FC Mariupol-AZ (do 8 aug, 20.00u (Oek) / 19.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Tim schreef: 08 aug 2019, 19:50 Gelukkig Feyenoord en PSV wel gewonnen, dus in de Europa League gaan er sowieso wel 2 van de 3 clubs door nu. :D
Wat een rare frats ben jij.
Cetero censeo birrum bibendum esse
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wel positief dat ze niet heel naïef nog tegen een tegendoelpunt aangelopen zijn. Volgende week volle bak achter de ploeg bij de thuiswedstrijd.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Bombaman schreef: 08 aug 2019, 20:05 Wat een rare frats ben jij.
Hoezo? Het is voor AZ ook gunstig dat er zoveel mogelijk Nederlandse clubs doorgaan, dat er nu al 2 van de 3 clubs zo goed als zeker zijn is gewoon positief. Nu moeten wij volgende week nog even winnen en vooral zorgen dat we niks tegen krijgen.

Je hebt mij nu al uitgemaakt voor rare frats, Josje, en een ajax-supporter. Leuk en aardig allemaal, maar het is nergens op gebaseerd. Ik ben een 100% AZ-supporter, ik heb vertrouwen in onze jeugd en ik heb geen irrealistische verwachtingen dat AZ makkelijk de EL groepsfase gaat halen. Daarnaast denk ik dat ajax ons kan helpen met hun talenten die daar geen kans krijgen, en onze talenten bij ajax kunnen floreren, mits tegen de juiste prijs. Dat maakt mij geen ajax-supporter, maar ik zie het Nederlands voetbal graag groot worden.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een 0-0 uitslag is geen Europa League uitslag natuurlijk. Net alsof je niks hebt lopen doen in het veld. Geen agressie, drang om te scoren. Bij Europa League voetbal moet het veel meer strijd zijn. De absolute wil om te winnen en te scoren. Je tegenstander zo mogelijk vernederen. Maar een gezapig potje als dit ontbeert die Europese Spirit. Veel balbezit zonder te scoren is gewoon totaal onbevredigend en tegen sterkere tegenstanders ga je met zo'n mentaliteit als vandaag de bietenbrug op. Dan lig je eruit. Met niks.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

De reacties van boze gokkers op Twitter: onbetaalbaar. Voor de rest: volgende week potdomme afmaken die handel. Als ze deze kans laten liggen, kunnen ze net zo goed aanschuiven voor de EL2.

Sturm Graz lag er al uit, Austria Wien heeft thuis verloren, net als Thun en Luzern. Als er een keer geprofiteerd kan worden door Nederland dan is het dit seizoen wel.
Laatst gewijzigd door palaver op 08 aug 2019, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Vervelende uitslag hoor zonder uitdoelpunt. Maar wel weer nteressant om te zien hoe ze dat volgende week gaan aanvliegen. Ze moeten vol gas op zoek naar 2 doelpunten want een vroege tegengoal kun je eventueel nog wel repareren. Een scenario zoals tegen Aachen destijds ligt op de loer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Tim schreef: 08 aug 2019, 19:50 Boadu was wel heel slecht vandaag.

Gelukkig Feyenoord en PSV wel gewonnen, dus in de Europa League gaan er sowieso wel 2 van de 3 clubs door nu. :D
=;
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

palaver schreef: 08 aug 2019, 20:42 De reacties van boze gokkers op Twitter: onbetaalbaar. Voor de rest: volgende week potdomme afmaken die handel. Als ze deze kans laten liggen, kunnen ze net zo goed aanschuiven voor de EL2.

Sturm Graz lag er al uit, Austria Wien heeft thuis verloren, net als Thun en Luzern. Als er een keer geprofiteerd kan worden door Nederland dan is het dit seizoen wel.
Thun en Luzern komen uit Zwitserland....
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Langedijk schreef: 08 aug 2019, 20:50 Een scenario zoals tegen Aachen destijds ligt op de loer.
Waar kan ik tekenen?
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Dario Hubner schreef: 08 aug 2019, 21:00 Thun en Luzern komen uit Zwitserland....
Dacht je dat alleen Oostenrijk een concurrent is?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Tim schreef: 08 aug 2019, 20:19 Hoezo? Het is voor AZ ook gunstig dat er zoveel mogelijk Nederlandse clubs doorgaan, dat er nu al 2 van de 3 clubs zo goed als zeker zijn is gewoon positief. Nu moeten wij volgende week nog even winnen en vooral zorgen dat we niks tegen krijgen.

Je hebt mij nu al uitgemaakt voor rare frats, Josje, en een ajax-supporter. Leuk en aardig allemaal, maar het is nergens op gebaseerd. Ik ben een 100% AZ-supporter, ik heb vertrouwen in onze jeugd en ik heb geen irrealistische verwachtingen dat AZ makkelijk de EL groepsfase gaat halen. Daarnaast denk ik dat ajax ons kan helpen met hun talenten die daar geen kans krijgen, en onze talenten bij ajax kunnen floreren, mits tegen de juiste prijs. Dat maakt mij geen ajax-supporter, maar ik zie het Nederlands voetbal graag groot worden.
Een juiste prijs is voor ajax niet te betalen. Eerst en vooral moeten ze van onze talenten afblijven en vervolgens mogen ze straks het binnenlands record verpulveren als ze Boadu of Stengs willen halen. Wat nog beter zou zijn voor AZ is dat ze failliet gaan en er überhaupt geen profclub is in Amsterdam. Dan kunnen wij heel dat gebied leegroven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

palaver schreef: 08 aug 2019, 21:03 Dacht je dat alleen Oostenrijk een concurrent is?
Nou, Zwitserland in ieder geval niet. Ze liggen 7 punten achter op een 21ste plaats.

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2020.html
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

kuifje schreef: 08 aug 2019, 21:03 Een juiste prijs is voor ajax niet te betalen. Eerst en vooral moeten ze van onze talenten afblijven en vervolgens mogen ze straks het binnenlands record verpulveren als ze Boadu of Stengs willen halen. Wat nog beter zou zijn voor AZ is dat ze failliet gaan en er überhaupt geen profclub is in Amsterdam. Dan kunnen wij heel dat gebied leegroven.
Wat zou dat mijn leven veraangenamen....
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

Tim schreef: 08 aug 2019, 19:50 Boadu was wel heel slecht vandaag. Verder een wedstrijd met overwicht maar weinig echt uitgespeelde kansen. Het treurige is dat we een betere ploeg hebben maar de kans er gewoon dik in zit dat we er volgende week uitvliegen. Dan moeten we ineens scoren en daar gaan die gasten natuurlijk van profiteren.

Gelukkig Feyenoord en PSV wel gewonnen, dus in de Europa League gaan er sowieso wel 2 van de 3 clubs door nu. :D
Tim man :roll:
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Dario Hubner schreef: 08 aug 2019, 21:04 Nou, Zwitserland in ieder geval niet. Ze liggen 7 punten achter op een 21ste plaats.

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2020.html
Goeie genade, die zakken ver terug. Wist niet dat het zó beroerd gesteld was. Cyprus is een enorme stijger zo te zien. Die staan voor 2021 momenteel direct achter NL: 12e.

Tsjechië: Sp. Praag thuis. 2-2, Plzen dus 1-0 verloren, Mladá Boleslav speelde uit 0-0 tegen Steau, Slavia speelt play-offs CL

Denemarken: Brøndby verloor vanavond thuis van Braga, Midtjylland verloor thuis van de Rangers. Met een beetje mazzel speelt alleen Kopenhagen in de groepsfase.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

kuifje schreef: 08 aug 2019, 21:03 Een juiste prijs is voor ajax niet te betalen. Eerst en vooral moeten ze van onze talenten afblijven en vervolgens mogen ze straks het binnenlands record verpulveren als ze Boadu of Stengs willen halen. Wat nog beter zou zijn voor AZ is dat ze failliet gaan en er überhaupt geen profclub is in Amsterdam. Dan kunnen wij heel dat gebied leegroven.
Ze moeten zeker van onze talenten afblijven in de zin van Fitz-Jim en Hillen. Dat is simpelweg niet heel netjes. Maar ik denk dat als we ervoor zorgen dat beide clubs er sterker op worden, dat dat een ideale manier is. Als zij een Stengs of Boadu willen kopen, mogen ze best voorrang krijgen. Mits we wel gewoon een heel goede prijs krijgen en wij jongens die daar niet aan spelen toekomen kunnen huren.

Maar dit wijkt ver af van het onderwerp. Op naar volgende week! Ik heb er vertrouwen in, want nu al 4 wedstrijden de 0 gehouden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

bk wcm schreef: 08 aug 2019, 19:22 Ouwejan, Idrissi, Koopmeiners, speelden matig tot slecht.
De overige spelers wel ok, maar ik denk niet dat dit Mariupol een wereldploeg is.
Gek dat Johnson niet ff naast Boadu mag spelen, de wissels die kwamen maakte het spel niet echt beter.
in Yuki zie ik wel een hele leuke speler, hopelijk kan hij ook samen met Svennson spelen aan de rechterkant.
Wat is dat toch iedere keer met dat gezever op Koopmeiners, wat heeft ie deze wedstrijd precies fout gedaan, volgens mij de enige in dit team met een lange bal in de benen die WEL aankomt.
Als het Ouwejan wat had meegezeten hadden zijn vrije trap en afstandsschot gewoon gezeten overigens.
Soms lijkt het alsof mensen hier totaal geen besef hebben van het spel dat de tegenstander aan het spelen is.
Overigens ook frappant dat je Koopmeiners en Ouwejan dan noemt als matig tot slecht, maar Stengs en Midtsjo niet gelijkwaardig meeneemt.

OT:
Ik heb in ieder geval een strijdvaardiger en zekerder AZ gezien dan in de afgelopen paar jaren, die scherpte komt met de tijd, alleen moet men wel even stoppen met al die hoge ballen op een spits die er niet bij komt. Ook corners kunnen beter kort en over de grond om een combinatie op te zetten als we zo bezig zijn zoals nu met de corners.
Je speelt gelijk, had moeten scoren en een counter kan je thuis in Alkmaar fataal worden, maar al met al kan ik niet zeggen dat ik diep ontevreden ben over het spel dat AZ leverde, wat ik wel moet opmerken is dat je nu voor de 2e keer tegen een team zonder spits speelt en de 3e keer tegen een team dat niet heel goed samenhangt, ook al kom je door naar de volgende ronde zal er echt nog wat moeten gebeuren op de transfermarkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Tim schreef: 08 aug 2019, 21:28 Ze moeten zeker van onze talenten afblijven in de zin van Fitz-Jim en Hillen. Dat is simpelweg niet heel netjes. Maar ik denk dat als we ervoor zorgen dat beide clubs er sterker op worden, dat dat een ideale manier is. Als zij een Stengs of Boadu willen kopen, mogen ze best voorrang krijgen. Mits we wel gewoon een heel goede prijs krijgen en wij jongens die daar niet aan spelen toekomen kunnen huren.

Maar dit wijkt ver af van het onderwerp. Op naar volgende week! Ik heb er vertrouwen in, want nu al 4 wedstrijden de 0 gehouden.
Ze krijgen helemaal geen voorrang, ze moeten minstens evenveel betalen als een ander. En nogmaals, de ideale situatie voor AZ is als ajax ophoudt te bestaan. Je verliest dan wel een klant maar er zullen altijd wel anderen zijn om spelers aan te verkopen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 08 aug 2019, 21:43 Ze krijgen helemaal geen voorrang, ze moeten minstens evenveel betalen als een ander. En nogmaals, de ideale situatie voor AZ is als ajax ophoudt te bestaan. Je verliest dan wel een klant maar er zullen altijd wel anderen zijn om spelers aan te verkopen.
Wat heeft dit met de wedstrijd tegen Mariupol te maken eigenlijk?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

DeZuivelDuivel schreef: 08 aug 2019, 21:29 volgens mij de enige in dit team met een lange bal in de benen die WEL aankomt.
Vlaar verrast me nu al een paar wedstrijden met lange loepzuivere ballen.
Plaats reactie