AZ-FC Mariupol (do 15 aug, 20.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Haags kwartiertje!!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Mooi wedstrijdje met een duidelijk sterker AZ. Marioepol feitelijk maar 1 kans gehad. Ouwejan speelt feitelijk als Til. Goede looplijnen, maar aanname en zuiverheid zijn nog ver te zoeken. Geen blessures. Prima avondje (y).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bassie schreef: 15 aug 2019, 20:10 Hatzidiakos, voor Bizot te hopen dat we nu nog de 0 weten vast te houden.
Weer een zeikopmerking, allemachtig....
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZRickGrimesAZ schreef: 15 aug 2019, 20:18 Druijf heeft veel passie en wil heel graag scoren, jammer dat hij constant boos is op zijn medespelers, beetje arrogant.
Vooral jammer dat die Oekrainer hem er zelf in tikt op het einde, kon hij daar ook op schelden :lol:
Ik heb genoten. goede hoop dat we de groepsfase gaan behalen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZuid-Scharwoude schreef: 10 aug 2019, 11:05 Het kan hem wel goed staan, maar ik weet niet of het helpend is in de aanloop naar de volgende wedstrijd.

Ik hoop dat ze het waarmaken. Tot nu toe meestal nog niet (o.a. een halve finale tegen Willem II waarvan ze heel stoer zeiden nooit twee keer in een week van Willem II te gaan verliezen).
Ik neem mijn woorden terug. Hij heeft het volledig waargemaakt vanavond. Speelde goed zeg.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

eens ik vond koopmeiners echt de motm vandaag. Lekker fel in de duels en paar fraaie ballen op de stropdas. waardige aanvoerder.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

4-0. Mooie overwinning.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Wat een mooie club hebben we toch!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Weer enorm genoten van dit AZ.

Ik krijg flashbacks naar het AZ onder Adriaanse ...

Of ga ik nu wat ver?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ja, zover zijn we nog lang niet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Maar het begint er wel wat op te lijken. Nu voorin nog wat meer wisselen van postitie, en het schiet al lekker op. Ook toen geen echte buitenspelers, en veel opkomende backs (de Cler en Kromkamp)

Eerste helft gisteren niet gezien, alleen korte samenvatting. Een goede assist van Svenson op Stengs, volgens mij heb ik dat al gezien op deze manier (binnendoor steken) afgelopen wedstrijden. Weet niet of dat ook een goal (Boadu?) werd, maar ik vind het opvallend van een rechtsback. Deze keer ook nog met links gegeven.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 16 aug 2019, 09:36 Ja, zover zijn we nog lang niet.
Nog niet.

Maar ik zie wel dezelfde contouren en met name spelopvatting. Wanneer heeft AZ voor het laatst zo structureel zo dominant gespeeld?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 16 aug 2019, 09:33 Weer enorm genoten van dit AZ.

Ik krijg flashbacks naar het AZ onder Adriaanse ...

Of ga ik nu wat ver?

Eens. Heel fijn wat deze ploeg ook teweeg kan brengen bij het publiek, de sfeer was uitstekend en daardoor een prachtige wisselwerking in het stadion. Ik ben ontzettend benieuwd hoe ze staan tegen bijvoorbeeld PSV of Feyenoord. Onder Adriaanse gingen we daarin volgens mij, ondanks het (naar adem happende) aanvalsspel, altijd naïef ten onder.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mee eens, maar Co nam de tegenstander echt in een wurggreep (volle druk op achterste linie) en Slot speculeert wat meer op balverlies van de tegenstander op het middenveld.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

In het begin van de tweede helft zag je even wel iets van de kwetsbaarheid van AZ. Mariupol was echter niet goed genoeg om dat af te straffen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Klopt, maar ze pakten vrij snel weer de controle vond ik. Goed teken en ook goed dat die fase er was zodat ze eraan kunnen werken om verder te verbeteren.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dit was de grootste Europese overwinning sinds???
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

[quote="Antti Opdam" post_id=680595 time=1565947980 user_id=40]
Weer enorm genoten van dit AZ.

Ik krijg flashbacks naar het AZ onder Adriaanse ...

Of ga ik nu wat ver?
[/quote]

Laten we eerst eens kijken hoe onze jonkies zich houden als ze een beetje tegenstand krijgen. Tegen min of meer gelijkwaardige of betere tegenstanders dus.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 16 aug 2019, 10:02 Nog niet.

Maar ik zie wel dezelfde contouren en met name spelopvatting. Wanneer heeft AZ voor het laatst zo structureel zo dominant gespeeld?
Januari dit jaar nog. 5x achter elkaar gewonnen van Utrecht, NAC, VVV, Heerenveen en Emmen. Doelsaldo 16 goals gemaakt en 0 tegen.

We hebben natuurlijk een super start van het seizoen en we worden per week beter lijkt het, maar laten we wel even met beide benen op de grond staan. We hebben twee degradatiekandidaten gehad en twee middelmatige Europeze ploegen. Als ons spel overeind blijft tegen Antwerp, Vitesse en Feyenoord kan je pas denken aan Adriaanse-tijden. Toen wonnen we van clubs als de Rangers, Auxerre, Paok, Shaktar en Villareal. Dat is echt wel even van een hele andere orde.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

MO7 schreef: 16 aug 2019, 10:32 Dit was de grootste Europese overwinning sinds???
25/08/2011 AZ - Aalesunds FK 6-0
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Plaats reactie