Royal Antwerp-AZ (do 29 aug, 19.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AfbeeldingAfbeelding

Historie 29 augustus
1971: AZ-SC Cambuur 1-1
1976: AZ-NAC Breda 4-1
1982: PEC Zwolle-AZ 0-2
1990: AZ-SC Veendam 3-1
1992: AZ-FC Eindhoven 0-0
1993: Telstar-AZ 0-1
1998: AZ-Vitesse 0-0
1999: RKC Waalwijk-AZ 1-2
2003: Vitesse-AZ 1-2
2009: AZ-Willem II 2-1
2010: AZ-Excelsior 1-1

Kaartverkoop

Informatie volgt later.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Word gespeeld in het koning Boudewijn stadion
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

We moeten het in ieder geval niet op de laatste minuut laten aankomen, want de keeper van Antwerp is Bolat, die in 2009 voor Standard Luik scoorde tegen AZ. :(
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Is er al info over de kaartverkoop?
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nee. Stel je alvast maar in op hele krappe stoeltjes op giga-afstand van het veld en suppoosten die geen Nederlands (willen) verstaan. In de vorige ronde waren overigens alleen de tribunes 1 en 3 (beide lange zijdes) open.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Ik neem aan dat een paar duizend AZ supporters willen afreizen naar Brussel
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Van HLN.be:

"Van reclameborden tot de vips
Het ziet tien redenen waarom het Koning Boudewijnstadion niet voldoet aan de eisen. Ten eerste voldoet de capaciteit van het aantal verkoopbare tribuneplaatsen (45.000) niet. Het studiebureau zegt dat maar 16.563 zitplaatsen aan de Uefa-standaarden voldoen, want het gros van de plaatsen heeft geen zicht op zij- of achterlijn (onder meer door reclameborden), de rest bevindt zich verder dan 190 meter van de verste hoek of is gereserveerd voor de media. Ook voldoet het stadion niet aan de eisen voor reclameborden of de regels rond toegangscontrole en veiligheidsconcept: zowel het aantal ingangen als de uitstroomcapaciteit voldoet niet. Verder voldoen de publieksvoorzieningen niet, sommige rugleuningen zijn te laag of er is te weinig beenruimte tussen de rijen, en er zijn te weinig mindervalidenplekken, toiletten of EHBO-posten. De horecatoogs zijn maar een derde van wat Uefa vraagt. Ook de voorzieningen voor vips (belangrijk voor inkomsten), speler en officials voldoen niet, net als de ICT/telecominfrastructuur of de faciliteiten voor media en TV-uitzendingen."

De tip is om zo hoog mogelijk te gaan staan/zitten, laag zit je tegen hekken aan te kijken. Ik weet niet wat de capaciteit van het uitvak is, maar het is in ieder geval 10% van de capaciteit. Als ze alleen de lange zijdes gebruiken heb je het over minimaal 1600 plaatsen, als de uitgaan van de volledige capaciteit ga je richting de vijfduizend. Ik denk dat AZ aan de 1600 al ruim genoeg heeft.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 17 aug 2019, 16:16 De tip is om zo hoog mogelijk te gaan staan/zitten, laag zit je tegen hekken aan te kijken. Ik weet niet wat de capaciteit van het uitvak is, maar het is in ieder geval 10% van de capaciteit. Als ze alleen de lange zijdes gebruiken heb je het over minimaal 1600 plaatsen, als de uitgaan van de volledige capaciteit ga je richting de vijfduizend. Ik denk dat AZ aan de 1600 al ruim genoeg heeft.
Het is (minimaal) 5% wat voor de uitsupporters is in UEFA-wedstrijden, maar ik neem aan dat er wel meer beschikbaar zijn. Antwerp had vorige ronde ruim 15.000 toeschouwers: https://www.youtube.com/watch?v=gOoHWJGolrQ
Gebruikersavatar
crnib
Dagjesmens
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2019, 13:42

waarom wordt er in Brussel gespeeld en niet in Antwerpen?
⚽⚽⚽, in de derde helft graag een wijntje
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

crnib schreef: 17 aug 2019, 20:30 waarom wordt er in Brussel gespeeld en niet in Antwerpen?
Het stadion van Antwerp voldoet niet aan de eisen van de UEFA
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Nu wil Antwerp ook rust tussendoor.
Antwerp polst Pro League om wedstrijd tegen Gent uit te stellen, tegenstander AZ krijgt extra rust

Gisteren om 17:01 door David van den Broeck en Stefan Smet | Bron: BELGA - Print - Corrigeer
Antwerp polst Pro League om wedstrijd tegen Gent uit te stellen, tegenstander AZ krijgt extra rust

AZ, de volgende Europese tegenstander van Antwerp, moet volgend weekend niet tegen Feyenoord spelen. Het is dan vrij want de Nederlandse voetbalbond liet de wedstrijden van de clubs die Europees spelen uitstellen. Daarom heeft de Great Old nu ook aan de Pro League de vraag gesteld of de wedstrijd tegen AA Gent van volgend weekend kan worden uitgesteld. Gent-coach Thorup is daar voor te vinden, en Sven Jaecques, general secretary & sports van Antwerp, hoopt ook dat er nog iets mogelijk is.

Antwerp ontmoet het Nederlandse AZ in de laatste voorronde van de Europa League. De heenmatch wordt op donderdag 22 augustus gespeeld, de terugmatch in het Koning Boudewijnstadion op donderdag 29 augustus. Tussendoor wacht Antwerp in de competitie nog de topper tegen AA Gent op zondagnamiddag 25 augustus.

Een nadeel dat AZ niet kent. Want de Nederlandse voetbalbond besliste om de competitiewedstrijd Feyenoord - AZ van 25 augustus uit te stellen tot donderdag 26 september. Om zo de twee Nederlandse clubs meer rust (en kans) te geven in hun levensbelangrijke Europese match.

Ook de Eredivisie-matchen van PSV en ajax - beiden ook nog actief in de laatste voorronde van respectievelijk de Europa League en de Champions League - werden met een maand uitgesteld.

Antwerp: “We gaan zien of er iets uit de bus komt”

“Het is sowieso een voordeel voor AZ als het een week kan recupereren, dus we hebben voor de zekerheid toch even geïnformeerd bij Pierre François, om te zien of onze match ook kan worden uitgesteld”, vertelt Sven Jaecques, general secretary & sports van Antwerp. “Als het kan: heel graag. Maar ik begrijp wel dat het in België wat lastiger ligt. Kalendermanager Nils Van Branteghem zou het misschien wel willen, maar de realiteit is ingewikkelder. Dus we gaan zien of er iets uit de bus komt. We gaan er zeker geen schande van spreken als het niet lukt. Dan kan je enkel zeggen ‘chapeau voor de Nederlandse clubs dat zij het wél voor mekaar krijgen’. We willen niet te veel op randzaken focussen, we zijn al blij dat we ons geplaatst hebben.”

Antwerp wacht intussen ook nog op de bevestiging dat de uitmatch tegen AZ van komende donderdag in het stadion van ADO Den Haag wordt afgewerkt. is dat het geval, dan wordt het allicht een combiregeling voor de fans, aangezien er banden zijn tussen de fans van ADO en Club Brugge.

Ook Jess Thorup hoopt dat KBVB partij tegen Antwerp uitstelt

AA Gent beleeft drukke weken. De Buffalo’s zullen in een tijdspanne van 38 dagen maar liefst twaalf officiële duels afwerken, zowel in de Jupiler Pro League als in de voorrondes van de Europa League. Hierbij kijkt Thorup ook in de richting van de KBVB want de bondsleiding kan AA Gent én Antwerp flink helpen.
Antwerp polst Pro League om wedstrijd tegen Gent uit te stellen, tegenstander AZ krijgt extra rust

“Volgend weekend wacht er ons het duel met Antwerp, dat deze maand ook nog Europees aan de bak moet tegen AZ Alkmaar. Ik hoor dat de Nederlandse bond de clubs die Europees spelen, extra rust gunt door de onderlinge competitieduels met maar liefst een maand uit te stellen. Ik zou die mogelijkheid alvast met twee handen aannemen mochten wij ook die kans krijgen want dit is toch ook belangrijk voor het Belgische voetbal?”, vraagt de Deense coach van de Buffalo’s zich luidop af.

“Onze resultaten zijn ook goed voor onze efficiënt. Nu moeten we bijvoorbeeld alweer meteen toewerken naar de match van zondag tegen KVO. Zij haalden zes op negen en kwamen dus ook goed uit de startblokken. Wij willen echter verder bouwen op onze zege tegen Larnaca en verdedigen onze thuisreputatie die we volop aan het opbouwen zijn.”

“Geen fan van roteren”

Geen wonder dus dat Jess Thorup angstvallig waakt over de fitheid van zijn spelers. En daarom overweegt de Deen om zondag terug te roteren wanneer Gent het voor eigen publiek mag opnemen tegen KV Oostende: “Ik ben nochtans niet zo’n aanhanger van roteren en doe het enkel als het echt nodig is. Maar soms moet je ook al eens verder kijken en enkele spelers rust gunnen. Ik sprak vandaag alvast met de jongens en iedereen voelde zich alvast goed hersteld na de partij tegen Larnaca..”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190816_04560356
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dario Hubner schreef: 17 aug 2019, 20:57 Nu wil Antwerp ook rust tussendoor.
Maar door al die play-offs is daar in België geen ruimte voor. Ze hebben daar al 40 competitiewedstrijden in een seizoen.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Forza AZ schreef: 17 aug 2019, 21:34 Maar door al die play-offs is daar in België geen ruimte voor. Ze hebben daar al 40 competitiewedstrijden in een seizoen.
Klopt:
De Belgische voetbalbond gaat evenwel niet in op die bede. “Ik heb het daar voor de samenstelling van de kalender ook al met Michel Louwagie over gehad, omdat we wisten dat deze mogelijkheid zich zou voordoen”, zegt kalendermaker Nils Van Branteghem. “Maar we vonden geen gat in de kalender. In de week van 25 en 26 september staat er bij ons bekervoetbal op het programma. De eerstvolgende vrije datum is pas na Nieuwjaar. Het zou betekenen dat een match uit de heenronde pas in de terugronde zou gespeeld worden. Geef mij een jaar met 56 zondagen en ik zorg voor een oplossing. Maar nu kan het niet. Het is voor Antwerp en AA Gent hetzelfde, de clubs worden onderling niet benadeeld. We hebben er al alles aan gedaan om de Europees spelende clubs in augustus een makkelijkere kalender te bezorgen.”
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~afd44afa/
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Van AZ.nl:
Nadere info over de kaartverkoop en vervoersregeling voor de uitwedstrijd in Brussel volgt zo spoedig mogelijk. Je wordt geadviseerd geen verblijf ter plaatse te reserveren in afwachting van de definitieve beslissing over de vervoersregeling.
Vrees dat het geen vrij vervoer wordt dan. Ik had er een hotel geboekt in Brussel. :(
Gelukkig wel rekening mee gehouden dat ik het nog kan annuleren.

Begin steeds meer te balen van dat late doelpunt van Antwerp vorige week. Anders hadden we "gewoon" in Den Haag kunnen spelen tegen Viktoria Plzen en een leuke trip naar de uitwedstrijd kunnen maken.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Niet alleen in Nederland, ook in België denkt de voetbalbond mee met clubs die Europees actief zijn • Antwerp FC, de tegenstander van AZ in de laatste voorronde van de Europa League, hoeft nu pas op donderdag 21 november tegen het eveneens in Europa actieve AA Gent te spelen, waardoor het volop rust heeft na het eerste duel met AZ • Ook de wedstrijd tussen Charleroi en Club Brugge is uitgesteld, waardoor de Belgische bond Antwerp, Club en Gent extra rust hebben om in Europa te kunnen presteren •
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Forza AZ schreef: 19 aug 2019, 14:22 Van AZ.nl:



Vrees dat het geen vrij vervoer wordt dan. Ik had er een hotel geboekt in Brussel. :(
Gelukkig wel rekening mee gehouden dat ik het nog kan annuleren.
Je kan annuleren hoor
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Maar het blijven Belgen, dus er is vast wel iemand om te kopen om zo toch binnen te komen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 20 aug 2019, 14:13 Maar het blijven Belgen, dus er is vast wel iemand om te kopen om zo toch binnen te komen.
Nice. :D
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kamikAZe schreef: 20 aug 2019, 14:02 Je kan annuleren hoor
Ik kan nog even wachten. Eerst maar eens de info definitief via AZ.nl lezen.

Krijg je net een klein beetje minder hekel aan Twente, is dat direct weer weg door zo'n idiote burgemeester daar. :evil:
Plaats reactie