegenstorm gaan nu de gedachten uit naar die avond in Manchester. Het vertrouwen heeft een deuk opgelopen. Volledig onnodig. En dat alleen maar omdat AZ dit als een amateurclub heeft benaderd.

Welke topclub stuurt zijn sterkste selectie het veld in bij een zesde en volledig onbelangrijke groepswedstrijd in de Europa League? Noem mij er één. Zelden is er zo'n onzinnig en onprofessioneel besluit binnen AZ genomen. En indien we zondag verliezen of de komende maanden ergens onnodig punten verliezen dan heeft dat deels met deze keuze te maken. Daar ben ik van overtuigd.

AZ heeft moedwillig en onnodig het goede onverslaanbare gevoel weggegeven. En nodeloos energie verspeeld. Om vervolgens met een 4-0 af te gaan tegen een Engelse subtopper. Het is belachelijk. Van een niveau dat NAC Breda ooit haalde bij Newcastle United (6-0).

Boven alles is het natuurlijk idioot dat spelers gele kaarten hebben gepakt. Midtsjo is nu zelfs geschorst! Hoe dom kan je handelen?

In alle opzichten heeft AZ aangetoond nog lang geen topclub te zijn. Dit was echt een afgang voor de hele club. In werkelijk alle opzichten. In volgorde van importantie:

Technische staf: --
Spelers: --
Bestuur: --
Supporters: --

(En voordat het gezeik over het laatste komt. De corteo was prachtig en leuk dat iedereen was, maar zijn die mensen er straks ook als het er wel écht om gaat? Dan doel ik dus niet op de 700 getrouwen, maar op die 2500 dagjesmensen.)
Gedeeltelijk ben ik het met je eens:

Misschien was het beter om de krachten te sparen en de onoverwinnelijkheids gevoel te behouden, maar aan de andere kant zijn dit de wedstrijden wat een speler graag wilt spelen en niet tegen een Emmen uit..

Jij vindt het een verspilling van tijd en geld om naar Manchester te gaan, en beter naar Emmen uit gaan.
Voor mij zijn Europese uitwedstrijden de wedstrijden van het jaar, de sfeer is super om mee te maken.
Met alle respect, maar Emmen uit is geen hol aan. Helemaal niet als het een verplichte combi is. Niks lekker in het centrum met alle AZ supporters een biertje doen.
Dat dit de wedstrijden zijn waarin AZ het beste gesteunt moeten worden, daar ben ik het helemaal mee eens.

Op je laatste punt, wat is een topclub? In Nederland zijn we nu zeker wel een topclub. Als je het vergelijkt met een Manchster United zijn wat dat niet nee. Maar welke vermenigvuldigingsfactor zit tussen de begroting? ;)
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ we speak schreef: 13 dec 2019, 10:36 Kun je het ook niet zien als een mooie gelegenheid AZ1 - Boadu op een unieke manier te testen tegen een kwalitatief goed team in een bijzondere ambiance? Met spanning en een belang, maar zonder grote gevolgen.

Het heeft AZ het volgende opgeleverd:
- het vertrouwen goed te kunnen combineren tegen goede tegenstanders
- een test om zwakke plekken aan het licht te brengen waar men anders misschien niet zo bewust van was en waar nu aan gewerkt kan worden
- een reality check tegen al te pretentieuze gedachten
- een leuk event voor vele AZ betrokkenen/familie van spelers

Zo kan een 'onverslaanbaar gevoel' een betere basis worden gegeven: bewust worden van sterke punten en werken aan de zwakke.
De gele kaarten en schorsing zijn inderdaad slecht en doodzonde.
Toch wel eens met je post, ik had daarbij nog graag gezien dat de hiërarchie in de groep eer was aangedaan en reserve spelers zoals Druijf een kans hadden gehad.
Hoe Koopmeiners voor de camera stond zegt trouwens ook genoeg, was een echte reality check voor hem.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Antti Opdam schreef: 13 dec 2019, 09:51

Maar nu we met 4-0 verloren hebben is de hele keten / succesformule geknakt. Gebroken. De defensie weet opeens dat het kwetsbaar is. De nul is gehouden tegen Feijenoord en PSV, maar bij de eerste beste tegenstorm gaan nu de gedachten uit naar die avond in Manchester. Het vertrouwen heeft een deuk opgelopen. Volledig onnodig. En dat alleen maar omdat AZ dit als een amateurclub heeft benaderd.
Als ik dit zo lees heeft vooral jouw eigen vertrouwen een deuk opgelopen gisteravond.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Perry schreef: 13 dec 2019, 11:11 Als ik dit zo lees heeft vooral jouw eigen vertrouwen een deuk opgelopen gisteravond.
In de eredivisie ga je echt wel je wedstrijdjes blijven winnen, maar ik ben het met Antti eens. Het is echt zo oliedom om als je basisspelers zich kapot te laten lopen in een wedstrijd die er niet om doet. Je hebt al twee dagen minder rust nota bene. Zit je heel popi jopi wedstrijden om 20.00 uur zondagavond te spelen zodat spelers 2 uur meer rust hebben, maar laat je je hele selectie vervolgens negatieve energie en vermoeidheid oplopen in een doordeweeks oefenpotje inclusief reis. De schorsing is helemaal niet te filmen. Omdat Midstjo het leuk vindt om lekker in de schijnwerpers te staan op Old Trafford hebben wij nu een kleinere kans om de volgende ronde te halen. En bedankt.

Als er iemand van AZ binnenkort gaat lopen klagen over dat het zo'n druk speelschema is dan heb je dat over jezelf afgeroepen.

Qua vertrouwen kan het 2 kanten opwerken: sommige spelers die wel erg in zichzelf zijn gaan geloven zijn weer even met de neus op de feiten gedrukt dat het niet altijd meezit met penalty's, rode kaarten en laatste minuutgoals. Dat kan ze hopelijk doen beseffen dat AZ zondag boven zichzelf uit moet stijgen om te winnen. Het zou kunnen dat ze onzeker zijn over deze oorwassing, maar dat is wel onnodig want de wedstrijd had toch geen enkele waarde. Snel achter je laten.

Supporters kan je verder niet kwalijk nemen dat ze gaan maar in de kern heb je gelijk. Je kan beter naar VVV uit om ze te steunen dan met 3500 man in Manchester ronddwalen (saaie stad overigens). Gotenburg met 400 man was inderdaad 10 keer leuker dan met hele hordes Eftelingmensen, maar dat was bij Arsenal en Keulen ook al zo. Kleinere steden met vuige kroegen en obscure buurten zijn sowiezo veel leuker dan de inwisselbare West-Europese stad met op iedere hoek een Mc Donalds en een stadion waarin iedere ademhaling van de supporter geprotocolleerd is.

Tactisch waren we zonder Druijf tandeloos, maar mét Druijf ging het niet veel beter. Ik denk niet dat het een hele andere wedstrijd had opgeleverd, maar ik had Druijf laten starten uit respect; die jongen zit al het hele jaar te verpieteren op de bank en heeft met zijn tomeloze inzet je wel naar de volgende ronde geschoten. Bij de doelpunten viel op dat AZ op de verkeerde momenten (op de as van het veld op eigen helft) te moeilijke oplossingen ging zoeken en dat United dat eenvoudig afstrafte.

Ach ja, als we zondag winnen is iedereen deze pot meteen vergeten en hebben we een topseizoen waarin we 1e staan en nog in de EL zitten.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Perry schreef: 13 dec 2019, 11:11 Als ik dit zo lees heeft vooral jouw eigen vertrouwen een deuk opgelopen gisteravond.
Zeer zeker. Met name mijn vertrouwen in de anticiperende kwaliteiten van onze technische staf.

Maar als ik het hierboven ook zo lees wordt het met AZ echt nooit wat. "Testen", "leuk event voor spelers", "super sfeer in de stad."

Het is - verdomme - geen carnavalsvereniging. Althans, voor mij op dit moment niet.

Je zit in een haalbare titelstrijd en je kan ook de volgende ronde van de Europa League gewoon bereiken. Deze twee doelstellingen zijn geweld aan gedaan voor .... wat precies?

De illusie (of veronderstelling) van onverslaanbaarheid is super, maar dan ook super belangrijk. Zowel voor het moreel van de spelers zelf als de angst van de tegenstander. Ajacieden in mijn omgeving waren echt onder de indruk, maar iedereen ziet nu plots weer kansen. Je kan er ook gif op innemen dat Ten Hag dit aanhaalt in de voorbespreking. Alle zwakke plekken - die wij intern natuurlijk al lang kenden: hadden we deze wedstrijd niet voor nodig - zijn nu bloot gelegd.

En - nogmaals - voor wat nu precies?

Eigen moreel, energie en gevoel gebroken, het gevoel van de tegenstander versterkt. En dat alles in een wedstrijd die er niet toe deed.

Voor mensen die bovenstaand betoog niet begrijpen: Sun Tzu - the Art of War.

Arne Slot: --
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nee, met een team naar Manchester komen met voor de helft
wisselspelers en met 8-0 op de kl*ten krijgen,dat is lekker
voor het zelfvertrouwen!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 13 dec 2019, 13:02 In de eredivisie ga je echt wel je wedstrijdjes blijven winnen, maar ik ben het met Antti eens. Het is echt zo oliedom om als je basisspelers zich kapot te laten lopen in een wedstrijd die er niet om doet. Je hebt al twee dagen minder rust nota bene. Zit je heel popi jopi wedstrijden om 20.00 uur zondagavond te spelen zodat spelers 2 uur meer rust hebben, maar laat je je hele selectie vervolgens negatieve energie en vermoeidheid oplopen in een doordeweeks oefenpotje inclusief reis. De schorsing is helemaal niet te filmen. Omdat Midstjo het leuk vindt om lekker in de schijnwerpers te staan op Old Trafford hebben wij nu een kleinere kans om de volgende ronde te halen. En bedankt.

Als er iemand van AZ binnenkort gaat lopen klagen over dat het zo'n druk speelschema is dan heb je dat over jezelf afgeroepen.
Bedankt voor je steun en het herformuleren van mijn mening.

Ik ben echt witheet.

Als AZ zondag niet wint en/of ik nog één speler of trainer hoor over een druk programma of vermoeidheid dan zijn - wat mij betreft - de rapen gaar.

Is het "het is een schande topic" nog open?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

G-Vak schreef: 13 dec 2019, 13:13 Nee, met een team naar Manchester komen met voor de helft
wisselspelers en met 8-0 op de kl*ten krijgen,dat is lekker
voor het zelfvertrouwen!
Je had gewoon heel Jong AZ moeten sturen en die laten ingraven. Leuk voor alle jeugdspelers ook en een nuttige oefening voor een team dat juist weer anders nergens voor speelt. Denk je dat dan iemand wakker had gelegen van deze nederlaag?

Dan hadden we het allemaal kunnen afdoen als: "ja, maar het was jong AZ ..."

Hoe denk je dat Bizot nu geslapen heeft en zich nu voelt?

De Muur ...

Lekkere voorbereiding.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ we speak schreef: 13 dec 2019, 13:32 Een wedstrijd op Old Trafford tegen MU zorgt voor:
- een betere training voor de wedstrijd tegen ajax dan op Wijdewormer (geen blessures opgelopen en een klein uur geconcentreerd rondgetikt in een wedstrijdsituatie)
- een broodnodige positieve prikkel om alles wat 'fris' te houden voor een continu zichzelf pushende groep
- de eerder beschreven feedback/reset
- een verandering van vertrouwen/uitstraling (voor degenen bij wie dit makkelijk fluctueert)

Wat het resultaat van het totaal van deze factoren is, is m.i. vooraf moeilijk te zeggen.
Je weet van te voren wel, als je dit serieus neemt (en dat deed AZ):

1. Je sowieso veel (reis)tijd, energie en geld gaat verspillen.
2. Je een enorm risico neemt op schorsingen en kaarten.
3. Je een groot risico loopt op een nederlaag en een deuk in je zelfvertrouwen.
4. Een redelijke kans loopt op blessures.

En de eerste drie zaken zijn ook gebeurd.

We mogen God ons op onze knieën bedanken dat we voor dat laatste dan zijn behoed. Wat voor hetzelfde geld had zo'n blinde back Calvin Stengs uit de wedstrijd getrapt. Wat overigens ook nog bijna gebeurde. Hoe had je dan over zijn opstellen gesproken?

En dat alleen maar omdat Arne Slot een mentale off-week had.

Echt van een stuitend amateuristisch niveau dit.

Sun Tzu: pick your battles.
Plaats reactie