AZ-Manchester United FC (do 3 okt, 18.55u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Maarten2802
Dagjesmens
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 sep 2015, 17:34

Belangrijk puntje die ons uiteindelijk de 2e plek kan bezorgen. Nu zaak dat je tegen Astana en thuis tegen partizan 7-9 punten haalt. Als AZ het niveau haalt moet dat te doen zijn en dan ben je door.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 03 okt 2019, 20:40 Een volwassen wedstrijd waarin met name Idrissi beter had moeten mikken. Toch enigszins onbevredigend want ze waren te pakken vandaag en de zege van Partizan is ook niet gunstig. Aan beide kanten een strafschop niet gegeven door het ontbreken van de VAR. De verdediging staat goed, het middenveld gaat voorop in de strijd maar de laatste pass van de aanvallers moet beter. En Til was wat doelgerichter dan De Wit.
De Wit krijgt de ballen nog niet. Als de bal gewoon over de verdediging was gegeven in de eerste helft had hij twee keer alleen op De Gea af kunnen lopen. Zelfde gold trouwens in de tweede helft. In de eerste zeven minuten twee voorzetten van de rechterkant, waarbij de eerste keer alleen Boadu voor de goal stond en de tweede keer zelfs niemand. Die eerste keer had Idrissi bij de tweede paal moeten staan, dan had hij hem zo in kunnen tikken. De tweede keer stonden Idrissi en Boadu beide nog aan de andere kant van het veld buiten het strafschopgebied. Dat kan niet.

Maar verder een uitstekend AZ gezien op die details na. Zeker het middenveld speelde zeer goed met Midtsjo als uitblinker. Verdedigend praktisch niet weggegeven en dat verdient wederom een compliment. Al met al een nagenoeg perfecte avond, op de score na.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

AZ 4 Life schreef: 04 okt 2019, 08:33 De Wit krijgt de ballen nog niet. Als de bal gewoon over de verdediging was gegeven in de eerste helft had hij twee keer alleen op De Gea af kunnen lopen. Zelfde gold trouwens in de tweede helft. In de eerste zeven minuten twee voorzetten van de rechterkant, waarbij de eerste keer alleen Boadu voor de goal stond en de tweede keer zelfs niemand. Die eerste keer had Idrissi bij de tweede paal moeten staan, dan had hij hem zo in kunnen tikken. De tweede keer stonden Idrissi en Boadu beide nog aan de andere kant van het veld buiten het strafschopgebied. Dat kan niet.

Maar verder een uitstekend AZ gezien op die details na. Zeker het middenveld speelde zeer goed met Midtsjo als uitblinker. Verdedigend praktisch niet weggegeven en dat verdient wederom een compliment. Al met al een nagenoeg perfecte avond, op de score na.
De Wit krijgt de ballen niet, omdat hij ze niet wil en/of (nog erger) hij constant verkeerd loopt. Als je alle samenvattingen bekijkt van AZ met de Wit zie je de oud ajax speler niet of nauwelijks. Ik heb genoten van de Ben side en hun schitterende doek!
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 04 okt 2019, 09:29 De Wit krijgt de ballen niet, omdat hij ze niet wil en/of (nog erger) hij constant verkeerd loopt. Als je alle samenvattingen bekijkt van AZ met de Wit zie je de oud ajax speler niet of nauwelijks. Ik heb genoten van de Ben side en hun schitterende doek!
Gister liep hij twee keer vogelvrij de diepte in. De ballen hadden niet eens heel precies gegeven hoeven worden, zoveel ruimte had hij. Dat klopt dus niet wat je zegt. De minuten staan me niet helemaal meer voor de geest maar het was in de eerste helft. Kan je gewoon nakijken. Hij loopt dus zeker wel goed, alleen wordt de bal niet altijd gegeven.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vond het spel van AZ vertrouwingwekkend. Ook onder druk bleef AZ in staat om er voetballend telkens uit te komen. Dat is echt voetbal. Snel van man tot man. Dus, eigenlijk hebben we een goed AZ gezien. Het enige wat duidelijk nog niet op topniveau zit is het scorend vermogen. Zowel in de eredivisie als in deze wedstrijd. Verder is dit AZ wel top.

Gezien de gemiddelde leeftijd van de AZ selectie verdienen de spelers imho een grote pluim. Ze hebben zich meer dan goed staande gehouden. MU is meer dan vier keer duurder. Een bevestiging dat geld niet scoort.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het budget van Man U is 32 keer hoger, Jack...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

MO7 schreef: 04 okt 2019, 12:53 Het budget van Man U is 32 keer hoger, Jack...
Maar dat zegt dus niets over voetbal. De intrinsieke kwaliteit van AZ is hoger dan die van MU.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Manchester United zou met het budget van AZ niet op hetzelfde niveau presteren als AZ wel voor elkaar krijgt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ heeft combinaties laten zien die een genot waren om naar te kijken. Weliswaar onder druk en op de eigen helft, maar AZ voetbalde onder de druk uit. En AZ viel ook aan. Slot verwoordde het na de wedstrijd eenvoudig en goed. Dit móet de AZ spelers wel vertrouwen geven. En toch kun je van Willem II, de volgende wedstrijd, gewoon verliezen.

AZ heeft mij overtuigd dat de verdedigende organisatie daadwerkelijk zo goed is als beweerd werd. En dat de handelingssnelheid van veel spelers voldoende is om tegen de beste teams goed tegenspel te bieden.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ-Manchester United.png
AZ-Manchester United.png (261.76 KiB) 4677 keer bekeken

AZ heeft veel te danken aan deze toeschouwers. Goed om ze erbij te hebben.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Voor het eerst in het Ado staion, zeker een goede vervanger, alleen waardellos dat ze 2 palen hebben neergezt met cameras er op. Nu zag ik het doel nauwelijks...
Een zeer sterk AZ gezien, wat helaas niet gewonnen heeft. Met een dubbel gevoel naar huis.
Trots op AZ!
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De sfeer in het stadion was de hele wedstrijd goed.

Mooie wisselwerking tussen supporters onderling en supporters en team. Volhouden dit en dan hebben we ook eindelijk een echte twaalfde man die ons meer punten op gaat leveren. 😀
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

met nog tientallen mensen om tien voor half acht hardlopend vanaf het parkeerterrein naar het stadion, onderweg de UEFA vervloekend voor dit aanvangstijdstip. Een half uur te laat binnen maar dat uur voetbal wat ik gezien heb maakte alles goed. Inderdaad jammer genoeg geen drie punten, maar wel af en toe voetbal wat ik in jaren niet gezien heb tegen zo n topclub. Ik dacht terug aan het kampioensjaar, maar volgens mij is dit elftal, qua voetbal, beter dan het elftal van toen. Man, man, wat een tempo en precisie en dat tegelijkertijd. Het scoren gaat af en toe nog moeizaam maar volgens mij komt dat ook wel goed. AZ, bedankt =D> =D>
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Europees thuis is AZ sterk.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Alkmaar Zaanstreek
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:48
Locatie: Spanbroek

Jack schreef: 04 okt 2019, 13:34 AZ-Manchester United.png


AZ heeft veel te danken aan deze toeschouwers. Goed om ze erbij te hebben.
Borsato lijkt er ook wel bij te zitten.
Waar denk ik aan, waar droom ik van, daar 's avonds in mijn bed.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 04 okt 2019, 13:34 AZ-Manchester United.png


AZ heeft veel te danken aan deze toeschouwers. Goed om ze erbij te hebben.
Die meneer naast Co slaapt...
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 05 okt 2019, 11:54 Die meneer naast Co slaapt...
ja, ik had al geprobeerd 'm wakker te maken. klein tikje.. maar hij reageert niet.
Glory Hunter
Plaats reactie