AZ-Royal Antwerp (do 22 aug, 20.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Goeie actie van Idrissi bij de 1-1. Maar ik hoop dat ze in de uitwedstrijd iets vaker op doel gaan schieten ipv tot op de achterlijn doorgaan met combineren. En dan het liefst mikken in een hoek en niet recht in de handen van de keeper.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Maxhuijp schreef: 22 aug 2019, 19:43 Is het gek als ik zeg dat ik Til mis? Zie nu al een paar keer een voorzet binnen de 16 waar niemand staat. Heel vaak stond Til daar wel.. de diepgaande middenvelder. Al proberen ze het wel.
Precies wat ik tijdens de wedstrijd meerdere keren dacht, er mist de hele tijd iemand extra in het strafschopgebied. Bij de goal zag je dat door Björn er wel ruimte was voor Boadu, maar ja toen stond je tegen tien man.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

pAZcal schreef: 22 aug 2019, 20:29 Wuytens scoorde laatst nog uit een corner. Koppend.
I know maar dan nog is ie in de lucht niet echt sterk. Beetje zoals Koopmeiners, degelijk (wat je ook mag en kan verwachten van een middenvelder) maar geen beest.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

sister of mercy schreef: 22 aug 2019, 19:20 Hatzikidee weer met een belangrijke fout en wellicht een hele dure fout. Ga nou eens een goede cv halen. Dit is al jaren een probleem. Waarom speelt AZ met de handrem?
Weer een wedstrijd tussen de lieve jongens en de kerels.
Een kopduel verliezen kan maar wat doet die linksback daarbij, waar is svensson, Stengs?
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

FugAZi schreef: 22 aug 2019, 20:49 Precies wat ik tijdens de wedstrijd meerdere keren dacht, er mist de hele tijd iemand extra in het strafschopgebied. Bij de goal zag je dat door Björn er wel ruimte was voor Boadu, maar ja toen stond je tegen tien man.
Ouwejan zakt op deze positie keer op keer door het ijs, lullig voor hem maar we missen een diep gaande middenvelder op links. Hij staat er al en komt niet. Heeft niets te zoeken daar.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Opvallend overigens dat Johnsen inviel en niet Druijf. Toch een iets andere pikorde dan er eerder geschetst is.

En Gudmundsson mocht invallen ondanks wat hij afgelopen maandag bij Jong AZ flikte. Daar tillen ze dus intern bij AZ niet zwaar aan. Storm in een glas water geweest blijkbaar.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik vond Antwerp eigenlijk veel sterker, volgens mij hadden ze de beste echte kansen. Vlaar staat op een meter te dekken bij de tegengoal geeft ie zelf toe in interview dat ze niet goed staan na duel van Panta. Wat een slap moment van Panta dat hij die corner weggeeft (ik zag het niet goed wat hij deed maar alles leek wel in slowmotion), komt toch de hoekschop uit waar vervolgens nog een hoekschop uitkomt die Teun slecht wegwerkt. Verder speelde hij een prima wedstrijd, toen hij eruit was stond het echt niet beter. Vlaar op links vindt ik niks, vooral in de opbouw geeft hij veel meer ballen weg dan op rechts.
De combinaties van AZ zijn echt mooi om te zien, Stengs en Idrissi heel sterk. We missen duidelijk een lopende man, Koopmeiers zag ik een keer een loopacties maken wat gewoon te langzaam was, Til had toch echt wel dat loopvermogen.
Björn wordt duidelijk alleen als bliksemafleider gebracht AZ blijft immers het zelfde spelletje spelen en misschien 1 hoge bal gegeven toen hij erin stond.
Volgende week acht ik ons niet kansloos, gelukkig speelt die Portugees niet mee (rood) , dat is toch wel een snelle gevaarlijke speler die voor en achter te vinden was.
Mooi te zien dat Idrissi die nummer 7 nog ff lekker opnaait aan het einde.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZuid-Scharwoude schreef: 22 aug 2019, 21:12 Opvallend overigens dat Johnsen inviel en niet Druijf. Toch een iets andere pikorde dan er eerder geschetst is.

En Gudmundsson mocht invallen ondanks wat hij afgelopen maandag bij Jong AZ flikte. Daar tillen ze dus intern bij AZ niet zwaar aan. Storm in een glas water geweest blijkbaar.
Denk dat daar wel een stevig gesprek over plaats gevonden heeft. Maar het was diep in de extra tijd bij een 0-2 achterstand en hij scoorde 'm. Dus er waren verzachtende omstandigheden.

Johnsen i.p.v. Druijf zal te maken hebben met het jochies-tegen-de-kerels verhaal. Johnsen is toch al bijna 28 en heeft meer ervaring, ook internationaal.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 22 aug 2019, 21:43 jochies-tegen-de-kerels
Wij hebben Clasie toch? :D Viel ook niet in gister...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 22 aug 2019, 21:14 Ik vond Antwerp eigenlijk veel sterker, volgens mij hadden ze de beste echte kansen.
De twee grootste kansen waren voor Boadu die twee keer vrij één op één met de keeper komt. Dat heb ik Antwerp niet zien doen. Idrissi stond ook nog alleen voor de keeper, maar besloot die bal te trekken en zo zijn er nog legio voorbeelden geweest. Schiet je één van die kansen er in dan wordt het 2-0 en praat je nergens meer over.

Antwerp heeft ook goede kansen gehad, maar weinig ballen die echt met goed voetbal te maken hadden. Op die bal op de paal na.

Ik vond het een zeer vermakelijk voetbalgevecht. Eigenlijk hoe je het gewend bent. Een beter voetballend Nederlands team dat de kansen niet afmaakt en dan een vervelend zuigend Belgisch team - met een veel grotere begroting - dat een zwarte muur van negativisme optrekt. De paralellen met de onderlinge confrontaties met het WK'94 en WK'98 dringen zich op.

En opnieuw win je niet. Ook omdat Huiberts nog steeds denkt dat je met Vlaar en Hatzdiakos Europa in kan.

De rest van het team heeft het goed tot prima gedaan.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

En met zijn lengte, kan Johnsson verdedigend ook rol spelen. Wat Brom niet snapte, snapt Slot dus wel.
Op de terug bij de benzinepomp liepen nog aardig wat Antwerpenaren rond, die in de stad Enschede, tv hadden gekeken.
Sommige liepen liepen te loeren naar onze AZ shirtjes, andere waren wel aanspreekbaar, en die waren behoorlijk onder de indruk van Stengs en Idrissi. Het moet gezegd, deze 2 vond ik ook goed overeind blijven tegen deze fysieke tegenstander. Stengs zat wel op het randje 2e gele kaart, met 2x keer bijna noodrem.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Johnsson, moet zijn Johnsen. Sorry .
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

"Nadat Hatzidiakos kinderlijk eenvoudig een duel verloor van Mbokani kon Batubinsika van dichtbij binnentikken."

Tja... Ben bang dat er weinig gaat veranderen. Tegen het rechterrijtje gaat het wel met Panta. Tegenstanders van dit formaat zijn voor hem te hoog gegrepen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dit was een van de spannendste en leukste wedstrijden van de laatste tijd. Mede doordat er echt wat op het spel staat en de ploegen aan elkaar gewaagd waren en vol strijd leverden. Ook 2 heel andere speelwijzen. Waar die Belgen loerden op de counter, speelde AZ goed tiki taka voetbal met de afronding nog als aandachtspunt. Wel zonde dat we weer mede door Hatzidiakos een tegendoelpunt krijgen. Wuytens/Vlaar is toch echt nodig op dit niveau om door te gaan. Als iedereen volgende week fit en in topvorm is, zijn er volgende week zeker kansen om door te gaan.

Uitblinkers Bizot en Midtsjo.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Prima AZ gezien in een mooi voetbalgevecht. Sfeer in het stadion was prima. Een wedstrijd waar veel ruimte achter de verdediging lag maar veel te weinig werd benut. De eerste wedstrijd waarin ik Til miste. Ouwejan viel flink door de mand op het middenveld, ik zou dan volgende week hem passeren en Clasie opstellen. Hij durft wel die bal achter de verdediging neer te leggen. Midstjo kan dan in een meer aanvallende rol starten. Wijndal heeft toch wel de plek op linksachter veroverd. Speelde weer een puike wedstrijd. Stengs speelde ook een goede pot maar Idrissi is toch wel de man of the match. Zijn drive is fantastisch. Misschien niet altijd even gelukkig in zijn acties maar een aanvaller moet ook risico in zijn acties leggen en ja dan gaat er af en toe eentje mis. Hij is de beste aanvaller van AZ. In Brussel zullen we het nog lastig krijgen maar een positief resultaat is zeker mogelijk tegen deze tegenstander. Wel benieuwd hoe de sfeer dan op het veld is, een topscheidsrechter is wel gewenst. Deze scheidsrechter miste wel eens wat en heeft veel te weinig tijd bij getrokken. Slechts 3 minuten voor de wissels, eerste helft ook niks terwijl er toch flink werd tijdgerekt door de spelers van Antwerp.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We hebben zeker het doorschuiven van Til gemist. Daardoor kon de verdediging van Antwerp zich veel te makkelijk op Boadu focussen. Verder moeten we nog wat beter uitkijken bij counters, AZ stond een paar keer een beetje te slapen. Maar ook tegen een goede tegenstander heeft AZ zich prima laten gelden. Blij mee.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DiepeMast schreef: 23 aug 2019, 08:06 "Nadat Hatzidiakos kinderlijk eenvoudig een duel verloor van Mbokani kon Batubinsika van dichtbij binnentikken."
Kijk de hele situatie nog eens terug, er gaat best veel fout. Aandeel van Panta is daarin klein
Hij verliest een kopduel van iemand die groter is en met (kleine) aanloop springt (Mbokani), dat is niet heel vreemd
Omdat 3 man lucht staat te dekken ipv die Batubinsika, wordt een losse flodder een reuzenkans en valt er een goal.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

Antti Opdam schreef: 23 aug 2019, 07:29 dat een zwarte muur van negativisme optrekt
Een zwart-gouden muur! :D
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

AZ-073 schreef: 23 aug 2019, 08:41 Kijk de hele situatie nog eens terug, er gaat best veel fout. Aandeel van Panta is daarin klein
Hij verliest een kopduel van iemand die groter is en met (kleine) aanloop springt (Mbokani), dat is niet heel vreemd
Omdat 3 man lucht staat te dekken ipv die Batubinsika, wordt een losse flodder een reuzenkans en valt er een goal.
Hij geeft ten eerste op een heel domme manier een corner weg in plaats van de bal proberen uit te tikken over de zijlijn en hij springt voor de vorm een beetje slap mee met zijn directe tegenstander, die de bal makkelijk kan doorkoppen. Dat betekent niet dat hij de enige is die daar fouten maakt, maar stellen dat zijn aandeel klein is in de tegentreffer is pertinent onjuist.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 23 aug 2019, 08:41 Hij verliest een kopduel van iemand die groter is en met (kleine) aanloop springt (Mbokani), dat is niet heel vreemd.
Hoeveel centrumverdedigers ken jij die een dergelijk duel verliezen? Indien we nu constateren dat Hatzdiakos te klein is voor zulke duels moeten we hem gewoon niet meer opstellen. Hij had zelf ook een felle aanloop kunnen nemen. Die bal was een half uur in de lucht. Of je springt vol tegen de man aan ... Dit lijkt toch nergens op?

En het begint allemaal al bij dat gekloot daarvoor.
Plaats reactie