Manchester United FC-AZ (do 12 dec, 20.00u (Eng) / 21.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik ben het wel grotendeels met Antti eens. Waarschijnlijk wilde iedereen op Old Trafford spelen, normaliter de enige kans in je leven. Maar wat viel er te winnen?

- € 500.000 extra voor de groepswinst
- € 570.000 voor een overwinning of € 190.000 voor een remise
- Volle SD-kaartjes

En wat hebben we bereikt:

- € 0
- Een afslachting
- Een schorsing voor Midtsjo
- Gele kaarten voor Koopmeiners en De Wit
- Een (terecht) gefrustreerde Druijf
- Een doorbroken flow
- Een deukje in het zelfvertrouwen van Bizot
- 2 dagen minder rust dan ajax

Zondag winnen is nu de enige redding
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

G-Vak schreef: 13 dec 2019, 13:13 Nee, met een team naar Manchester komen met voor de helft
wisselspelers en met 8-0 op de kl*ten krijgen,dat is lekker
voor het zelfvertrouwen!
gelul , tegen PAOK is dat een paar jaar geleden ook goed gegaan. Volgens mij werd er zelfs gewonnen. :roll:
Idrissi liep al strompelend het veld af.
Ik was in Manchester, en had prima kunnen leven met een B-team aan AZ kant.
En de meeste fans die ik daar gesproken vonden het sowieso belachelijk dat Druijf niet mocht starten.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

bk wcm schreef: 13 dec 2019, 22:24 Idrissi liep al strompelend het veld af.
Hij kreeg bij een actie op eigen helft een trap, stromplede ff door en vroeg toen om een wissel. Hopelijk uit voorzorg.
Is er bekend hoe het er met Oussame voor staat? Als die morgen niet meedoet wordt het er niet makkelijker op
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

En dan nog ff iets, zo bijzonder vond ik dat old trafford niet. en de sfeer maar zozo, met schoolkinderen actie daar.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

bk wcm schreef: 14 dec 2019, 21:11 En dan nog ff iets, zo bijzonder vond ik dat old trafford niet. en de sfeer maar zozo, met schoolkinderen actie daar.
Je verwacht inderdaad bij zo'n grote Engelse club een heel groot vak met mensen die staan en de club fanatiek ondersteunen. En dan is er alleen een klein vakje in de hoek die sfeer maakt. Het leek Valencia wel. :wink:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

In ieder geval heeft AZ geen goede aanvalstactiek gehanteerd. Zonder spits en afwisselend als spits fungerende spelers. Dat werkte totaal niet. AZ is nauwelijks gevaarlijk geweest en creerde geen kansen. Een mislukt probeersel van Slot. Zo begrijp ik. Achteraf.
Glory Hunter
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 13 dec 2019, 09:51 Voordat ik begin: AZ is dit jaar echt geweldig bezig. Ik geniet met volle teugen en er is echt geen moment geweest dat ik me kwaad hoefde te maken op dit forum. Het is fantastisch wat AZ doet en het tart alle voetbalwetten. Chapeau. Echt.

Maar wat AZ de afgelopen week gedaan heeft is echt schandalig. Juist door de goede reeks waar we in zaten hebben we nu een donkergrijze pagina in de club historie te pakken.

Vooraf heb ik tegen vrienden gezegd dat ze Jong AZ moet sturen en dat je als supporter eigenlijk niet heen moet willen. Het benaderen als oefenwedstrijd in het voorseizoen. Je moet als trainer, spelers, supporters geen enkele tijd en energie in zo'n wedstrijd steken. Onder de streep kan je immers alleen maar verliezen. Omdat je midden in een titelstrijd zit is tijd, geld en energie enorm kostbaar geworden.

Die 2500 dagjesmensen in Manchester hebben we nodig in sleutelwedstrijden in Sittard en Emmen. Nu niet. Ze verspillen hun tijd en geld.

Hetzelfde geldt voor de spelers en staf. Zelfs als het met relatief weinig energie een overwinning had behaald, dan nog was het zonde. Want je hebt onnodige energie verspeeld.

Maar nu we met 4-0 verloren hebben is de hele keten / succesformule geknakt. Gebroken. De defensie weet opeens dat het kwetsbaar is. De nul is gehouden tegen Feijenoord en PSV, maar bij de eerste beste tegenstorm gaan nu de gedachten uit naar die avond in Manchester. Het vertrouwen heeft een deuk opgelopen. Volledig onnodig. En dat alleen maar omdat AZ dit als een amateurclub heeft benaderd.

Welke topclub stuurt zijn sterkste selectie het veld in bij een zesde en volledig onbelangrijke groepswedstrijd in de Europa League? Noem mij er één. Zelden is er zo'n onzinnig en onprofessioneel besluit binnen AZ genomen. En indien we zondag verliezen of de komende maanden ergens onnodig punten verliezen dan heeft dat deels met deze keuze te maken. Daar ben ik van overtuigd.

AZ heeft moedwillig en onnodig het goede onverslaanbare gevoel weggegeven. En nodeloos energie verspeeld. Om vervolgens met een 4-0 af te gaan tegen een Engelse subtopper. Het is belachelijk. Van een niveau dat NAC Breda ooit haalde bij Newcastle United (6-0).

Boven alles is het natuurlijk idioot dat spelers gele kaarten hebben gepakt. Midtsjo is nu zelfs geschorst! Hoe dom kan je handelen?

In alle opzichten heeft AZ aangetoond nog lang geen topclub te zijn. Dit was echt een afgang voor de hele club. In werkelijk alle opzichten. In volgorde van importantie:

Technische staf: --
Spelers: --
Bestuur: --
Supporters: --

(En voordat het gezeik over het laatste komt. De corteo was prachtig en leuk dat iedereen was, maar zijn die mensen er straks ook als het er wel écht om gaat? Dan doel ik dus niet op de 700 getrouwen, maar op die 2500 dagjesmensen.)
Ik begrijp dat je een vervelend gevoel overhoudt aan een 4-0 nederlaag. Ik heb ook zitten vloeken voor de TV, maar kan me vinden in de gedachten van AZ we speak, Perry en G-vak.

1. Alle reeksen worden een keer doorbroken, je weet alleen niet wanneer, dus had je hier ook kunnen winnen en de groepswinst behalen inclusief een beter uitgangspunt voor de volgende ronde.
2. Jong AZ sturen is geen alternatief, die speelden de dag erna in Kerkrade.
3. Technische staf houdt vast aan een principe: uit theorie (geen rocket science) blijkt dat je met een bepaald aantal vaste spelers de grootste kans op succes maakt: een b-elftal opstellen hoort daar niet in thuis.
4. De meeste supporters hebben hun tickets ruim van te voren geboekt en gaan naar een stadion met een veel grotere uitvak capaciteit dan RKC uit.
5. Je laat spelers die het in de volgende UEL ronde ook moeten doen wennen aan de grotere druk. Deze ervaring is daar een positieve bijdrage aan.
6. Het spelen tegen ManUtd levert de technische staf waardevolle inzichten die ze minder tegen Emmen uit opdoen.
7. Spelers worden opgeleid om zo veel mogelijk wedstrijden in de week te spelen. De medische begeleiding is daar ook op ingericht.
8. De spelers liggen veel minder wakker dan jij over de nederlaag. Het zijn topsporters, die kunnen incasseren. Ze hebben al meerdere keren laten zien veerkrachtig te zijn. Bovendien zaten ze de volgende dag weer met elkaar te dollen in het vliegtuig. Dat heeft alles te maken met hun positieve mindset en de goede sfeer in de groep.
9. Eerder dit jaar heb ik aangegeven dat AZ veel spelers gaat kwijtraken eind van dit seizoen. Het zit in het beleid van de club om ze aan Europese topclubs te verkopen. De inkomsten zijn dan groter. Zo'n wedstrijd is een uitstekend platform om je spelers te etaleren. Heb je gezien hoeveel positieve Engelse tweets er over Stengs waren? Ik zeg Kassa!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Een paar basisspelers rust geven had misschien wel een goed idee geweest. Vooral Midtsjø, die op scherp stond en nu door een gele kaart voor klagen de belangrijke heenwedstrijd in de volgende ronde mist.

Voor supporters gaat het bij zo'n wedstrijd natuurlijk niet alleen om die 90 minuten voetbal, maar ook de beleving in de stad. En pas beslissen om naar Manchester te gaan nadat zeker was dat de wedstrijd niet van belang meer was kon ook helemaal niet, omdat de kaartverkoop al lang voor AZ-Partizan was afgerond.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ we speak schreef: 15 dec 2019, 20:26 Wat betreft de discussie hierboven over de rol van de wedstrijd met de basis 11 tegen MU voor die van vandaag tegen ajax, ik hoor van de AZ staff en spelers alleen maar over vertrouwen gekregen, lessen geleerd en fitste team vandaag in het laatste (kaas)kwartier.
De spelers hebben vandaag inderdaad bewezen dat ze de goede keuze hebben gemaakt door met de basis te spelen tegen Manchester United. Blijft alleen wel zonder van de schorsing die Midtsjø heeft opgelopen voor de volgende Europa League wedstrijd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 15 dec 2019, 22:20 De spelers hebben vandaag inderdaad bewezen dat ze de goede keuze hebben gemaakt door met de basis te spelen tegen Manchester United. Blijft alleen wel zonder van de schorsing die Midtsjø heeft opgelopen voor de volgende Europa League wedstrijd.
Tja, dit soort dingen houd je toch. De ervaring voor onze spelers, de wijze lessen die je ervan kan leren, de exposure van AZ, allemaal onbetaalbaar.

1 vraag, was de kaart voor Midtsjo geseponeerd geweest voor de volgende ronde?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 17 dec 2019, 08:55 1 vraag, was de kaart voor Midtsjo geseponeerd geweest voor de volgende ronde?
Nee, pas na afloop van de kwartfinales vervallen alle gele kaarten. Dit was de 3e gele kaart van Midtsjø in de groepsfase (ook tegen Partizan-uit en Partizan-thuis kreeg hij geel). De gele kaarten van de voorrondes zijn vervallen bij de start van de groepsfase.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 13 dec 2019, 13:02 Als er iemand van AZ binnenkort gaat lopen klagen over dat het zo'n druk speelschema is dan heb je dat over jezelf afgeroepen.
Ff dit, heb je iemand bij AZ na al zo'n 30 officiële wedstrijden ooit horen klagen over het drukke speelschema? Neen, er wordt gezegd dat onze spelers dit aankunnen. En dat 3 dagen later nog waarmaken ook. Ik kan alleen maar :bow:
Ach ja, als we zondag winnen is iedereen deze pot meteen vergeten en hebben we een topseizoen waarin we 1e staan en nog in de EL zitten.
8)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 17 dec 2019, 09:02 Nee, pas na afloop van de kwartfinales vervallen alle gele kaarten. Dit was de 3e gele kaart van Midtsjø in de groepsfase (ook tegen Partizan-uit en Partizan-thuis kreeg hij geel). De gele kaarten van de voorrondes zijn vervallen bij de start van de groepsfase.
Dan vind ik het risico nemen op geel tijdens Manchester-AZ ook aanvaardbaar, nou is hij er de uitwedstrijd in ieder geval weer bij.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Forza AZ schreef: 14 dec 2019, 22:23 Je verwacht inderdaad bij zo'n grote Engelse club een heel groot vak met mensen die staan en de club fanatiek ondersteunen. En dan is er alleen een klein vakje in de hoek die sfeer maakt. Het leek Valencia wel. :wink:
Ik ben er een aantal jaren geleden een paar keer geweest. Toen was dat hele Stretford End aan de overzijde het sfeervak/harde kern. Het viel me nu ook op dat alleen dat hoekje luidkeels aanwezig was.
Plaats reactie