Royal Antwerp-AZ (do 29 aug, 19.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Max Huiberts
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:46

Legendarisch. Dit herinner je je over 10 jaar nog.

Heel belangrijk voor de ontwikkeling van de jonge jongens (tegenwoordig dus zo’n beetje het hele team), brengt ze eerder naar voetbal volwassenheid en dat gaat AZ uiteindelijk meer en/of sneller geld opleveren.

Hopen dat we niet al te ongunstig loten, helaas wel net vanuit pot 4. Ik vind dit een ploeg die enorm in het toernooi kan groeien als het meezit zoals vanavond.

Lamkel Ze, wat een held :) Als ie niet gescoord had en het dus 10 tegen 11 was gebleven, had het waarschijnlijk een moeilijk verhaal geworden. Benieuwd wat de sanctie van zijn ploeg wordt.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Wat een krankzinnige zenuwpot. Maar we zijn door, daar gaat het om. Goede wedstrijd voor de ervaring van deze groep!
Robin schreef: 29 aug 2019, 20:48 Heeft iemand (een linkje met) de indelingen van de verschillende potten voor de loting van morgen?
Pot 1: Sevilla, Arsenal, FC Porto, AS Roma, Manchester United, Dynamo Kiev, Besiktas, FC Basel, Sporting CP, CSKA Moskou, VfL Wolfsburg en Lazio

Pot 2: PSV, FK Krasnodar, Celtic, FC Kopenhagen, Braga, AA Gent, Borussia Mönchengladbach, FK Astana, Young Boys, Ludogorets, APOEL, Eintracht Frankfurt

Pot 3: Saint-Etiënne, Qarabag, Feyenoord, Getafe, Espanyol, Malmö, Partizan Belgrado, Standard Luik, Wolverhampton Wanderers, Stade Rennes, Rosenborg, Baseksehir

Pot 4: AZ, Vitoria Guimaraes, Trabzonspor, FC Oleksandriya, F91 Dudelange, LASK Linz, Wolfsberger, FC Lugano, Slovan Bratisla

Please... United, Eintracht Frankfurt en Espanyol... [-o<
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
crnib
Dagjesmens
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2019, 13:42

Wat een strijd zeg, deze wedstrijd gaat de geschiedenisboeken in
⚽⚽⚽, in de derde helft graag een wijntje
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

MOTM
Afbeelding
bosuil
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2019, 21:06

klotsen schreef: 29 aug 2019, 22:57 MOTM
Afbeelding
:lol: hoop dat ik die nooit meer in het truitje van mijn club hoef te zien. Vorig jaar ook al twee keer rood gepakt op oerdomme wijze, dan aan het begin van dit seizoen gestaakt omdat hij een loongsverhoging wou en in de B-kern gezet en nu dit. grootste mongool die ik ooit op een voetbalveld heb gezien, jammer want heeft veel talent

Proficiat met de kwalificatie AZ, toch 89 minuten lang van een spannende match genoten :lol: Jammer dat sommige van onze spelers niet tot 10 kunnen tellen. Met 11 tegen 11 en zelfs met 10 tegen 11 hielden we redelijk makkelijk stand...klerezooi
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Groeten uit bus drie! Er wordt nog regelmatig gezongen, heerlijke sfeer! Vertrek was vrij safe, na de wedstrijd ook nog prima feest kunnen vieren met de spelers.... AZ speelde inderdaad slecht, de spannig stond er flink op en dat was te zien. Maar de spelers hebben wel karakter getoond en zijn uiteindelijk overeind gebleven in een heksenketel. Chapeau!

We moeten nog wel even, uit veiligheid omgereden via Zeeland.... Nu Prins Clausplein.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Kilkenny schreef: 29 aug 2019, 23:48 Maar de spelers hebben wel karakter getoond en zijn uiteindelijk overeind gebleven in een heksenketel. Chapeau!
Stengs was daar een prima voorbeeld van. Na een dramatische eerste helft herpakte hij zich de tweede helft toch heel aardig met als bekroning natuurlijk die goal. Toen zat ie weer tegen zijn niveau van vorige week aan.

Als je de wedstrijd terug kijkt zie je dat Antwerp toch wel een hele vervelende ploeg is. Probeerde non stop kaarten aan te naaien en de scheids te bespelen op soms volkomen belachelijke wijze. Gelukkig bleef die griek koel en liet hij zich niet gek maken.

Als je keeper motm is tegen een toch matige tegenstander dan heb je het aanvallend natuurlijk niet goed gedaan, zeker niet tegen 10 en later zelfs 9 man. Wat het spel betreft een wedstrijd om snel te vergeten maar wel één die me nog lang zal bijblijven.

Benieuwd hoe het team zondag voor de dag zal komen. Zulke wedstrijden kosten je vaak punten in de competitie. Zeker met een team vol jonkies.

Tot scoren komen is wel vaak problematisch gebleken. 0-0 tegen Hacken, Mariupol, Groningen maar ook de 1e helft tegen Fortuna en vorige week tegen Antwerp, het lijkt steeds hetzelfde patroon. Heel erg moeizaam totdat de eerste er in ligt.
Gebruikersavatar
crnib
Dagjesmens
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2019, 13:42

Wat een strijd zeg, deze wedstrijd gaat de geschiedenisboeken in
⚽⚽⚽, in de derde helft graag een wijntje
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Heerlijk aan het nagenieten, alle interviews wel gehad nu op verschillende media. Vooral You Tube video van feestje selectie en suportters 👍.
Bijlagen
Lamkel Zé Humor
Lamkel Zé Humor
_20190830_074300.JPG (54.49 KiB) 4810 keer bekeken
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

FugAZi schreef: 30 aug 2019, 05:54 Heerlijk aan het nagenieten, alle interviews wel gehad nu op verschillende media. Vooral You Tube video van feestje selectie en suportters 👍.
Haha, dat is inderdaad humor met die shirts! :D
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Joostess schreef: 29 aug 2019, 20:27 Morgen 13 uur volgens mij
Loting wordt live uitgezonden op Fox Sports. AZ pas in pot 4 - begreep ik - vanwege de coefficientenrakning. Dat betekent sowieso een zware loting.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

bosuil schreef: 29 aug 2019, 23:00 :lol: hoop dat ik die nooit meer in het truitje van mijn club hoef te zien. Vorig jaar ook al twee keer rood gepakt op oerdomme wijze, dan aan het begin van dit seizoen gestaakt omdat hij een loongsverhoging wou en in de B-kern gezet en nu dit. grootste mongool die ik ooit op een voetbalveld heb gezien, jammer want heeft veel talent

Proficiat met de kwalificatie AZ, toch 89 minuten lang van een spannende match genoten :lol: Jammer dat sommige van onze spelers niet tot 10 kunnen tellen. Met 11 tegen 11 en zelfs met 10 tegen 11 hielden we redelijk makkelijk stand...klerezooi
Toch wel karakter om hier nog mee na te analyseren bosuil. Ik zou er waarschijnlijk te ziek van de wedstrijd voor zijn.
Slot was na afloop ook reeel en vermoedde dat met 11 tegen 11 AZ het niet zou gaan redden tegen Antwerp.
Sterkte en een mooi seizoen toegewenst in het mooie Antwerpen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Wat een top keeper hebben wij zeg, daarnaast zakte koopmeiners bij de tegengoal door het ijs, hij was veel te traag en maakte een behoorlijke inschattingsfout. Hij moet sober spelen en eerst zelf presteren voordat hij irritant gaat wijzen. Stengs blijft een parel, ja, vaak niet constant, irritant, maar wat een klasse momenten, elke wedstrijd wel een paar. Indrissi was gister waardeloos en wisselrijp. Mooi dat we nu genoeg spelers, ook op die positie hebben. Een Indrissi in goede doen, prima. Boadu wederom zwak, groot talent en is de wisselvalligheid eigenlijk nog niet aan te rekenen, maar mist erg veel kansen en fysiek. Hij komt er zeker, maar is nu nog geen zekerheid. Wuijtens en Vlaar prima, pas toen Wuijtens eruit ging ging het echt fout. De kansen van Antwerpen kwamen niet door hen. Verder hebben wij de diepgang van een de Wit zo broodnodig. Dat bleek keer op keer.
Tijdige wissels, die met name door onze japanner erg goed uitvielen. Logisch ook, maar tijdig. Al met al enorme leerschool en heerlijk na den haag, Enschede en Brussel.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Hoeveel verdienen we nu voor plaatsing in de groepsfase? Zal wel in schril contrast staan tot de bijna 50 mijoen van 020
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Maxhuijp schreef: 29 aug 2019, 19:42 Het zal vast wel ergens staan maar worden de kaarten in de groepsfase weer kwijt gescholden?
Ja, iedereen begint de groepsfase weer op 0 qua kaarten.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DiepeMast schreef: 29 aug 2019, 19:57 Volgens mij gelijk spel. Interessanter zijn de bonussen voor het behalen van de groepsfase.
Punten worden na verlenging gepaald. 1 punt voor een overwinning dus.
Voor het behalen van de groepsfase zijn er geen bonuspunten. Wel een minimum van 3 punten, zelfs als je minder punten haalt in de 6 wedstrijden.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Maxhuijp schreef: 29 aug 2019, 19:59 Hoop dat onze bussen veilig brussel kunnen verlaten..
We werden door een grote politiemacht Brussel uit begeleid. En voor de eigen veiligheid mochten we niet langs Antwerpen terug, maar via Gent en Terneuzen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 30 aug 2019, 06:13 Loting wordt live uitgezonden op Fox Sports. AZ pas in pot 4 - begreep ik - vanwege de coefficientenrakning. Dat betekent sowieso een zware loting.
AZ kwam net 1 plek tekort om in Pot 3 te zitten. Basaksehir heeft evenveel punten, maar net 0,5 punt meer in het vorige seizoen en zit daardoor in Pot 3 en AZ in Pot 4.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

Iedereen heeft het wel over de domheid van Lamkel Ze, maar na de 1-2 hingen er ook enkele AZ-ers in de hekken en ik weet niet of die dat deden in het besef dat ze nog geen geel hadden. Mocht dat wel zo zijn, dan is het uiteraard wel weer ludiek.
Plaats reactie